ורינט הפחיתה תחזית ההכנסות; נסחרת במכפיל רווח עתידי של 13
חברת ורינט ורינט פרסמה תוצאות כספיות פושרות. מצד אחד החמצה בהכנסות. מצד שני שיפור ברווחיות. הבעיה הגדולה מבחינת וול סטירט - הנהלת החברה הורידה את תחזיות הצמיחה לשנה הנוכחית ולשנה הבאה.
הנהלת החברה ציינה כי קיימת השפעה שלילית של שערי מטבע, אבל ההאטה המשמעותית בשיעור הצמיחה נובעת מירידה בתחום השירותים, כאשר צמיחה גבוהה מעל 30% בפעילות הענן אינה מצליחה לקזז השפעה שלילית זו. בבית ההשקעות אופנהיימר כותבים כי - "למרות האכזבה, אנו מאמינים בפוטנציאל ארוך הטווח של המעבר לענן ובערך המוסף של פתרונות החברה ללקוחותיה, ובכך משמרים את המלצת Outperform תוך הורדת מחיר היעד מ-60 דולר ל-50 דולר". מחיר היעד מבטא פרמיה של 38% על מחיר השוק.
ברבעון השלישי של שנת 2023 הפיסקלית (השנה הפיסקלית מסתיימת בינואר 2023) הציגה ורינט הכנסות של 225.6 מיליון דולר, בדומה לרמת ההכנסות ברבעון המקביל (צמיחה של 2% בנטרול המטבע), נמוך מהקונצנזוס של 228 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-71.2%, ואילו שיעור הרווח התפעולי non-GAAP עמד על 26%. ורינט הקטינה חוב נטו לכ-152 מיליון דולר, יחס חוב ל-EBITDA נמוך של 0.67 בלבד, והכריזה על תכנית חדשה של רכישת מניות עצמית בסך של 200 מיליון דולר.
"פעילות הענן הציגה צמיחה שנתית גבוהה ומואצת של 31% (או 35% בשערי מטבע קבועים) לרמה של 132 מיליון דולר, כ-58% מסך ההכנסות", מדגישים באופנהיימר, "יחד עם זאת, שאר עסקי ורינט רשמו ירידה חדה, כולל ירידה של 30% בדמי תחזוקה (לרמה של 43 מיליון דולר) וירידה חדה של 40% ברישיונות מסורתיים (לרמה של 24 מיליון דולר). בכך, מכירות רישיונות חדשים הציגו ירידה של 5.7%, על אף עליה חזקה של 46.5% בחוזי SaaS".
- סלברייט אכזבה בדוחות - האנליסטים עדיין אופטימיים
- אחרי הדוחות: באופנהיימר רואים אפסייד של 33% במניית אנבידיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנהלת ורינט הורידה את תחזית ההכנסות לשנה הנוכחית (שנת 2023 הפיסקלית) ב-2%, עם צפי לצמיחה של 5% (בשערי מטבע קבועים) לרמה של כ-900 מיליון דולר לפי אמצע הטווח, אך שמרה על תחזית רווח של 2.5 דולר למניה. בתחזית הראשונית לשנת 2024 הפיסקלית (השנה הבאה) צופה החברה צמיחה מתונה מהערכתה הקודמת, צמיחה של 5.5% בהשוואה לצפי הקודם של 8%-9%, לרמה של 945 מיליון דולר, אך זאת לצד המשך השיפור ברווחיות, ותחזית רווח של 2.7 דולר למניה.

1.27 מיליארד דולר באמזון - אקמן משנה כיוון: יותר טכנולוגיה פחות תשתיות
אקמן מהמר על אמזון עם השקעה חדשה בהיקף של כ-1.27 מיליארד דולר כ-9.3% מהתיק; גוגל מקבלת תוספת של כ-945 מיליון דולר ועולה לכ-20%; מנגד - חברת הרכבות הקנדית נמחקת מהפורטפוליו של פרשינג סקוור כשאקמן מעדיף יותר טכנולוגיה מתשתיות מסורתיות
ביל אקמן שוב משנה את התיק. הדו"ח הרבעוני של קרן פרשינג סקוור חושף שינויים ששמים את אקמן בצד של הטכנולוגיה והצריכה, תוך שהוא מתרחב מענפי התשתיות המסורתיים. מי שמוכר כאחד המשקיעים הבולטים בוול סטריט, ממשיך לפעול כמו שהוא אוהב: בבת אחת, ובגדול.
פרשינג סקוור הולדינגס, הקרן המרכזית של אקמן, היא קרן סגורה הנסחרת באירופה ובארה"ב. לקרן נכסים נטו בשווי כ־12.8 מיליארד דולר, בעוד ששווי השוק שלה נע סביב כ־9 מיליארד דולר, דיסקאונט משמעותי שמגלם גם את המבנה הסגור של הקרן וגם את האופי הייחודי של אקמן כמנהל השקעות. בניגוד לאחרים, אקמן לא מחזיק את המניות ויושב בשקט. כשהוא נכנס לפוזיציה הוא עושה את זה בצורה אקטיבית ומתערב בניהול. כך היה, למשל, בהשקעה בהרץ, כשחזרה לשוק אחרי פשיטת הרגל ב־2020 והוא היה מעורב בתהליך ההתייעלות וההנפקה מחדש, או ברסטורנט ברנדס, שבה סייע במיקוד העסקי והניהול אחרי רכישת בורגר קינג. עכשיו מגיע הדו"ח הרבעוני - טופס 13F - וחושף, שוב, שינוי מהותי במפת ההשקעות של אקמן.
התיק החדש של פרשינג סקוור
אמזון היא הסיפור המרכזי כאן. אקמן נכנס בפעם הראשונה
לענקית הריטייל Amazon.Com INC 0.6% ורכש מניות בשווי של כ-1.27 מיליארד דולר, כמעט עשירית מכל התיק שלו. זה לא מהלך של "ננסה ונראה", אלא הצבעה ברורה על איך אקמן רואה את הצמיחה בשנים הקרובות: ענן, מסחר אלקטרוני, ובכלל כל מה
שמניע את הכלכלה הדיגיטלית של היום.
אלפבית Alphabet 3.17% - גוגל, שכבר הייתה חלק מהתיק, מקבלת חיזוק משמעותי. פרשינג סקוור הוסיפה כ־945 מיליון דולר להחזקה, שמגיעה כעת לכמעט חמישית מהפורטפוליו. כשמשקיע כמו אקמן שם כמעט 20% מהתיק בחברה אחת, זו לא רק אמונה בפוטנציאל שלה אלא בחירה אסטרטגית: אקמן רואה בגוגל עוגן טכנולוגי ומאמין שהיא יכולה להמשיך ולייצר תשואה עודפת על השוק.
- כמה ביל אקמן מורווח על הבורסה?
- באפט נכנס ליונייטד הלת' עם 1.5 מיליארד ד'; מה עוד עשה באפט ברבעון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההשקעה מגיעה דווקא בתקופה שבה גוגל עומדת במוקד מול
החששות מנגיסה ברווחים על ידי ה-AI. עליית כלי הבינה המלאכותית מעלה חששות שמנוע החיפוש שלה יכול לאבד מהדומיננטיות שלו ואפילו לא להיות רלוונטי ושמודל הפרסום שעומד מאחוריו - אחד מערוצי הרווח הגדולים של גוגל - ייפגע. אקמן כנראה רואה כאן הזדמנות ולא איום: גוגל משקיעה
עשרות מיליארדי דולרים בפיתוח AI, מטמיעה את Gemini במנוע החיפוש ובמוצרי ענן, ואקמן מאמין שגוגל תוכל להסתגל לשינויים ולהישאר בחזית גם בעידן שאחרי מנוע החיפוש כמו שאנחנו מכירים אותו.