ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

החלופה שמתכנן כחלון למשקיעי הנדל"ן שיימכרו את הדירות

 |  50
שוק הדיור
Share
שר האוצר משה כחלון, מינה בשבוע שעבר, צוות מיוחד שנועד לבחון חלופות להשקעה בדיור בראשות סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן. הצוות צפוי לסיים עבודתו תוך שבועיים וההצעה הבולטת על השולחן היא הסטת ההשקעות על ידי פיקדון בנקאי שיהיה צמוד למדד מחירי הדיור של הלמ״ס ובסכום של עד 700 אלף שקל לתקופת זמן מוגבלת של 3 שנים למשקיעים שימכרו דירותיהם. 


התכנית בשלב הראשון היא על ידי מכרז שיוצע לבנקים בו יזכה הבנק שיאפשר את הריבית הגבוהה ביותר לפיקדון - והמדינה תשלים את הפער לריבית שהציע הבנק, כך שתתקבל תשואה זהה לעליית מחירי הדיור על פי מדד מחירי הדירות של הלשכה המרכזית לסטטיטיקה.

העיקרון עליו מבססים באוצר את ההשקעה האלטרנטיבית היא הצעת חלופה להשקעה בדירה, אך לא בצורה של תמריץ כמו ויתור על מס השבח בעת מכירת הנכסים, אלא יאפשרו ל-12,000 משקיעים שימכרו דירתם (לא חייב להיות מרובה דירות מספיק דירה אחת להשקעה) שיוכלו להיכנס לפיקדון הבנקאי שיהווה השקעה ראויה ובטוחה בראייתם. ההסבר למספר המשקיעים/נכסים (12,000) האמור הינו מתוך מחשבה שהמשקיעים יוצאים מהשוק בעקבות מס הרכישה שעלה ביוני אשתקד, וכן החלת שיעורי המיסוי הלינארי משנת 2014 במס השבח. כך משקיעים יצאו מהשוק עד ששיעורים ירד ל-18% על  פי דו״ח הכלכלן הראשי שפורסם לפני כשבועיים. למעשה, הנתונים הראו כי משקיעים משחררים לשוק כ-2,000 דירות בממוצע בחודש וכ-6,000 בכל רבעון ועל כן, הכפלת ההיצע האמור (12,000 דירות לרבעון) עשויה לסייע בהורדת מחירי הדיור והכנסת היצע נוסף לשוק.הסטת ההשקעות לפקדון פונה לכל משקיעֿ
באוצר סבורים כי הסטת ההשקעות תתאים במיוחד למשקיעים שמינפו השקעתם על ידי רכישת דירה, אך כעת עם המסים ועליית המחירים ישנה תחושה של ׳מיצוי׳ ושהמחירים לא ימשיכו לעלות. כך למעשה המשקיעים ימהרו למכור נכסיהם בתוך 3 חודשים ובכדי להיכנס לפקדון הבנקאי. 

באוצר מסבירים מראשית הפרסומים אודות הצוות המיוחד שמונה - כי אין הסטת ההשקעות נועדה למשקיעים הצפויים לשלם את מיסוי הדירה השלישית ומעלה, אלא לכל משקיע שיש ברשותו דירה נוספת שיכול למכור אותה ובתמורה להיכנס לפיקדון הבנקאי בריבית בטוחה ללא סיכון וצמודה למדד הדיור. כך למעשה הכוונה היא למשוך דווקא את המשקיעים הסולידיים שראו בנדל״ן השקעה בטוחה וכעת אולי קצת פחות.

המשקיעים הסולידים - מהווים את הסיבה להגבלת הסכום לפקדון הבנקאי לכ-700 אלף שקלים. מתוך המחשבה שרבים מן המשקיעים מינפו כספיהם על ידי משכנתאות לצורך רכישת הנכסים ועל כן לא יהיה בידם סכום הגבוה בהרבה מ-700 אלף שקל. כמו כן, באוצר מקווים שישתחררו דירות לשוק שהינן במחיר שיאפשר לזוגות הצעירים לרכושן. כלומר, נכסים שיהיו בשווי שנע בין 700 אלף שקל ועד כ-1.3 מיליון שקל. 

