האם הגיע זמנה של פורד לסגור את הפער מג'נרל מוטורס? האנליסטים מפקפקים
פורד FORD MOTOR מציגה מתחילת השנה ביצועי חסר לעומת המתחרה המיתולוגית ג'נרל מוטורס. בעוד פורד טיפסה ב-15% מתחילת השנה (רובם בימים האחרונים), ג'נרל מוטרס GENERAL MOTORS הספיקה לזנק ב-36%.
איך נוצר הפער? מבחינת הביצועים הכספיים, החברות דומות למדי. שתיהן רווחיות, ושתיהן צומחות. פורד צפויה לייצר רווח של כ-22 מיליארד דולר בשנים 2024 – 2025 וג'נרל מוטורס צפויה לייצר 26 מיליארד דולר באותו זמן. שתיהן גם נכנסו לתחום הרכב החשמלי, וצומחות גם שם.
ישנם בכל זאת שני הבדלים משמעותיים בין החברות. ראשית, המספרים של פורד בכל זאת פחות טובים משל ג'נרל מוטורס, מבחינת שולי הרווח. ג'נרל מוטורס עומדת על שולי רווח נקי של 6.3%, אלו של פורד הם רק 2.21%. זהו פער משמעותי.
בנוסף, ישנו הבדל משמעותי מבחינת שיטת והיקף החזר ההון לבעלי המניות. ג'נרל מוטורס הכריזה על תוכנית ביי-בק בשווי 16 מיליארד דולר, כ-30% מערכה. פורד דבקה בשיטת הדיבידנד המאפיינת אותה, עם דיבידנד רבעוני של 15 סנט למניה ועוד דיבידנד מיוחד של 18 סנט למניה שהוכרז במאי. מחיר המניה הנוכחי הוא כ-14%, כלומר תשואת הדיבידנד מגיעה לכ-2.4% בלבד.
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- פורד מזנקת לאחר שעקפה את התחזיות ברבעון השלישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פורד, בהנהגת המנכ"ל ג'ים פיירלי שנכנס לתפקידו באוקטובר 2020 מנסה לסגור את הפערים הללו. פורד מתכננת לקצץ 2 מיליארד דולר בעלויות. בנוסף, עלות המכר של פורד היא 3.5% לעומת 3% של ג'נרל מוטורס ורק 1% בטויוטה. שיפור לרמה המקובלת בשוק אצל המתחרות המתחרות בסעיף הזה יוסיף עוד מיליארד עד 2 מיליארד דולר לרווח התפעולי, ועשוי להביא את הרווח הנקי של החברה בשנת 2024 ל-11 מיליארד דולר, לעומת 8 מיליארד דולר שהיו צפויים קודם לכן. השיפור הגדול ביותר בתזרים החופשי עשוי לבוא דווקא מחטיבת הרכב החשמלי. החטיבה הפסידה 1.3 מיליארד דולר ברבעון. פורד לא נוטשת את התחום, אבל אמורה לצמצם את ההפסדים, בעיקר על ידי הפחתת ההוצאות. על פי תוכנית הקצאת ההון שפרסמה פורד עם דוחות הרבעון השני, נראה שהיא אכן מתכננת לקצץ בסעיף הזה גם.
סיוע נוסף לפורד צפוי דווקא מבחוץ – משוק הרכב האמריקאי. מספר המכוניות החדשות הצפויות להימכר בארצות הברית צפוי לצמוח ל-16 מיליון מכוניות בשנת 2024 לעומת 15.5 מיליון בשנת 2023. הצפי הוא שעד שנת 2028 המספר יעלה ל-17 עד 18 מיליון מכוניות בשנה.
למרות ההסברים לפערי התשואות, פער כזה משמעותי בין שתי החברות שמתנהגות בדרך כלל כתאומות סיאמיות הוא דבר יוצא דופן. האנליסט אדם ג'ונס ממורגן סטנלי כותב בסקירה ללקוחות הבנק כי כשנוצר פער כזה, בדרך כלל זו שמציגה ביצועי חסר תצמצם אותם בהמשך, אך צריך איזה שהוא קטליזטור כדי שזה יקרה. ג'ונס כתב: "אנחנו רואים הזדמנות עבור פורד לצמצם את הפער על ידי הקפדה על משמעת הון" – הוא מפרט את הרכיבים הדרושים: להוציא פחות על רכב חשמלי, לשפר את איכות הפעילות (כלומר את שולי הרווח) ולהתמקד בהחזר לבעלי המניות (כלומר לבצע תוכנית ביי-בק). אדם ג'ונס מציב מחיר יעד של 17 דולר למניה עם המלצת קניה.
- אודיטי עקפה את הציפיות, העלתה תחזית - וזינקה 23%
- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
האנליסט מייק וורד מחברת פרידום קפיטל מרקטס סבור שאין לצפות מפורד למהלך דומה לזה של ג'נרל מוטורס. לדבריו, למשפחת פורד יש עדיין 40% מזכויות ההצבעה במניות החברה ונציגות בהנהלה, והם אוהבים לקבל את הדיבידנדים שלהם. אבל גם בחזית הזו יש תקווה. התוכנית הנוכחית של פורד היא לחלק כ-40% עד 50% מתזרים המזומנים החופשי כדיבידנד מיוחד. דיבידנדים כאלו צפויים להמשיך לזרום ולצמוח, שכן פורד צפויה לייצר 21 מיליארד דולר של תזרים חופשי בשלוש השנים הבאות. 50% מזה משמעותו 2.6 דולר למניה, או 20% מערך המנייה הנוכחי, וזאת בנוסף ל-15 סנט למניה שמגיעים מדי רבעון. כלומר סך הדיבידנד בשלוש השנים הקרובות צפוי להגיע ל-4.4 דולר למניה – מעל 30% ממחיר המניה - בדומה לחלוקת ההון של ג'נרל מוטורס.
האנליסט ג'ון מרפי מבנק אוף אמריקה גם מעניק המלצת קנייה לחברה. לדבריו היא צפויה ליטול חלק משמעותי בגידול במכירות רכבים בשוק האמריקאי. מחיר היעד שהוא מציב למניה הוא 21 דולר, אפסייד של 60%.
צי צבא סין, קרדיט: גרוקלראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן
לאחר שראש ממשלת יפן הצהירה כי תקיפה סינית על טייוואן עלולה להצדיק תגובה צבאית יפנית, שרת החוץ הסינית הבהירה כי תקיפה כזו תגרור "מכה החלטית" מצד סין
לראשונה זה עשורים: אפשרות ממשית להסלמה בין שתי אויבות היסטוריות. בשבוע שעבר התבטאה
ראש ממשלת יפן,סנאא טקאיצ'י, באופן חריג ואמרה בוועדה פרלמנטרית כי אם יתפתח מצב חירום בטייוואן עם שימוש "בספינות מלחמה ושימוש בכוח, אז זה עלול להוות מצב המאיים על הישרדותה של יפן, לא משנה איך מסתכלים על זה. המצב בטייוואן הפך להיות כה חמור שעלינו לצפות לתרחיש
הגרוע ביותר." מדובר בשבירה של מדיניות עמימות אסטרטגית שהחלה ביפן במשך עשורים, מהלך שמעורר תגובות זועמות מצד סין ומעצים את החששות מפני התנגשות אזורית שיכולה לערער את היציבות במזרח אסיה כולו. כעת עולה כי סין אינה מתכוונת להישאר אדישה למה שהיא תופסת כפרובוקציה
יפנית מסוכנת. משרד ההגנה הסיני הזהיר במפורש כי יפן תיתקל בניצחון מוחץ אם תתערב בסוגיית טאיוואן.
סין, כידוע, רואה בטייוואן כשטח שלה ואינה מכבדת את הריבונות הטייואנית באי. טייוואן היא מדינת אי דמוקרטית עם תעשיית שבבים, מהגדולות בעולם, וכעת עומדת בפני איום
ממשי של סין לכיבוש האי. סין הבהירה כי לא תהסס להשתמש בכוח כדי לכבוש את האי, למרות איומי הנשיא טראמפ על ההשלכות שתספוג אם תתקוף.
לאור ההסלמה ביחסה של סין כלפי טייוואן, יפן משנה את גישתה ולא בהצהרות בלבד. דוח ההגנה היפני האחרון מזהה את הפעילות הצבאית הסינית המואצת סביב טאיוואן כאיום מרכזי, ומצהיר כי האזור נכנס לעידן משברי חדש. בקרב הציבור היפני ישנה תמיכה גוברת בעמדה הנחרצת הזו, כאשר כמעט מחצית האזרחים תומכים בהתערבות יפנית במקרה של עימות סביב טאיוואן. אך ההתפתחות המדאיגה ביותר היא ההצעה מטוקיו לבחון רכישת צוללות מונעות גרעינית, צעד שמסמן אולי שינוי אמיתי במדיניות האנטי-גרעינית הקדושה שמחזיקה יפן מאז תום מלחמת העולם השנייה. שר הביטחון שינג'ירו קוימזומי הצהיר בגלוי כי כל האופציות פתוחות, כולל שימוש בכוח גרעיני לצוללות, מהלך שעורר גל של זעם בבייג'ין.
התגובות אינן נשארות במישור המילולי בלבד, שכן הצי הסיני מגביר את שליחת ספינות משמר לחופי האיים היפניים השנויים במחלוקת, והפעילות האווירית סביבן מתגברת. מצב זה מעיד על כך שהמשבר נתפס על ידי שני הצדדים לא כהצהרות תקשורתיות בלבד אלא כבעל פוטנציאל ממשי לפעולה צבאית, והופך את יפן לאחד השחקנים המרכזיים בזירת המתח המחמירה עם סין.

