21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר השווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה מטפסת 11% >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

לידיעת כחלון - הנתון שפרסם כעת בנק ישראל ומבהיר ששוק הדיור עדיין לוהט

 |  54
שוק הנדל"ן
Share
ברקע לשיח סביב שאלת כיוון מחירי הדיור אחרי הנתונים הסותרים שהציגו בשבוע שעבר הלמ"ס (ירידה של 0.3% ברבעון השני) והשמאי הממשלתי (עלייה של 2.5% באותה תקופה), היום  מפרסם בנק ישראל את נתון היקף המשכנתאות לחודש יולי והתמונה ברורה - שוק הנדל"ן ממשיך להיות חם.


הציבור נטל בחודש יולי משכנתאות בהיקף של 5.35 מיליארד שקל, ההיקף השני בגודלו מתחילת השנה ונמוך רק במעט מחודש יוני, אז נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 5.57 מיליארד שקל. מבחינת מספר הלווים, נרשמה עלייה מתונה בחודש יולי ל-8,041 משכנתאות לעומת 7,996 ביוני. 

השמאי הממשלתי פרסם בשבוע שעבר כי מחירי הדיור עלו ברבעון השני של 2016 ב-2.5% וסך הכל מדובר בעלייה של 4.1% מתחילת השנה (ברבעון הראשון מחירי הדיור עלו לפיו ב-1.6%). מנגד, יום קודם לפרסום דו"ח השמאי, הלמ"ס הציגו נתון אחר שהראה כי בחודש יולי סעיף הדיור שמחוץ למדד המחירים לצרכן ירד ב-0.3%. בשנים קודמות גם היו מקרים של ירידות קלות של עשיריות האחוז - כך שאין בכך כדי לומר את כיוון השוק ועם נתון המשכנתאות הנוכחי ניתן לומר שהשוק מציג פעילות ערה ביותר. מבט על נתוני הלמ"ס מתחילת השנה מלמד שמחירי הדיור עלו ב-2.4%, כאשר נתוני הלמ"ס לשלושת החודשים האחרונים הנם ארעיים משום שלא דווחו כלל העסקאות לרשות המסים מהם הלמ"ס שואבים את הנתונים בסעיף הדיור.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

54 תגובות ב-30 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
30 דני 25/08/2016 21:09 מה
אתם רוצים מכחלון? הוא שר האוצר לא שר הבינוי והשיכון. יש להפנות את הנתונים לגאלנט.
29 מרומה 24/08/2016 22:14 תודה לכל הגאונים ששיכנעו אותנו לחכות לירידות
בסוף מתברר שבעצמם הם כבר קנו דירות
המחירים דווקא ירדו 25/08/2016 14:39 כתבה מפגרת, אנשים יקנו במחיר למשתכן לכן יעלו המשכנתאות (ל"ת)
28 אורי... . 24/08/2016 21:58 לזכור שרוב הדירות "מחיר למשתכן" לא נמצאות בערים של השמא (ל"ת)
27 היצ'קוק 24/08/2016 17:16 סרט אימים
בכל פנייה אורב נתון אחר . המון ערפל , המון קולות אימים מהאופל . האם יהי הפיאנד ? לא אצלי נמושות .
26 תומר 24/08/2016 16:56 בנק ישראל - אויב הציבור , משרת את האליטה
נראה שבאופן שיטתי בנק ישראלי ובראשו הצוררת האיומה קרנית פלוג , עושים הכל על מנת להתעלל בציבור ולהמשיך לחזק את האליטה אליה הם שייכים. ואני אומר עד מתי ? עד מתי נסבול את קרנית וחבר מרעיה האיומים ? למה כחלון לא יוצא כנגדה באופן בוטה. אם אנחנו רוצים שינוי צריך לנהל קמפין מסיבי כנגד בנק ישראל וקרנית פלוג , אחרת לא נגיע לדירה אף פעם.
