"לא נראה תמ"א 38 בהרבה ערים בלב אזור הביקוש - נוצר כאן ואקום להרבה זמן"

עו"ד אברהם ללום מתייחס לעצירת מייזמי תמ"א 38 בעקבות שינוי בזכויות הבנייה - ומסביר מה יקרה בהמשך
פינוי בינוי נדל"ן, צילום: Bizportal
המועצה הארצית לתכנון ובנייה הודיעה היום (ג') כי תקבע דרך אחידה לחישוב זכויות בנייה בתמ"א 38 ונתנה בישיבתה הוראה לעריכת שינוי בנושא חישוב שטחים. נציין שהיום הודיעה עיריית גבעתיים על עצירת אישור דיונים במייזמי תמ"א 38 של הריסה ובנייה חדשה, זאת לאחר שבשבוע שעבר קיבלה עיריית רמת גן החלטה דומה. 
Bizportal שוחח עם עו"ד אברהם ללום, מומחה למקרקעין ותמ"א 38 וסגן יו"ר לשכת עו"ד, על ההשלכות בשטח. צפו בסרטון.
 
צילום ועריכה: גילי מייזלר
תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    עצרו את כל פרויקטים של הריסה ובניה מחדש
    הודכה לכל ההדיוטות 15/10/2015 20:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבלנים תכננו הריסה ובניה מחדש ע"פ הנחיות הרשויות .... עכשיו, הרשויות משנות את זכויות הבניה ולכן רוב הפרויקטים הופכים להפסדים ולא יבוצעו ... קבלנים השקיעו 300,000 שקל - 400,000 שקל בתוכניות בניה ...
    סגור
  • 10.
    תמ"א 38
    יקים אליהו 14/10/2015 04:05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    העצירה המוחלטת של חיזוק הבתים ע"פ תמ"א 38 הוא פשע,הוא לא מביא בחשבון את הנזקים הכלכליים ובעיקר את ה"חיסכון" החיי אדם שנשארים ללא הגנה בביתם ובמקום להגביר את קצב הבניה בימים אלה ,הם עוצרים אותה.ואין ספק שנשלם על כך,אך מי ישלם בראשו ???
    סגור
  • 9.
    פינוי בינוי-מהלך נכון ביותר !
    א 13/10/2015 20:19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    להרוס את הבניינים הישנים ולבנות חדש ! טוב לכולם !
    סגור
  • 8.
    איפה כחלון הפטישון ??
    מנהל התכנון 13/10/2015 19:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפה כחלון האפס שרצה וקיבל את כל המשרדים האפשריים לבניה ובסוף זו התוצאה העלובה ? אף אחד לא יכול על הפקידים האפסים האלו ....בחיית דינקום כולה דירה של טכנולגיה מפגרת מתחילת המאה .
    סגור
  • 7.
    תמא 38 בלי תכניות תשתית סבל לבתים השכנים
    שדיקר 13/10/2015 19:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בשכונת כרמליה בחיפה מתקיים הרס אופי השכונה מוקמים בנייני מפלצות ללא קו גובה בניה כפי שהיה קיים עד שהביאו עלינו את התמא התמאה אין מספיקה חניות עוד לפני ההרחבות סיפורי חיזוק הבניינים הפך לחיזוק הקופה לעיריה ולקבלנים על חשבון איכות חיי תושבי השכונה
    סגור
  • 6.
    וינשטיין שיהיה בריא
    עובד אדמתו 13/10/2015 17:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כנראה היועמ"ש הגרוע ביותר שהיה למדינה....
    סגור
  • 5.
    קבלנים חמדנים
    h 13/10/2015 17:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קיבלו הרבה זכיות ולא נותנים דבר לדירים, אצלנו בבנין התברר כי לנציג השכנים נתנו חניה נוספת כדי להחתים את הדירים.
    סגור
  • 4.
    תמ"א 38
    rrrr 13/10/2015 16:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חו"ח שמישהו מהמנהיגים כאן יחשוב על טובת האזרח. מצידם שבניינים יתמוטטו,ואזרחים איתם, העיקר שמישהו לא ירויח. היועץ-לך כבר הביתה!
    סגור
  • שום בניין לא יתמוטט באיזור המרכז כי לא היו רעידות אדמה
    שמטוב 13/10/2015 20:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר 2000 שנה לא היו רעידות אדמה באיזור המרכז, גם לא יהיו ב- 2000 השנים הבאות. רעידות אדמה יש רק באיזורים שפעילים טקטונים, סימן ההיכר של פעילות טקטונית הוא הרים כי באיזור טקטוני הקרקע מתקמטת. איזור המרכזת למעט הכרמל שטוח לחלוטין. כל הסיפור של רעידות אדמה הוא בלוף שנועד להשתלט על קרקע על ידי אנשים עשירים ועל חשבון אנשים מוגבלים באמצעים כספיים כספיים. יש בתים שצריך לחזק על ידי חיזוק השלד, ללא תוספות בניה שבדרך כלל רק מחלישות את הבניין כי מעמיסים על שלד ישן ופגום עוד ועוד קומות. לא חשוב איך השיפוץ ניראה מבחוץת מתחת לטיח יפה הבית יכול לקרוס וזה מתגלה רק עשר עשרים שנה אחר כך, כאשר נוצרים סדקים בשלד אבל אז הקבלנים נעלמו יחד עם הכסף שהם קיבלו. מי שרוצה לבנות בניין רב קומות צריך להרוס בית ישן ולבנות חדש במקומו באופן שהשלד מלחתחילה יותאם למספר הקומות שניבנות עליו. יש אז אז בעיות מלבד בעיות היציבותת אבל כמספרים לך שתוכניות תמ"א שכוללות הרחבה מסיבית של הבניין המבנה מחזקות את הבנין - מרמים אותך.
    סגור
  • 3.
    תחרות מי חמור גדול יותר רגולציה תמ"א 38 או ערביי עזה
    הסובל מחמורים 13/10/2015 16:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא שמעתם שיש בעית דיור ? להפך צריך להכפיל את הזכויות בתמ"א 38 כדי שנוכל לשכן 15 מליון בין אזורי חיפה ובאר שבע בעוד 45 שנים. אלא שדגנרטים מנהלים אותנו. לא רק שאינם בונים תכנון ותשתיות במקביל. הם אפילו לא מבינים את הבעיה. רק חמורי עזה שנלחמים נגדנו במלחמה חסרת תקווה במקום לבנות את עצמם או לפפחות להגר דומים לחמוריות הזו.
    סגור
  • הרחבת הבניה היא על ידי תוספת שטחים לבניה לא על ידי תמ"א
    שמטוב 13/10/2015 20:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תמא לא פותר כלום, רק יוצר בעיות חדשות על ידי בניית בתים רופפים.
    סגור
  • 2.
    כבישים מפוצצים ובעיית חניה קשה .
    שי 13/10/2015 16:01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    נוספו אלפי יחידות דיור ואיתם אלפי כלי רכב . תשתית התחבורה לא מכילה את הכמויות הללו . התושבים סובלים ! לא נעים לחיות בצפיפות כזאת .( שלא לדבר על עוד תשתיות קורסות )
    סגור
  • 1.
    אז לא תהיה ירידת מחירים בעשור הקרוב.. (ל"ת)
    ירון 13/10/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור