20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

10:16 תאת טכנולוגיות: חוזה בשווי של 40 מיליון דולר עם חברת תעופה גדולה >>

10:09 אירונאוטיקס רוכשת את Chassis Plans תמורת 6 מיליון דולר >>

10:05 טראמפ: איראן משתפת פעולה עם צפון קוריאה, הסכם הגרעין לא מוצלח

08:10 מזור חוזרת עם פער חיובי של 4.1%

08:10 טאואר חוזרת עם פער שלילי של 2.3%

08:10 טבע חוזרת עם פער שלילי של 1.2%

22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

התחזית של בנק לאומי לכיוון מחירי הדירות

 |  66
שוק הדיור
Share
שלל הנתונים מציגים תמונה ברורה של האטה חריפה בשוק הדיור המקומי. לפי הלמ"ס מספר הדירות שנמכרו בחודש אפריל עמד על 1,851 בלבד, המספר הנמוך מאז 2014. באגף הכלכלה של בנק לאומי כותבים היום כי "הגורמים העיקריים שהובילו לירידה בביקושים לדירות בעת האחרונה הם: המתנה של האוכלוסייה הזכאית (בעיקר זוגות צעירים) למכרזי "מחיר למשתכן" וירידה בנוכחות של משקיעים בשוק הדיור. כמו כן, נראה שהייתה השפעה מסוימת של העלייה בריבית המשכנתאות. בהקשר זה, נציין כי על פי נתוני משרד האוצר, נמשכה מגמת הירידה במלאי הדירות שמוחזקות על ידי משקיעים, כלומר היקף מכירות גבוה יותר מהיקף רכישות".




בלאומי מתייחסים גם לנתון התחלות הבניה שפורסם לפני מספר ימים והצביע על ירידה, "חלה האטה בקצב התחלות הבנייה בתחילת שנת 2017. לאחר שנתיים בהן היקף התחלות הבנייה עמד על למעלה מ-53,000 יחידות, ברבעון הראשון של 2017 חלה ירידה בקצב השנתי של התחלות הבנייה ל-45,500 יחידות. נתון זה, הינו נמוך מהתוספת המינימאלית הדרושה, על פי אומדננו, להיצע הדירות בישראל. עם זאת, יש לציין שנתוני התחלות הבנייה נוטים להתעדכן כלפי מעלה באומדנים הבאים שלאחר הפרסום הראשון (כך על פי עבודה שנעשתה בבנק ישראל) ובשיעורים משמעותיים יחסית. על כן, ניתן להניח שהיקף התחלות הבנייה בפועל הינו גבוה יותר מהאומדן הנוכחי הראשוני".בעניין מספר הדירות שנמצאות בבניה פעילה, כותבים בלאומי כי "לאורך השנים האחרונות העלייה בגמר הבנייה הייתה מתונה יותר מזו של התחלות הבנייה, זאת בעיקר על רקע התארכות משך הבנייה. התפתחויות אלה, הובילו לעלייה חדה ומתמשכת בהיקף הדירות שבבנייה פעילה. היקף זה, מצוי כיום ברמת שיא היסטורית של 113.8 אלף דירות. המשמעות היא שברגע שתסתיים בנייתן של דירות אלה, כלומר בטווח הארוך יותר (לפחות עוד 3-2 שנים מהיום), תהיה תוספת משמעותית בפועל להיצע הנדל"ן למגורים בישראל. מאחר ומשתנה היצע הדירות הזמינות למגורים מהווה גורם משמעותי בהתפתחות מחירי הדיור, כך על פי אומדננו, אזי תוספת היצע משמעותית עשויה להוביל להתמתנות הלחצים לעליית מחירי הדיור וייתכן שאף לירידת מחירים מסוימת בשנים הקרובות. אולם, יש להדגיש שירידת המחירים, אם וכאשר תתממש, לא צפויה להיות אחידה בכל אזורי הארץ וכאמור גם לא בטווח המיידי. באזורי הביקוש, תל אביב והמרכז, לא צפוי שינוי מגמה במחירים, בעוד שביתר האזורים קצב העלייה צפוי להתמתן. זאת, בדגש על האזורים בהם ישנם היקפי בנייה גדולים, בעיקר ביוזמה ממשלתית, בשילוב עם פיתוח חלקי בלבד של תשתיות חיוניות, כגון: תחבורה, תעסוקה, חינוך, בריאות ועוד"בשורה התחתונה כותבים בלאומי כך: "עדיין קיים מחסור בהיצע הדירות למגורים, וכן הקצב הנוכחי של גמר הבנייה לא מכסה עדיין את התוספת השנתית של משקי הבית (למעלה מ-50,000). בנוסף, הסביבה המאקרו-כלכלית שתומכת בביקושים לדיור (בדגש על הריבית ושיעורי האבטלה הנמוכים) לא צפויה להשתנות בטווח הזמן הנראה לעין, וכמעט שלא קיימות בשוק אלטרנטיבות השקעה דומות, בעלות תשואה יציבה וסיכון נמוך יחסית. לאור זאת, אנו לא צופים שינוי משמעותי במגמה הנוכחית של מחירי הדיור בטווח הקצר-בינוני (שנה וחצי-שנתיים קדימה)."
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

