קים קרדשיאן נקנסת במיליון דולר על פרסום ניירות קריפטו שלא כדין
הרשות לנירות ערך בארה"ב (ה-SEC) האשימה את קים קרדשיאן בגין פרסום ברשתות החברתיות אבטחה של נכס קריפטו שהוצע ונמכר על ידי EthereumMax מבלי לחשוף את התשלום שקיבלה עבור הקידום. בגין האישומים קרדשיאן תיקנס בסכום של 1.26 מיליון דולר.
הצו של ה-SEC מגלה שקרדשיאן לא חשפה ששולמו לה 250,000 דולר כדי לפרסם פוסט בחשבון האינסטגרם שלה על אסימוני EMAX, אבטחת נכסי הקריפטו המוצעת על ידי EthereumMax. הפוסט של קרדשיאן הכיל קישור לאתר EthereumMax, שסיפק הנחיות למשקיעים פוטנציאליים לרכוש אסימוני EMAX.
"המקרה הזה הוא תזכורת שכאשר מפורסמים או משפיענים תומכים בהזדמנויות השקעה, כולל ניירות ערך של נכסי קריפטו, זה לא אומר שמוצרי השקעה אלה מתאימים לכל המשקיעים", אמר יו"ר ה-SEC, גארי גנסלר. "אנו מעודדים משקיעים לשקול את הסיכונים וההזדמנויות הפוטנציאליות של השקעה לאור היעדים הפיננסיים שלהם. המקרה של גב' קרדשיאן משמש גם כתזכורת לסלבריטאים ואחרים שהחוק מחייב אותם לחשוף לציבור מתי וכמה משלמים להם כדי לקדם השקעה בניירות ערך", הוסיף היו"ר גנסלר.
"חוקי ניירות הערך הפדרליים ברורים שכל ידוען או אדם אחר שמקדם אבטחה של נכס קריפטו חייב לחשוף את אופי, מקור וסכום ההטבה שקיבלו בתמורה לקידום", אמר גורביר ס. גרוואל, מנהל חטיבת האכיפה של ה-SEC. "המשקיעים זכאים לדעת אם הפרסום של נייר ערך הוא חסר נקי מתמורה, והגב' קרדשיאן לא הצליחה לחשוף את המידע הזה".
הצו של ה-SEC מגלה כי קרדשיאן הפרה את ההוראה נגד פרסום של חוקי ניירות ערך הפדרליים. מבלי להודות או להכחיש את ממצאי ה-SEC, קרדשיאן הסכימה לשלם את 1.26 מיליון הדולר הנ"ל, כולל כ-260,000 דולר המייצג את תשלום הקידום שלה, בתוספת ריבית לשיפוט מוקדם, וקנס של מיליון דולר. קרדשיאן גם הסכימה לא לקדם שום ניירות ערך של נכסי קריפטו במשך שלוש שנים.
- 1.ביג דיל מיליון דולר הצחקתם אותה....זה כמו שקל שלי (ל"ת)ט 04/10/2022 09:40הגב לתגובה זו
מחשוב קוונטי400 אלף דולר הכנסות - והמניה זינקה ב-16%: ברוכים הבאים לבועת המחשוב הקוונטי
המשקיעים מהמרים על עתיד קוונטי פורץ דרך, למרות הכנסות זניחות, הפסדים מתמשכים וסימני אזהרה שמרמזים על בועה מתעצמת בשוק המחשוב הקוונטי
חברת Quantum Computing Quantum Computing 3.43% דיווחה על הכנסות זעומות של פחות מ-400 אלף דולר, אבל המשקיעים בוול סטריט כבר רואים את המהפכה הבאה. בפועל, זה מייצר תחושה עמוקה של בועה. זהנשמע כמו בדיחה של וול סטריט: חברה מדווחת על הכנסות רבעוניות זניחות והמניה שלה מזנקת ב-16% בבורסה. אבל זו המציאות של שוק המחשוב הקוונטי כיום.
חברת Quantum Computing הצליחה להלהיב את המשקיעים כשדיווחה במקביל למכירות על ההזמנה המסחרית הראשונה שלה מאחד מחמשת הבנקים הגדולים בארה"ב עבור פתרונות אבטחה קוונטיים. מה שעוד יותר מעניין: החברה דיווחה על רווח נקי של 2.4 מיליון דולר, לעומת הפסד של 5.7 מיליון דולר אשתקד. אבל - הרווח נבע בעיקר מרווח חשבונאי של 9.2 מיליון דולר ממכשירים נגזרים, לא מפעילות עסקית אמיתית. הוצאות התפעול של החברה זינקו ל-10.5 מיליון דולר מ-5.4 מיליון דולר, כשהחברה מסבירה שמדובר ב"השקעות במחקר ופיתוח לצמיחה ארוכת טווח".
הפרדוקס הקוונטי: אף חברה לא רווחית, כולם מתלהבים
העובדה המדהימה היא שאף אחת מחברות המחשוב הקוונטי הציבוריות - לא Quantum Computing, לא Rigetti Computing, לא D-Wave Quantum ולא IonQ - מרוויחה. רובן אפילו לא מתקרבות לרווחיות, רובן גם מכניסות סכומים זניחים. ובכל זאת, המניות שלהן נסחרות בשווי של מיליארדי דולרים רבים קוואנטם שהיא "הזולה" מכולן נסחרת ב-2 מיליארד דולר.
