בואינג צריכה מטוס חדש או שתסתכן באובדן נתח שוק
ענקית המטוסים בואינג BOEING עברה הרבה בשנים האחרונות. כעת, יש לה בעיה חדשה - חוסר במגוון המוצרים שלה. אם לא תטפל בכך, היא עלולה לאבד נתח שוק ורווחים בהמשך. יתכן והפתרון הוא שימוש בטכנולוגיית תעופה חדישה, שתעזור לבואינג לפתוח פער מאיירבוס. מה הכוונה?
"כשמשווים את החברה ראש בראש אל איירבוס, נראה שלבואינג יש חסרון בשוק המטוסים צרי הגוף, בהתחשב ביכולת והפופולריות של ה-A220 בקצה הנמוך ו-A321 בקצה הגבוה", כתב אנליסט בנק אוף אמריקה, רון אפשטיין. שני המטוסים שאפשטיין הזכיר, מתחרים ב-MAX 737 של בואינג ועל סמך ההזמנות נראה כי איירבוס מחזיקה ב-60% משוק המטוסים צרי הגוף.
בואינג מובילה בשוק המטוסים רחבי הגוף עם שני מעברים, אך נתח שוק שהוא מתחת לממוצע, לא משנה באיזה פלח, מהווה סיכון עבור החברה. הדבר יכול להוביל לתמחור ורווחיות נמוכים יותר ולהשפיע על יכולתה לתכנן מטוסים חדשים, דבר שמצריך עשרות מיליארדי דולרים.
התחרות בתעשיית התעופה היא קשה ובואינג עדיין משתקמת ממגפת הקורונה ומנסה להתחמק מבעיות עם דגם ה-737 MAX, שהיה מקורקע ברחבי העולם בין מרץ 2019 לנובמבר 2022 לאחר שתי תאונות קטלניות שהתרחשו בתקופה של חמישה חודשים. ההתרסקויות של המטוס היו קשורות לבעיות בתוכנה. ענקית המטוסים לא ייצרה תזרים מזומנים חופשי חיובי בין 2019 ל-2021. יתרה מכך, תזרים המזומנים החופשי ב-2022 וב-2023 יסתכם בסה"כ בכ-6.5 מיליארד דולר, כשב-2019 לבדה תזרים המזומנים החופשי עמד על 14 מיליארד דולר.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההפרש בין הרווחים לתזרים המזומנים החופשי של בואינג הוא כמעט 13 מיליארד דולר בארבעת הרבעונים האחרונים. התורם הגדול ביותר להפרש הוא סעיף תשלומי ההתקדמות, שמסתכם בכ-3.2 מיליארד דולר. אלה בעצם כספים שמגיעים לבואינג ככל שהיא מתקדמת בבניית המטוסים. המזומן נכנס לחברה עוד לפני שהיא מכירה בהכנסות ממכירת המטוס. המלאי הוא עוד מקור לתזרים המזומנים. לחברה יש מלאי של מטוסים מסדרת MAX שלא נמסרו והיא פועלת על מנת להשלים עסקאות וכך מייצרת עוד מזומנים. המלאי של בואינג בסוף הרבעון השני הוערך בכ-78 מיליארד דולר. המלאי ב-2019, לפני הבעיות ב-MAX או הקורונה, הוערך ב-65 מיליארד דולר. ליצרנית המטוסים יש גם יותר התחייבויות לספקים מאשר לקוחות שחייבים לה כסף, או במילים אחרות, הלקוחות משלמים יותר מהר ממה שהיא משלמת לספקים.
בעיות במטוסים ותזרים מזומנים חלש יותר לא מהווים תירוץ עליו בואינג יכולה להסתמך כדי להימנע ממטוס חדש. למעשה, מטוס חדש עשוי להניב יותר מ-100 מיליארד דולר ברווח גולמי לבואינג במהלך חיי התכנית. בוול-סטריט צופים כי הרווח הגולמי של בואינג יעמוד על 13 מיליארד דולר ב-2024.
טכנולוגיה חדשה היא המפתח. בבנק אוף אמריקה אמרו כי "כנף גבוהה, מונע ב-SAF עם מנוע טורבופאן עם תעלות" הוא הכיוון אליו בואינג צריכה ללכת. כנף גבוהה הכוונה למעשה לכנף ארוכה יותר שתאפשר לייצר יותר עילוי, מה שעשוי גם לתת מראה חדש למטוסים מסחריים. טורבופאן עם תעלות אומנם לא נראה טוב, אבל עוזר ליעילות המנוע. SAF (Sustainable Aviation Fuel) הוא דלק תעופה בר קיימא. כלומר, דלק סילוני שנוצר ממשאבים מתחדשים כמו שמנים צמחיים ופסולת שומנים. בתאוריה, כל מטוס יכול להשתמש בדלק בר קיימא, דבר שיכול לעזור עם טביעת הרגל הפחמנית של המטוס אבל כנראה שפחות עם היעילות הכוללת.
