מייקל סיילור ביטקוין
צילום: טוויטר

מיקרוסטרטג'י גייסה עוד 3 מיליארד דולר לרכישת ביטקוין

המהלכים הללו מהווים חלק מאסטרטגיית "21/21" השאפתנית שהציגה החברה באוקטובר, במסגרתה תגייס עד 2027 סכום של 42 מיליארד דולר לרכישת ביטקוין
אדיר בן עמי | (4)

מייקרוסטרטג'י MICROSTRATEGY INC CL A , המחזיקה התאגידית הגדולה בעולם של ביטקוין, הודיעה אמש כי השלימה גיוס של 3 מיליארד דולר באגרות חוב להמרה, כאשר התמורה מיועדת במלואה לרכישת ביטקוין נוספים. החברה, בראשות מייקל סיילור, הגדילה את היקף הגיוס ב-400 מיליון דולר מעבר לתכנון המקורי בעקבות ביקושי יתר משמעותיים מצד משקיעים.

גיוס זה מצטרף למהלך מוקדם יותר החודש, במסגרתו גייסה החברה 6.6 מיליארד דולר ממכירת מניות, כאשר גם תמורה זו מיועדת לרכישת ביטקוין.

המהלכים הללו מהווים חלק מאסטרטגיית "21/21" השאפתנית שהציגה החברה באוקטובר, במסגרתה תגייס עד 2027 סכום של 42 מיליארד דולר - מחציתו ממניות ומחציתו מאג"ח - לרכישת ביטקוין. החברה מחזיקה כיום ב-331,200 ביטקוין, המהווים יותר מ-1.5% מסך המטבעות במחזור, בשווי של כ-32 מיליארד דולר. מאז הבחירות בתחילת נובמבר, מחיר הביטקוין זינק ב-40% והתקרב לרף ה-100 אלף דולר.

 

משיא לנפילה של 16%

מניית החברה הכפילה את ערכה מאז הבחירות, וביום חמישי אף הגיעה לשיא היסטורי של 543 דולר. עם זאת, בהמשך היום צנחה המניה ב-16% וסגרה ב-397.28 דולר. הצניחה החדה הגיעה בעקבות הודעת קרן המחקר סיטרון ריסרץ' כי פתחה פוזיציית שורט על המניה במקביל להחזקת ביטקוין, בטענה שהמניה "התחממה יתר על המידה".

סיטרון, שהייתה בין התומכות המוקדמות של החברה ב-2020, טוענת כי כיום, כשההשקעה בביטקוין נגישה מתמיד באמצעות קרנות סל, נפח המסחר במניה התנתק מהיסודות של המטבע הדיגיטלי. 

שווי השוק הנוכחי של מייקרוסטרטג'י, העומד על כ-107 מיליארד דולר, משקף פרמיה של פי 3.5 על שווי אחזקות הביטקוין שלה - נתון שמעורר דאגה בקרב משקיעים, בפרט לאור העובדה שהמניה נסחרה קרוב לשווי אחזקות הביטקוין רק בסוף 2023. האתגר המרכזי בפני החברה הוא הצורך לשמר או אף להרחיב את הפרמיה הגבוהה על מנת להצדיק את ההשקעה במניה על פני השקעה ישירה בביטקוין או בקרנות סל.

המניה הייתה אתמול השנייה הנסחרת ביותר בנאסד"ק במונחי מחזור דולרי, אחרי אנבידיה בלבד, עדות נוספת לעניין הרב שמעוררת אסטרטגיית הביטקוין האגרסיבית של החברה.

 

מיקרוסופט תצטרף לחגיגה?

מייקל סיילור פנה לאחרונה למיקרוסופט בהצעה להשקיע חלק מיתרת המזומנים שלה, העומדת על 78 מיליארד דולר, בביטקוין. ההצעה תידון במועצת המנהלים של הענקית מרדמונד במסגרת דיוני התקציב לשנת 2024. הצעתו של סיילור הגיעה על רקע ההצלחה המסחררת של מיקרוסטרטג'י, שמניותיה זינקו ביותר מ-500% השנה בעקבות אסטרטגיית ההשקעה בביטקוין. 

