אפל מכריזה על חשבון חיסכון חדש עם ריבית של 4.15%
אפל APPLE מכריזה על חשבון חסכון חדש הזמין כרגע רק בארצות הברית, עם תשואה של 4.15%, ללא הגבלה על גודל ההפקדה וללא עמלות. לפי הדיווח של אפל, הכסף הנצבר דרך תכנית ה-Rewards שלה, המחזירה 3% על כל רכישה שנעשית עם ה-Apple Card יכנס אוטומטית לחשבון החיסכון. במקביל אפשר להזרים כספים לכרטיס והפקיד יותר בפיקדון-חיסכון.
טים קוק, אפל
התשואה הממוצעת בארצות הברית בחשבון חסכון יומי עומדת כרגע על 0.35% בשנה, לכן ההודעה של אפל על חשבון חיסכון שייתן למפקידים תשואה שנתית של 4.15% כנראה שתגרום להרבה רעש לגופים הבנקאיים בארצות הברית כשהבנק שהכי ירוויח מזה הוא גולדמן זקס, שאפל משתפת איתו פעולה על מנת לאפשר את השירות. במקרה או שלא במקרה - וורן באפט הוא בעל מניות משמעותי באפל ובגולדמן זאקס.
בישראל נצטרך כרגיל לחכות, כשרק לפני חודש וחצי בנק ישראל הודיע על מהלך שיאפשר לחברות פיננסיות בינלאומיות להתחבר למערכות האשראי בארץ. מהלך שיאפשר לאפל להיכנס ולהביא איתה גם לכאן את תוכנית החיסכון, מה שעלול לעשות כאב ראש רציני לבנקים בארץ.
- הענקית ששינתה את חיי כולנו יוצאת להנפקה ומה קרה היום לפני 10 שנים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד לאחרונה, הבנקים המקומיים היו בדעה אחת שענקיות הטק לא מאיימות עליהן. השוק אצלנו קטן, מוטה רגולציה ומעבר לכך הנהלות הבנקים סברו שהכיוון שלהם הוא לשתף פעולה ולא להתחרות. המהלך בארה"ב של אפל מצביע על כך שמדובר בענקית טק שרוצה להיות גם ענקית פיננסים. יש לה את הדאטה, יש לה את היכולות הטכנולוגיות ויש לה לקוחות מכורים שמשתמשים בסמארטפון ובאפליקציות. אין בעצם על אפל שום מחסום שאינו רגולטורי שמונע ממנה להיות ענקית פיננסים. אז סביר שהיא תתחיל בשוק הבית שלה - ארה"ב, תעבור למדינות הגדולות, אבל ישראל עשויה להיות גם בפוקוס שלה.
מעבר לכך, מה מונע מישראלים עם חשבון אפל אמריקאי להשקיע בפיקדון-חיסכון? זה כנראה אפשרי, וזה יהיה אטרקטיבי שיתווספו כפי שנערכת אפל, מוצרים נוספים.
המוצרים הפיננסים של אפל
החברה ממשיכה לייצר עוד ועוד מוצרים פיננסים כשהיא כבר עם ארנק וכרטיס אשראי ובכך שולחת את זרועותיה בעוד תחומים תוך כדי שהיא משמרת את נאמנות משתמשייה. אנליסטים בוודבוש (Wedbush) פרסמו לא מזמן כי הם צופים שיש מקום לאפסייד של 25% בשנה הקרובה במניית אפל, כשהם עדיין לא מתמחרים את הפעילות הפיננסית שנמצאת יחסית בחיתוליה. הם העלו את מחיר היעד של המניה מ-190 דולר ל-205 דולר למניה. עפ"י האנליסט דן איבס, עלייה בביקושים לאייפון 14 מכיוון אסיה, כשבמקביל הפסקות הייצור נבלמו (בניגוד לרבעון הקודם, אז הקורונה פגעה במפעלים של החברה בסין) הם הגורמים העיקריים לעדכון מחיר היעד.
אמנם הנתח העיקרי של ההכנסות של אפל מגיע ממכירת מוצרים (אייפונים, מחשבי מק, אייפדים וכו'), אך איבס מאמין כי על המשקיעים לשים לב לסקטור השירותים של החברה, למשל שירותי הענן (iCloud), אפל מיוזיק ואפל קר. אפל כבר העלתה את המחיר של השירותים שלה בשנה האחרונה וכאשר לוקחים בחשבון 100 מיליון משתמשי אייפון חדשים ב-15 החודשים האחרונים הסיכויים שנראה את ההכנסות הללו עולות הם לא קטנים בכלל. "אנחנו מאמינים שסך הכל עסקי השירותים שווים בין 1.2 ל-1.3 טריליון דולר" אמר איבס.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
- 3.אפל עם ארנק וכרטיס אשראי? פחחח (ל"ת)מנכ"ל גוגל 18/04/2023 09:31הגב לתגובה זו
- 2.אל דאגה ביבי וחבורתו ימנעו כניסת אפל כדי לשמור על הון (ל"ת)אפק 18/04/2023 09:29הגב לתגובה זו
- 1.יאיר 17/04/2023 22:23הגב לתגובה זובזמן שהריבית ממשיכה לעלות כל העת, הבנקים מורידים בחדות את הריבית על הפקדונות ומציעים תשואה מגוחכת גם על סכומים גדולים.
- ראשי הבנקים עם המחאה נגד הרפורמה המשפטית (ל"ת)תיראו מותפעים 18/04/2023 09:31הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