- סמסונג ואנבידיה יקימו "מפעל בינה מלאכותית" עם 50 אלף מעבדים
- שיאים חדשים ביפן ודרום קוריאה, ירידות בסין; החוזים בעליות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
מטוס כזה יהיה קצת יותר גדול מדגמי ה-Max ו-A321 NEO והשוק עבורו צפוי לעמוד על 6,500 יחידות, לפי אפשטיין. בואינג קיבלה יותר מ-7,000 הזמנות עבור דגם ה-Max, בעוד איירבוס קיבלה יותר מ-10,000 הזמנות עבור סדרת מטוסי ה-A220 וה-NEO שלה.
בואינג הזכירה מטוס חדש בגודל בינוני מספר פעמים בעבר, אך מעולם לא הצהירה כי היא מתכננת לפעול בנושא בקרוב וציינה כי מטוס חדש נמצא כנראה במרחק של 10 עד 15 שנה מלהגיע לשוק.
בתחילת יולי דיווחה בואינג על מסירות של 136 מטוסים ברבעון השני, כשהצפי היה למסירות של 112 מטוסים. 60 מטוסים נמסרו בחודש יוני, 50 במאי ו-26 באפריל. בואינג פרסמה את תחזית השוק המעודכנת שלה לקראת התערוכה האווירית הדו-שנתית של החברה. בשנה שעברה, בואינג חזתה שההוצאה המצטברת על מטוסים בין 2022 ל-2041 תסתכם ב-7.2 מיליארד דולר, ללא רוסיה ומרכז אסיה. הנתון החדש מייצג כמות אדירה של כ-42,600 מטוסים חדשים שחברות תעופה תזדקקנה להם עד 2042. מטוסים אלה יגדילו את הצי העולמי של מטוסי נוסעים מסחריים ומטוסי מטען מכ-24,500 כיום ל-48,600 (זאת לאחר גריעת מטוסים ישנים מדי או יקרים מדי).
בואינג נסחרת לפי שווי שוק של 130.6 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה עלתה ב-13.7% מתחילת השנה וב-42% בשנה האחרונה כולה.
- 2.אנליסט בכאילו 08/09/2023 13:38הגב לתגובה זוסוג של swot בשקל של אנליסט מבנק אוף אמריקה.... בואינג לא צריכה להשקיע כלום ושום דבר, היא יכולה כבר מחר לקנות את אמבראר הברזילאית המעולה ולתת מכה אנושה ל a2xx של איירבוס.
- 1.משקיע לטווח ארוךךך 07/09/2023 23:21הגב לתגובה זומתבייש בשילכם שהעלתם את זה

מזנקת 420% - מה הסיבה ומה קורה לרוב אחרי זינוקים
אינטנסיטי תרפיוטיקס הציגה תוצאות קליניות יוצאות דופן לטיפול חדש שמוזרק ישירות לגידולי סרטן ומפעיל תגובה חיסונית רחבה עם שיעורי שליטה גבוהים במחלה, שיפור דרמטי בהישרדות ובטיחות מרשימה. מה הסיכוי שהזינוק במניה יחזיק מעמד?
זה תרחיש שחוזר על עצמו. מניה של חברת ביוטכנולוגיה קטנה מזנקת פתאום במאות אחוזים אחרי הודעה על תוצאות מחקר מבטיחות. המשקיעים מתלהבים, הכסף זורם. עם זאת, בקרוב המקרים, בשבוע שאחרי הזינוק, רוב המניות האלה נמצאות במינוס לעומת יום השיא. השבוע אינטנסיטי תרפיוטיקס Intensity Therapeutics 394.57% פרסמה נתונים שעלולים לשנות את המשחק בטיפול בסרטן, השאלה היא האם גם היא תעקוב אחרי התבנית הזאת או שהפעם זה יההי אחרת.
אינטנסיטי תרפיוטיקס פרסמה נתוני מחקר מרשימים. החברה בדקה טיפול חדש שמזריקים ישירות לגידולים, והתוצאות חרגו מכל הציפיות. 64 חולים עם סרטן מתקדם, שכבר נכשלו בכמה טיפולים קודמים וחיו על זמן שאול, קיבלו את התרופה החדשה. 75% מהם השיגו שליטה במחלה, והישרדות החציונית הגיעה לכמעט 12 חודשים, פי שניים יותר מהצפוי בחולים במצב כזה.