66 תגובות ב-37 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
37 איציק 03/07/2017 19:01 הייסוף בשער השקל הרחיק משקיעים זרים (ל"ת)
36 היועץ.... 27/06/2017 19:24 תגובה לכלכלני בנק לאומי
הבנק הוא אינטרסנט. הבנקים במילכוד של אשראי. 52% מהאשראי הבנקאי מוטה לענף הבניין. הבנק חייב לשמור על המומנטום שעסקינן באופק של ביקושים. אבל הנרטיב השתנה וכולם מדברים על חוסר יציבות, תהליך מתחיל בדיבורים ובשנוי הנרטיב וזה אכן קורה. כלכלני בנק לאומי יחוו את הירידות במחירי הנדל"ן בעיינים כלות..
35 חיים 24/06/2017 12:00 תנו לבני אדם לחיות מנפולטיוים חלאות (ל"ת)
34 איציק 24/06/2017 07:48 שבנק לאומי יימשיך לקשקש
אנחנו לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה. 50% ריאלית פחות לפחות.
33 אלון 23/06/2017 23:40 תוספת משקי הבית בישראל: 42,000 בשנה
כל בנייה מעבר לזה, פירושה בניית יתר. אין היום מחסור בדירות (וכנראה להיפך וזאת הסיבה להתמשכות זמני הבנייה)
תיקון נתון 25/06/2017 11:27 מתווכח עם בנק ישראל? לפיו 58000 זה המספר
בנק ישראל פרסם לפני חודש שתוספת משקי בית בשנה היא 58000 אז מאיפה אתה הבאת את הנתון שלך ? חוץ מגחמות ליבך..
32 אבי 23/06/2017 23:24 שלטי מכירה נערמים בינתיים
אנחנו בעיצומה של ירידה כזאת או אחרת הציבור הפרטי והמשקיעים אינם פראיירים הם הבינו שהמחירים כפי שהם נכון לעכשיו יקרים מנשוא והבנקים היקרים שלנו מוכרים לנו משכנתא בריביות גבוהות כאילו הם שבאו מאתנו, הייתי שם לפני מספר חודשים לאחר הזכייה שלי במחיר למשתכן הם לא ששים להלוואות לך כסף. מעדיף כבר לשלם ולחיות בשכירות כל ימיי מאשר לשלם ריבות גבוהות לבנקים החזירים האלה.
חושף 25/06/2017 11:31 ממציא נתונים? הלמס מפרסם עליות בחודשיים אחרונים
ורק אצל אנשי המחאה יש ירידות..מת על הכחשה של המציאות
סמי 26/06/2017 17:00 כמה הפסדת כבר? ירידת ערך וזה...? (ל"ת)
31 סוחר נוסטרו 23/06/2017 02:41 ללאומי יש אינטרס שהמחירים ירדו
אני חושב שרוב הקוראים פה לא מודעים בכלל שבנק לאומי מכר את רוב רובו של התיק משכנתאות נדלן למגורים שלו לחברות הביטוח.... בהצעת חוק האיגוח ישנו סעיף שאוסר על קניה חזרה של התיק מחברות הביטוח (לאחר שהוא כמעט ימחק לחלוטין) אבל לדעתי אחרי שתגיע הנפילה יוציאו צו שעה ואז הבנקים פה יבצעו את השוד הכי גדול בתולדות המדינה.
30 גיא 22/06/2017 18:26 תכלס מהשטח
עסקאות מכירה אין השוק גמור! השכרות עובד עם הנחות למחיר סגירה. זהו.
חושף 23/06/2017 22:49 ממש לא. כנס לאתר רשות המיסים. מלא עסקאות
כנסו לאתר רשות המיסים יש מלא עסקאות במחירים גבוהים מאוד ואני לא מדבר על תל אביב. קחו את ראשלצ דירת 4 חדרים מקבלן נמכרה ב2.2 מיליון . 200 אלף יותר מעסקה זהה שנה אחורה. הדירה בשכונת האירוס החדש מול קניון עזריאלי ראשונים. עוד עסקאות: ברחובות שכונת המדע דירת 5 חדרים קומות נמוכות ב2.2 מיליון. לפני שנה 150000 אלף פחות. כנסו לאתר רשות המיסים ותשוו. יש עסקאות הרבה ומחירים ממש לא יורדים.
