וול סטריט נוטשת את FedEx ומרסקת את המניה; אבל עדיין מוקדם לקנות
ענקית השילוחים פדקס FEDEX חתכה את תחזית הרווח המתואם לרבעון הקרוב בחדות, כך שהוא צפוי להיות 33% פחות מצפי האנליסטים - דבר שמביא את מנית החברה לצלול בעשרות אחוזים היום במסחר. החברה הודיעה שהיא הרוויחה כ-3.44 דולר למניה ממכירות של 23.2 מיליארד דולר. בוול סטריט ציפו לרווח של יותר מ-5 דולר למניה ממכירות של 23.5 מיליארד דולר. ההנהלה אמרה שהתוצאות נמוכות מכיוון ש"המגמות המקרו-כלכליות החמירו משמעותית".
עד כה, ארבעה אנליסטים הורידו את דירוג המניות בתגובה מקניה להחזקה: אנליסט J.P. Morgan, בריאן אוסנבק, הוריד את יעד המחיר שלו ל-214 דולר מ-258 דולר למניה. אנליסט Loop Capital Markets, ריק פטרסון, הוריד גם כן את יעד המחיר שלו ל-202 דולר מ-339 דולר למניה. אנליסט KeyBanc, טוד פאולר, הוריד השעה את יעד המחיר שלו שעמד לפני כן על כ-325 דולר למניה, והאנליסט J. Bruce Chan הוריד את יעד המחיר שלו ל-195 דולר מ-288 דולר למניה.
יעד מחיר האנליסטים הממוצע הוא כעת כ-250 דולר למניה, ירידה של כ-13.8% מכמעט 290 דולר למניה רק לפני מספר ימים. ובכל זאת, 55% מהאנליסטים הסוקרים את המניה עדיין מעניקים לה המלצת קנייה כאשר יעד המחיר הממוצע הוא כ-50% מעל המקום שבו נסחרת המניה כיום. אז האם זה זמן טוב לצבור מניות בזול? כלל לא בטוח. שימוש בשיקול דעת לא יזיק במקרה זה. בתור התחלה, תחזיות הרווח כנראה צפויות לרדת עוד יותר, מה שעדיין מקשה לקרוא למניה זולה.
הפעם האחרונה ש-FedEx הודיעה על תחזית תוצאות קשה הייתה בסוף 2018. אז החברה הורידה את תחזית הרווח השנתי שלה לכ-16 דולר למניה מכ-17.5 דולר. בתגובה המניות ירדו ביותר מ-12% ובהמשך השנה ירדו ב-10% נוספים בעוד שמדד ה-S&P 500 עלה בכ-28%. עם זאת, במהלך השנה שלאחר מכן, מסוף 2019 עד 2020, מניית פדקס זינקה בכמעט 90% בעוד שה- S&P 500 עלה ב-15% בלבד.
- כך הופכים החות'ים לאיום כלכלי על ישראל
- פרייטוס מכפילה את שוויה ביום המסחר הראשון - האם גם היא תיפול בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לנסות לתזמן את השוק זה בדרך כלל רעיון רע. מניית FedEx אכן אכן הציגה ביצועים חזקים בתחילת 2020, וכעת מחיר המניות קרוב יותר לתחתית מבעבר. ובכל זאת, ניסיון העבר מראה שהמשקיעים צריכים כמה חודשים להעריך מה יקרה בהמשך.
- 4.אבי 16/09/2022 22:39הגב לתגובה זוולהוריד את ממוצע עלות הקנייה
- 3.לקראת הסוף השוק מאוד ישתפר ממש (ל"ת)עודד 16/09/2022 21:27הגב לתגובה זו
- 2.ע 16/09/2022 17:50הגב לתגובה זוולא נעליים,.,UPS היותר סולידית,FDX ,מניות על,רק התקופה פחות טובה,הלוואי שהירידות ימשכו עוד כדי לקנות בזול מהפחדנים
- 1.שלי 16/09/2022 17:36הגב לתגובה זולפני שבועיים כתבתי לכם בדרך מתרסק
- ע 16/09/2022 19:56הגב לתגובה זוולא נעליים,תיקון מתבקשלשנים של 0 ריבית וניפוח בועות,חכו לנדל"ן בישראל,זו חתכ'ת בועה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
