פדקס
צילום: יח"צ

וול סטריט נוטשת את FedEx ומרסקת את המניה; אבל עדיין מוקדם לקנות

התרסקות המניה של ענקית המשלוחים גוררת עימה את כל הסקטור מטה; ובכל זאת, האם צניחה של למעלה מ-20% היא העת לקנות? כנראה שבמקרה הזה עוד לא
דור עצמון | (5)

ענקית השילוחים פדקס FEDEX חתכה את תחזית הרווח המתואם לרבעון הקרוב בחדות, כך שהוא צפוי להיות 33% פחות מצפי האנליסטים - דבר שמביא את מנית החברה לצלול בעשרות אחוזים היום במסחר. החברה הודיעה שהיא הרוויחה כ-3.44 דולר למניה ממכירות של 23.2 מיליארד דולר. בוול סטריט ציפו לרווח של יותר מ-5 דולר למניה ממכירות של 23.5 מיליארד דולר. ההנהלה אמרה שהתוצאות נמוכות מכיוון ש"המגמות המקרו-כלכליות החמירו משמעותית".

עד כה, ארבעה אנליסטים הורידו את דירוג המניות בתגובה מקניה להחזקה: אנליסט J.P. Morgan, בריאן אוסנבק, הוריד את יעד המחיר שלו ל-214 דולר מ-258 דולר למניה. אנליסט Loop Capital Markets, ריק פטרסון, הוריד גם כן את יעד המחיר שלו ל-202 דולר מ-339 דולר למניה. אנליסט KeyBanc, טוד פאולר, הוריד השעה את יעד המחיר שלו שעמד לפני כן על כ-325 דולר למניה, והאנליסט J. Bruce Chan הוריד את יעד המחיר שלו ל-195 דולר מ-288 דולר למניה.

יעד מחיר האנליסטים הממוצע הוא כעת כ-250 דולר למניה, ירידה של כ-13.8% מכמעט 290 דולר למניה רק ​​לפני מספר ימים. ובכל זאת, 55% מהאנליסטים הסוקרים את המניה עדיין מעניקים לה המלצת קנייה כאשר יעד המחיר הממוצע הוא כ-50% מעל המקום שבו נסחרת המניה כיום. אז האם זה זמן טוב לצבור מניות בזול? כלל לא בטוח. שימוש בשיקול דעת לא יזיק במקרה זה. בתור התחלה, תחזיות הרווח כנראה צפויות לרדת עוד יותר, מה שעדיין מקשה לקרוא למניה זולה.

הפעם האחרונה ש-FedEx הודיעה על תחזית תוצאות קשה הייתה בסוף 2018. אז החברה הורידה את תחזית הרווח השנתי שלה לכ-16 דולר למניה מכ-17.5 דולר. בתגובה המניות ירדו ביותר מ-12% ובהמשך השנה ירדו ב-10% נוספים בעוד שמדד ה-S&P 500 עלה בכ-28%. עם זאת, במהלך השנה שלאחר מכן, מסוף 2019 עד 2020, מניית פדקס זינקה בכמעט 90% בעוד שה- S&P 500 עלה ב-15% בלבד.

לנסות לתזמן את השוק זה בדרך כלל רעיון רע. מניית FedEx אכן אכן הציגה ביצועים חזקים בתחילת 2020, וכעת מחיר המניות קרוב יותר לתחתית מבעבר. ובכל זאת, ניסיון העבר מראה שהמשקיעים צריכים כמה חודשים להעריך מה יקרה בהמשך.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אבי 16/09/2022 22:39
    הגב לתגובה זו
    ולהוריד את ממוצע עלות הקנייה
  • 3.
    לקראת הסוף השוק מאוד ישתפר ממש (ל"ת)
    עודד 16/09/2022 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ע 16/09/2022 17:50
    הגב לתגובה זו
    ולא נעליים,.,UPS היותר סולידית,FDX ,מניות על,רק התקופה פחות טובה,הלוואי שהירידות ימשכו עוד כדי לקנות בזול מהפחדנים
  • 1.
    שלי 16/09/2022 17:36
    הגב לתגובה זו
    לפני שבועיים כתבתי לכם בדרך מתרסק
  • ע 16/09/2022 19:56
    הגב לתגובה זו
    ולא נעליים,תיקון מתבקשלשנים של 0 ריבית וניפוח בועות,חכו לנדל"ן בישראל,זו חתכ'ת בועה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social