לקראת קבינט הדיור: כחלון יציג עדכון לתכנית - שיווק של 145 אלף דירות השנה

לדברי שר האוצר - "כפי שהבטחנו אנו ממשיכים במאמצים להגדלת היצע יחידות הדיור

 |  (21)
משה כחלון, צילום: תמיר ברגיג; Getty images Israel
שר האוצר, משה כחלון מעדכן על עוד הצעה שתעלה מחר בקבינט הדיור והפעם יעדי שיווק שאפתניים שסותרים את תוכניות הממשלה לשנת 2016  בהם הוצג כי ישווקו כ-100 אלף יחידות דיור. כעת כחלון טוען שישווק כ-45 אלף יח"ד יותר מהתכנית - וסה"כ ישווקו כ-145 אלף יח"ד. לדברי שר האוצר, "כפי שהבטחנו אנו ממשיכים במאמצים להגדלת היצע יחידות הדיור ומציגים יעדי תכנון שאפתניים". עם זאת כחלון לא מציג כיצד ישווקו כ"כ הרבה יח"ד, נוספות. בנוסף, הטבלה שהציג משרדו נראה כי 45 אלף יח"ד הנוספות הינן תוצר של מניפולציה - חיבור יעדי התכנון, השיווק והעסקאות המהוות נגזרת של השיווק (כשהזוכה שילם מקדמה למנהל). 
היעדים מציגים תכנון מפורט שמטרתו לענות ולהוות נדבך מרכזי לצורכי הדיור ברחבי הארץ, כאשר במסגרת זו ניתן למצוא יעדי תכנון ושיווק באזורי הביקוש הן לרכישה והן להשכרה ארוכת טווח. נוסף על כך תוכנית היעדים מתייחסת גם להיקף השיווקים ביישובי המיעוטים, אשר יעמוד לכל הפחות על 5,000 יח"ד בשנת 2016.
מוצע, כי מינהל התכנון יגבש רשימת תכניות מפורטות למגורים שיובאו לאישור בשנת 2016 על מנת לעמוד ביעדים שנקבעו נידונה. יחד עם זאת, מנהל התכנון ומטה הדיור ירכזו את המעקב והבקרה על יעדי התכנון שקבעה הממשלה ולדווח לממשלה בסוף שנת 2016 על התקדמותם בהתאם ליעדים.
יעדים לתכנון ועסקאות במקרקעין:

בשנת 2016, מוסדות התכנון ידרשו להביא לאישור תכניות מפורטות למגורים בהיקפים הבאים:

יעדי שיווק השכרה לטווח ארוך: 
תגובות לכתבה(21):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=חזירות 07/03/2016 14:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90%= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות=פישר ברח+ עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה!
    סגור
  • 19.
    מתחילת השנה יצאו מכרזים רק ל-301 יח''ד בבנייה רוויה.
    רמי 07/03/2016 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואיך הוא מגיע בשנה ל 45000 יח''ד?
    סגור
  • 18.
    הקבלנים בדרך לכלא על חובות לעבריינים (ל"ת)
    עשקו דור שלם 7 שנים 06/03/2016 19:38
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • ובנה ביתך יצאו מכרזים ל-345 וילות מתחילת השנה
    רמי 07/03/2016 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דואגים רק לעשירים
    סגור
  • 17.
    הכל טוב ויפה רק שאלה קטנה מר כחלון
    דוד 06/03/2016 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כמה מטומטמים אתה חושב שאנחנוjQuery203009701756155118346_1457276901363?בינתיים כל מי שלא הקשיב לעצות אחיטופל של כל המומחים למינהם רק הצליח והרוויח.חלאס שחרר.עשית את הפאדיחה.כשלון
    סגור
  • 16.
    ברגע שהאפס ביבי יראה שזה עובד יכשיל אותו (ל"ת)
    תום 06/03/2016 18:11
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 15.
    איפה אני קונה דירה עם המידע הזה? (ל"ת)
    ציפי 06/03/2016 17:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    הכל טוב ויפה רק שאלה קטנה מר כחלון
    דוד 06/03/2016 17:14
    הגב לתגובה זו
    1 4
    כמה מטומטמים אתה חושב שאנחנוjQuery203009701756155118346_1457276901363?בינתיים כל מי שלא הקשיב לעצות אחיטופל של כל המומחים למינהם רק הצליח והרוויח.חלאס שחרר.עשית את הפאדיחה.כשלון
    סגור
  • 13.
    חחח איזה בדיחות חמודי (ל"ת)
    משה 06/03/2016 17:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 12.
    יעד שאפתני
    אליק 06/03/2016 15:49
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בסוף שנת 2016 צריך לספור כמה מפתחות לדירות יימסרו זה המספר האמיתי
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    מה יהיה ?.. שר אוצר יורה כל היום באויר..בלי כדור בקנה (ל"ת)
    פוףףף כמה אויר 06/03/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 10.
    לכמלון למה אני לו מקבל תשואה שלי בכסף של הקופת הישתלמות
    דוד 06/03/2016 15:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כמו שבנק לקח לי על אשראי בבנק למה לו פתחים בנק משכנתאות על הכסף שנמצה אצל קופות הגמל לפתוח בנק שינהל את הקופות ויתן תשאה יותר טובה אאשר שהם אומרים לי למה נפל הכסף כי הם משקאים אוטו בבורסה ובפנסיה אני אלך לבקש את הכסף מהבורסה או שילך לבקש תרומות כי הם הפלו לי את הכסף
    סגור
  • 9.
    יעד לא רלוונטי
    נסיון עבר 06/03/2016 15:35
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מה שקובע, זה לא מספר הדירות המשווקות כל שנה, אלא כמות התחלות הבנייה !!יש חוסר של יותר מ100 אלף יחידות, כשיש צמיחה טבעית של 50 כל שנה ...,הוא צריך לבנות 70 אלף יחידות בחמש השנים הקרובות בשביל להגיע לנק האיזון עם הביקוש ... חוץ מזה עם ריביות הריצפה, נכון גם לשנים הקרובות .. שיהיה ההצלחה!
    סגור
  • 8.
    סוף סוף קיבל שכל. רק 100,000 ע'י חברות סיניות !!!
    רק אהבה 06/03/2016 15:27
    הגב לתגובה זו
    7 2
    רק פרויקט בביצוע חברות סיניות יחזיר היושרה והאמון . בדיוק כפי שמנהרות הכרמל בוצעו במכרז ע'י חברה סינית . רק פרויקט של 10000 שיבוצע ע'י מכרז לחברות סיניות יסדיר את הענין . הממשלה תמצא מקור חליפי לפרה החולבת הזו של הדירות (70% ממחיר הדירה הולך לממשלה ) סוף סוף הגיעו למסקנה של פרויקט 100K ע'י חברות סיניות . שכולם יקפצו אבל עתיד הצעירים בארץ חשוב מהם . רק אהבה .
    סגור
  • 7.
    מצויין תשווק ותשחרר כמה שיותר קרקעות אנחנו איתך כל העם
    רונן 06/03/2016 15:24
    הגב לתגובה זו
    5 2
    תשחרר ותביא חברות זרות כמה שיותר בחרנו בך ונבחר שוב ותקבל 20 מנדטים מבטיח לך וגם הממשלהשחרר קרקעות ל200אלף יחידות ב2016 ויותר אל תפחד שהקבלנים החזירים ימכרו במחיר של 600אלף שח במרכז זה המחיר שצריך להיות לא לשלם יותר ראו הוזהרתם מתווך מהשטח
    סגור
  • 6.
    כחלון- מצידי , אל תשווק בכלל דירות. דע לך...
    ירון 06/03/2016 15:22
    הגב לתגובה זו
    6 11
    אם בחצי השנה הקרובה המחירים לא ירדו בלפחות 40 אחוז.......תחפש ת'חברים שלך !! מפהום ????
    סגור
  • 5.
    כחלון מצמצם את הצע הדירות
    מוקי 06/03/2016 15:03
    הגב לתגובה זו
    1 11
    מטיל מס שבח על מי שמעוניין למכור את דירה נוספת שבבעלותו שהגיע בירושה או בקניה ואינו מעוניין להמשיך ולהחזיקה.
    סגור
  • 4.
    הכל דיבורים
    רונן 06/03/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    10 9
    כל כך הרבה דיבורים וכל כך מאט עשיה . כנראה זו תגובה לסקר של ערוץ 2 מאתמול שמראה על ירידה של 3 מנדטים במפלגתו.
    סגור
  • 3.
    חחחחחחחחח, 400 אלף דירות!!! חחחח (ל"ת)
    ירון 06/03/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    1 15
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד! הקבלנים מהמרים על הצד הלא נכון!
    ן 06/03/2016 14:36
    הגב לתגובה זו
    14 2
    והם יפסידו אם לא ישכילו להבין שהגיע הזמן ליישר קו עם המדינה ורצונותיה.
    סגור
  • 1.
    רק ריבית זה מה שקובע
    כחלון מאמץ מיותר 06/03/2016 14:34
    הגב לתגובה זו
    5 6
    חבלז
    סגור