נסייג ונאמר כי זוהי האופציה המועדפת כעת על גורמי הוועדה המיוחדת שהקים שר כחלון, אך בסופו של דבר הוא שיצטרך לקבוע האם ההצעה האמורה תסייע בשחרור היצע דירות לשוק ובכך בהורדת המחירים. זאת כמובן בתנאי שההשקעה באמצעות פקדון בנקאי תהווה השקעה ראויה ביחס להשקעה בדירה שהיא השקעה יותר ׳מוחשית׳ במובן הפסיכולוגי וכן הוכיחה את עצמה לאורך השנים האחרונות בזינוק מחירי הדיור.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

50 תגובות ב-38 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
38 יונה 20/11/2016 10:30 כל המיסוי הזה הזוי (ל"ת)
37 fishko 15/11/2016 17:37 אל תסמוך על בג"צ
הם גיבורים גדולים על עמונה ועל בניה ביהודה ושומרון.
36 שועלY 15/11/2016 15:29 הוא מציע להמר.
בכל הימור יש טיפש אחד ונוכל אחד.
35 יורם 15/11/2016 06:35 כך או כך מחירי הדירות בדרך למטה
מהלך כזה רק יזרז את הירידות ויעצים אותם
34 רועי 15/11/2016 01:41 הטמטום באוצר נמשך ונמשך (ל"ת)
33 אנונימי 14/11/2016 16:31 אולי רעיון אחר ולא על חשבון חלקי דירה שאנשים ירשו ? (ל"ת)
32 אנונימי 14/11/2016 16:28 כששר אוצר גם שאפתן וגם טיפש, זה שילוב מסוכן. (ל"ת)
31 איש העם 14/11/2016 16:19 השר באמת חושב שכולם טיפשים? יש עוד מי שיודע לעשות חשבון (ל"ת)
30 אנונימי 14/11/2016 16:00 טיפש כמו כחלון (ל"ת)
29 pwsbp 14/11/2016 16:00 אסור שחלק מדירה יחשב כדירה שלמה לחישוב מס דירה שלישית. (ל"ת)
28 pwsbp 14/11/2016 15:56 אסור ש-1/3 דירה תחשב כדירה שלמה. לא חוקי ולא יעבור בג"ץ (ל"ת)
27 חדווה 14/11/2016 14:02 אסור שחוק הזוי זה יעבור,גם במחיר של פירוק הממשלה! (ל"ת)
26 יש ר א לי 14/11/2016 14:00 תקראו איך כחלון ידפוק אותכם
תפקידו את כספכם בידי אנשי כחלון בהצמדה למחירי הדיור, אבל כחלון רוצה להוריד את מחירי הדיור כך שהוא רוצה שתפסידו, בינתיים גם לא תקבלו את ההכנסה מהשכירות. אבל תגידו, כחלון לא מצליח להוריד את מחירי הדירות. נכון, אז מה כחלון יעשה? הוא מחליט שהלמ"ס יכניס למדד הדיור את מחיר למשתכן, כך שבפועל דירות לא ירדו אך המדד המעוות בהוראת כחלון יראה ירידות וכספכם יהיה צמוד למדד המעוות. יפה, לא?
25 יוסף 14/11/2016 13:59 רעיון טוב. אבל חייב להוסיף מנגנון שישלם למפקיד כל חודש
הדירה להשקעה עבור הרבה מבוגרים היא תחליף לפנסיה. או חלק ממנה. דמי שכירות הם חודשיים ומהם האנשים האלו חיים. הקרן הזו צריכה להיות כזו שמסוגלת לשלם ריביות חודשיות לאנשים שזקוקים להכנסה החודשית הזו.
24 בן אהרון 14/11/2016 13:52 הביקוש רק בתל אביב!!! בחיפה יש עודף הצע גדול!!!
דירות ישנות יד 2 מ-500,000 ש״ח והזוגות לא באים לקנות. הם קונים בקריות דירות בתוכנית במיליון ש״ח.
23 בן אהרון 14/11/2016 13:49 שיחזירו 8% מס רכישה למי שמוכר !!!
אחרת שלא יפסיד, צריך למכור 8% יותר יקר ממה שקנה שזה אומר עליית מחיר של 8%!!!
22 בן אהרון 14/11/2016 13:47 זהירות, צמוד למדד הדירות, אם המחירים ירדו, זה הפסד נקי! (ל"ת)
21 בא 14/11/2016 13:17 אי אפשר לעקוף את זה ,ראש ממשלה צריך להיות גבר ,כמו אריק
שרון ,זה בגבר היחידי שהיה ראש ממשלה בישראל . ביבי הוא ספסר דירות ,איש עסקים ,עסקן קטן שפעם ....היה גבר . וזה לא מספיק . גם פינוי גוש קטיף היה למען עם ישראל .אתם מבינים כול כך מעט .
20 בא 14/11/2016 13:08 ככול שיש לך יותר גגות ,ככה יש לך גם יותר שלג להוריד מהם (ל"ת)
19 אנונימי 14/11/2016 12:55 כחלון גוזל ממני פנסיה מניבה
במשך למעלה מ 60 שנה חסכתי ופזרתי את החסכונות. ...........2 דירות נוספות מניבים תשואה המאפשרת לנו חיים בכבוד. ההשקעות הכספיות בבבנקים לא יניבו די למחיתנו ולכבוד שאנו ראויים לו. גם הבנקים אינם טומנים ידים בכיס האזרח מס זה הוא גזל גזל גזל.. מה עוד שעל ההכנסות משכ"ד משולם מ.ה.
18 בא 14/11/2016 12:49 איפה אריק שרון הגבר שבנה מאות אלפי דירות . מה הבעיה
לבנות כחלון .?!
17 חבר שלך כחלאוי 14/11/2016 12:17 ימימין
מה זאת אומרת למכור את הדירה אבל מישהו גם יקנה אותה
16 דודי 14/11/2016 12:13 אז לקנות דירה ולמכור אותה-כדי שאזכהלהפקיד בפקדון המיוחד (ל"ת)
15 ששששששש..... 14/11/2016 11:23 צעירים תברחו ווווווווו
צעירים יקריםמדינה זאת לא ראויה לכם. אם תרמתם שלוש שנים בצבא מצויין. תקחו את הרגליים שלכם ותברחו. נכון זאת ארץ טובה עם אנשים טובים אבל מה לעשות יהודים גרים פה ויהודים יודעים לעשות מכל דבר כסף. גם הזכות הכי בסיסית שנקראת קורת גג. חורבן בית שלישי בדרך. לכו תקימו משפחה בגולה זה לא אותו דבר אבל לפחות תחיו כי פה תיהיו עבדים ושלא תצליחו להחזיר את החובות יגיעו הוצאה לפועל ויקחו גם את מה שאין לכם ובריביות מטורפות. עצוב פשוט עצוב.
בא 14/11/2016 12:42 זה רק אדם אחד ,ביבי, הוא אוטיסט לוחם ,והוא אשם,המנהל
אשם , ככה שכול מי שרוצה דירה בכרמיאל ב1.3 מליון שקל ,3 חדרים יכול להצביע לביבי , רק מחוברים למדינה למיניהם , מושחתים ובטלנים ואבודים ,מצביעים לביבי .
בא 14/11/2016 13:06 רק אחד משישה אנשים בישראל חווה חוויה חיובית במוות קליני
זה כנראה המקום הכי מושחת בעולם ,אלה לא שטויות ילדותיות ,ילדותיות זה לאסוף דירות ולשבת על צוואר אנשים עובדים ולמות מסרטן אחרי 20 שנה , למי שיש הרבה גגות יש גם הרבה שלג להוריד מהגגות .
דמגוג 14/11/2016 12:37 תן דוגמה אישית...נראה אותך!
אתה מייעץ כך ועושה אחרת...חכם גדול
שששששששש.... 14/11/2016 16:27 דמגוג?
זאת דעתי האישית. אני אב לשלושה שמחזיק בדירה צנועה אחת. יהיה לי הכי כואב לשלוח את ילדי לגור בגולה אבל אינני יכול לדאוג לעתידם כאן. הלוואי וזה היה אחרת. אינני ההורה היחיד שחושב כך.
בא 14/11/2016 12:59 נכון הוא דמגוג,אבל אחרים לא כותבים ופשוט עוזבים לקנדה
ומי שנשאר משועבד למשכנתה והלוואות .
14 אנונימי 14/11/2016 11:06 כחלון ר...
רכשתי דירה לבני עם צרכים מיוחדים . למה אתה גוזל גם את זה ממנו .