קיראו עוד ב"גלובל"

למרות ההתנגדות הראשונית של מיקרוסופט, העניין הגובר מצד משקיעי ענק כמו בלאקרוק, מורגן סטנלי וג'יי פי מורגן בביטקוין, עשוי להוביל לשינוי בעמדת החברה. יתרה מכך, אם מיקרוסופט תחליט להשקיע בביטקוין, המהלך עשוי לעורר גל של רכישות מצד תאגידים גדולים נוספים.

ואולם, המהלך טומן בחובו גם סיכונים משמעותיים. התנודתיות הגבוהה של הביטקוין, שמחירו לאחרונה מתקרב במהירות לרמת ה-100 אלף דולר, עלולה להשפיע על מניית מיקרוסופט ולפגוע בתדמיתה כמניית "blue chip" יציבה. מועצת המנהלים של מיקרוסופט, בראשות סאטיה נאדלה, תצטרך להכריע בין הפוטנציאל לתשואות גבוהות לבין הסיכון בהפיכת המניה לתנודתית יותר. החלטה חיובית עשויה לחולל מהפכה בשוק הקריפטו ולהפוך את הביטקוין לנכס מרכזי בקרב תאגידים גדולים.

בוול-סטריט מעריכים כי אם מיקרוסופט תאמץ את הצעתו של סיילור, היא עשויה למצב את עצמה כמובילה בתחום הנכסים הדיגיטליים, במיוחד בתקופה שבה המוסדיים מתחילים לראות בקריפטו אפיק השקעה לגיטימי.

 

הביטקוין בדרך ל-100 אלף

שוק הקריפטו ממשיך להתלהט, כשהביטקוין מתקרב לרף ה-100 אלף דולר. מעבר לאפקט הבחירות בארה"ב, השבוע נרשמה התפתחות דרמטית עם השקת שוק האופציות על תעודות הסל של הביטקוין. ביום המסחר הראשון בלבד נרשם מחזור חסר תקדים של כמעט 2 מיליארד דולר באופציות על תעודת הסל של בלקרוק.

הסנטימנט החיובי בשוק בא לידי ביטוי ביחס פוט-קול מרשים: על כל אופציית מכירה נרשמו 4.4 אופציות קנייה. השקת האופציות צפויה למשוך עוד משקיעים מוסדיים לשוק, שכבר מנהל נכסים בשווי של מעל 140 מיליארד דולר בתעודות הסל בלבד.

גם בזירה הרגולטורית מסתמנות בשורות: הנשיא הנבחר טראמפ נפגש עם בכירים מעולם הקריפטו, כולל מנכ"ל קוינבייס ומנכ"ל בייננס US לשעבר, ושוקל למנות "צאר קריפטו" בבית הלבן שירכז את המדיניות בתחום.

חברות נוספות מצטרפות למגמה: מרת'ון דיגיטל מגייסת 850 מיליון דולר באג"ח להמרה, חלקם לרכישת ביטקוין, ואפילו חברות קטנות יותר כמו מטאפלנט היפנית וסמלר סיינטיפיק האמריקאית הצטרפו למרוץ הרכישות. מניית מטאפלנט זינקה ב-1,146% בשנה האחרונה בזכות אסטרטגיית הביטקוין שלה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    davis 22/11/2024 19:03
    הגב לתגובה זו
    הכל יהפוך ל 0 ואנשים יתאבדו
  • 2.
    בהצלחה למהמרים בפירמידה (ל"ת)
    ישי 22/11/2024 18:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    trump 22/11/2024 17:23
    הגב לתגובה זו
    הטימטום חוגג בעולם מטורלל
  • שניצאל 22/11/2024 23:59
    הגב לתגובה זו
    גדולים. מצד שני אי אפשר להיות מופתעים, הגופים האלה מנוהלים על ידי אנשים כמונו וגם להם יש חולשות. הם רוצים למקסם רווח ואם זה מה שיביא להם עוד לקוחות מצידם למכור קרן על אוויר.
בועה
צילום: גיא טל
ניתוח טכני

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?

לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו

זיו סגל |

ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו.  שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720. 

6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך. 



מה אומרות המניות המופלאות

הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.


- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.


- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע. 


ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.