29 ממשלה שרק מדברת ולא 22/06/2017 11:01 עושה כלום, דיי כבר יותר מידי זמן
לא יכול להיות שכל כך הרבה זמן המחירים עולים והממשלה לא עוצרת את זה, היה כאן מספיק פעמים מחסור בדיוק בגלל עליות של רוסיה וכו'
28 אורי... . 22/06/2017 02:54 שוק השכירות מראה סמנים של התמתנות
אם מגמה זו תמשך נראה אף ירידות בשכירות שיובילו לירידות במדד המחירים לצרכן. התמדה במגמה את תהייה תביא אף למחיקת העליות האחרונות במדד.
27 תומר 21/06/2017 23:20 על איזה בעיית היצע מדברים?
מכירים מישהו שמחפש דירה ולא מוצא? הבעיה היא עם המחיר.. לא עם ההיצע. מחירי השכירות נשארים יציבים ואפילו יורדים במקומות מסוימים (אני שוכר באיזור השרון והמחירים לא עלו במושב שלי כבר כמה שנים). אם הייתה בעיית ביקוש גבוה והיצע נמוך אז מחירי השכירות היו עולים בהתאם. תפסיקו להאמין לכל מה שאינטרסנטים מוכרים לכם. ולגבי הבנקים.. אם היו חושבים שהמחירים רק יעלו לא היינו רואים את ריבית המשכנתאות עולה בתקופה האחרונה כשהריבית במשק נשארה ברצפה.
אדי 22/06/2017 15:20 אשדוד
אין לך מושג על מה שאתה מדבר. Sorry
26 חסרי הדיור ממשיכים 21/06/2017 23:12 לזרוע לעצמם חול בעיניים וכנראה
שימשיכו להיות עוד הרבה זמן ללא דירות ואפילו אולי לעולם לא יהיו אם דירה.אני כמובן לא מתכוון לאנשים הרגילים שיקנו דירה כדי לגור בה במקום להמשיך בשכירות כל חייהם.
דייב 22/06/2017 03:06 לזרות
חשוב לרגע, האם אנאלפבית כמוך גילה את סוד העושר והוא פשוט כמו לשרבט חתימה בקצה חוזה ? הבט סביבך,המעטים שנותרו לצידך הם רק קומץ טוקבקיסטים עילגים. האם הבנק והקבלן הם ידידך שסללו את דרכך לאושר,או שתחושת האושר היתה זמנית ואת מקומה תתפוס תחושת השעבוד.
25 חיים 21/06/2017 23:08 על מה הם מדברים? שטויות!
מוכרים פה בשנה! כ25,009 דירות חדשות... יש מלא דירות לא מכורות מוכנות כפול מזה כ50,000! אז אם יש התחלות בניה של 45,000 ברבעון ולדעתם צריך דירות ל 50,000 בתי אב בשנה בעוד שנמכר בתכלס בשיא הבועה חצי מזה אז איך יש מחסור? איך? שוב, שימו לב לא לערבב דירות חדשות שמתווסות לשוק עם דירות יד2 שמחליפות ידים ולא משנות את מלאי הדירות
חושף אמת 22/06/2017 10:58 מאיפה השקרים? מספרים מומצאים..
לא פרסמו נתון דירות לא מכורות כבר חצי שנה.
אדי 23/06/2017 00:46 לא פורסמו כי המספר אסטרונומי. מחכים לרגע הנכון.
חכה חכה יהיה פה פיצוץ אטומי... שלום לך בועה... שלום ולא להתראות!
טוני 23/06/2017 22:53 אם המספר היה אסטרונומי כחלון היה מנפנף
עובדה שהמספר לא מפורסם וזה כי כחלון מצנזר מה שלא מתאים לו כמו שצינזר את השמאי הממשלתי.
24 אאא 21/06/2017 22:45 חבורת אינטרסנטים
הציע גדול מן הביקוש ישנם מתווכים שרודפים אחרי שבועיים לאחר שהורידו 150 אלף מהמחיר המבוקש אין קונים ואין כסך.זה ברור שהם יגידו שהמחיר יעלה מתאים להם שנקח משכנתאות בסכומים הללו ונשתעבד כל החיים
