נייקי זינקה ב-15%, בואינג ב-6%; קוינבייס ירדה ב-4.3%
אודיטי קפצה ב-4.6% אחרי שקיבלה המלצת קנייה מבנק אוף אמריקה; נייקי זינקה אחרי שסיפקה למשקיעים תקווה להמשך בדוחות שפרסמה אמש; אובר ירדה על רקע הדיווחים כי תשתתף עם המייסד והמנכ"ל לשעבר ברכישת Pony.AI; מדד הליבה של ה-PCE עלה מעל לצפי במאי; הירידות התמתנו אחרי שטראמפ פוצץ את שיחות הסחר עם קנדה וציין כי תאריך התפוגה של הקפאת המכסים,ה-9.7, הוא "גמיש"
וול סטריט סגרה בעליות של עד 1% בהובלת הדאו כשהנאסד"ק וה-S&P 500 עלו ב-0.5%, זאת אחרי דבריו של טראמפ שהודיע על פיצוץ השיחות עם קנדה, אחרי שמוקדם יותר זרע אופטימיות בשוק עם הסכם סחר "חלקי עם סין. ברקע פרסום נתוני מדד ה-PCE שהפתיעו לרעה: מדד האינפלציה המועדף על הפד' הפתיע לרעה - עלייה של 0.2% במאי. בואינג The Boeing Co קופצת אחרי שקיבלה שדרוג המלצה ל"קנייה" מ"נייטרלי" מחברת ניהול ההשקעות Rothschild & Co תוך העלאת מחיר יעד ל-275 דולר - אפסייד של 30%.
באוויר כבר הייתה תחושה ש"מלחמת המכסים" של טראמפ היא כבר אולי נחלת העבר, ומוקדם יותר המשקיעים קיבלו לכך עוד איתות - ארה"ב חתמה על הסכם סחר חלקי עם סין וציין שמתקיים משא ומתן עם עוד מספר מדינות, כשלפי ההערכות הודו היא המדינה הבאה עמה יוכרז על הסכם. המהלכים האלה שמים מאחורינו את מה שרק לפני חודשיים-שלושה היה האיום הכי גדול בשוק והפיל אותו למטה, אם כי מהר מאוד התחיל להתברר שהשד לא כזה נורא, וכשאנחנו אומרים שד אנחנו מתכוונים לטראמפ. מושג חדש נולד בתקופה הזו, TACO, ראשי תיבות של Trump Always Chickens Out, כלומר טראמפ תמיד משתפן. הפעם הראשונה הייתה קצת אחרי הכרזת המכסים של תחילת אפריל, אז הודיע טראמפ עד הקפאה של 90 יום, והנאסד"ק זינק 12% ביום אחד. מאז השילוב של TACO ו-FOMO התחזק והמשקיעים הבינו שכנראה יהיה בסדר ושעדיף להם להישאר בשוק.
וזה עזר למדדים להגיע לשיאים חדשים, כשהנאסד"ק בשיא וגם ה-S&P 500 הגיע אתמול לשיא חדש. כנראה שבקרוב נתחיל לשמוע שוב את האנליסטים אומרים שהשוק יקר מדי, קוראים לזה פחד גבהים ובמובן מסוים זה מוצדק כשה-S&P 500 נסחר במכפיל עתידי של כ-22 לעומת ממוצע היסטורי של כ-17, אבל החודשים האחרונים הפכו את השוק לפחות מושפע מתמחורים, ויותר ממושגים כמו FOMO ו-TACO. עם זאת טראמפ עדיין בלתי צפוי והוא יכול בכל רגע להתהפך, וגם לזה ראינו שוב דוגמא היום עם התגובה האולי אימפולסיבית שלו ל"מס הדיגיטלי" שקנדה הטילה על חברות טכנולוגיה קנדיות.