המשקיעים לא מסתכלים על ההווה אלא על העתיד. בעולם שבו נתונים הם הנכס החשוב ביותר, מחשוב קוונטי צץ ככוח שמשנה את כללי המשחק. הטכנולוגיה הזו, המבוססת על עקרונות הפיזיקה הקוונטית, מבטיחה חישובים מהירים פי מיליונים בהשוואה למחשבים הקלאסיים. זה אומר שרתים קטנים ומהירים לאחסון הנתונים וזה רק חלק קטן מהיתרונות הענקיים.
- ריגטי הציגה הפסד נמוך מהצפוי - אבל ההוצאות ממשיכות לגדול והמניה נופלת ב־8%
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברות ענק כמו IBM, גוגל ואמזון משקיעות מיליארדים בפיתוח הטכנולוגיה, בעוד סטארטאפים מתחילים לנגוס בשוק.
הבסיס למחשוב קוונטי נעוץ בקיוביטים, יחידות מידע שיכולות להיות במצב 0 ו-1 בו זמנית, תופעה הנקראת סופרפוזיציה. בניגוד לביטים הרגילים, קיוביטים מאפשרים אלגוריתמים מקביליים שפותרים בעיות מורכבות תוך שניות. דוגמה בולטת: בעיית הנסיעה המסחרית (TSP), שמחשב רגיל ייקח לו שנים לפתור, נפתרת בקלות על ידי מחשב קוונטי. IBM כבר השיקה את Quantum System One, מערכתמסחרית ראשונה, והיא זמינה לעסקים דרך הענן. גוגל, מצדה, הכריזה לפני מספר שנים על "עליונות קוונטית" חישוב שלוקח אלפי שעות במחשב על, לקח דקות במחשב קוונטי.

בגלל הרוח: הום דיפו יורדת על רקע רבעון חלש ומחסור בסופות
קמעונאית שיפוץ הבית הגדולה בארה״ב דיווחה על עלייה קלה בהכנסות ברבעון השלישי, אך נתוני הליבה הצביעו על האטה בביקושים: מכירות זהות עלו ב־0.2% בלבד, ומספר העסקאות ירד. הנהלת החברה הדגישה כי שילוב של עונת סופות חלשה במיוחד, אי־ודאות צרכנית וגיבנת הדיור
האמריקאי הוביל לפגיעה בקטגוריות מרכזיות. מניית החברה הגיבה בירידות חדות במסחר המוקדם.
חברת הום דיפו The Home Depot, Inc -4.14% , הקמעונאית הגדולה ביותר בארה״ב בתחום שיפוץ וציוד לבית, הציגה ברבעון השלישי של 2025 הכנסות של כ־41.35 מיליארד דולר' צמיחה שנתית של 2.8% שהכתה את ציפיות האנליסטים. אולם מאחורי
השורה העליונה מסתתרת תמונה מורכבת הרבה יותר: המכירות בחנויות זהות עלו ב-0.2% בלבד, רחוק מהציפיות לעלייה של למעלה מ-1.3%.
בחברה ציינו כי כ-900 מיליון דולר מתוך המכירות נבעו מפעילות GMS שנרכשה לאחרונה, תוספת תפעולית שהסתירה חלק מהחולשה בביקושים
האורגניים.
הנתונים התפעוליים מחזקים את התמונה: מספר העסקאות ירד ב־1.6%, בעוד גובה סל הקנייה עלה ב-1.8%. סה״כ העסקאות עמד על 39.5 מיליון, עם ירידה שנתית של 1.4%. הרווח המתואם למניה הסתכם ב־3.74 דולר, מתחת לציפיות וירידה חדה מהשנה שעברה, שבה הרווח
התקרב ל-4.7 דולר למניה.
היעדר סופות פגע בלב הפעילות
הסיבה המרכזית לפערים בין תחזיות החברה לביצועים בפועל, כך לפי מנכ״ל החברה, הייתה היעדר של מזג אוויר קיצוני בעונה שאמורה הייתה להביא לגל של עבודות תיקון ושיפוץ. בעוד שהחברה רגילה לראות
ביקושים גבוהים כתוצאה מנזקי סופות, החל בגגות ועד עבודות חוץ, עונת 2025 הייתה שקטה מהרגיל.
דקר ציין כי החברה ציפתה לעלייה בביקושים במחצית השנייה של הרבעון, אולם “ההתאוששות פשוט לא התרחשה”. לדבריו, הצרכן האמריקאי מהסס יותר, דוחה הוצאות גדולות ומתעדף
תחומי בילוי וחוויה על פני פרויקטים כבדים של שיפוץ.
- הנאסד״ק ירד ב-0.7%; טארגט נפלה ב-6%, דל איבדה 5%
- אינטל ופאלו אלטו מזנקות, ומה מראים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד החולשה הצרכנית, הום דיפו הצביעה על גורם קריטי נוסף, והוא מצוקת שוק הדיור בארה״ב. ריביות המשכנתאות הגבוהות, המחסור בהיצע זמין ומחיריה נדל״ן מאתגרים מונעים תנועה בשוק, וכשפחות בתים עוברים ידיים,
גם היקף השיפוצים הגדולים מצטמצם. בשוק השיפוץ האמריקאי מקובל לראות קשר ישיר בין היקף עסקאות נדל״ן לבין היקף הפעילות בחנויות ״עשה זאת בעצמך״ ורשתות מקצועיות, וכאשר הראשון קופא, גם השני מרגיש זאת. תחום ה-Pro (הקבלנים המקצועיים), שאמור היה להיות מנוע צמיחה מרכזי
לחברה בשנים האחרונות, הציג אף הוא התמתנות, לפי פרסומים מהשוק. המנכ"ל הבהיר כי המקצוענים מצמצמים הזמנות בפרויקטים גדולים ומעדיפים עבודות קטנות וזולות יותר.