איש 22/06/2017 10:15 חחח גם שקרים צריך לספר בצורה נכונה כדי לפתח אמינות
תגיד שהורידן לך 15 אלף עוד תהיה לך קצת אמינות כי זו הנחה סבירה במיקוח. 150 אלף אולי על וילה ענקית בקיסריה שעולה 15 מליון אפשר לדבר על הנחות כאלו.
אחרי שהעלו לך 21/06/2017 23:19 ב 300000 בודאי שיורידו לך 150000
האינטרנט סופג הכל אבל המחיר כל חודש עולה.זאת המציאות מה לעשות.
23 איל 21/06/2017 19:09 לאומי הלוואי ותפשטו רגל רוששתם אותי (ל"ת)
22 חי 21/06/2017 18:48 מעיד על פאניקה...
הם מפחדים כי הם יודעים שהמחירים צפויים להתרסק עד דק
אדי 22/06/2017 15:26 בלה בלה בלה
את זה שמענו מאנשים כמוך בשנת 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011,2010, 2009, 2008, 2007 וכנראה נשמע גם ב-2018, 2019. תמשיך לחכות חמוד.
אני 21/06/2017 23:17 אפילו 5 אחוז עליה ממחיר ממוצע של
דירה =80000 שח בשנה!!כל האינטרסנטים מפחדים חוץ ממך.היחיד שצריך לפחד הוא אתה וכמוך מחוסרי דיור שבסוף יקנו אם מאות אלפים יותר.
חושף 21/06/2017 20:54 מ2012 אני שומע על התרסקות...פחחח.. (ל"ת)
21 בני 21/06/2017 18:02 "סיכון נמוך יחסית" ? ירידה 25% בערך הדירה תמחק הון עצמי
שהצלחתי לחסוך במשך שנים רבות
20 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 21/06/2017 17:19 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
19 עם כל הכבוד 21/06/2017 17:01 לאומי מציג נתונים בסה"כ..
לא צריך להיות עם אינטרס כדי להבין שככל הנראה זה מה שיהיה. ודוגמאות כמו המשבר בארה"ב הן לא רלוונטיות לישראל.
18 שי 21/06/2017 16:54 פותח על הבנק שורט בהקדם. (ל"ת)
17 אדי 21/06/2017 16:42 שיחזו מה שהם רוצים לא קונה דירה במחיר בועה!!!
החברה בבנק משועממים כי לא באים לקוחות לקחת משכנתא אז הם מוציאים כתבות סרק. הגיע הזמן שהכל יתפוצץ והעושר יחולק מחדש.
אדי 21/06/2017 20:54 אז תגור במלונה של הכלבה! או ברחוב... (ל"ת)
דן 24/06/2017 07:54 או במחיר למשתכן . (ל"ת)
16 hguy 21/06/2017 16:33 מצטער על האכזבה. תדרשו פעולה מכחלון. סובסידיה. משכנתאות
בריבית נמוכה. אפילו מעמ 0 ממוקד לצעירים והנזקקים ןלא הורדת מחיר למי שקונה דירה ב 5 מליון בצפון תל אביב
15 ליאור 21/06/2017 16:21 לפני שאני קורא את הכתבה אני מחפש מי כתב....
תלוי מי כתב ומה האינטרס שלו...... תן לי נושא ואוכל לכתוב מאמר שלם בעד ומאמר שלם נגד, תלוי מה עמדתי האישית! כרגע כל כתבה שמפרסמים הבנקים ושות' מעלה בי גיחוח קל מהפטאתיות שהם עדיין חושבים שיוכלו להוליך את הציבור שולל. הציבור כבר לא עדר חמורים כמו שאתם חושבים, הציבור לא קונה כל מה שמוכרים לו , הציבור יראה לכם שהוא יכול לייבש את השוק ולשמור את הכסף קרוב אליו, אנחנו נייבש את עולם הנדלן , את הבנקים ונגרום לקריסה כלכלית במדינה שתאפס את כל העושק הזה שנקרא ישראל !!!