ועדיין, בינתיים האנליסטים עוד מאמינים בעליות: "סיכוי של 96% לעליות ב-S&P 500" - המודל החדש של ג'יי פי מורגן. מודל החיזוי החדש של הבנק, שמבוסס על שישה פרמטרים כמו מומנטום, פוזיציות ותמחור, צופה עליות ב-S&P 500 בחצי השנה הקרובה בסבירות של 96%; המודל מדייק גם בזיהוי ירידות עם שיעור הצלחה של מעל 60%, גבוה ממודלים אחרים.
- האם אנבידיה תמשיך לשבור שיאים? ומניות הליתיום מזנקות
- וולפספיד מזנקת 19%, קורוויב 10%, אנבידיה מטפסת ואינטל יורדת - ומה קורה בחוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולנושא אחר - סולאראדג' SolarEdge 3.08% לימדה אותנו השבוע שיעור: נפילות חדות יכולות להיות הזדמנות. המקרה של סולאראדג' מוכיח שגם נפילה של 37% ביום אחד יכולה להיות הזדמנות ולפעמים השוק מגזים, ומי שמצליח לאתר את זה ולהישאר רגוע, מרוויח; הלקח של השבוע.
מאקרו
היום שאחרי מאסיושי - החזון של המייסד לסופטבנק. המייסד של סופטבנק, מאסיושי סאן, הכריז כי בכוונתו להישאר בתפקיד עוד עשור - אך כבר בוחן יורשים; לצד זאת, הוא מחדד את חזון הענק של החברה: להפוך לפלטפורמה המובילה בעולם בתחום הבינה המלאכותית הסופר אנושית.
אופציות: הזדמנות עצומה או הימור מטורף? המדריך המלא יוצא לדרך! המדריך השלם למסחר באופציות יוצא לדרך בסדרה שבועית מרתקת, שתלווה אתכם צעד אחר צעד בעולם ההשקעות המאתגר הזה. נחשוף את הכלים, נבין את השוק, ונלמד איך להשתמש בכלי הפיננסי העוצמתי הזה באחריות ובחוכמה – ממונחי יסוד והסברים מקיפים, דרך גידור סיכונים ועד לאסטרטגיות מסחר מורכבות - ברוכים הבאים לעולם המסחר באופציות!
לא זהב ולא כסף - המתכת שבשיא של 11 שנה, והאם כדאי לקנות? המחיר של הפלטינה זינק ב-50% מתחילת 2025 - הרבה בזכות ירידה בהיצע, גידול בביקוש מסין ושימושים תעשייתיים; אך למרות ההתלהבות, האנליסטים מזהירים מפני מימושים: "המחיר כבר משקף את כל החדשות הטובות".
מניות במרכז
מנצלת את השיא - קת'י ווד
מכרה מניות קוינבייס Coinbase 1.04% ב-12.5 מ' דולר. מניית בורסת הקריפטו שטסה לשיא חדש משנה כעת כיוון בעקבות מימוש של 12.5 מיליון
דולר על ידי קת'י ווד; גם המנכ"ל מכר מניות במאות מיליונים, והאנליסטים מזהירים: המחיר גבוה מהתחזיות והסיכון נותר גבוה.
אובר Uber 4.56% בוחנת את רכישת Pony.AI Pony AI 0.25% - המשקיעים לא אוהבים את זה.חברת הנהיגה השיתופית עשויה להצטרף למייסד והמנכ"ל לשעבר שלה - טרוויס קלאניק - בניסיון
לרכוש את חברת הרכב האוטונומי הסינית; בינתיים, מניית אובר יורדת ב-3%.
איך הון של 35 מיליארד דולר נמחק ברגע. המניה זינקה מעל 80,000% ואז נזרקה, בדרך
נוצרו מיליארדרים חדשים.
הקאמבק המרשים של הכחולה הגדולה. IBM International Business Machines Corporation IBM 0.87% הובילה את העולם לאורך המאה ה-20, אבל אז התדרדרה והתאוששה בזכות המנכ"לית דאז שהכתיבה כיווני מיקוד חדשים. את פירות המהפך ההוא קוטף היום המנכ"ל הנוכחי. ב-5 השנים מאז נכנס לתפקידו טיפסה המניה כמעט ב-200%, והתחזיות צופות לה המשך צמיחה.
ישראליות בוול סטריט
אודיטי Oddity Tech 1.6% עלתה אחרי שבבנק אוף אמריקה העלו את מחיר היעד למניה ל-80 דולר, אפסייד של כ-6%. בבנק ציינו לחיוב את הצמיחה של אודיטי בתקוה האחרונה וכתבו כי היא ממוקמת היטב להמשיך לצמוח עם נתח השוק שלה בתחום האופנה והמרווחים הטובים.
טבע - Teva Pharmaceutical Industries -0.13% - דרוקנמילר הגדיל את ההחזקה שלו בטבע ב־65.4% ל־14.88 מיליון מניות, בשווי כולל של כ־228.7 מיליון דולר מה שמציב את טבע כהחזקה השנייה בגודלה בבית ההשקעות שלו דוקיין פמילי אופיס. טבע, יצרנית התרופות הישראלית, רשמה ירידה של מעל 40% מתחילת השנה ולמרות התאוששות חלקית בחודשים האחרונים היא עדיין נסחרת בתשואה שלילית של יותר מ־20% מתחילת השנה. דרוקנמילר עשה על טבע כמה סיבובים עוד מ־2013, והוא נכנס ויוצא מההשקעה במהירות בכל פעם. את הסיבוב הנוכחי הוא התחיל לבנות ברבעון השלישי של 2024. סטן דרוקנמילר הוא משקיע אמריקאי וותיק שניהל בעבר את קרן הגידור של ג'ורג' סורוס ונחשב לאחד ממנהלי ההשקעות המוערכים בוול סטריט. כיום הוא מנהל כ־3 מיליארד דולר תחת בית ההשקעות הפרטי שלו.
- 7.מלחמת המכסים רק התחילה ותימשך זמן רב (ל"ת)עושה חשבון 28/06/2025 02:06הגב לתגובה זו
- 6.ניחסתם את פלנטיר עם הכתבות שלכם (ל"ת)אנונימי 27/06/2025 23:54הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 27/06/2025 22:31הגב לתגובה זושוב שלילי
- אנונימי 29/06/2025 09:23הגב לתגובה זואו שלא קונים אותן כלל או ששוחטים אותן..נדיר שרואים קפיצה באיזה נייר
- 4.אנונימי 27/06/2025 21:45הגב לתגובה זוזו רק השעה בה הם כל פעם מוחקים את העליות מעצמה עולמית עם בורסת עולם שלישי
- 3.ארביטראז קבוע באדום (ל"ת)אנונימי 27/06/2025 21:23הגב לתגובה זו
- 2.רק אנבידיה ואולי טבע ואולי קמטק... (ל"ת)אנונימי 27/06/2025 17:35הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 27/06/2025 17:20הגב לתגובה זושוב...כן כן שוב....פער ארביטראז שלילי...ביום ראשון נקרא על פערי הארביטראז השליליים בפעם המי יודע כמה
העתיד מבטיח, אבל כרגע עדיף להקטין חשיפה
