arm
צילום: טוויטר

"הרישיונות ש-Arm מחלקת יניעו את הצמיחה" - מקבלת המלצת קנייה

בוול-סטריט צופים כי החברה תסגור עסקאות רישוי גדולות מה שיאפשר לה לצבור נתח שוק בשלוש השנים הבאות ולגבור על מתחרות ועל השוק הרחב יותר
אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה ARM שבבים

מעצבת השבבים Arm מקבלת המלצת קנייה מוולס פארגו עם מחיר יעד של 70 דולר, אפסייד של 27%. "Arm היא אחת החברות הממוקמות בצורה הטובה ביותר בתעשיית המוליכים למחצה של 550 מיליארד דולר", נאמר במחקר.

בחברת השירותים הפיננסיים מאמינים כי Arm צריכה לייצר צמיחה של כ-13% בשורה העליונה, בעקבות עסקאות רישוי עתידיות. בשיחת הרווחים לרבעון השני, אמר סמנכ"ל הכספים ג'ייסון צ'יילד כי Arm צופה צמיחה של עד 10% בהכנסות ברישוי לרבעון השלישי, אך במבט קדימה אמר צ'ייילד כי החברה מצפה ל-"צמיחה משמעותית למדי בעקבות עסקאות רישוי די גדולות ברבעון הרביעי". לפי הערכות, הצמיחה בהכנסות תאיץ עוד יותר ב-2025 בעקבות התאוששות בענף השבבים וכן שיעורי תמלוגים גבוהים יותר.

Arm היא חברת מוליכים למחצה בריטית שהונפקה ב-14 ספטמבר. בין לקוחותיה נמנים אפל ואלפבית. מוקדם יותר החודש דיווחה Arm על תוצאותיה לרבעון השני שעקפו את הציפיות. החברה סיפקה תחזית הכנסות לרבעון השלישי של בין 720 ל-800 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים היה להכנסות של 776 מיליון דולר. 

אנליסט BofA ויווק אריה, כתב כי תחזית החברה הייתה "מבולגנת" ונתן גם הוא המלצת קנייה עם מחיר יעד של 65 דולר. "הארכיטקטורה המוכחת של Arm והמערכת האקולוגית המבוססת אמורות להרחיב את הנתח השוק של המעבדים ושיעור התמלוגים בשלוש השנים הבאות ולגבור על מתחרות ועל השוק הרחב יותר", אמר אריה. 

זמן קצר לפני הדוחות, ענקית המחשוב אינטל  INTEL CORPORATION  חשפה שהיא רכשה יותר ממיליון מניות של ARM כשהונפקה בספטמבר. אינטל הביעה עניין כבר בספטמבר ברכישה של מניות החברה שעמדה לפני ההנפקה, אבל לא מסרה סכום מתוכנן להשקעה, והיום אנחנו יודעים שזה כנראה בגלל ההשקעה הגלויה של אנבידיה ב-ARM.

אז אינטל רכשה מניות של ARM בהנפקה, ליתר דיוק לפי הדיווח שמסרה ל-SEC נכון לסוף חודש ספטמבר אינטל החזיקה ב-1.17 מיליון מניות של ARM, וזה משמעותי למערכה מול אנבידיה - לפני שבועיים אנבידיה דיווחה שתיכנס לשוק המחשבים האישיים, כשתתחיל לייצר מעבדים שמבוססים על השבבים של ARM - אנבידיה תכננה להשתמש ב-ARM על מנת לגנוב לאינטל נתח שוק.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אינטל בחוץ 20/11/2023 21:34
    הגב לתגובה זו
    קניית מכונות ל4ננו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.