14 ב 21/06/2017 16:19 וזו התחזית שלי :
1) תוכנית למשתכן תרוץ מהר יותר מהשוק הפרטי משום שכל הדירות מכורות מראש ומשום שהמדינה מפקחת. כן זמני מסירה יהיו עדיפים על פני השוק הפרטי. 2) הדירות למחיר למשתכן נמצאות באותן שכונות ובאותם בניינים של דירות "השוק הרגיל". 3)בוא ניזכר לרגע ביזמים הפרטים שדירות שהם מכרו נפלו מרפסות , נפלו אריחים על מכוניות , נפלו זכוכיות ועוד דוגמאות על דירות אצל יזמים מסויימים בעת מועד המסירה הבניין עדין נראה כמו אתר בניה. 4) לא יעזור לכם , אין כסף בשוק שיכול לרכוש דירות במחיר שוק, עובדה שאפילו למחיר למשתכן כבר בקושי יש כסף ולכן ההיצע רק ילך ויגדל , זאת במקביל למכות שכחלון מנחית בדמות גריעה של 15 אלף דירות מצד הביקוש תוך יום אחד. שוק הדיור הישראלי הוא הבועתי ביותר ביחס למשכורות ולא נראה שאתם מפנימים את זה. מספר העסקאות קורס כי רק בעלי ממון יכולים לרכוש . מה שיקרה הוא אחד משני דברים או שניהם ביחד : 1) משבר כלכלי חמור עקב חוסר היכולת של מעמד הביינים להמשיך ולממן את עצמו לנוכח השכר הנמוך ביחס להוצאות. 2) מחאות אלימות ולא מאורגנות ברחבי המדינה.
אחד שיודע 21/06/2017 23:06 תגובה כזאת ארוכה ודבילית
הרבה זמן לא קראתי.כל מה שרשמת ממש הפוך.על תקנה.אף אחד לא מכריח אותך
ב 22/06/2017 16:55 ל-"אחד שיודע" - לך תשלים בגרויות בלשון ותחזור אליי.
סביר להניח שאתה האחרון שיודע משהו.
אאא 21/06/2017 18:37 דבר אחר
גם ישראלי שיהיה בבור של 100 אלף לא ימכור לך בפחות ממה שהוא קנה אז אתה מוזמן להמשיך לחכות , ככל שהדירה עברה פחות ידיים המחיר שלה טוב יותר . אז נכון לא זול לקנות מקבלן אבל האופציה השניה היא לזרוק כסף על שכירות ובסוף לקנות ביקר יותר
שם 21/06/2017 17:52 שם
מחיר למשתכן נותן הנחתה לתקופה הקרובה ויגרום לבלימת עליות שיוציא מהשוק 15 אלף איש שימתינו לדירה עד שתיבנה, הדירה בטווח הארוך השוק יתאושש למראית עין אם באמת התוכנית תצליח ,כרגע לפחות התוכנית נכשלת כאשר אנשים מבינים את הבעיות של התוכנית ויש לא מעט כאלה. זה שאין כסף לאנשים לסכומים שהיום דורשים זה נכון מאוד על פניו נראה שכרגע הקיפאון ימשך אבל אם זה לא יצליח אנשים לבסוף יקנו גם במחירים גבוהים וימשיכו להתחייב למשכנתא מפלצתית שלא יוכלו לעמוד בה.
13 ישראל 21/06/2017 15:56 בנק לאומי שופכים מים קרים.......
התגובה של הבנק ברורה,אנטרסנטים לכל דבר
12 המערכת 21/06/2017 15:52 מי ב'לאומי' פרסם את התחזית ? ומי ב'מערכת' פרסם הכתבה
האם מישהו מוכן לעמוד בשמו מאחרי דברי הבל כאלה ,בהם אין שום קשר בין העובדות(הנכונות) למסקנות ?
11 מאור 21/06/2017 15:52 מדוע אין נתונים לגבי גודל ההון שמלגלג הנדלן
לדעתי הנדלן הוא מוצר הצריכה שמניע את המשק והכי משפיע על המשק בעולם המערבי
10 גיא 21/06/2017 15:46 לאומי גם צפו שפישמן יחזיר להם את הכסף
אז צפו..
