פייפאל אמרה שתקנוס משתמשים ב-2,500 דולר וחזרה בה - נופלת במסחר

החברה התכוונה לקנוס משתמשים שישתמשו במה שהיא תמצא לנכון כמידע מוטעה וחזרה בה לאחר תגובות חריפות בהן של אילון מאסק; במקביל, חובבי קריפטו רבים טוענים כי צריך להפסיק להשתמש בפלטפורמות שירותי התשלום כמו פייפאל
דור עצמון | (2)

מדיניות חדשה באותיות הקטנות של פייפאל PAYPAL עוררה סערה על תוכניות לכאורה להטיל, החל מה-3 בנובמבר, קנס כבד של 2,500 דולר בכל פעם שמשתמש יציג מידע אותו תחשיב החברה כשגוי.

פייפאל התנצלה במהירות בסוף השבוע על מה שהיא כינתה "בלבול", בטענה שמדובר רק בטעות, אבל לא לפני מבול של ביקורת מצד מספר אנשים בעלי פרופיל גבוה - כולל נשיא החברה לשעבר, דיוויד מרקוס. מרקוס כתב בטוויטר שמדיניות השימוש (AUP) החדשה היא "טירוף" שאילץ אותו להתייצב ולבקר את המעסיק הקודם שלו, שם עבד במשך שלוש שנים מ-2011. "ה-AUP החדש של פייפאל נוגד את כל מה שאני מאמין בו", כתב. "חברה פרטית יכולה כעת להחליט לקחת את הכסף שלך אם אתה אומר משהו שהם לא מסכימים איתו".

תומכי חופש הביטוי כמו אילון מאסק, אחד היזמים מאחורי הקמת פייפאל, יצאו גם הם נגד התוכניות. המחלוקת מגיעה כאשר המתיחות גדלה על רקע טענות מוטעות לקראת בחירות אמצע הקדנציה בחודש הבא בארצות הברית, שעשויות לגרום לרפובליקנים להשתלט מחדש על שני בתי הקונגרס.

"למחוק את פייפאל"

"פייפאל לא תקנוס אנשים על מידע מוטעה והשפה הזו מעולם לא הייתה חלק מהמדיניות שלנו", אמר דובר החברה. "אנחנו מצטערים על הבלבול שזה גרם". עם זאת, נראה שהמבקרים לא קנו את הטענות של פייפאל והיא נופלת היום במסחר ביותר מ-6% נכון לשעה זו.

דן הלד, לשעבר ראש שיווק הצמיחה של בורסת הקריפטו Kraken וחובב ביטקוין, טען שמשתמשים צריכים למחוק חשבונות אצל ספק שירותי התשלום כמו פייפאל. "הקפאת כספים מצדה של פייפאל עבור מה שהיא מחשיבה כמידע מוטעה זה דבר בזוי", כתב. אוהדי קריפטו רבים כמו הלד מאמינים שהממשלה ותומכי התאגידים שלה פוגעים בהתמדה בזכויות אדם בסיסיות.

מרקוס, כאמור נשיא פייפאל לשעבר, הוא בעצמו מעריץ של ביטקוין. המדיניות החדשה לכאורה של פייפאל רק החריפה את החשש בקהילת הקריפטו שהמדינה תבקש בסופו של דבר לשלול נכסים וירטואליים באמצעות הכנסת מטבעות דיגיטליים של הבנק המרכזי.

מניית פייפאל ירדה מתחילת השנה ב-57% למחיר של 84.5 דולר המבטא שווי של 97.7 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יסמין 12/10/2022 12:51
    הגב לתגובה זו
    נראה לי סביר שחברת תשלומים תקנוס אנשים שמרמים את הלקוחות שלהם. אני בספק אם החברה מעוניינת להתחיל להתעסק עם עמדות פוליטיות או דברים שנויים במחלוקת כאלה. זה משעשע שלשם קופץ מאסק - אחד שלא ידוע באמיתות הפירסומים שלו צריך להיזהר יותר בנושא הזה.
  • 1.
    מתכוננים לcdbc ולסוף הדמוקרטיה (ל"ת)
    ברק 10/10/2022 22:29
    הגב לתגובה זו
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.