קונטיפי מוכרת את מוצר הדגל שלה בתמורה לעד 90 מיליון ד'
חברת הסטארט-אפ קונטיפי, המפתחת ומייצרת מוצר דמוי טמפון למניעת בריחת שתן, חתמה על הסכם למכירת מוצר הדגל שלה לתאגיד רב לאומי בתמורה כוללת של עד כ-90 מיליון דולר. על-פי תנאי העסקה, שנחשפו הבוקר בהודעה לבורסה של חברת קפיטל פוינט המחזיקה ב-4.2% מהון החברה, קונטיפי (Contipi) תקבל עד 32.5 מיליון דולר בכפוף לעמידה בתנאים שונים עד סוף הרבעון השלישי של 2013 וכמו כן תהיה החברה זכאית לתמורה של עד 55 מיליון דולר בכפוף להשגת יעדי מכירה מסוימים של ההתקן. עוד נציין כי תשלום בסך 1 מיליון דולר שולם כבר לחברה במועד החתימה על ההסכם כהשתתפות בהוצאות מו"פ שלה. בשנת 2010 ניהלה קונטיפי מו"מ מתקדם למכירת החברה לענק האמריקני פרוקטר אנד גמבל בתמורה לסך של עד 100 מיליון דולר בכפוף לעמידה באבני דרך, אך בסוף העסקה לא יצאה אל הפועל. כתוצאה מכך, הופסק שיתוף הפעולה האסטרטגי ששרר בין החברות. חברת קונטיפי הוקמה בשנת 2002 ועוסקת בפיתוח התקנים חד פעמיים ובלתי פולשניים לטיפול בליקויי תפקוד רצפת האגן בנשים. מוצר הדגל של קונטיפי הינו התקן לדני למניעת דליפת שתן במאמץ. ההתקן הינו חד פעמי, בדומה לטמפון וגינלי, מוחדר לנרתיק באמצעות מוליך ומורחק ממנו ע"י משיכה בחוט. במקביל מפתחת קונטיפי מוצר נוסף בתחום צניחות איברים. במהלך שנת 2011 סיימה קונטיפי פיתוח גרסה מתקדמת של המוצר למניעת דליפת שתן וכיום היא עורכת מחקר קליני במתנדבות הצפוי להימשך עד מחצית שנת 2012. חברת קפיטל פוינט שולטת בחממות טכנולוגיות המשקיעות בחברות ביוטכנולוגיה ומיכשור רפואי. עד היום הושקעו בהון החברה סך של כ-4.2 מיליון דולר, כאשר בסבב הגיוס האחרון שהתקיים ביולי 2011, בו החברה לא השתתפה, ההשקעה בוצעה לפי שווי של כ-22 מיליון דולר לפני הכסף. בנוסף לקפיטל פוינט בעלי המניות בחברה הם חברת פוליסי של בוריס קרסני, זאב ברונפלד, רו"ח גד סומך והיזם והמנכ"ל ד"ר אילן זיו (35.7%).
- 3.טיסה נעימה קפיטל פוינט! (ל"ת)דוד 08/04/2012 10:12הגב לתגובה זו
- 2.עוד גאווה לסקטור הביומד (ל"ת)אבי 08/04/2012 10:00הגב לתגובה זו
- 1.סוף סוף. חיכיתי שנים לעסקה הזו (ל"ת)ירון 08/04/2012 09:45הגב לתגובה זו
ביו ויו מודיעה על עמידה בתקן ה-CE האירופה - תחל בשיווק הבדיקה לסרטן ריאה
חברת ביו ויו 2.29% , המפתחת מערכות ממוחשבות לזיהוי תאים סרטניים, הודיעה היום (ד') על עמידה בתקן ה-CE האירופי. החברה תחל במהלכי שיווק ומכירה לבדיקה לגילוי סרטן הריאה. ביו ויו תוכל למכור את מערכות ה-DUET שלה, עליהן תותקן לראשונה גם האפליקציה לגילוי סרטן הריאה, בכל מדינות אירופה וכן במדינות מחוץ לאירופה אשר מאמצות את סטנדרט התקינה האירופי CE. המניה נסחרת ללא שינוי מהותי במחזור זעום של 80 אלף שקל - כפול מהממוצע היומי בשנה האחרונה. הבדיקה הלא פולשנית של ביו ויו לגילוי סרטן הריאה מאפשרת ניתוח של משטחי תאים שנצבעו או סומנו, במספר שיטות שונות זו מזו, וזאת באמצעות סריקה של אותו משטח תאים מספר פעמים. הסריקה מאפשרת את ניתוח המידע המתקבל עבור כל תא ותא בכל אחת מהסריקות השונות, המשלב אינפורמציה מורפולוגית וסמנים גנטיים שפותחו במרכז לחקר הסרטן MD Anderson ביוסטון, טקסס. הבדיקה הוכיחה יעילות טובה עם רגישות של 85.5% (זיהוי מדויק של חולים) וסגוליות של כ 75% (זיהוי מדויק של נבדקים שאינם חולים). בדיקה חשובה זו עשויה לחסוך מהנבדקים בדיקות ביופסיה ופרוצדורות פולשניות אחרות וכן סריקות CT החושפות אותם לקרינה, ולסייע באבחון מוקדם של המחלה.