כחלון מרחיב את מחיר למשתכן: זו ההנחה הגדולה שיקבל מי שירכוש דירה בפריפריה

ביום ב' תובא תכנית מורחבת שתאפשר מענקים, הנחות במחיר הקרקע וסבסוד הפיתוח ביישובי הפריפריה
משה כחלון נדל"ן, צילום: לילך צור; עמית אופק
שר האוצר, משה כחלון יעלה ביום ב' הקרוב, 13 ביולי, לאישור קבינט הדיור את התכנית למתן הנחות בקרקע, מענקים וסבסוד פיתוח בבנייה רוויה. בשנים האחרונות קיבלו הממשלה ומועצת מקרקעי ישראל מספר החלטות בדבר שיווק במחיר מופחת, ביניהן החלטות לעניין שיווק בשיטת "מחיר למשתכן", המכרז מייצר תחרות בין הקבלנים על המחיר הזול ביותר לדירה תוך שמירה על מחיר קרקע נמוך וקבוע.
בישיבת ועדת השרים לענייני תכנון, בניה, מקרקעין ודיור מיום 22 ליוני 2015, קיבלה הוועדה החלטה בנושא "הרחבת התכנית לדיור במחיר מופחת", אשר קבעה כי בכלל הקרקעות המתאימות אופן השיווק יהיה בשיטת מחיר למשתכן, וכן קבעה מדרג הנחות על פי שווי הקרקע. כתיקון להחלטה זו, מוצע בהחלטה הנוכחית, להרחיב את מדרג ההנחות כך שיעלה עד לשיעור מקסימלי של 80% מערך הקרקע.
כמו כן, קובעת הצעת ההחלטה כי עבור הדירות אשר שווקו בתכנית מחיר למשתכן במתכונתה החדשה, יוקצו מענקים וכן יוענק סבסוד לעלויות הפיתוח לרוכשי דירות בבנייה רוויה בקרקע מדינה, אשר עומדים בתנאי הזכאות של משרד הבינוי. מענקים אלו יועמדו ביישובים בהם ערך הקרקע אינו עולה על 100 אלף שקל, קרי בפריפריה, לאור ההנחה הנמוכה, באופן יחסי, אשר תינתן לרוכשים אלו מכוח תכנית "מחיר למשתכן" החדשה.
על פי הקבוע בהחלטה, המענק לרוכש דירה בישובים אלו אשר שווקה בתכנית מחיר למשתכן החדשה יעמוד בין 40 אלף ל- 60 אלף שקל, ואילו סבסוד הפיתוח יעמוד על 40 אלף שקל. כל זאת, בנוסף לסך של 80% הנחה על ערך הקרקע במקומות אלו. הנחות אלו בקרקע בשילוב עם מענקי הרוכשים וסבסוד הפיתוח עתידים להביא להנחה של כ-200,000 שקל לצרכן הקצה, זאת לנוכח השפעת התכנית על הפחתת מס הרכישה, הפחתת המע"מ והפחתת הוצאות השיווק והרווח היזמי.
על פי ההחלטה, יוטל על מועצת מקרקעי ישראל לקבוע את אופן קביעת ערכי הקרקע לעניין מתן המענקים וההנחות, באופן שיקבע את ערך הקרקע נכון למועד ה-1 ביוני 2015. יישום ההחלטה צפוי להעניק סיוע לרוכשי דירות בכלל, ובאזורי הפריפריה בפרט, ובכך להביא להקלה במאמצים לרכישת דירה בקרב אוכלוסיות זכאיות. כמו כן, ההחלטה צפויה להביא לגידול בביקוש לרכישת דירות ביישובים בהם הביקוש הינו נמוך באופן יחסי.
שר האוצר, משה כחלון אמר: "לדור הצעיר שלנו יש גם זכויות, לא רק חובות. קורת גג היא זכות בסיסית ומחובתנו לספק לו אותה. התכנית תשנה את שיטת המכרזים ותייצר היצע מאסיבי של דירות אשר מיועדות אך ורק לזוגות צעירים – גם בפריפריה וגם באזורי ביקוש".
תגובות לכתבה(31):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    במקום לשחרר חסמים עובד על הגרלת דירות
    בילבולי שכל יקרים 09/07/2015 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואת החשבון הוא מגיש לנו. לוקח מכיס שמאל לכיס ימין. הרבה יותר קל מלשחרר קרקעות ותשתיות לבניה
    סגור
  • 21.
    פרסומת בקרית ביאליק דירות 2 ח׳ חדשות ב- 500,000 ש״ח.
    בן אהרון 09/07/2015 07:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש עכשיו פרסומת לדירות חדשות בלי הנחות של הממשלה. למה צעירים לא קונים שם? אי אפשר לסדר לכל הצעירים דירות בתל אביב במחיר של הפריפריה.
    סגור
  • 20.
    ***************זה גודל הביקוש העתידי שמחכה לילדים שלנו:
    וידאו חובה לצפייה 08/07/2015 19:53
    הגב לתגובה זו
    1 4
    https://www.youtube.com/watch?v=xMOapnS_5gE
    סגור
  • 19.
    התכנית טובה, אבל רק למי שבונה בית פרטי.
    רז 08/07/2015 18:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    .
    סגור
  • 18.
    מה עם מי שאין לו דירה? והיה לו בעבר דירה?
    יצחק 08/07/2015 17:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והוא לא זוג צעיר והוא בן נניח 50 ומעלה! יש גם לסייעעעעעע
    סגור
  • נכון
    ניסו 08/07/2015 17:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש נכון
    סגור
  • 17.
    הקבלנים יקחו את הרווח אליהם במקום לתת ישירות לאזרח מדינ
    תום 08/07/2015 17:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מדינה של מסחרה ושחיתות
    סגור
  • 16.
    אם הוא בונה ולא חסר דירות (ל"ת)
    למה צריך מס רכישה 08/07/2015 16:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כדי להפוך את ההשקעה בנדל"ן לעניין לא משתלם (ל"ת)
    רז 08/07/2015 18:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    לקנות דירה? חישוב מפורט מראה שעדיף לחכות! עדיף בהרבה!!
    אנליזה 08/07/2015 16:49
    הגב לתגובה זו
    7 1
    עם מחשבון משכנתא ואקסל מסודר זה מוכח היטב, למרות ששורפים כסף על שכירות ולמרות שמפספסים הזדמנות לקנות היום בריבית מאוד נמוכה. לא מאמינים? חפשו את הסרטון. תרשמו: לקנות דירה או לחכות מה עדיף
    סגור
  • טען עוד
  • VERY GOOD VIDEO !! thank you (ל"ת)
    אנני 08/07/2015 19:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • תודה על ההפניה! (ל"ת)
    פנחסי 08/07/2015 19:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 14.
    איפה הפריפריה
    גוש חלקה 08/07/2015 16:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לאיזה מקום קוראים פריפריה חולון אשקלון או דימונה דרומה
    סגור
  • אשקלון היא הפרפריה של הפריפריה היא גם חלק מעוטף עזה,
    אשקלון 09/07/2015 12:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכוונה היא כמעט לכל ערי הפיתוח מקרית שמונה ,חצור חדרה, אור עקיבה, שדרות אופקים בית שמש, דומונה ירוחם ערד ואף אילת וכל השאר.
    סגור
  • 13.
    ****** "פחד לקנות דירה" - חפשו בגוגל ותקראו ותתקדמו (ל"ת)
    זה הזמן לקנות 08/07/2015 16:42
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • תודה על ההפנייה (ל"ת)
    מאוד מעניין 08/07/2015 17:05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 12.
    רק מיסוי על הרווח יוריד את מחיר הדיור
    דודי 08/07/2015 16:36
    הגב לתגובה זו
    10 2
    כל אחד שמרוויח שקל בבורסה - משלם מס 25% . אין כל סיבה לא לגבות מס על רווח ממכירת דירה שניה ויותר ! כלומר - כל מי שמחזיק ביותר מדירה אחת ומוכר את דירתו השנייה או יותר ישלם מס על הרווח ! יש להכריז שמי שימכור את דירתו השנייה [או יותר] בשנה הקרובה לא ישלם מס. ומי שימכור את דירתו השנייה בעוד שנה ישלם מס של 10% ומי שימכור את דירתו השנייה בעוד שנתיים ישלם מס של 20% ומי שימכור את דירתו השנייה בעוד 3 שנים ואילך ישלם מס של 25% כמו על רווחים בבורסה. נדגיש - המס ישולם על הרווח בלבד. תכנית מסוג זה תוריד מידית את מחירי הדירות - בעלים של יותר מדירה אחת לא ירצו להגיע לתשלום של 20% מס , השוק יוצף בדירות כמעט מידית וכך גם מחירי הדירות החדשות ירדו וישים קץ לחזירות הקבלנים.
    סגור
  • קוראים לזה מס שבח וזה קיים (ל"ת)
    ט 09/07/2015 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    ניצחון שיעי איראני בכל העולם ! (ל"ת)
    הציד 08/07/2015 16:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    הכל מילים מכובסות! אין דירות כאלה ואפילו בפריפריה. (ל"ת)
    פיני 08/07/2015 16:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    הכל מילים לשירים! הרי שאין בכלל דירות! (ל"ת)
    פינסקר 08/07/2015 16:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 8.
    דירות
    התרנגול הצוחק 08/07/2015 16:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל הכבוד לך כחלון אחרי פליטת הפה אני מקווה שתיקנתה
    סגור
  • 7.
    איפה בדיוק יש קרקע לדירה ב- 100000 שקל??
    גיא 08/07/2015 16:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מילים מילים
    סגור
  • 6.
    רגע רגע
    רגע 08/07/2015 16:22
    הגב לתגובה זו
    2 10
    תושבי המרכז אמורים לממן את המגורים של תושבי הפריפריה? לא רק שהמחירים בפריפריה זולים יותר בכל הקטגוריות אז עכשיו תושבי המרכז צריכים לסבסד את תושבי הפריפריה כדי שיקנו בזיל הזול?
    סגור
  • קשה לי לומר "ליבי ליבי" על תושבי המרכז, ידידי.
    רז 08/07/2015 18:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשאתה תקבל שירותים רפואיים נמוכים מבמרכז, כשהילדים שלך יקבלו חינוך פחות טוב מאשר במרכז וכשאפשרות התעסוקה שלך תהיה מצומצמת עד גיחוך, תזכור למה מגיע להם שיסבסדו אותם.
    סגור
  • 5.
    כחלון לא יותר מבדיחה. (ל"ת)
    מני 08/07/2015 16:21
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 4.
    מזה כל הבבלט הזה אני רוצה לקנות בעיר שלי
    רמי 08/07/2015 16:19
    הגב לתגובה זו
    3 3
    בעיר שלי 4 חדרים 1300000 אני צריך משכנתא דל מליון מה אכפת לי פריפריה הכל שטויות
    סגור
  • לא הבנת
    אני 08/07/2015 16:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השיטה של מחיר למשתכן נותנת הנחה גדולה יותר באזורים בהם מחיר הקרקע יקר יותר, כלומר אזורים שאינם פריפריה. הסבסוד הנוסף עליו מדובר בכתבה נועד לצמצם את הפער הזה כך שבפריפיה גם תהיה הוזלה משמעותית. במילים אחרות, אם בעיר שלך תהיה בניה במסגרת מחיר למשתכן, מי שיקנה שם יוכל להנות מהנחה משמעותית, בשל ההנחה שהמדינה נותנת במחיר הקרקע.
    סגור
  • 3.
    אין ספק שכחלון לא אמר את המילה האחרונה והמחיר עוד יצנח
    הצלף 08/07/2015 16:12
    הגב לתגובה זו
    12 5
    סבלנות חברים !!! עכשיו אפשר לומר בפרוש (אני לא הצבעתי לו ) אבל הוא ניכנס חזק להוריד את המחירים ושהמחיר יירד הוא יצנח המלצה למי שמחזיק מספר דירות זה הזמן לממש אחרת תאכלו אותה בגדול
    סגור
  • 2.
    ערך קרקע פחות מ 100 אלף ? איפה יש כאלו ?
    באמת 08/07/2015 16:12
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אולי דימונה וירוחם דרומה !
    סגור
  • 1.
    צודק
    חיצק 08/07/2015 16:12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    200
    סגור