שוק המניות, אני חייב לציין, מגלה עצמה שכמותה לא זכורה לנו בעבר. הנאסד"ק שבר שיא כל הזמנים בסוף אוגוסט ואילו ה-S&P עשה זאת בשבוע השלישי של ספטמבר. מאז ולאור כל האירועים השליליים עליהם התבשרנו בתקשורת, ציפינו לתיקון לפחות בנוסח תחילת השנה. על איזה אירועים שליליים אנחנו מדברים? בחודש האחרון חוזרים אנליסטים ומומחים רבים וטוענים שוב, כפי שטענו בכל הרבעונים מזה שנים, שהרבעון (שתוצאותיו יתפרסמו באוקטובר-נובמבר) יאכזב, בעיקר מניות הטכנולוגיה שנסחרות במחירים אבסורדיים. הריבית תמשיך לעלות, הבנק הפדרלי ימשיך לצמצם את המאזן ושוב מאיימות הכותרות על משבר בנקים ו"חזרה ל-2008", במיוחד באירופה שם נשמעות שוב הזמירות על פירוק האיחוד. "השווקים המתעוררים מתדרדרים וכלכלת סין נסוגה שוב", כך זועקות הכותרות. מלחמת הסחר גוברת ועל כל אלו תוסיפו את ספטמבר ואוקטובר הנוראיים שגם עמדו בפתח בזמן שבירת השיאים והרי לכם סיבות לתיקון. הו, שכחנו את המצב הפוליטי הגלובלי הדפוק שאליבא הכותרות טראמפ מוביל וכל סיפורי האימפיצ'מנט. על סמך כל אלו ציפינו שבספטמבר/אוקטובר יבוא סוף סוף התיקון המיוחל. בינתיים זה לא קרה וספטמבר מסתיים. מה שמתחיל להטריד את המצפים לתיקון הוא שמתחילים להופיע סימנים שמאותתים שהרפובליקאים (כמובן "באשמת" טראמפ) הולכים ומתחזקים בסקרים ומהר, וזה סימן רע לאלו שיושבים על מזומן ומצפים ל"תיקון משמעותי". הכותרות נשענות על משאלת לב במקום על עובדות הקטע הזה הוא תולדה של שיחה שהתנהלה בין הפרשנית הוותיקה מריה ברטירומו מפוקס-ניוז עם טריידר וותיק שהעלה את פליאתו לגבי התיקון שאינו מגיע ומאותן הסיבות שרשמנו וגם סיפק תשובה, "כל הדברים הללו, שצריכים להביא לתיקון, חוזרים על עצמם שוב ושוב מידי רבעון מאז נכנס טראמפ לבית הלבן ומה קורה? כלום. למה? כי התקשורת, בשנאתה לטראמפ, נבנית על כותרות רעות שברובן נשענות יותר על משאל-לב ופחות על עובדות. אבל המשקיעים, שמתבוננים בעובדות, רואים תמונה לגמרי אחרת שאותה מבטא טראמפ מצויין בנאומיו התכופים ובציוציו...". לאור מה שקורה גם בסקרים בישראל נראה לנו שהטריידר צודק אבל לקנות אמזון במכפיל 110? אנחנו, אולי בגלל הגיל, לא בנויים לכך. אגב, 9 אנליסטים סקרו במהלך ספטמבר את אמזון (סימול AMZN) וכולם העניקו המלצת קניה!!!. מעדיפים השקעה בסלים? מאז היציאה ממשבר 2008 אנחנו מעדיפים השקעה בסלים על הניסיון לבחור "מניה מנצחת". המחשבה הזו הולכת ותופסת במהירות והשנה יגיעו ההשקעות בסלים לקרוב ל-6 טריליון דולר (לעומת כ-0.7 טרילון דולר ב-2008 וכ-4.4 טריליון דולר ב-2017). זה עדיין חלק זעיר מסך ההשקעות בניהול בעולם, שיגיעו השנה למעל 101 טריליון דולר, אבל זה צומח מהר כיוון שהתקדמות המהפכה הטכנולוגית משנה תעשיות ותיקות, מייצרת נישות חדשות לבקרים, מייעלת ומשנה תהליכים ומקלה ומוזילה מאד את תהליך ההשקעה (לבטח בהשוואה לקרנות נאמנות) מה שמקשה על המשקיע את