9 הרוזן 21/06/2017 15:46 בעלי אינטרס
נא לא להתבלבל. הבנקאים מרוויחים שלוקחים משכנתה ואין כמעט פעילות בתחום הנדלן וזה מדאיג אותם מאוד
8 טדי 21/06/2017 15:41 צריך להכניס לכלא את מי שכתב כת הדו״ח של לאומי
פשוט הולכת שולל של ציבור שלם
התסכול 21/06/2017 19:55 להרוג את השליח (ל"ת)
7 שם 21/06/2017 15:32 הדבר היחידי שאני מסכים איתם:
הנקודה היחידה שאני מסכים איתה הוא שהפערים בין למרכז שאר חלקי הארץ יגדלו,המחירים במרכז ישארו לפחות ככה ולא יירדו ואילו באמת באיזורים שיש הרבה בנייה בארץ שם לדעתי יהיו ירידות והפער בין המרכז לשאר חלקי הארץ רק יגדל.
אבי 21/06/2017 16:29 כנס להסבר
אתה טועה בגדול כי הרי עם המחירים במרכז ישארו מאוד גבוהים זה יוביל אנשים לקניה במעגלים השני והשלישי וגם שם יהיו ביקושים ומחירים בהתאם.
שם 21/06/2017 17:46 לא בטוח שכאן זה המקרה
על פניו זה מה שאמור להיות, אנשים רוצים להישאר במרכז ואף אחד באמת לא רוצה לגור בצפון או בדרום, לא סתם כרגע יש הבדל מחירים עצום שעם מחיר המשתכן ההבדל רק יגדל. אם היו רוצים לשמור על על מרחק סביר היו צריכים לבנות באותה כמות כמו בצפון ובדרום
6 שי 21/06/2017 15:32 תשאל את הירקן מה דעתו על מחיר הירקות (ל"ת)
5 אביב 21/06/2017 15:17 זה בסדר, גם בארה"ב לא צפו את המשבר
בינתיים המחירים יורדים
יש ר א לי 21/06/2017 16:39 ממציא נתונים? אפילו הלמ"ס פרסם שהמחירים עולים, מזלך ש
שהשמאי הממשלתי לא פרסם את נתוניו, כנראה היית מחוויר.
אריה 05/07/2017 05:16 המחירים חייבים לעלות בשביל לרדת....
כל פיצוץ היה פעם רק עליות שממשיכות לעלות, זה מה שהופך את כל העניין לבועה מסוכנת, המחירים לא יכולים להמשיך לעלות לעד, הם הולכים לעשות סיבוב על כולם ולצנוח בפתאומיות ובפאניקה...
4 ג 21/06/2017 15:13 לך תאמין למישהו שמדבר מהפוזיציה (ל"ת)
nuyh 21/06/2017 16:08 כמו כן אי אפשר לסמוך על תקוות. ימים יגידו (ל"ת)
3 א א א 21/06/2017 15:12 לצערי אני מסכים עם התחזית.מחירים עולים (ל"ת)
2 נביאי העם 21/06/2017 15:12 צפיה היא למעשה פעולה מתוך תחושה ,גם אני מצפה שלאור הנתו
שהוצגו בפני הבנק הם ורק הם צריכים להניע את השוק מלקפא ולחדול שנה ימצאו המון קבלנים מתבוססים בתוך שלולית של אדמה ללא יכולת החזר.
1 מדברים מפוזיציה 21/06/2017 15:08 בדיחה עצובה
פניה למערכת ביזפורטל: מסגרו את הכתבה ואת הכתב. לקראת סוף 2017 כאשר האויר של הבועה יתנדף, תנו תזכורת למי כתב את השטויות האלה....פשוט עבודה בעיינים על הציבור שלא מבין דבר
חושף 21/06/2017 15:48 שטויןת ישנות .. שומע סיפורי בועה מ2012 (ל"ת)
ב 21/06/2017 16:20 זה שהבועה טרם התפוצצה לא אומר שהיא לא קיימת.
היא קיימת וזמנה קצוב.
מקס 21/06/2017 15:32 אודה מאוד להסבר מנומק
על מה מבוססת ההערכה שלך שמנוגדת לסקירת הבנק? האם יש פגם בנתונים שהבנק מתבסס עליהם?
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש