סגירה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק נחלש 1%, מניית אפל סוף סוף עלתה

מניית התפוח עלתה 1.6%, פייזר טיפסה 2.7%, AIG נחלשה 1.1%, הנפט סגר יום שלישי של ירידות 
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה QE הפד וול סטריט

יום המסחר הנוכחי בוול סטריט נסגר בירידות שערים, בעיקר בשל העדויות על המשך הירידה בפעילות העסקית בסין. האחרונה פרסמה את מדד הרכש הבוקר לחודש אפריל שהצביע על המשך הירידה בסנטימנט הייצור במדינה. בתוך כך גם שוק ההון באירופה סיים בירידות.

בשעות האחרונות למסחר הירידות בנאסד"ק התמתנו מעט - והנאסד"ק עבר להיסחר בירידות של עד 1% וכך גם ה-S&P 500. מניית אפל קטעה רצף של 8 ימי ירידות ונסחרת בעליות נאות של כ-1.8%. בתוך כך, נציין כי הנציבות האירופית חתכה היום את תחזיות הצמיחה והאינפלציה לגוש האירו וגם לבריטניה. ועוד נציין כי הירידו היום מגיעות דווקא בשעה שהדולר נחלש באופן משמעותי כנגד המטבעות המובילים (לשפל של 18 חודשים).

מדדי וול סטריט

דאו ג'ונס

S&P 500

נאסד"ק

מניות בכותרות

פייזר PFIZER - ענקית התרופות פרסמה הבוקר את הדו"חות שלה לרבעון הראשון של השנה. החברה הציגה רווח של 67 סנט למנייה, רווח אשר גבוה ב-12 סנט מהצפי של השוק. גם הכנסות החברה היו גבוהים מצפי השוק. החברה שדרגה את תחזית הרווחים שלה להמשך השנה.

ביוג'ן BIOGEN IDEC - החברה הודיעה על ספינינג אוף (הפרדת פעילות החברה) של עסקי ריפוי ההומופיליה לכדי חברה ציבורית. החברה תודיע על שמה של החברה החדשה בימים הקרובים.

AIG (סימול: AIG) - חברת הביטוח פרסמה את הדוח שלה לרבעון הראשון של השנה והייתה רחוקה מלעמוד בציפיות השוק כאשר הציגה רווח של 65 סנט. צפי השוק עמד על דולר למניה.

אפל APPLE - מניית החברה הציבורית הגדולה בעולם צנחה כ-12% בשבוע המסחר האחרון (וגם אתמול ירדה מעט כנגד מגמת השוק). החשש העיקרי הוא מפני ירידה חדה במכירות האייפון במיוחד באסיה, במיוחד לאחר הדו"ח החלש שהחברה פרסמה בשבוע החולף. היום, מנכ"ל החברה טים קוק טען כי הוא עדיין מאמין בהתרחבות הפעילות של החברה בסין.

סחורות: מחיר הנפט נחלש 2.5% לכדי מחיר של 44.4 דולר לחבית. מחיר הזהב חוצה את מחיר ה-1,300 דולר לאונקיה לראשונה מאז ינואר 2015.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.