25 דנה 24/08/2016 16:56 כחלון הפופוליסט. גיבור על חלשים (ל"ת)
זוג צעיר 24/08/2016 22:47 בעלי דירה שלישית ויותר, ממש חלשים
חלושס.
24 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 24/08/2016 15:50 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה
23 אמת 24/08/2016 15:42 האמת על הנתונים
צניחה של 45 אלוז במספר הקונים מיולי 2015 וצניחה של 20 אחוז במשכנתאות מחודש יולי 2015. הנה מגיעה סופה של הבועה חחחח
קלקלן 24/08/2016 15:58 כבר חמש שנים אני קורא תגובות כאלה
הסוף הזה כבר נמשך הרבה זמן.
אנונימוס 24/08/2016 16:28 הסוף יגיע עם עליית ריבית
הממשלה יכול לבנות גם מליון דירות, זה לא יעזור הריבית 0- יש ביקוש, ברגע שהריבית תעלה המשקיעים ימכרו ויעברו להשיקע בפקדון ולהרוויח כסף קל, המדינה והבנקים יתקעו עם הדירות ששוות פחות מהמשכון שלהם. כל מה שקורה עכשיו שהוא לא כולל בתוכו ירידת מחירים רק מגדיל את הנזק. מתי זה יגיע? מי יודע. יכול להיות שרק עוד 5 שנים.
22 אליק 24/08/2016 15:28 בשם ה״צדק״ כחלון יורה במי שהוא יכול ולא במי שצריך
עזוב את העם כחלון. נמאסת
21 שי 24/08/2016 15:21 כחלון תפסיק להתעלל במעמד הביניים פז בזק חוגגים. פחדן (ל"ת)
20 ''' 24/08/2016 15:06 השוואת מס שכירות למס על שוק ההון 25% מהש"ח הראשון
במקביל השקת חוזה שכירות ממשלתי מהשקל הראשון והקמת רשות אכיפה ורגולציה לשוק הנדלן . אם כחלון באמת רוצה לעשות מהלכים הנה מה שהוא צריך לעשות מייד , צעדים שמובנים מאליו לעשייה אבל אינם נעשים באופן מעורר פליאה.
בן אהרון 24/08/2016 19:32 וגם להשוות מס רכישה 8% על שוק ההון כמו דירות !!! (ל"ת)
19 דינג דונג 24/08/2016 15:03 הכל מסחרה
אין אמת ואין יושר . היועצים , המומחים , הבנקים , הפרופסורים , היזמים , הלמס , הגדש והקקש , כולם משקרים ומדווחים לפי האינטרס הפרטי שלהם של רווח והפסד ולפי הקירבה /הכרות עם כחלון . בגלל זה כל הברדק והנתונים הסותרים על ימין ועל שמאל . ועכשיו גם העיתונות שחשבנו שהיא כלב השמירה של הדמוקרטיה . לא כלבים ולא חתולים , אולי עיזים . הבוקר בביזפורטל הכותרת , " בנק ישראל- שוק הדירות לוהט" (רצנו מהר למקלחת להתקרר קצת) לעומת זאת בכלכליסט הבוקר ,"בנק ישראל- האטה של קיץ , היקף המשכנתות ירד ב 4 אחוז" (יצאנו מהר מהמקלחת ורצנו ללבוש מעיל רוח) הגם אתם ברוטוסים ? דחיל רמבם , תפסיקו לשגע אותנו !
18 העם לאטיפש 24/08/2016 14:36 באין בנייה לא להאמין לפוליטרוקו אינטרסו (ל"ת)
17 עופר 24/08/2016 14:27 משכנתא ממוצעת ירדה ב 40000 שקל
אז מחירי הדירות ירדו ב 60000 שקל
16 היקף המשכנתאות יגדל 24/08/2016 14:20 כי נמכרות דירות בתכנית מחיר למשתכן
זה אומר שכמות השוכרים יורדת בהתאם ולכן מחירי השכירות יירדו ,כי הביקוש לשכירות יירד.
