אדם נוימן
צילום: gettyimages

WeWork פרסמה תשקיף לפני הנפקה ראשונה בחודש הבא

חברת חללי העבודה המשותפים שבשליטת היזם הישראלי, אדם נוימן, דיווחה על הכנסות של 1.54 מיליארד דולר והפסד של יותר מ- 900 מיליון דולר במחצית השנה הראשונה; מוערכת ב-47 מיליארד דולר - האם השווי מוצדק?
נועם בראל | (7)

חברת חללי העבודה המשותפים, WeWork, שבשליטת היזם הישראלי, אדם נוימן, פרסמה את תשקיף ההנפקה המיוחל שלה, כשהיא צפויה להצטרף לשורה של חברות טכנולוגיה שמכוונות להנפקה ראשונה בשנת 2019. נוימן מימש  לאחרונה מניות Wework ב-700 מיליון דולר (הרחבה כאן - החברה מפסידה מיליארדים; נוימן הרוויח מיליארדים) תשקיף ההנפקה הוגש עכשיו כאשר על פי ההערכות החברה צפויה לגשת להנפקה ראשונה לציבור כבר בחודש ספטמבר הקרוב, וזאת לאחר שהוערכה לאחרונה בשווי של כ-47 מיליארד דולר לאחר שהתומך הגדול ביותר בחברה, SoftBank, השקיע בה עוד שני מיליארד דולר בינואר האחרון (האיש מאחורי סופטבנק וזה שהימר על וויוורק - מסיושי סאן הפך לגדול יותר מוורן באפט - מה הסוד שלו?) בתשקיף החברה, WeWork דיווחה על הכנסות של 1.54 מיליארד דולר והפסד נקי של יותר מ- 900 מיליון דולר במשך ששת החודשים הראשונים של 2019. נזכיר כי חברת We הגישה בקשה חסויה להנפקה בחודש באפריל, כאשר זו לא כללה פרטים פיננסיים, אך בעדכון העסקי ברבעון הראשון בחודש מאי, אמרה החברה כי הכנסותיה הוכפלו ליותר מ- 728.3 מיליון דולר, בסיוע התרחבות לשווקים בינלאומיים. החברה, אשר משכירה שטחים משתפים פעולה לסטארט-אפים, פרילנסרים ועסקים, משקיעה סכומים גבוהים מאוד בנדל"ן בכמה מהשווקים היקרים ביותר ומרוויחה כסף לאורך זמן, שכן חברות ואנשים פרטיים משלמים את שכר הדירה בצורה של השכרת משרדים. במאמץ לשכנע את המשקיעים, ניסתה החברה להבדיל בין ההפסדים שלה לבין אלו של חברות שיתוף רכבים כמו Uber ו- Lyft, ששניהם יצאו להנפקה מוקדם יותר השנה. סמנכ"ל הכספים ארטי מינסון אמר כי על המשקיעים לראות את הפסדי WeWork כ"השקעות ", והוסיף כי השכרת שטחי עבודה היא "מודל עסקי מוכח". על פי הדיווחים, WeWork מתכננת לגייס 3 עד 4 מיליארד דולר חוב לפני ההנפקה שלה בכדי לסייע במימון הצמיחה ולהוכיח שהיא יכולה להגיע לרווחיות. החברה התרחבה מעבר למרחבי שיתוף פעולה ולשווקים חדשים. היא השיקה מתחמי דיור קהילתיים במסגרת עסק ה- WeLive שלה, כמו גם בתי ספר לחינוך מוקדם בשם WeGrow.  

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לרון 15/08/2019 04:14
    הגב לתגובה זו
    בשטויות המפסידות הללו? אובר ליפט wework
  • 4.
    חושם 14/08/2019 16:55
    הגב לתגובה זו
    עוד יעשו עליו סרט...?איך הקיבוצניק זימבר את כל העולם ואשתו.
  • 3.
    איך אדם מיליארדר בחברה מפסידה? (ל"ת)
    אחד 14/08/2019 15:40
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חזרנו לשנות הבועה העליזות... (ל"ת)
    דני בועה 14/08/2019 15:19
    הגב לתגובה זו
  • לרון 15/08/2019 04:16
    הגב לתגובה זו
    תמיד חוזרת לאחור ולא לומדת דבר!
  • 1.
    עובדים על כולם .... 14/08/2019 14:47
    הגב לתגובה זו
    משברון ראשון וכולם לא באים למשרד .....
  • לרון 15/08/2019 04:18
    הגב לתגובה זו
    תמיד יימצאו פראיירים חדשים!ומה שיפה זו תמיד תנוחת הניצחון עם היד המושטת א לה סטיב ג'ובס!
משרדי נטפליקס
צילום: Istock

חיה בסרט: הסיפור של נטפליקס ב-5 מספרים

חברת הסטרימינג עדיין מרוויחה ממכירת DVD, שורפת מיליארדי דולרים על יצירת תוכן חדש - ולמרות המאמצים להתפרס בעולם היא מרוויחה בעיקר בארה"ב

אלי שמעוני |

ענקית שירותי הסטרימינג נטפליקס (NFLX) הדהימה את השוק כאשר הציגה קצב צמיחה גבוה, ואף סיפקה תחזית אופטימיות לגבי מספר המנויים בעתיד. אולם התבוננות מעמיקה בתוך הדו"חות חושפת כמה מספרים מעניינים לא פחות. שורפת מיליארד דולר בשנה  נטפליקס דיווחה על תוצאות מרשימות: הכנסות של 3.7 מיליארד דולר, שיפור של 12.6% לעומת הרבעון האחרון של 2017, וזינוק של 40% לעומת הרבעון המקביל. גם שורת הרווח הראתה שיפור ניכר. נטפליקס רשמה ברבעון רווח נקי של 290 מיליון דולר, עלייה של 56% לעומת הרווח ברבעון האחרון של 2017, ושיפור נאה של 63% לעומת הרווח ברבעון הראשון של 2017.  אולם הרווח בדו"חות לא בא לידי ביטוי במזומנים שהיא מייצרת. נטפליקס רשמה תזרים מזומנים שלילי, ושרפה ברבעון 236 מיליון דולר - זה האטה בקצב שריפת המזומנים לעומת הרבעונים הקודמים, אך עדיין קצב מרשים של כמיליארד דולר בשנה. הסיבה לשריפת המזומנים היא השקעה אדירה בתוכן. נטפליקס מייצרת סדרות טלויזיה, ולא רושמת את ההוצאות על הפקת הסדרות כהוצאות, אלא כנכסים (בדומה לחברת נדל"ן שרוכש, נכס, ולא רושמת את עלות הנכס כהוצאה). כך נטפליקס מציגה רווחים מרשימים לצד שריפת מזומנים מרשימה לא פחות.  נשאלת השאלה האם הסדרות של נטפליקס באמת ראויות להיות מסווגות כנכס? האם הן ישמרו על ערכן בדומה לנדל"ן? אלו כבר שאלות מורכבת שבוודאי רואי החשבון שלה התחבטו בהן לא פעם. זה מביא אותנו לסעיף הבא: ההשקעה בסדרות. התוכן הוא המלך (והוא עולה הרבה) עולם התוכן בארה"ב עובר מהפכה. בעוד שבעבר המחשבה היתה שהתוכן החופשי ברשת, ואין לו משמעות כלכלית רבה, הרי ההצלחה של נטפליקס, ואיתה אמזון הוכיחה אחרת.  באופן פרדוקסלי, דווקא בעידן שבו ניתן למצוא תוכן בחינם ובשפע ברשת האינטרנט, ההוצאות על תוכן מצד האולפנים והשחקניות החדשות בשוק מרקיעות שחקים. נטפליקס צפויה להשקיע השנה בין 7.5 מיליארד דולר ל-8 מיליארד דולר בתוכן. על מנת להתמודד עם ההשקעה נטפליקס גייסה כ-1.9 מיליארד דולר באיגרות חוב. 16 מיליארד דולר של תוכן הסעיף המשמעותי ביותר במאזן של נטפליקס הוא ההשקעה בתוכן. לחברה נכסי תוכן של כ-15.9 מיליארד דולר. ההשקעה בתוכן (שוטף ולא שוטף) מהווה 80% מהמאזן. שאר הנכסים, השוליים ביחס לתוכן, הם מזומנים, ציוד ובניניים. נטפליקס מפרסמת במאזן את הסכום ההתחייבויות העתידיות שלה ליצירת תוכן: 18 מיליארד דולר. רוב הסכום יושקע ב-5 השנים הקרובות. אגב, חלק מהסכום לא מוכר כהתחייבות מאזנית, אלא התחייבות חוץ מאזנית.  צומחת בעולם, מרוויחה בבית פי 2.5 לנטפליקס רצון להתפרס על פני מדינות רבות. לאחרונה אף נכנסה החברה לשירות בישראל. הפעילות הבינלאומית של נטפליקס (הכוונה פעילות מחוץ לארה"ב) כוללת 63.8 מיליון לקוחות משלמים, לעומת 55 מיליון לקוחות משלמים בארה"ב.  למרות היתרון המספרי של הלקוחות מחוץ לארה"ב - הרווחים עדיין מגיעים מארה"ב. פעילות הסטרימינג הבינלאומית של נטפליקס רשמה רווח תפעולי של 272.1 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 697 מיליון דולר בארה"ב. כלומר על פחות לקוחות נטפליקס הרוויחה כמעט פי 2.5 יותר. עם זאת, נראה שיכולת הצמיחה של נטפליקס בארה"ב מוגבלת. ברבעון האחרון עלה מספר המינויים בארה"ב של שירותי הסטרימינג בכ-1.96 מיליון, במקביל מספר המינויים בעולם עלה בכ-5.46 מיליון מנויים.  ה-DVD חי ובועט (והרוויח יותר מ-50 מיליון דולר ברבעון) החברה המזוהה כיום עם חדשנות בתחום השידורים עדיין רושמת רווחים מהשכרת DVD. נטפליקס המוכרת לנו כיום החלה כחברה המתמחה בשליחת תקליטורים של DVD בדואר לבתי הלקוחות. בשנת 2007 היא החלה בשידורים באמצעות האינטרנט, וכך החלה הפעילות המזוהה כיום עם החברה.   למרבה ההפתעה, פעילות הפצת או השכרת DVD עדיין חיה ואף מצליחה ליצור רווח תפעולי. הכנסות פעילות השכרת התקליטורים עמדה ברבעון הראשון של 2018 על 98 מיליו דולר, פעילות זו דועכת בקצב משמעותי שכן מדובר על ירידה של כ-20% לעומת הרבעון המקביל. פעילות הפצת או השכרת DVD הרוויחה ברבעון הראשון של 2018 סכום של 56.3 מיליון דולר, ירידה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל. אגב, בניגוד לתחום הסטרימינג, פעילות התקליטורים יצרה תזרים מזומנים חיובי, ולא שרפה מזומנים.