הבחירה במניה המנצחת שלא לדבר על הקטנת הסיכונים. בסוף יולי 2018 עמדו, לרשות משקיעי ארה"ב, 1,923 סלים, 815 מתוכם במניות אמריקאיות, 641 במניות גלובליות, 336 באגחי"ם, 96 מתמחים בסחורות והשאר היברידיים. יש עדיין נישות רבות חדשות שאינן "מכוסות" בסלים מתאימים ומאידך יש הרבה סלי נישה שבגלל השינויים המהירים שמייצרת מהפכת הטכנולוגיה אינם משקפים את הנישה בצורה יעילה (וחשוב לבדוק זאת לפני שנכנסים לסל שנראה כמייצג נישה). תעשיית ההובלה והלוגיסטיקה, העתיד נראה מבטיח אבל מה עם אמזון? דוגמה לכך היא תעשיית ההובלה והלוגיסטיקה עליה אנחנו כותבים היום. התעשייה עוברת, בגלל מהפכת הטכנולוגיה, שינויים דרסטיים והחברה שמאותתת על כך ומובילה את השינויים הגדולים בתעשייה היא אמזון שעד היום ולמרות שמומחים רבים בטוחים שהיא תוביל התעשייה הזו, אינה כלולה כלל (מבחינת ההגדרות) בתעשייה ולא נמצאת בשום סל או קרן נאמנות שמוגדרים כמייצגי התעשייה הזו. התעשיה, שבשנת 2017 גלגלה 4 טריליון דולר ברמה הגלובלית וכ-1.5 טריליון מתוכם בארה"ב, מתחלקת ל-5 חטיבות גדולות: הובלה אווירית, רכבות, רכב ותנועה בכבישים, הובלה במים ולוגיסטיקה. המעניין בתעשייה הזו הוא שהיא אחת מאותן תעשיות בהם הביקוש לעובדים הולך וגדל למרות ההתמזגות המהירה של הטכנולוגיה. הביקוש הגדול הוא בעיקר לנהגים מורשים ובמיוחד לנהגי משאיות מורשים וגם לעובדים ברמות הביניים, טכנאים בעיקר. האמנם הטכנולוגיה תגדיל את האבטלה? תהליך זה עשוי להפתיע את כל אלו שמאמינים שבין המכונית האוטונומית לרחפנים ולרובוטים תעלה האבטלה. מסתבר שהביקוש לנהגים מורשים למשל מרקיע שחקים והציפיות הן שבארה"ב לבדה יחסרו 175 אלף נהגים כאלו בחמש השנים הקרובות ומי הכי מודאג מהחוסר הזה? דווקא אמזון שמובילה את השינויים בתחום ושמקדימה את המתחרים בתחום שינוע הסחורות בעזרת כל "מחליפי האנוש" החדשניים. אמזון, למרות כל מאמצי האוטומטיזציה שהיא מפתחת מודאגת ביותר ממחסור בנהגים ובכוח אדם שיוכשר לעבוד בבתי האריזה והשילוח הגדולים שהיא מקימה. אמזון נמצאת בשלבים אחרונים של הקמת כמה "מרכזי הגשמת שינוע" ("Fulfillment Centers") ענקיים. Randall Park למשל באוהיו שמוקם על חורבות קניון ענק שהוקם בשנות ה-60 וננטש לחלוטין בין 2000 ל-2015 (בגלל העזיבה המסיבית של תעשיות הפלדה, הפחם והטקסטיל מארה"ב) עובר, מאז הגיע הנשיא טראמפ, החייאה מדהימה ואמזון מקימה שם מרכז לוגיסטיקה ושילוח ענק על שטחים שרכשה בזול. זו הסיבה שטראמפ זכה בבחירות ההחייאה של Randall Park (כדאי לכם לעיין בעלילה) מסבירה מדוע זכה טראמפ בבחירות. רק שני המרכזים החדשים האלו, שאמזון מקימה באוהיו, יעסיקו עד 2024, למעלה מ-10 אלף עובדים מהסוג שהוזכר. אמזון הזמינה, בתחילת החודש, 20 אלף מסחריות/משאיות ממרצדס ויש לה סיבה לדאגה. תעשיית ההובלה והלוגיסטיקה צריכה לעניין את המשקיע כי כתוצאה ממהפכת הטכנולוגיה היא עוברת שינוי קיצוני שכתוצאה ממנוה תתרחב משמעותית. המעבר לדיגיטאליות, כניסה מסיבית של שחקנים חדשים, שינוי בהרגלי הצריכה ובמודל העסקי הישן מצביעים על צמיחה עתידית חזקה. התהליכים שכופים את השינויים אוטומטיזציה שנכפית על התעשיות בגלל חוסר בעובדים מחד והצמיחה בביקוש מאידך. התעשייה חווה כניסה של רובוטיקה, בינה מלאכותית, למידת מכונה (Machine Learning) ממשק תכנות יישומים (Application Programming Interface) וכמובן המכונית האוטונומית. בנוסף לכל אלו נכנסות לתעשייה הזו חברות ייעוץ רבות בנושא הלוגיסטיקה מה שמקדם את כניסת הטכנולוגיות השונות. שינויים במנהגי המסחר: המסחר ברשת, ה-Ecommerce, דורש שינוי במודלים העסקיים הישנים, כאשר אמזון היא בפועל מקדמת השינויים הגדולה בתעשייה. אמזון בונה את מערכת ההובלה-לוגיסטיקה הייחודית שלה ומאתגרת לפיכך את כל המתחרות. זה מקדם כניסה של יועצים ויצירה של מה שקרוי Third-party logistics. שינויים באמצעי שילוח מטענים: יש למשל מעבר מאניות למטובים עקב יכולתם של מטוסים חדשים לשאת יותר. יש גם מעבר לאוניות בעלות קיבול גבוה יותר שיגרום להורדת מחירים בהמשך התחרות מול מטוסים ורכבות שלא לדבר על שיפור/שיפוץ מערכות התחבורה של כבישים ומסילות. טראמפ: שינויי המיסוי והחקיקה של ממשל טראמפ, במקביל לגידול המהיר של התעשייה גלובלית והצורך בהתאמות וכן הליך קונסולידציה, כמו בכל התעשיות ועל כך הרחבנו מספר פעמים. חברות הלוגיסטיקה המובילות חמשת חברות ההובלה/לוגיסטיקה המובילות בעולם נכון ל-2017 הן: United Parcel Service (סימול UPS) חברת FedEx (סימול FDX) חברת DHL Express, Japan Railways (חברת בת של הדואר הגרמני שנסחר כ-DPW) ו-Union Pacific (סימול:UNP) כאשר מאחוריהן נשרכות עוד כ-50 חברות גדולות, למעלה מ-250 בינוניות וקטנות ומאות רבות של חברות מתמחות למיניהן. הבעיה בבחירת "השקעה מנצחת" בתחום הבעיה הגדולה למשקיע היא, "איך להתייחס לאמזון?". אמזון הקדישה שנים לבניית תשתיות ופלטפורמות להובלה וללוגיסטיקה הקשורה בכך. אם תחליט, כפי שרבים צופים, להשתמש במערכות משלה ולוותר בכך על השירות שכרגע היא מקבלת מענקיות ההובלה, מצבת "החברות המובילות" בתחום ישתנה לחלוטין. החלטה כזו גם תפגע כלכלית במספר לא קטן של חברות בתחום. למרות שגם FDX וגם UPS מבטלות את הסכנה הזו יש הרבה אנליסטים שמאמינים בהתפתחות זו. כל הצעדים שאמזון עושה (הזמנות רכב, מטוסים, בניית מרכזי שילוח וכו') מצביעים שההובלה/לוגיסטיקה היא מרכיב רציני ביותר באסטרטגיה שלה כך שהמשקיע בתחום צריך להביא את אמזון בחשבון. "התרומה" של כניסת אמזון לתעשיית ההובלה יכולה, מצד אחד, להגדיל משמעותית את ההכנסות והרווח של ענקית הרשת ומאידך להכות קשה בהכנסותיהן של ענקיות המשלוח האחרות אשר חלק מהכנסותיהן מגיע מאמזון. סלי ההשקעה שמתמקדים בתחום הם XTN ו-IYT ואלו, כמו כל האחרים שקשורים לתעשייה, אינם כוללים את אמזון ועולה השאלה כאמור, "איך צריך המשקיע המעוניין לנהוג?". לקוראי האנגלית בינכם כדאי להתחיל עם הסקירה, "ההשקעה בהובלת משאות והלוגיסטיקה שקשורה בכך". לקנות סלים וקצת אמזון במקביל המאמר אינו מכוון למשקיע במניות אלא למשקיע הפוטנציאלי שמעוניין להכנס לתעשייה אבל כאן תקבלו תמונה מקיפה של התעשייה ותבינו שאם חברה כאמזון נכנסת אז כל נסיון להשקיע בתעשיית ההובלה/לוגיסטיקה ללא אמזון תהיה טעות. ההחלטה לכן, דעתנו, היא ללכת על אחד הסלים וגם לקנות "קצת" אמזון. אלא שהערכתה הנוכחית של אמזון, מכפיל חזוי של למעלה מ-110 ל-2018 וגם של המניות בשני הסלים, "מפחידות". ראינו אגב, בסוף השבוע, את ג'ף בזוס בבלומברג בראיון עם דייויד רובינשטיין, יו"ר קרלייל ואפשר להבין למה וול סטריט מאוהבת בו. לגבי הסלים אז למרות שהסל Transportation Average (סימול IYT) הוא סל ההובלה/לוגיסטיקה המוביל והגדול (כמיליארד דולר) אנחנו מעדיפים את הסל SPDR S&P Transportation (סימול XTN) וזאת בעיקר בשל מספר החברות שכלולות בו (44 לעומת 22 ב-IYT) ובגלל חלוקת המשקולות. חמשת המניות המובילות ב-IYT שוקלות 43.7% מהתיק כאשר FDX לבדה שוקלת 12.9% ובימים בהם כל כותרת מטופשת יכולה לגדוע אחוזים רבים ממחיר מניה (גם כשהכותרת היא פייק) עדיף המבנה של XTN שכול 22 המניות של IYT כלולות בו אבל במשקלות יחסית זהות, כאשר חמשת המניות המובילות ב-XTN שוקלות 14.9%. שני הסלים דומים בחלוקת האחזקות בין התחומים כאשר הובלה אווירית, הובלה ברכבות והובלה בכלי רכב שוקלות בשניהם 41%, 28% ו-10% בהתאמה. הובלה אווירית אגב נחשבת כחטיבה המובילה של התעשייה, שתלך ותגדיל את נתח האחזקות שלה בתעשייה וזאת בשל היכולות שמעניקה לה מהפכת הטכנולוגיה לצד גורם הזמן. כרגע עדיף לצבור מזומנים הדעה שלנו לגבי העיתוי הנוכחי ידועה, עדיף לנצל את השיאים, לשחרר חלק מהאחזקות ולצבור מזומנים על מנת להיכנס במחירים נוחים יותר. הסלים, לבטח AMZN, מרחפים במחירי שיא כל הזמנים והתקופה בה אנחנו נמצאים כרגע עמוסה בחששות וחוסר וודאות. במצב כזה עולה הסיכוי לתיקון. אלא שעל כך כתבנו בקטע הפתיחה וכיוון שנער הייתי וגם זקנתי אני יודע שכאשר מגיע התיקון דווקא אלו שציפו לו מוכרים אז כל אחד שיעשה לפי תחושות הבטן שלו. ** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל