קלטורה
צילום: יחצ
דוחות

קלטורה בדוח פושר - התחזית בהתאם לצפי

החברה רשמה הפסד מתואם של 11 סנט למניה על הכנסות של 44 מיליון דולר; צופה להכניס 42.3-43.2 מיליון דולר ברבעון הראשון וכ-168.8-172.2 מיליון דולר ב-2023 כולה
דור עצמון |

חברת התוכנה הישראלית קלטורה קלטורה המספקת פלטפורמה לחוויות וידאו בענן, ומשרתת אוניברסיטאות, ארגונים גדולים וחברות מדיה וטלקום, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2022 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-44.07 מיליון דולר, גבוה מצפי האנליסטים להכנסות של 43.36 מיליון דולר.

הכנסות המנויים ברבעון הרביעי של 2022 היו 39.6 מיליון דולר, עלייה של 3% לעומת 38.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2021. ההכנסות שנתיות חוזרות ונשנות (ARR) היו 159.2 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת 150.8 מיליון דולר בשנת 2021.

החברה רשמה הפסד מתואם של 11 סנט למניה, גרוע מצפי האנליסטים בוול סטריט להפסד מותאם של 8 סנט למניה. ה-EBITDA המותאם הסתכם להפסד של 4.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022, לעומת הפסד מותאם של 7.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2021.

הרווח הגולמי NON-GAAP ברבעון הרביעי של 2022 הסתכם ב-28 מיליון דולר (כ-64% מההכנסות). הפסד התפעולי NON-GAAP היה 4.9 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי NON-GAAP של 8.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. המזומנים נטו ששימשו בפעילויות תפעוליות היו 5.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022, לעומת 10.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2021.

תחזית

ברבעון הראשון של 2023, קלטורה מצפה לרשום גידול של 5%-7% בהכנסות ממנויים  משנה לשנה ל-38.9-39.6 מיליון דולר. סך ההכנסות צפויות לגדול ב-1.5%-3.5% משנה לשנה ל-42.3-43.2 מיליון דולר (בשוק מצפים להכנסות של 42.57 מיליון דולר). ה-EBITDA המותאם צפוי להיות שלילי בטווח של 3-4 מיליון דולר.

לשנת 2023 כולה קלטורה צופה שההכנסות ממנויים תגדלנה ב-4%-6% משנה לשנה ל-158.6-161.7 מיליון דולר. סך ההכנסות לגדול בעד 2% משנה לשנה ל-168.8-172.2 מיליון דולר (בשוק מצפים להכנסות של 176.14 מיליון דולר). ה-EBITDA המותאם צפוי להיות שלילי בטווח של 5-8 מיליון דולר.

"ברבעון הרביעי חזרנו לצמיחה וחזרנו על המחויבות שלנו להמשך שיפורים ב-EBITDA המותאמים ובתזרים המזומנים מהפעולות," אמר רון יקותיאל, מייסד משותף, יו"ר ומנכ"ל קלטורה. "למרות שאנו ממשיכים להיות מושפעים על ידי הרוח המאקרו-כלכלית, אנו מאמינים שאנחנו ממוקמים היטב לנווט באקלים הפיננסי המאתגר בהתחשב ברוחב הפלטפורמה שלנו והיכולת שלנו לאפשר ללקוחותינו לחסוך עלויות ולהפחית את המורכבות על ידי איחוד צרכי הווידיאו המקוטעים שלהם עם הפלטפורמה שלנו בכיתה ארגונית".

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביונד מיט
צילום: BEYOND MEAT

מ-240 לפחות מדולר - הקריסה של ביונדמיט

ביונד מיט הייתה סמל לעתיד של תעשיית המזון, מאז ההייפ הראשוני אחרי ההנפקה איבדה את מרבית השווי ונאבקת לשרוד, כשהמניה קורסת מתחת לדולר והחברה מנסה להימנע מפשיטת רגל ברקע החובות הגבוהים

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ביונד מיט קריסה

לפני שש שנים, ביונד מיט Beyond Meat 35.58%  הייתה סמל למהפכה. חברה שהבטיחה לשנות את הדרך שבה העולם צורך חלבון, לא עוד בשר מן החי, אלא תחליפים צמחיים שאפשרו לשלב בין טעם, בריאות וסביבה. המשקיעים התאהבו, הכותרות היללו, והמניה טסה. באותה תקופה זה נראה כמו העתיד של תעשיית המזון. אבל העתיד הזה לא התממש. בשנים האחרונות הביקוש לבשר צמחי דעך, המתחרים התחזקו, והחברה מעולם לא הצליחה להראות רווח שנתי אחד.

ההגעה לנאסדק

החברה הגיעה לנאסדק בתחילת מאי 2019, בתקופה חמה במיוחד עבור תחום הפוד-טק, במה שהפך לאחת ההנפקות הזכורות של בתחום. החברה גייסה כ-240 מיליון דולר לפי מחיר של 25 דולר למניה, ששיקף לה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר. ההתלהבות סביב ה"בשר הצמחי", הפכה את יום המסחר הראשון לחגיגה של ממש, כאשר המניה פתחה בעלייה חדה, וסגרה את היום הראשון ברמה של 65.75 דולר, קפיצה של כ-163%. 

תוך פחות מחודשיים המשיכה המניה לטפס והגיעה לשיא של קרוב ל-240 דולר בסוף יולי 2019, מה שהקפיץ את שווי השוק של ביונד מיט לכ-15 מיליארד דולר.

המציאות לא עמדה בציפיות


מאחורי ההייפ הגדול, החברה פשוט לא סיפקה את הסחורה. למרות היתרון הראשוני של ביונד מיט כחברת הבשר הצמחי הציבורית הראשונה, החברה מעולם לא הצליחה להציג רווח שנתי אחד. בשנים האחרונות קצב הצמיחה שלה נעצר, והירידה במכירות הפכה למגמה קבועה. הכנסות החברה ירדו בשיעור שנתי ממוצע של כ-8% בשנתיים האחרונות, וברבעון האחרון נרשמה צניחה של כמעט 20% לעומת השנה שעברה, בעיקר כתוצאה מירידה של כ-19% בנפח המוצרים שנמכרו.

במקום להתרחב, החברה החלה להתכווץ. אחרי שיתוף הפעולה עם רשתות מזון מהיר והציפיות למכירות המוניות, הציבור התעייף מהמוצר, קטגוריית הבשר הצמחי כולה נחלשה, ויריבות כמו טייסון פודס ואימפוסיבל פודס תפסו נתח שוק גדל. אפילו הצרכנים המודעים לבריאות ולאקלים לא הצליחו להציל את המגמה. אבל האכזבה הגדולה ביותר נרשמה בשורה התחתונה. החברה שורפת מזומנים בקצב מהיר, עם הפסד של כ-92 מיליון דולר בשנה הנוכחית לעומת כ-110 מיליון בשנה הקודמת, והמאזן שלה נחלש משמעותית.


אמריקן אקספרס
צילום: טוויטר

מניית היום: אמריקן אקספרס מכה את התחזית: המניה מזנקת 4.8%

הכנסות שיא של 18.4 מיליארד דולר, לקוחות פרמיום ממשיכים להוציא ואיכות האשראי יציבה - החברה מעלה תחזית צמיחה ל-10%


עמית בר |
נושאים בכתבה אמריקן אקספרס


אמריקן אקספרסAmerican Express Co 4.4%   פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי והציגה רווח למניה של 4.14 דולר עם הכנסות שיא של 18.4 מיליארד דולר. מדובר בתוצאה שעולה על תחזיות השוק שעמדו על רווח של 4 דולר למניה והכנסות של 18 מיליארד דולר. המניה מוסיפה כ-4.8%. 

במהלך הרבעון חלה עלייה של 9% בהוצאות בקרב מחזיקי הכרטיסים - רובם בעלי הכנסה גבוהה, והחברה הצביעה על המשך מגמת ההוצאה בתחומי אירוח, מסעדות ותיירות, כולל טיסות ומלונות. לפי אמריקן אקספרס, ההוצאה המצטברת (billed business) עלתה ל-421 מיליארד דולר ברבעון, עלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

החברה הציגה גם הצלחה אסטרטגית בהשקת הטבות חדשות לכרטיסי הפלטינה (Platinum), לצרכנים ולעסקים כאחד. בעקבות ריענון ההטבות והעלאת דמי הכרטיס, דיווחה החברה כי מספר המצטרפים החדשים לכרטיס הוכפל לעומת תקופת ההשקה הקודמת.

מנכ"ל החברה, סטיבן סקוורי אמר: "הביקוש והמעורבות מצד הלקוחות חרגו מציפיותינו. אנחנו ממשיכים להרחיב את מודל החברות שלנו ולחזק את הקשרים עם לקוחותינו, שותפי הסחר ובעלי המניות".

העלאת תחזית ל-2025: צמיחה של עד 10% בהכנסות

בעקבות הביצועים החזקים, עדכנה אמריקן אקספרס את התחזיות שלה לשנת 2025. לא מדובר בדרמה, אבל החברה צופה כעת הכנסות יגדלו בטווח שבין 9% ל-10% (לעומת תחזית קודמת של 8%-10%). הרווח  למניה יהיה בטווח של 15.20 עד 15.50 דולר - שיפור לעומת התחזית הקודמת של 15.00-15.50 דולר למניה.