אינטנסיטי הולכת ישר למטרה
הרעיון מאחורי הטיפול החדש פשוט. במקום להציף את כל הגוף בכימותרפיה ולקוות שמספיק תרופה תגיע לגידול, אינטנסיטי הולכת ישר למטרה. החברה מזריקה את התרופה INT230-6 ישירות לתוך הגידול, שם היא מתפזרת ברקמה הסרטנית ומרעילה את התאים מבפנים. אבל זה לא נגמר שם. התרופה גם גורמת לתאי הסרטן המתים לשחרר אנטיגנים שמעירים את מערכת החיסון ומכווינים אותה לחפש ולהשמיד גידולים נוספים בגוף.הנתונים הכי מעניינים הגיעו כשהחוקרים חילקו את החולים לפי כמות התרופה שקיבלו יחסית לגודל הגידולים שלהם. 48 חולים קיבלו מינון שכיסה יותר מ-40% מהמסה הכוללת של הגידולים בגוף שלהם, ו-16 חולים קיבלו פחות מזה. ההבדל בתוצאות היה דרמטי: בקבוצת המינון הגבוה, 83% השיגו שליטה במחלה לעומת 50% בקבוצת המינון הנמוך. אבל הנתון הכי מדהים הוא הישרדות. החולים שקיבלו מינון גבוה חיו בממוצע 18.7 חודשים, לעומת 3.1 חודשים בלבד בקבוצה השנייה. זה הפרש של פי שישה שמראה כמה חשוב המינון בטיפול הזה.
- סערה בארה"ב: קנדי פיטר את כל חברי ועדת החיסונים
- אחראי החיסונים ב-FDA התפטר - מודרנה נופלת ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה שמפתיע במיוחד זה מה שקרה לגידולים שבכלל לא נגעו בהם. בחמישית מהחולים שקיבלו את המינון הגבוה, גידולים שהיו רחוק מאתר הזריקה התחילו להתכווץ מעצמם. זה תופעה נדירה שרופאים קוראים לה "אפקט אבסקופלי" - כשאתה מטפל במקום אחד והמחלה נסוגה גם במקומות אחרים. מה שקורה זה שהתרופה מעוררת את מערכת החיסון באופן כל כך חזק, שהיא לומדת לזהות תאי סרטן ויוצאת לחפש אותם בכל הגוף.

נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
באיזה מכפיל רווח נסחרת החברה ובכמה היא צומחת?
נטפליקס הודיעה כי היא צפויה לבצע פיצול מניות ביחס של 1 ל-10, כך שכל מחזיק מניה יקבל 10 מניות חדשות במקום אחת. מדובר במהלך טכני במהותו, אך כזה שעשוי להשפיע על הרכב המשקיעים במניה ואף להכניס עניין מחודש מצד הציבור הרחב. נתחיל בעניין הטכני - מניית נטפליקס נסחרת כעת ב-1089 דולר. אם משקיע רוצה להשקיע 100 דולר - הוא לא יכול. המינימום הוא מניה אחת. בשוק שבו יש המוני צעירים שמשקיעים עשרות ומאות דולרים בודדים במניה אחת, יש יתרון למחיר נמוך.
כלומר, העניין הטכני הזה שלכאורה לא אמור להשפיע על השווי הוא בעל השלכות על המסחר. יש יותר אפשרות של כניסת משקיעים קטנים (קטנים מאוד). הספליט הזה הופך מניה אחת של 1089 דולר ל-10 מניות של 108.9 דולר. עכשיו מספיק שיש לכם קצת מעל 100 וקניתם את המניה. אגב, יש מקומות רבים שמאפשרים מסחר בחלקי מניות, ולגביהם הרי שאין לספליט משמעות.
נטפליקס מזנקת
לפי החברה, הסיבה המרכזית לפיצול נעוצה ברצון להנגיש את המניה לעובדים המשתתפים בתוכניות האופציות, אך גם למשקיעים שמחיר מניה של מעל 1,000 דולר הפך בעיניהם למחסום. אחרי הפיצול, המניה תיסחר סביב במחיר נמוך יותר מה שעשוי להרחיב את בסיס המשקיעים.
המניה הגיבה למהלך בעלייה של כ-3.7%.
אגב, אנקדוטה מעניינת מניית ברקשייר האת'ווי של וורנר באפט היא המניה "היקרה" ביותר בשוק - עם מחיר של כ-700 אלף דולר. אף פעם לא נעשה בה ספליט. המשקיעים צריכים הון גדו כדי לקנות מניה אחת. רוב המשקיעים לא יכולים לקנות את המניה, אז מה עושים? יצרו מסלול של מניות B שהן כאילו "ספליט" על מניות ה-A. המחיר שלהן כיום בשוק הוא כ-480 דולר וזה כבר אפשרי לרוב המשקיעים.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- נטפליקס עם פספוס מהותי ברווח למניה; המניה נפלה במסחר המאוחר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית נטפליקס מבטאת שווי של כ-475 מיליארד דולר ונסחרת במכפיל רווח עתידי של 35. הרווח למניה בשנה הבאה צפוי לעלות לאזור 32 מצפי לכ-25 דולר כיום. ההכנסות יעלו על פי קונסנזוס האנליסטים ל-51 מיליארד דולר לעומת 45 מיליארד בשנה הקודמת.