15 קרקולה 24/08/2016 14:16 וכאשר יענו אתו
כן יבה וכן יפרוץ, כחלון פחלון לא תצליח להבריח אף אחד, את המס ישלמו השורכרים המסכנים.
zz 24/08/2016 14:32 מה קרה? אכלו לך? שתו לך? מענים אותך?
אם אתה יכול למה לא תעלה להם כבר עכשיו? אהה, אתה לא מעלה אם לא מרגיזים אותך. הבנתי.
14 צ'יבוטרו 24/08/2016 13:57 ריקוד חמוץ מתוק
המרצע יצא מן השק . כחלון בעצמו הודיע שמחירי הדירות לא ירדו יותר מ 5 אחוז . קרוב לוודאי שאפילו יעלו כפי שטוענים המבקרים . יותר ויותר מתברר עכשיו למרות שטיפת המוח שלו בתקשורת , שכחלון מנסה לרקוד על שתי חתונות . מצד אחד לשמור על הבנקים הקבלנים היזמים והמשקיעים , ומצד שני על האינטרס של מחוסרי הדיור להוריד את מחירי הדירות . מה זה 5 אחוז ? בשביל זה כל המהומה ? הצחקת אותנו . כחלון מסתכן בריקוד חמוץ מתוק שאפשר להחליק בו ולשבור את התחת , ויכול להיות שזה מה שיקרה לו בסוף , כלומר סוף הקריירה המטאורית שלו בפוליטיקה.
13 עדי 24/08/2016 13:48 היקף המשכנתאות לא אומר שהמחירים עלו
יכול להיות מצב שיש עיסקאות במחיר יורד
12 דב 24/08/2016 13:34 כחלון=כישלון
אך אתם כמו כל התקשורת תמשיכו "למכור" אותו כמצליח ובעל יכולת. המדובר בכישלון מוחלט, ולולא התקשורת, הציבור היה מבין עד כמה מדובר בשרלטן, שהיום רק נשלט על-ידי פקידי האוצר.
11 בא 24/08/2016 13:24 בארהב יעלו הרפובליקנים ,שם לא בוחרים לאותה מפלגה 3
פעמים ,ואז ביבי לא יבחר , ביבי אחראי לבועה ולצעירים שגרים עם ההורים ולא יכולים לקנות דירה ,עשרות אלפי צעירים . ואת זה ביבי עשה ליהודים שלנו .לאנשים שלו .
בא 24/08/2016 13:34 אתה פשוט מנהל מצויין ביבי .דפקת את כולם . (ל"ת)
10 משה 24/08/2016 13:23 מציע מס רכישה 8% על מניות כמו דירות.
ואחר כל כל שנה 1% כמו בדירות עוד 10% מס מחזור כמו בדירות.
בא 24/08/2016 13:36 וזה יעבור את המושחתים בוועדת הכספים , לכול אחד שם יש
10 דירות . אין שם אפילו בורקס אחד על השולחן שלא מושחת , רובם נשמות אבודות .
9 אנונימי 24/08/2016 13:15 כמה משכנתאות לקחו ביולי שנה שעברה? (ל"ת)
8 קליפ 24/08/2016 13:07 שעה ברכבת מת"א הדירות בכמעט חינם :אופקים נתיבות שדרות
מה עושים? עולים על הרכבת מת"א לכיוון שדרות. רואים דירות 4 חד' בחצי חינם ללא כסף. ומתחילים לאסוף!!! מי שישן אצל ההורים או נאלץ לשלם שכ"ד מופרז מוזמן לשקול נקיטת צעדים ברוח התקופה.
עופר 24/08/2016 15:55 דירה 4 חדרים בשדרות עולה היום 600 אלף?
יקרה ב 300 אלף ממה שהיא תהיה - ואז תראה מה זה חינם *ללא כסף*..
