יריד דירות בצרפת: "יש בהלה, בד"כ מגיעים לכאן 100 אנשים ביום, הפעם הגיעו 1,200 - כולם מדברים על עלייה"

משווק דירות במרסיי: "יש כאן פחד אטומי וכולם רוצים שתהיה להם דריסת רגל בארץ, לא ציפינו לכזו כמות של הרשמות"
מגדל אייפל פריז צרפת, צילום: Getty images Israel
רצח ארבעת היהודים בתחילת החודש במרכול הכשר בפריז, יחד עם אירועי טרור נוספים בצרפת ובמדינות השכנות בשנתיים האחרונות, עשויים בעייני רבים להוביל לגל עלייה מהקהילה היהודית בצרפת שהינה הגדולה ביותר באירופה (מונה כחצי מיליון יהודים). אז האם באמת רואים בשטח נהירה לירידי המכירות של חברות בנייה ישראליות בצרפת, המציעות דירות לעולים הפוטנציאליים?

"כולם מדברים על עלייה , יש כאלה שעל עלייה מיידית ויש כאלה שרכישת הדירה בארץ מקנה להם תחושת ביטחון, בעיקר אחרי מה שקרה בפריס לפני כעשרה ימים", אומר יוסי טובול, בעלי חברת 'בית ישראל', המארגנת ירידי נדל"ן בצרפת, בלגיה ושוויץ. "אני חי בקהילה במרסי ומכיר חלק לא מבוטל מהיהודים שחיים פה והייתי מאוד מופתע לראות אנשים שאני מכיר והגיעו להתעניין ברכישת דירה בארץ כאשר עד הפיגוע המעבר לישראל לא היה עבורם עכשיו הפחד הגיע גם אליהם. יש כאן תחושה של בהלה ".

טובול טוען כי נדהם ממספר היהודים שפקדו את היריד שארגן ביום ראשון בשבוע שעבר (18 בינואר) בעיר מרסיי, המרוחקת מפריז. "1,200 מקרב חברי הקהילה הצרפתית בעיר הגיעו ליריד כשכולם מבקשים לרכוש דירה בישראל. בימים רגילים מגיעים לירידים האלה 100-150 איש, אבל הפאניקה שעוררו הפיגועים בפריז מורגשים גם פה היטב. יש כאן פחד אטומי וכולם רוצים שתהיה להם דריסת רגל בארץ".

"הבנו מבעוד מועד שהיריד יהיה גדול יותר"
על פי הדיווח של 'בית ישראל', לאתר החברה נכנסים מדי יום עשרות פונים, פי ארבע מהפונים עד לפגועים האחרונים. "הדבר גרם למארגנים להבין מבעוד מועד כי היריד יהיה גדול יותר , אך הם לא ציפו כי כמות יהודי הקהילה שיגיעו יעמוד כאמור על כ 1200 איש. היזמים שהשתתפו ביריד מדווחים כי התבצעו עשרות הרשמות לפגישות בפרויקטים השונים", אומר טובול.
תמונות מהיריד במרסי; קרדיט: יח"צ
תמונות מהיריד במרסי; קרדיט: יח"צ

קבוצת גבאי הציגה ביריד פרוייקטים באשקלון, תל אביב ולפי החברה פרויקט בשכונת ברנעאת פרויקט סנטרל פארק באשקלון הנמצא בשכונת ברנע החדשה ומונה 600 יח"ד וכן את הפרויקטים שלה בתל אביב, פרויקט היוקרה ברחוב בודנהיימר 8 שיכלול 11 יח"ד בנות 4 ו 5 חדרים ופרויקט "Nine תל אביב" . במהלך היריד נמכרו מספר דירות בפרויקט "NINE תל אביב" המתכונן להיבנות ברחוב מחל פינת אל נקווה. קבוצת גבאי תקים במקום מתחם חדש של 179 יח"ד ב 9 בניינים .

"מתעניינים מכל חתכי האוכלוסייה"
אורית גבאי - טירר, סמנכ"לית השיווק של קבוצת גבאי, אשר הציגה ביריד פרויקטים באשקלון ובתל אביב, אמרה: "ראינו ביריד מתעניינים מכל חתכי האוכלוסייה. אם בעבר הצרפתים נהגו לרכוש בעיקר דירות יוקרה באזורים כמו קו החוף של תל אביב או נתניה וערים כאשדוד וירושלים כיום בצל הפיגוע שארע בפריס בסופר היהודי נחשפנו לרוכשים מגוונים יותר".

לדבריה, אנשים חיפשו דירות במחיר של החל מ-240,000 אירו לדירת 4 חדרים באשקלון וכלה בדירות יוקרה של קרוב ל 3 מיליון אירו בצפון תל אביב. "התחושה הייתה שגם אלה שלא רכשו ביריד עצמו מרגישים כי כעת לאחר הפיגוע הם זקוקים לדריסת רגל בארץ. ביצענו עשרות הרשמות לפגישות המשך עם מתעניינים שלא הספקנו לטפל בהם ביריד בשל הלחץ שהיה".

תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    מספיק להאכיל בסיפורי סבתה כאילו בתל אביב יותר בטוח (ל"ת)
    קובי 25/01/2015 12:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 29.
    מכירים את שכונת היוקרה מול מתחם ממילא בירושלים?
    דירות ריקות!!! 25/01/2015 10:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכונה שנרכשה ברובה ע"י יהודים אמריקאים עתירי הון שבאים לדירות בחגים וכל השנה אינן מאוכלסות ? זה מה שיקרה בערי החוף עוד מעט לאחר אלפי רכישות של יהודים מצרפת. הדירות נרכשות ונשארות ריקות, מחירי הדל"ן והשכירות בשמיים והישראלים חוטפים!
    סגור
  • 28.
    קטסטרופה נדל"נית- זה מה שמצפה לנו!
    עצוב מאד! 25/01/2015 10:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הבעיה היא שהצרפתים או מי שזה לא יהיה רוכש דירות בישראל כאשר אינם אזרחים ישראלים עדיין. הדירות נשארות סגורות. לא משכירים אותם וכך יוצא שגם מחירי השכירות לא "נהנים" מירידה מסויימת כתוצאה מהרכישות האילו. עם כל הכבוד - צרפתי , אמריקאי ומי שלא יהיה , רוצה לקנות דירה בישראל - ברוך הבא- תתאזרח ותקנה. לא רוצים שהיהודים יקנו"תעודת ביטוח". גם בארה"ב לא ניתן לרכוש נכס נדל"ני אם אתה לא עובד וחי שם באופן חוקי! העיקר שיש לך ויזת עבודה.
    סגור
  • 27.
    שאיפות לב
    שבי 25/01/2015 10:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחרי הפיגוע שבוע שעבר בתל אביב התורים התארכו עוד יותר. בואו תפנימו, כלתי צרפתיה ומשיחה שלנו בליל שבת אמרה לי שלא ידוע לה על מישהו ממשפחתה ששוקל עלייה. ובטח כפי שאמרתי, לא אחרי הפיגוע.
    סגור
  • 26.
    אסון נדל"ני .ןלא שיש לי משהו נגד היהודים הצרפתים (ל"ת)
    מודאגת 25/01/2015 08:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 25.
    שישארו שם. באים לפה רק שהם צריכים הגנה.
    איתמר 25/01/2015 07:49
    הגב לתגובה זו
    5 8
    מה הם יותר טובים ממי ששירת כאן ונתן מהדם שלו למדינה
    סגור
  • 24.
    רבותיי מאות אלפי יהודים צרפתים בדרך לישראל ,,,,,,,,,,
    ייהודה ד 25/01/2015 00:03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    צפו לעליה המונית של יהודים לא רק מצרפת אלה מכל רחבי אירופה האנטישמיות הולכת וגוברת מיום ליום !!!!
    סגור
  • בולשיט
    בולשיט 26/01/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחלום שלך
    סגור
  • 23.
    כל מי שצריך דירה שימהר לקנות. עכשיו לפני שהמחירים !!
    מוטי י 24/01/2015 23:38
    הגב לתגובה זו
    6 1
    רבותיי הצרפתים יבואו. בהמוניהם ויחסלו. את כל מלאי. הדירות. הקטן שיש עדיין על המדף. וכמובן. שהמחירים. יטוסו למעלה !!
    סגור
  • הם כבר ככה חיסלו. לך תראה באשדוד ונתניה כמה דירות ריקות
    איתמר 25/01/2015 08:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ששיכות לצרפתים ועומדות סתם ריקות כי אלו דירות נופש שהם באים לפה פעם בשנה.
    סגור
  • טען עוד
  • 22.
    בקרית ביאליק יש דירות 4 חדרים, +110מ"ר ב-1,150,000 ש"ח
    גולשת 24/01/2015 20:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תבדקו ב-WINWIN וביד 2.
    סגור
  • 21.
    ברוכים הבאים גם לקרית ביאליק
    אזרח צפוני 24/01/2015 19:40
    הגב לתגובה זו
    2 1
    קודם כל, ברוכים הבאים! קרית ביאליק היא דוגמא למקום מעולה, עיר קטנה בתוך מטרופולין גדול עם מחירי דירות מאופקים, איכות חיים גבוהה, כל השירותים הדרושים, מערכת חינוך מצויינת, ואידאלית לבני כל הגילאים.
    סגור
  • 20.
    יהודים יקרים. בואו בהמונכם לארץ. ישראל !!!!!
    אבי יחזקאל 24/01/2015 19:06
    הגב לתגובה זו
    12 3
    יהודים יקרים ארץ. ישראל זהו ביתו של העם היהודי , ארץ הקודש
    סגור
  • 19.
    אשטרום
    יודע דבר 24/01/2015 18:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאסוף לאסוף לאסוף
    סגור
  • 18.
    עשרות אלפי יהודים מצרפת בדרך לעליה לישראל !!!!!!!!
    יוסי כהן 24/01/2015 18:44
    הגב לתגובה זו
    11 2
    ממשלה חייבת. לדאוג לקלוט. עשרות. אלפי יהודים מצרפת ,,
    סגור
  • 17.
    יריד הדירות
    שלום ציון 24/01/2015 17:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני נסע לצרפת להיתענין
    סגור
  • 16.
    יוסי טובול מקצוען אמיתי. כל הכבוד (ל"ת)
    אחד מהתחום 24/01/2015 14:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    הטילים על ישראל לא מבהילים אותם? תנו להם עיתונים
    מעניין 24/01/2015 13:18
    הגב לתגובה זו
    8 9
    מישראל שיקראו קצת על הפיגוע דקירה באוטובוס. על הפיגוע בבית כנסת. על הכוננות בצפון. חסר פה טמבלים שיבואו בהמוניהם והצעירים יעזבו
    סגור
  • לך לכרצח בקהילה המוסלמית
    קליפ 24/01/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מעניין שמטומטם כמוך לא מבין שיהודים מקומם בארץ ישראל
    סגור
  • דיבור לא יפה
    שבי 25/01/2015 10:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הפריע ליהודים לעלות לארץ עד עכשיו?
    סגור
  • 14.
    מזל שלנו שהאירו צנח אתמול והכל התייקר בשבילם
    ז'אן לוק פיקארד 24/01/2015 13:07
    הגב לתגובה זו
    7 7
    המדינה צריכה להתעשת, לא מדובר באוכלוסיה קשת יום שצריך לספק לה דיור בהנחה וסל קליטה. אלו אנשים שבא להם לקנות דירה עוד לפני שהחליטו סופית אם לעלות או לא. אלו אנשים שמגשימים את החלום של צעירים ישראלים בלי להתאמץ. לכן יש להעלות מיד את מס הרכישה על דירות ל 15% ולתת פטור רק למי ששהה בארץ לפחות 3 שנים מחייו. כך לא תהיה אפליה, ה 15% מס יחולו על כל רוכשי הדירות, אבל יהיה פטור למי שבאמת ישראלי. כמובן מי שרוצה לעשות עליה יכול או לשלם את המס הזה (הקופה הציבורית תשמח מאוד) או לגור בשכירות כמה שנים ראשונות. חוץ מזה אני בספק שיגיעו הרבה צרפתית, שהרי בארץ מרוויחים חצי ומשלמים פי 2 על הכל, החופשה השנתית היא חצי זמן, כולם ינסו לעבוד עליהם, הם ימצאו חרא של ג'ובים, ויצטרכו לותר על הפנסיה הנהדרת שיש בצרפת. אבב, וגם פה יש פיגועים לצערנו.
    סגור
  • הקנאה אוכלת אותך
    ישראלי 24/01/2015 16:41
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מה יש? אתה רואה אנשים שלמדו והתאמצו בחיים ויש להם כסף וזה קשה לך? בגלל אנשים כמוך המדינה הזאת היא מקום שלא טוב לגור פה.צרות עין וקנאה לא פחות גרוע מאלימות או פיגועים !
    סגור
  • 13.
    בואו בהמוניכם רק לא עם אל על
    אזרח שלא טס אל על 24/01/2015 12:58
    הגב לתגובה זו
    2 4
    ,הכי גרוע בעולם"
    סגור
  • אל על הכי בטוחה בעולם
    קליפ 24/01/2015 15:02
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אתה כנראה אזרח ישראלי ערבי (או מהמגזר הבדואי ) יהודי לא מדבר ככה על חברת התעופה הלאומית.......לך לארצך,למצרים נראה אותך מקלל ומחרף......ערבי בוגד!
    סגור
  • 12.
    מסכנים, כולם עם עכבר על הראש (ל"ת)
    צרפתי לשעבר 24/01/2015 12:57
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 11.
    240000 יורו - אשקלון???
    בדיחה 24/01/2015 12:53
    הגב לתגובה זו
    8 5
    לאנשים אין מושג לאן הם הולכים להגיע. חודש של קריוקי מזרחי בימי שישי משכנים בביניין ביחד עם כמה סירנות של צבע אדום ופיצוצים של מכוניות ועבודה של סבל בסופר או פועל כללי ומרחק של 3 שעות טיסה מאתר נופש נורמלי והם יורדים מפה בחזרה מהרררר!!
    סגור
  • כמה שטויות בהודעה אחת. אתה מדבר מחוסר ידיעה
    אשקלוני 24/01/2015 17:09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אשקלון היא אחת הערים היותר טובות בארץ. חינוך מצוין ואנשים טובים. יש מקומות בעיר שיש באמת אוכלוסיה בעייתית, אבל את זה בכל עיר יש. 1,071,312 ש"ח לדירת 4 חדרים באשקלון זה נחשב יקר, אבל זה מה שקורה כשבאשדוד כבר אי אפשר לקנות דירה.
    סגור
  • 10.
    כל יום פיגוע
    י 24/01/2015 12:46
    הגב לתגובה זו
    5 3
    היכונו
    סגור
  • 9.
    בדף כלל מספיק לירון סהר להגיע לפי 100 (ל"ת)
    שעיר 24/01/2015 12:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    בדף כלל מספיק לירון סהר להגיע לפי 100 (ל"ת)
    שעיר 24/01/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    לא כדאי להשאיר כסף בקרן פנסיה לשכר מנהלים (ל"ת)
    אין כמו דירה 24/01/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    צמוד לעזה
    יואב 24/01/2015 12:15
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אחלה מיקום אשקלוו .יראו את הטילים מקרוב ויברחו חזרה לפריז .השוואה נחמדה אשקלון לפריז .
    סגור
  • 5.
    האדם הוא בעל חיים די מפגר
    יהודון 24/01/2015 11:52
    הגב לתגובה זו
    10 3
    בגלל תקרית אנטישמית לקנות דירה בישראל ? לקנות דירה על מנת שתהייה דריסת רגל בארץ ? מה פשר הטמטום הזה ? לכל יהודי קיימת כניסה חופשית ומיידית לישראל מתוקף "חוק השבות". תרצה לעלות ארצה ? עלה, שכור לך דירה,למד את הארץ וקנה לך דירה. לשם מה לקנות כבר עכשיו? איזה ביטחון זה נותן ?? הרי אם תשכיר את הדירה - מה עשינו (הדירה תפוסה ע"י דייר). ואם לא תשכיר - מה טעם להשאיר דירה ריקה כך סתם ? זה בדיוק אותו הטמטום כמו שישראלי קונה דירה בחו"ל "לביטחון" :))) ביום שאבחר להתעופף מכאן,אארוז מזוודה,אשכור חדר במלון ואצא לבדוק מה עושים (שכירות,קניה) אבל סתם לקנות דירה ע"מ שתעמוד ריקה "ליום סגריר"? טיפשות בסגנון "העם הנבחר"
    סגור
  • 4.
    רק יגיעו לראות את העמחות באשקלון
    עמחה 24/01/2015 10:44
    הגב לתגובה זו
    5 4
    בזמן שבורחים למקלט ומהר מאוד ירדו בחזרה!
    סגור
  • 3.
    בדיחה.. הגיעו, הסתכלו על שער היורו,
    סרגיי 24/01/2015 10:39
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ראו שרק בשבוע ימים הם צריכים להוסיף עוד 60k שקל עבור זכות לגור מתחת לטילים בפתח תקוה וחזרו מאושרים הביתה כי הבינו שאין כמו צרפת.
    סגור
  • 2.
    אשקלון הולכת לעוף לשמיים.. נוצר מצב שאשקלון הפכה למוצר
    אשקלוני 24/01/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נחות. וכשיש תחרות קשה ובלתי אפשרית, המוצר הנחות תמיד צובר ביקוש. אם המחירים באשקלון היו עד עכשיו נורמליים, אז מעכשיו הם כבר לא יהיו.
    סגור
  • 1.
    ממליץ בחום לשלטונות המס הצרפתיים לבדוק את (ל"ת)
    מקור הכספים ! 24/01/2015 10:18
    הגב לתגובה זו
    3 11
    סגור
  • אנטישמי קטן. ממליץ לבדוק אותך!!!
    קליפ 24/01/2015 15:06
    הגב לתגובה זו
    9 1
    אתה אחיך והערבים מהמגזר מעולם לא שלמתם מיסים ליהודים.....ממליץ למשטרה לבדוק את משפחתך ומקור הכספים שגנבתם בשוגג עשרות שנים
    סגור