הבחירות בצרפת: זה מה שחושבים כעת באתרי ההימורים - על הסיכויים של לה פן

אזרחי צרפת הולכים היום לקלפי כאשר המנצח היום יהיה הנשיא הבא של הרפובליקה - האם השווקים יגיבו?
מערכת Bizportal | (6)
נושאים בכתבה צרפת

היום מתקיים בצרפת הסיבוב השני בבחירות לנשיאות כאשר מועמד המרכז עמנואל מקרון שזכה ב-24% מהקולות בסיבוב הראשון מתמודד מול מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן שזכתה ב-21.3% מהקולות.

אמנם לפי תוצאות הסיבוב הראשון ניתן לחשוב שמדובר במאבק צמוד, אבל בפועל הסיכויים של לה פן הם קלושים. תרחיש האימים מבחינת צרפת והשווקים הפיננסיים היה עלייה של מועמד השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון יחד עם לה פן לסיבוב השני שכן מדובר בשני מועמדים שתומכים ביציאת צרפת מהאיחוד האירופי (או לפחות בביצוע שינויים דרמטיים בחוקת האיחוד) אבל מלנשון שנראה היה כ"סוס השחור" של הבחירות הללו קיבל לבסוף רק 19.6% מהקולות ומרגע שמקרון הצליח לעלות לסיבוב השני והמכריע - השווקים למעשה עברו הלאה.

בעניין זה נזכיר כי ביום שאחרי הסיבוב הראשון בבחירות, זינק מדד הקאק בשיעור של 4.1% וביומיים האחרונים רשם המדד עליות של 1.1% ו-1.5% בהתאמה לשיא של 9 שנים (מאז ינואר 2008). האירו זינק 1.6% מול הדולר ביום שאחרי הסיבוב הראשון ומאז המשיך להתחזק לשיא של 6 חודשים. 

CAC 40 -0.18%

לפי הסקרים האחרונים שפורסמו, שיערו התמיכה במקרון עומד על 62% בעוד לה פן מסתפקת בשיעור תמיכה של 38% בלבד. מיחס ההימורים באתר Betfair עולה כי הסבירות שמקרון ינצח היום עומד על 93.3%. באתרי הימורים אחרים הסבירות של מקרון לנצח עומדת על סביב 90%.

כלומר אם מישהו חשב שפריצת הענק למחשבי מטה הבחירות של מקרון והדלפת מאות המסמכים תשפיע - ניתן לראות שמהמרים לא ממש מתרגשים וממשיכים לתת ללה-פן סיכויי זכייה אפסיים. יש פה צד שני, ולפיו הרוב הגדול של המהמרים, מהמרים על ניצחון של לה-פן (אבל בכסף קטן) כאשר הסיבה המרכזית היא ללא ספק העובדה שהימור על מקרון לא ממש צפו להניב תשואה (בערך 1.1 דולר על כל דולר), ומנגד אם לה פן תפתיע, יש אפשרות לעשות קופה ענקית (לקבל 7 דולר על כל דולר). ובכל זאת מדובר בנתון שצריך להתייחס אליו. 

אם לה פן תעשה את הבלתי יאומן, כמובן שנראה טלטלה ענקית בבורסות ובשוק המט"ח, השאלה היא האם הניצחון הצפוי של מקרון יתקבל באדישות מוחלטת או שבכל זאת נראה תגובה מסוימת. 

קיראו עוד ב"גלובל"

אורי גרינפלד, כלכלן ראשי בפסגות: "מכיוון שהקונצנזוס המוחלט הוא שמקרון ינצח ולאור התגובה החיובית החדה לאחר תוצאות הסיבוב הראשון, ההיגיון אומר שאם אכן מקרון ינצח, שהשווקים לא אמורים בכלל להגיב. עם זאת, לאור הסנטימנט החיובי שהתפתח לאחרונה לגבי אירופה, המעבר מהערכת הקונצנזוס לניצחון של מקרון בפועל עשוי לתת לשווקים עוד קצת רוח גבית. מצד שני, ייתכן שמדובר בעוד מקרה קלאסי של "קנה בשמועות ומכור בחדשות". כך או כך, האירועים הרבים שעוד צפויים באירופה בשנה הקרובה (בחירות בבריטניה, גרמניה ואיטליה; מו"מ על הברקזיט; הצורך בחילוץ הבנקים באיטליה; דיבורים על סיום ההרחבה הכמותית) ימשיכו לייצר תנודתיות במדדים ביבשת הישנה ומותירים את ההעדפה שלנו לארה"ב בעינה."

 

מדד הקאק הצרפתי בשנה האחרונה, ראלי של 26%

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אזרח 07/05/2017 15:06
    הגב לתגובה זו
    לכולם היה ברור שקלינטון לוקחת את זה, אף פרשן/סוקר/נביא לא הימר אפילו על ניצחון של טראמפ, בסוף כולם אכלו את הכובע.
  • שם היה רוב הזמן 45-40.... פה 65-35%... (ל"ת)
    פה המצב שונה... 07/05/2017 16:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קותי 07/05/2017 13:42
    הגב לתגובה זו
    1) להצביע למקרון ולהפוך תוך זמן קצר ל"רפובליקה הצרפתית האיסלאמית". 2) להצביע ללה-פן ולהחזיר את צרפת לגדולתה. אני בטוח שרוב העם הצרפתי הוא עם חפץ חיים שאינו מתפתה לסיסמאות השקריות והנבובות של מקרון יחד עם השמאל שעומד מאחוריו, ולכן העם הצרפתי יצביע בהתאם.
  • 2.
    אם מקרון מנצח מה זה יעשה לאירו? (ל"ת)
    ? 07/05/2017 12:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ביבי לכלא ביחד עם טראמפ (ל"ת)
    סוהר 07/05/2017 10:52
    הגב לתגובה זו
  • לפיד לקרקס בוזי למעון למפגרים ורוזנטל לבית משוגעים (ל"ת)
    קבינימאט 07/05/2017 16:51
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.