בא 24/08/2016 13:26 רוח ביבי . (ל"ת)
7 מס לבעלי דירות להשקע 24/08/2016 13:00 כל הדירות שאתם מחזיקים יספיקו לכולנו (ל"ת)
6 אנונימוס 24/08/2016 12:57 אף אחד לא מדבר עם מספר עסקאות
לכן הנתון הזה לא שווה הרבה, הדירות יקרות היום אין פלא שהמשכנתאות מתייקרות (בגלל סיכון הבנקים וחנק באשראי) ויקרות (בגלל מחירי הדיור הגבוהים), אבל תאכלס כמה עסקאות יש? אם השוק כל כך חי למה אני לא מפסיק לראות דירות למכירה ומתווכים לא מפסיקים להתחנן אליי שאני אקנה? למה דירות לא נחטפות? למה אני רואה את אותם דירות עם מחירים הזויים ביד 2 כבר חצי שנה? ביום שיתחילו להעלות פה את הריבית (ואני מנחש שב 20 שנה הקרובות זה יקרה) יהיה פה אסון. עד אז תמשיכו לפמפם פה כתבות נדלן ממומנות. אין פה חוסר בדירות יש פה ביקוש ספקולנטי אדיר שיום אחד יעלם ואנחנו נשאר עם דירות, שכרגע יותר חזקות מכסף שלא שווה הרבה אבל עם ריבית נורמלאית זה יתהפך - לא ממזמן פרסמתם שהרבה כסף מתחיל לזרום לפקדונות, זה אומר הרבה.
לא יהיה שום אסון 24/08/2016 13:12 אנשים קנו דירות גם שהיתה איפלציה של 20 אחוז בחודש ויותר
ואני דווקא חיפשתי דירה להשכרה ולא מצאתי בשכונה שרציתי הכל נחטף קודם. וגם לא זול . הדירות כאילו נעלמו .
אנונימוס 24/08/2016 14:11 כן באמת?
בוא תן לי את האיזור שאתה מחפש (בהנחה שזה לא בפזורה בדואית) ואני אנסה למצוא לך דירה. אני בטוח שאם תחפש קצת ימינה ושמאלה אתה תמצא.
5 מס על דירות להשקעה 24/08/2016 12:51 במקביל למס להשיק חוזה שכירות ממשלתית
במקביל יש להוריד את את המס על הבורסה כידי ליצור אלטרנטיבה לשוק הנדלן.
בן אהרון 24/08/2016 19:35 מצויין, והמדינה גם תשלם במקום הדיירים שלא משלמים,
ותתקן את הנזקים שהם משאירים אחרי שעוזבים ??
חוזה שכירות ממשלתית 24/08/2016 13:10 לא הבנתי מה אתה מתכוון. להלאמה של הרכוש ?
והממשלה תשכיר לך את הדירה? ואיזה זכות יש לך לקחת ממי שטרח קנה שיפץ וסיכן את כספו? תגור באוהל אף אחד לא חייב לך
''' 24/08/2016 15:08 הלאמה? בכל מקום מפותח בעולם יש שוק שכירות מפוקח
באמצעות חוקים ממשלתיים ברורים...מה זה הלאמה? העיקר לתשובה רציתם להלאים את הגז אבל שרוצים להעלות לכם קצת את המס אתם צועקים הלאמה....בושה וחרפה .
4 אין ספק 24/08/2016 12:45 אסון כלכלי יגיע בסוף רעידת אדמה (ל"ת)
קליפ 24/08/2016 13:09 אטליה כבר רועדת. פיצוץ הבועה מחק כפר נידח!!
רק הנדל"ן אשם?
3 הצלף 24/08/2016 12:40 זה נתון לא רלוונטי לגבי מחירי הדירות
כל עוד השוק מוצף בדירות זה בסדר שאנשים הולכים לקחת משכנתא אבל הבום קרוב מאוד חכו לנתון של עוד חודשיים " מחירי הדירות ירדו בכ 3% " וכאן בא כדור השלג
בן אהרון 24/08/2016 13:21 הממשלה תעצור את כדור השלג כי הבנקים עלולים לקרוס!!! (ל"ת)
2 שרה 24/08/2016 12:37 חוקי כחלון החדשים
הרעיון למיסוי בעלי דירות מראה עד כמה לקויה החשיבה ואיננה מראה על מיקצועיות וידע בכלכלה והיא מהוה הימור אומלל שרק יכביד עוד על רוכשי ושוכרי הדירות
הכי טוב 24/08/2016 13:08 שאנשים יגורו באוהלים או בקרוונים לא נורא. (ל"ת)
1 התקשורת 24/08/2016 12:27 נמאס כבר מכתבות על הנדלן. עם ישראל לא מסכן כנראה יש
לו כסף אם לכל כך הרבה אנשים יש דירות 3, 4, ויותר. זה אומר שיש כסף להם ולילדים שלהם. אם כל כך הרבה אנשים לקחו משכנתא ולא מתלוננים והם לא ברחוב זה אומר שהם לא מסכנים יש קומץ שמנוהל על ידי הבולשביקים שפשוט רוצים חינם דברים כי הם חושבים שמגיע להם. יש להם אידיאולוגיה של ,ערבות הדדית חחח. והם פשוט רוצים שהשכן ממול יתן להם דירה בחינם ואם לא ממשלת ישראל תקח בכוח ותתן להם. הצרה שיש פה שלטון של סמרטוטים חסרי אופי שרוצים להישרד והתוצאה היא שהם עושים הכל כדי להשתיק את הצעקנים ונותנים להם הכל רק שישתקו ולא יפריעו להם . התקשורת עם הכתבות עושה להם יפה את העבודה. לוזרים נמאסתם. לא חסר דירות תקנו דירת 2 חדרים בחולון , בת ים, רשל"צ , פ"ת תגורו שם ותחסכו כסף ואם יהיה לכם שכל תבחרו ראשי ערים שיאפשרו לכם פינוי בינוי אבל לוזרים לא רוצים להתאמץ. חסרי דירות חסרי חוליות
שתוק לטאה 24/08/2016 13:18 אולי תשתוק. (ל"ת)
עבור השטויות שכתבת! 24/08/2016 13:08 אני מבין שיש קבלנים פושעים ששילמו לך
אבל אחת משתיים או שאתה שקרן פתולוגי, או סתם אידיוט....
שתוק לטאה 24/08/2016 12:54 תראה כמה גרים עם ההורים ,אתה לטאה וטוקבקיסט בתשלום (ל"ת)
לצרצר 24/08/2016 13:08 כמו שאמרתי לוזרים גרים אצל ההורים. לא רוצים להתאמץ
לא רוצים להחליט לא רוצים להתחייב. כמה נוח שאמא מגישה אוכל מכבסת ותולה. ואבא נותן דמי כיס לבר השכונתי. לוזרים יכולים לקנות דירת 2 חדרים במקום לגור עם ההורים. וזה לא בחורים נידחים יש במרכזי ערים המון דירות גם אם הם 2 חדרים הם כמו 3 חדרים. ולטאה זאת אמך
''' 24/08/2016 15:10 אנשים עובדים 14 שעות ביום מה אתה מדבר? חוצפן!!!!!!!!! (ל"ת)
אנונימוס 24/08/2016 14:08 אתה תמצית הבעיה בתפיסה של הישראילים
קונפורמיסט שמוכן לקנות דירת 2 חדרים במחיר של ווילה בכמעט כל ארץ בעולם וגם בישראל עד לפני 8 שנים ולא מוכן לקבל את זה שהמצב הדפוק פה קורה בגלל ריבית 0 וביום שהיא תעלה אתה תפסיד הרבה.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש