נעילה בוול סטריט: ברקע לראלי בנפט - הנאסד"ק טיפס 0.9%

פייסבוק ועליבאבא ניפצו את התחזיות, מייקרוסופט ואמאזון ידווחו מיד לאחר סיום המסחר
מתן בן ברוך | (1)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום (ה') המסחר הנוכחי בוול סטריט ננעל בעליות שערים נאות לאחר תנודתיות גבוהה בתחילת המסחר כאשר הסוחרים הגיבו למבול הדוחות ולזינוק במחירי הנפט.

מדד הדאו ג'ונס טיפס 0.78%, ה-S&P500 עלה 0.54% והנאסד"ק התחזק 0.86%

כאמור, המסחר התנהל בסימן עונת הדוחות שמרכזת היום דיווחים של כמה מהחברות הגדולות בוול סטריט. עליבאבא (סימול: BABA) ופייסבוק (סימול: FB) כבר דיווחו והכו את התחזיות ובסיום המסחר יצטרפו ויזה (סימול: V), אמאזון (סימול: AMZN) ומייקרוסופט (סימול: MSFT) למבול הדוחות.

גם מחיר הנפט זינק היום ותמך במדדים המובילים. הסיבה לעליות בזהב השחור הן הספקולציות שעולות בשוק כי מפיקות הנפט הגדולות בעולם, ביניהן רוסיה וסעודיה צפויות לחתוך את תפוקת הנפט ובכך לתמוך במחיר הזהב השחור. מחיר חבית סיים בעליות של 2.85% לרמה של 33.22 דולר לחבית (לקריאה נוספת - לחץ כאן). עוד נוסיף כי זהו יום שלישי רצוף של עליות במחיר הנפט.

נזכיר כי אתמול המדדים המובילים בוול סטריט נפלו בחדות לאחר הודעת הריבית של הפד' כאשר הבנק המרכזי האמריקני השאיר דלת פתוחה להעלאת ריבית כבר בחודש מארס הקרוב. הסוחרים מצידם מעריכים בסבירות של 26% בלבד את הסיכוי שהפד' אכן יבחר להעלות ריבית כבר במארס.

בזירת המאקרו היום התפרסם נתון שלילי מאוד עבור הכלכלה האמריקנית - נתון הזמנות המוצרים ברי הקיימא. הנתון רשם ירידה של 1.2% בנתון הליבה (ללא תחום התחבורה) וזאת לעומת צפי לירידה של 0.1% בלבד בהזמנות בחודש דצמבר. בנתון שכולל את מוצרי התחבורה, המצב היה גרוע עוד יותר עם נפילה של 5.1% בהזמנות לעומת צפי הכלכלנים לירידה של 0.6% בלבד. מדובר בנתון השלילי הרביעי במספר בחמשת החודשים האחרונים (לסיקור המלא - לחץ כאן).

עוד ביומן המאקרו, בשעה 15:30 (שעון ישראל) התפרסמו התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף שהראו על 278 אלף תביעות, מעט מתחת לצפי שעמד על 282 אלף תביעות.

מניות במוקד

איביי (סימול: EBAY), ענקית המסחר המקוון אכזבה את המשקיעים כאשר דיווחה על תוצאות חלשות. החברה לא רשמה צמיחה במכירות בתקופת החגים של הרבעון האחרון לשנת 2015 ורשמה הכנסות בסך של 2.32 מיליארד דולר ב-Q4 (לסיפור המלא).

פורד (סימול: F), יצרנית הרכב דיווחה על עלייה של 4% בהכנסות השנתיות לרמה של 149.6 מיליארד דולר. החברה הצליחה לנפץ את תחזיות האנליסטים כאשר רשמה ברבעון האחרון רווח למניה של 58 סנט לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של 50 סנט בלבד. גם הכנסות החברה עקפו את הצפי, כאשר החברה רשמה הכנסות של 40.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2015.

אמאזון (סימול: AMZN), ענקית המסחר המקוון צפויה לרשום רווח למניה של 1.58 דולר על הכנסות של 35.98 מיליארד דולר.

מייקרוסופט (סימול: MSFT), חברת התוכנה צפויה לדווח על רווח למניה של 0.71 דולר עם הכנסות של 25.26 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחד 28/01/2016 17:43
    הגב לתגובה זו
    לפי איך שזה נראה והאדישות של הפד - ילן בשורט חזק על וול סטריט
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.