13 אביב בושינסקל 14/11/2016 10:37 כולנו נמחקת מהמפה הפוליטית בעוד 10...9...8
נו באמת
אנונימי 14/11/2016 14:54 אנשים נמחקים מהחובות בעוד 9,8,7 ... (ל"ת)
12 תמר 14/11/2016 10:29 מחפש אדיוטים
דפוק לגמרי,רוצה להצמיד למדד הדיור כשהוא עושה כל ביכולתו להוריד אותו.
11 אזרח 14/11/2016 10:27 לא חסרות דירות
לא חסרות דירות זה בלוף של האוצר לדחוף עוד מס לאזרחים .
בא 14/11/2016 12:45 אתה ירדת עכשיו מהחללית , מחיר דירה צריך להיות שליש
ממחירה היום ,זה מחיר פקטיבי בגלל ניהול מרושע של ביבי .
10 טל 14/11/2016 10:25 אז בעצם כחלון מאמין שמחירי הדיור ימשיכו לעלות
אחרת מה הטעם בפיקדון כזה.. שוכחים גם את השכירות שבינתיים משלמים..ומהם מרוויחים בעלי הדירות
9 monka 14/11/2016 10:16 עלבון לאינטליגנציה
כחלון מבטיח שמחירי הדירות ירדו, אם כך הוא מציע למוכרי הדירות השקעה בחלופה מפסידה, הם לא אידיוטים כחלון !
8 אא 14/11/2016 10:11 חוק מנוול וקומוניסטי
על כסף ששולם עליו אין ספור מס מטילים עוד מס . למה ? כי המדינה לא רוצה לוותר על מיסים מטורפים על קרקעות ?
7 בעל 3 ומעלה 14/11/2016 10:06 שטויות במיץ
אז אני אמכור, אפסיד מס שבח - ואקבל מתנה של תשואה אפסית למשך 3 שנים על 700 אלף. הבן אדם בדיחה. ממשלת דיקטטורה.
6 הורדת מס מהבורסה 14/11/2016 10:00 תמנע יבוש הבורסה והחזרת משקיעים מחו"ל (ל"ת)
5 הורדת מס משוק ההון 14/11/2016 09:56 בנוסף יחזיר גם משקיעים מחו"ל (ל"ת)
4 אלי 14/11/2016 09:50 האיש הזה פשוט הזיה!! (ל"ת)
3 גיא 14/11/2016 09:48 ההצמדה היא גם לירידות? או שיש הגנה על הקרן? (ל"ת)
2 אור לגויים 14/11/2016 09:44 כחלון, אין מה לרחם על משקיעי הנדל"ן.נהנו עד היום?שישלמו
כחלון ידידנו היקר! לא בחרנו בך כדי שתתנחנח לנו פתאום. אין מה לרחם על משקיעי הנדל"ן. שנים רבות הם לא שילמו מיסים מההכנסות שהיו להם. היום הם יחזרו להיות ככל האזרח. אז למה לרחם עליהם ולאפשר להם הטבות נוספות על חשבונינו?
רועי 15/11/2016 01:43 איש טיפש וקנאי על פרזיט כמוך אין מה לרחם (ל"ת)
eby 14/11/2016 11:27 תציע עצמך כיועץ לכחלון הטיפש.
להכניס את כל בעלי הדירות תחת קורת גג אחת .זה מראה עד כמה אתה מבין בתחום.כחלון כבר איבד את הזדמנות חייו.ביבי כבר עם היד על לחצן הפיצוץ להפיל את הממשלה וללכת לבחירות רגע לפני שכחלון ירשום על שמו איזה הישג.
בא 14/11/2016 12:48 ביבי בצד של ביבי .אבל נראלי שזאת הפעם האחרונה שנבחר
בו ,איפה אריק שרון הגבר שבנה מאות אלפי דירות ,זה גבר רוסי . ולא אוטיסט לוחם כמו ביבי שאין לו חברים וחושב רק על עצמו .
יוסף 14/11/2016 10:16 שילמו גם שילמו.
אם אתה לא יודע יש מס משכירות דירה מ5300 שקל ומעלה אם אתה לא מעודכן
גוי 14/11/2016 10:10 נשמע קצת מתוסכל קצת (ל"ת)
1 אזרח 14/11/2016 09:42 החלופה שמכינים משקיעי הנדלן לכחלון .
כחלון אפיזודה חולפת .....
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש