פישר מגיב לנתניהו: "ישנה חשיבות רבה לשמירה על משמעת תקציבית לנוכח אי הוודאות במזה"ת"

לדברי הנגיד, על מדינת ישראל לשמור על רמת האמון הגבוהה שאזרחי ישראל והשווקים הבינלאומיים נותנים בה
סתיו שירייב | (16)

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, אמר הערב, כי הוא מברך על כך שהצעדים הכלכליים עליהם הודיעו ראש הממשלה ושר האוצר, שומרים על מסגרת התקציב ולא מגדילים את הגירעון.

הנגיד הוסיף, כי ישנה חשיבות גדולה בעת הזו במיוחד לשמירה על משמעת תקציבית, לנוכח אי הוודאות שהתגברה באחרונה כתוצאה מהמצב הגיאופוליטי במזרח התיכון. לדברי הנגיד, על מדינת ישראל לשמור על רמת האמון הגבוהה שאזרחי ישראל והשווקים הבינלאומיים נותנים בה.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    מר פישר לקחת מעניים ולתת לעשירים זאת לא הדרך. (ל"ת)
    משה. 11/02/2011 10:12
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    har 11/02/2011 00:44
    הגב לתגובה זו
    נגיד יקר אתה טועה ומטעה החישובים שלך מבוססים על הסביבה הקרובה אליך לא כולם עובדים בבנק ישראל כך שלא כולם מרויחים חמישים אלף שקל נטו לחודש רבק איך אפשר לבזבז סכום כזה....
  • 11.
    כל מה שביבי יחליט- ערוץ2 השמאלי והמושחט יקטול (ל"ת)
    דידל22 11/02/2011 00:37
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    פישר האדם הישר היחיד במדינה. מקצוען נטו (ל"ת)
    דידל22 11/02/2011 00:33
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    והפסיד 20% 11/02/2011 00:21
    הגב לתגובה זו
    פישר חייב ללכת עים ביבי ושטיניץ כי הוא מלא שגיאות וטעיות שיגרמו לנו עוד לשלם עליהם בעתיד הוא גרם להפסד של 12 מיליארד דולר פי 3.5 מהגרעון התקציבי השנתי..פישר עוד מינוי בעיתי של ביבי..שגם סיטי בנק נהנתה ממהלכיו המבריקים ב2008 וזה בלשון המעטה.
  • 8.
    פישל זה ועדת קישוט של בובו ושטנפוץ (ל"ת)
    שגיא 11/02/2011 00:17
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אני אוהב אותך (ל"ת)
    אפרת 10/02/2011 23:25
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אברהם 10/02/2011 23:05
    הגב לתגובה זו
    שלך בדולר, במירמה הכנסת אלפי צהירים שלקחו הלואות לדיור בתנאים לא קלים, ועכשיו אתה מעלה את הריבית, מה אתה רוצה? לא נוכל לשלם את הגזל שלך ובסוף יקחו מאיתנו את הדירות, לדעתי גם אתה צריך ללכת כמה שיותר מהר לפי שתמשיך במדיניות שלך תן למישהוא אחר לשקם את הנזקים שגרמת
  • מ סטנלי 11/02/2011 07:46
    הגב לתגובה זו
    צהירים כותבים ככה לפי מה שאני יודע צעירים דבר ראשון ו75 מליארד דולר זה של המדינה לא שלי ולא שלך כן אני אחראי עליהם היום במצב הבטחוני הכללי יש מחויבות לקנות דולרים לידיעתך למדינה נגמר הכסף לרכישות הדולריות לכן לא יהיו יותר רכישות דולריות בשביל דאגתך ולך תעבוד תפרנס את המשפחה שלך
  • 5.
    קוקו 10/02/2011 21:59
    הגב לתגובה זו
    מה עם שכר המליונים של אלפים במשק? הריבית הנמוכה גורמת לאינפלציה הרבה מעבר לנתוני המדד.
  • 4.
    שוב פעם הקשקשן הזה מנסה למנוע ממליון איש אוכל (ל"ת)
    שתוק כבר 10/02/2011 20:49
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מושיקו 10/02/2011 20:44
    הגב לתגובה זו
    תביאו את הכסף משם כול אחד שם חי טוב ומנסים לפגוע תמיד באזרח הקטן בושה וחרפה. הנגיד טוב אבל הוא מגזים אם כול העניין שצריך שהכלכלה של המדינה תיהיה טובה. שיקצצו איפה שצריך לקצץ ולא איפה שלא צריך לקצץ לדוגמה: 1) קצבאות הילדים - לא בעיה שלנו שאנשים רוצים להביא הרבה ילדים שידעו להסתדר איתם. 2) עלייה - משקיעים יותר מידי כסף על כול העליות האלה אבל מה עם האזרחים שנמצאים בארץ שיעצרו את זה עד כאן. 3) אפשר לקצץ מכול העובדי מדינה האוכלי חינם האלה. 4) המדינה יכולה להשקיע בבורסה בדברים רווחים עם כול הגאונים של המדינה ולעשות הון רב. 5) להגדיל את המס לאנשים שמרוויחים מעל 50,000 שקל. 6) לנסות לחסוף בביטחון הרבה כסף נזרק לשווא אפשר להתייעל הרבה יותר. יש בצבא הרבה אוכלי חינם עם תנאים מטורפים. 7) לעלות את גיל הפנסיה בצבא ולעובדי המדינה.(גם ככה יש להם תנאים טובים). 8) פיתוח משאבי טבע במדינה במהירות גבוהה יותר. על ידי הטייקונים לחייב אותם לסיים פרוייקטים בזמנים מסויימים ואם לא עומדים לקנוס אותם. ועוד..... הרשימה שלי עוד ארוכה.
  • 2.
    אזרח 10/02/2011 20:34
    הגב לתגובה זו
    חוצפן הנגיד הזה
  • 1.
    רונית 10/02/2011 20:30
    הגב לתגובה זו
    קול צלול בהיר מקצועי ולא פופוליסטי בתוך ים ההתלהמות שמסביב.
  • איש חסר בושה שמונע לחם מאזרחים (ל"ת)
    מרוויח 3700 11/02/2011 14:07
    הגב לתגובה זו
  • הוא מתנגד סידרתי להעלאת שכר מינ (ל"ת)
    מצדו מליון איש לא קי 11/02/2011 14:06
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.