- המניה שנפלה 11% בגלל המתיחות בין סין ליפן
- סין מתריעה בפני סטודנטים לדחות תכניות לימודים ביפן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אויבות היסטוריות שהפכו לבעלות ברית כלכליות
היחסים בין יפן לסין נושאים עד היום את צלקות העבר הטראומטי של מלחמת העולם השנייה, שבמהלכה ביצעה יפן הקיסרית פלישה אכזרית לסין והותירה אחריה מיליוני הרוגים ופצועים. ההערכות מדברות על כשבעה עד עשרים מיליון הרוגים סינים במהלך התקופה הקולוניאלית היפנית. זיכרון הזוועות הללו חרוט עמוק בתודעה הסינית, ובייג'ין לא מהססת להשתמש בו ככלי פוליטי בכל פעם שהיחסים עם טוקיו מתחממים.
אורן הולצמן מייסד ומנכ"ל ODDITY צילום: שלומי יוסףאודיטי עקפה את הציפיות, העלתה תחזית - וזינקה 23%
חברת האם של חברת האם של IL MAKIAGE עקפה את ציפיות ה-EPS שעמדו על 0.35 דולר ודיווחה על 0.40 דולר; ההכנסות עלו ב-24% ל-148 מיליון דולר; המניה זינקה במסחר המאוחר בשיעור דו-ספרתי
אודיטי, חברת הטכנולוגיה הצרכנית שמפעילה את המותגים IL MAKIAGE, SpoiledChild ו-METHODIQ, הפתיעה. ברבעון השלישי של 2025 החברה דיווחה על רווח מתואם של 0.40 דולר למניה, לעומת תחזית אנליסטים שעמדה על 0.35 דולר. זהו רבעון נוסף שבו החברה מצליחה להכות את תחזיות הרווח, אחרי שגם בשלושת הרבעונים הקודמים עקפה את קונצנזוס ההערכות. גם בצד ההכנסות החברה עקפה את התחזיות, עם הכנסות של 147.9 מיליון דולר לעומת ציפיות השוק שעמדו סביב 146 מיליון דולר.
זה גם משתלב עם מגמה רחבה יותר - בארבעת הרבעונים האחרונים החברה הצליחה לעבור את תחזיות הרווח וההכנסות של השוק בכל פעם מחדש. עם זאת, מניית Oddity Tech 1.59% איבדה השנה כ-13% מתחילת השנה, בניגוד לעלייה של כ-12.5% ב-S&P 500 השאלה שמעניינת עכשיו היא האם עדכון התחזית כלפי מעלה וביצועי הרבעון יצליחו לשנות את זה, אם לשפוט על התגובה שראינו אחרי התוצאות במסחר המאוחר עם זינוק של 23% - יש סיכוי גדול שאודיטי סימנה תחתית.
אודיטי פועלת במודל משולב של טכנולוגיה, דאטה ומותגים צרכניים. היא מפתחת מוצרים דיגיטליים בתחום היופי והבריאות, ומשרתת כ-60 מיליון משתמשים באמצעות פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית. פעילות החברה פרוסה בין ניו יורק, תל אביב ובוסטון, והיא ממשיכה להרחיב את קווי המוצרים שלה - כולל ההשקה הרשמית של METHODIQ, שנועדה לשלב אלמנטים רפואיים מדויקים בתוך חוויית צריכה מקוונת.
עיקרי התוצאות
ברבעון השלישי ההכנסות עלו ל-148 מיליון דולר, עלייה של 24% בהשוואה לרבעון המקביל שבו רשמה 119 מיליון דולר. הרווח הגולמי של החברה עלה ל-106 מיליון דולר ושיעור הרווח הגולמי טיפס ל-71.6% לעומת 69.9% בשנה שעברה. הרווח הנקי נותר יציב על 18 מיליון דולר, בעוד הרווח הנקי המתואם הגיע ל-25 מיליון דולר - גידול של 26% לעומת התקופה המקבילה. ה-Adjusted EBITDA עלה ל-29 מיליון דולר, לעומת 25 מיליון דולר אשתקד.
- התזמון המושלם של אורן הולצמן; אודיטי נפלה 30% מאז שמימש
- סודות היופי של אודיטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתשעת החודשים הראשונים של 2025 מציגה החברה הכנסות של 657 מיליון דולר, עלייה של 26% לעומת 523 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח הנקי המצטבר הגיע ל-104.8 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם לתקופה הגיע ל-150.8 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע ל-92.5 מיליון דולר, ותזרים המזומנים החופשי ל-89.6 מיליון דולר. במאזן החברה רשומים 793 מיליון דולר במזומנים והשקעות נזילות - תוצאה של פעילות שוטפת ותמורה מהנפקת איגרות חוב להמרה במהלך השנה.
