תקציב חברת חדשות 2 קוצץ ב-4.5 מיליון שקלים בלבד: 'שש עם' ו'פגוש' חוזרות, המהדורה תחזור למתכונת של 60 דקות
אחרי שזכייניות ערוץ 2
דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2 אישר היום (יום ה') את תקציב חברת החדשות שגיבש המנכ"ל אבי וייס, וגם החליט לבטל את ההחלטה להוריד מן האוויר את 'שש עם עודד בן עמי' ואת 'פגוש את העיתונות'. גם מהדורת החדשות המרכזית תחזור לאורך השידור הרגיל שלה - 60 דקות ברוטו.
כזכור, ביום שלישי החליט הדירקטוריון, בהשתתפות מנכ"ל 'קשת' אבי ניר, ומנכ"ל 'רשת' אבי צבי, על הורדת 2 התכניות, וקיצוץ המהדורה המרכזית. יומיים לפני כן שלחו סמנכ"לית הכספים של 'קשת' סיגל אלבוכר, וסמנכ"ל הכספים של 'רשת', עופר אלשיך, מכתב לווייס בו הוא נדרש להציג קיצוץ בסך 10 מיליון שקלים, בנוסף לקיצוץ של 10 מיליון שקלים עליו הוחלט שבוע לפני כן. השניים כתבו כי הם יודעים שקיצוץ כזה "יגרום לקיצור משמעותי באורך המהדורה המרכזית", אולם תלו את ההחלטה בהמלצות ועדת לוקר. בעקבות כך התעורר זעם ברשות השנייה שטענה כי מדובר בהפרה של הזכייניות,
לאחר שביום חמישי האחרון הוארך הזיכיון של ערוץ 10 בכנסת,
במכתב שהעביר היום וייס לעובדים, הוא כתב כי "לאור המצב בשוק הטלוויזיה המסחרית והתקשורת בכלל, ברור שיידרש קיצוץ, אולם עשינו כל שביכולתנו בכדי שנגיע לתקציב שיפגע באופן המינימאלי בפעילות השוטפת של החברה". למרות החלטת הכנסת להקל את הזכייניות, טוען וייס במכתבו כי "רוב הפתרונות שהושגו אינם מצליחים לפתור את המצוקה התזרימית של בעלי המניות בערוץ 2 - במיוחד לאור צמצום ההכנסה מפרסומות בתקופה זו - אולם הסדר זה בהחלט צמצם את סכום הקיצוץ הנדרש".
וייס ביקש להודות לעובדים בסיטואציה הלא קלה שהחברה עוברת, "ומצר על כך שנאלצנו לפגוע בחלק מהתכניות. לשמחתי, זה היה לזמן מוגבל בלבד, וכאמור, כבר ביום ראשון הקרוב אנו חוזרים לשגרה. אנחנו מסכמים את שנת 2012 בשורת הישגים עיתונאיים ובנתוני צפייה חסרי תקדים... אנחנו כולנו עם הפנים ל-22 בינואר, יום הבחירות, ומשוכנע כי גם הפעם נכין לצופינו את המשדר הטוב ביותר שיוכלו לקבל".
- 8.שימשיך ככה ושיקצצו שישאר כסף לבידור זול ורווח (ל"ת)גרוס 30/12/2012 14:32הגב לתגובה זו
- 7.מדובר בתרגיל תקשורת שמאלני נגד ממשלה נבחרת! (ל"ת)בושה 29/12/2012 15:49הגב לתגובה זו
- 6.גדי 29/12/2012 14:38הגב לתגובה זוואז החזירו הכל. שודדים!!
- 5.חברה טובה של יונית 28/12/2012 08:48הגב לתגובה זומשכונת התקווה-זה באמת אותו הדבר. תמר איש שלום מביאה את אותו רייטינג שהביאו יעקב&מיקי. הדבר הכי חשוב זה הפרשנים וכתבות הצבע.
- 4.בכל הערוצים אותן חדשות (ל"ת)מאפיין 28/12/2012 05:26הגב לתגובה זו
- 3.ואיך כלי התקשורת מפחדים לדווח על הספין המסריח (ל"ת)צביעות התקשורת !!!! 28/12/2012 01:23הגב לתגובה זו
- 2.איך ערוץ 2 היה מתאר את הספין המסריח הזה ?!?! (ל"ת)צביעות התקשורת ! 28/12/2012 01:22הגב לתגובה זו
- 1.LOL 27/12/2012 17:53הגב לתגובה זוצריל לשנות את שם התוכנית ל"מריחת זמן של כל החדשות שכבר קראתם באינטרנט"

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
