מאנדיי הנפקה בנאסדק
צילום: נאסדק

מאנדיי מזנקת ב-6% ובדרך לסגור שבוע מסחר ראשון בוול סטריט בשווי של 10 מיליארד דולר

המניה כבר נסחרת במחיר של 230.5 דולר למניה. רק בחמישי שעבר היא הונפקה בשער של 155 דולר - זינוק של 50% בשבוע הראשון שלה בבורסה; תאמינו או לא - רק לפני שני חודשים העריכו אותה בשווי של 3-4 מיליארד דולר
נתנאל אריאל | (4)
נושאים בכתבה IPO וול סטריט

חברת מאנדיי MONDAY.COM הישראלית החלה להיסחר ביום חמישי שעבר בוול סטריט תחת הסימול MNDY. החברה השלימה הנפקה לפי מחיר של 155 דולר למניה - ומאז זינקה למחיר מניה של 230.5, וחצתה את השווי של 10 מיליארד דולר.

הטווח שהוצע היה 120 עד 140 דולר למניה אך על רקע הביקושים המחיר עלה ובהתאמה עלה שווי החברה בהנפקה לכ-7 מיליארד דולר, כאשר ביום הראשון שלה בוול סטריט היא זינקה ב-15% נוספים והגיעה לשווי של 8 מיליארד דולר - רק לפני שני חודשים דיברו על שווי של 3.5-4 מיליארד דולר, כשלפני שנה-שנתיים היא רק נכנסה למועדון המיליארד. ותאמינו או לא אבל רק לפני שבועיים החברה חשפה כי היא רוצה לגייס לפי 6 מיליארד דולר. 

בראיון לביזפורטל ביום ההנפקה אמרו מייסדי מאנדיי ערן זינמן ורועי מן: "אנחנו חברה רזה וצמחנו ב-100% בשנה; אין לנו מתחרים ישירים. לקח לשוק שנים לעכל אותנו ורק בשנה האחרונה מבינים את הקטע שלנו". הם גם התייחסו לשאלת השאלות: מתי החברה תהיה רווחית?

 

מאנדיי היא מערכת הפעלה לעבודה (Work OS), באמצעותה ארגונים יכולים ליצור את הכלים והתהליכים הדרושים להם לניהול העבודה. הפלטפורמה מאפשרת התאמה אישית ועל פי החברה היא משמשת מעל ל-127 אלף לקוחות ב-190 מדינות.

חברת זום (Zoom) וכן זרוע ההשקעות של סיילספורס ונצ'רס רכשו כל אחת מניות ב-75 מיליון דולר בהנפקה פרטית (עוד לפני התחלת המסחר הציבורית).

מאנדיי הנפיקה 3.7 מיליון מניות במחיר של 370 דולר למניה וגם נתנה לחתמים Goldman Sachs ו-JPMorgan אופציה למשך 30 יום לרכישה של עד 370,000 מניות רגילות נוספות במחיר ההנפקה הראשונית.

 

החברה שהוקמה על ידי ערן זינמן ורועי מן מפסידה בקצב שנתי של קרוב ל-40 מיליון דולר ומוכרת בקצב שנתי של 240 מיליון דולר. כך עולה מנתוני החברה לרבעון הרביעי. קצב הצמיחה של החברה הוא כ-50% וזה מקנה לה את השווי העצום. בחברה מועסקים 800 עובדים ובעלת המניות הגדולה בה (עד ההנפקה) היא קרן ההשקעות האמריקאית אינסייט, שמחזיקה כ-43%.

מאנדיי היא לא היחידה שהולכת ל-IPO בוול סטריט. אחרי שבשנה שעברה הנפיקו למונייד וג'ייפרוג לפי שווים של 4 מיליארד דולר, ובהמשך לגאות בשוק הטכנולוגיה, יש כ-30 חברות ישראליות שמכוונות להנפקה בוול סטריט או למיזוג וגיוס דרך ספאק (שלד בורסאי עתיר מזומנים).

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שגיא 19/06/2021 18:24
    הגב לתגובה זו
    ומכירות של 240 מיל ...לא נראה שיש בעיה להיכנס לתחרות מולם אין להם שום תוכנת קסמים.
  • 3.
    Mndy 19/06/2021 13:18
    הגב לתגובה זו
    בעוד עשור החברה תסחר בחצי טריליון דולר. מוצר מעולה שרלוונטי למאות מיליוני משתמשים
  • 2.
    דן 18/06/2021 23:16
    הגב לתגובה זו
    טרלו, אסאנה, ג'ירה, ועוד מיליון כלים חינמיים ובתשלום. עלק אין מתחרים ישירים.
  • 1.
    חתמים שמריצים מניה ומעיפים אותה למשקיעים פרטיים בש 18/06/2021 18:03
    הגב לתגובה זו
    חתמים שמריצים מניה ומעיפים אותה למשקיעים פרטיים בשיא.
פארוק פתיח אוזר (רשתות)פארוק פתיח אוזר (רשתות)

הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי

מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר. 

Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה. 

באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים  בלי כיסוי לנכסים שלהם.  בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר  בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.

הרשעה תקדימית

בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.

הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי. 

ביל אקמן (רשתות)ביל אקמן (רשתות)

ביל אקמן מחייך - הרץ מציגה רווח מפתיע, המניה מזנקת ב-33%

הרץ היא מהמניות הבולטות בתיק של ביל אקמן

רן קידר |
נושאים בכתבה ביל אקמן הרץ

חברת השכרת הרכב הרץ Hertz . 40.99%   הציגה רווח מפתיע ברבעון האחרון, וזאת הודות למהלכי התייעלות מקיפים שמובילה ההנהלה, בדגש על הפחתת עלויות צי הרכב, לצד שיפור בתהליכי תפעול. למרות ירידה של 3.8% בהכנסות, שהסתכמו ב-2.48 מיליארד דולר, הרווח והתחזיות קדימה מובילים לעלייה של 33% במניה. 


ביל אקמן - האקטיביסט השאפתן

החברה שלאחרונה נכנס להשקעה גדולה בה ביל אקמן (ביל אקמן צופה תשואה של 400% ב-4 שנים - האם תרצו להצטרף ומהם הסיכונים?) רשמה רווח מתואם של 12 סנט למניה - לעומת הפסד של 68 סנט בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בתוצאה טובה, לעומת תחזיות שעמדו על רווח של 3 סנט בלבד למניה. הרווח הגיע בעקבות ירידה חדה בהוצאות הפחת על רכבים, שהסתכמו ב-273 דולר לחודש לכלי רכב, נמוך מהיעד הפנימי של 300 דולר, ובערך מחצית מהעלות שנרשמה לפני שנה.

מאחורי המספרים עומד מהלך אסטרטגי שמוביל המנכ"ל ג׳יל ווסט, בעידודו של אקמן, הכולל החלפה הדרגתית של דגמים שמאבדים ערך במהירות, במיוחד רכבי חשמל שהתקשו להשתלב בשוק ההשכרה, ברכבים שמחזיקים ערך גבוה יותר לאורך זמן. בנוסף, החברה התאימה את היקף צי הרכב לביקושים בפועל, צמצמה הוצאות והטמיעה שיפורים תפעוליים.

מהלך חשוב נוסף הוא המעבר למכירה קמעונאית של רכבים שיצאו מהשימוש. הרץ פיתחה אתר ייעודי למכירת רכבים, ואף משתפת פעולה עם אמזון, במטרה להתחרות בשחקנים כמו קארוואנה. המכירה הקמעונאית צפויה להניב מחירים גבוהים יותר לעומת מכירה במכירות פומביות סיטונאיות.