אודיוקודס: "עסקת ניואנס לא רלוונטית לשת"פ שלנו עם מיקרוסופט"
"המוטיבציה לרכישה הייתה לתפוס נתח שוק בתחום הבריאות ועם כל הכבוד לניואנס, אנחנו לא נמצאים שם": רגע אחרי שהכתה את הצפי בשוק, יו"ר אודיוקודס שבתאי אדלסברג טוען שאין חשש שניואנס, שנמכרה ב-19 מיליארד ד', תתפוס את מקומה אצל ענקית הטק
אודיוקודס 0% הישראלית שנסחרת בנאסד"ק הצליחה להכות את תחזיות האנליסטים לרבעון הראשון של השנה. החברה, שמספקת רשתות קול מתקדמות ופתרונות עיבוד מדיה לסביבת עבודה דיגיטלית, מסמנת את פעילותה עבור מיקרוסופט טימס כמנוע צמיחה, ולצד זאת תחום התמלול האוטומטי הוא מנוע צמיחה נוסף - וגם שם מיקרוסופט היא לקוחה, כשהפתרון של אודיוקודס משמש את משתמשי הענן של ענקית הטק. באחרונה דווח כי מיקרוסופט, לקוחה של אודיוקודס כאמור, רוכשת את ניואנס, הפועלת גם כן בתחום התמלולים, בעסקת ענק בסך 19 מיליארד דולר. האם הנרכשת הטרייה הולכת לתפוס את מקומה של אודיוקודס? בכלל לא – כך טוען יו"ר החברה שבתאי אדלסברג שעומד על ההבדלים בין שתי החברות ואומר מצדו שאין כאן שום פיל בחדר ותנוח דעת המשקיעים בהיבט זה.
"ניואנס זו חברה גדולה שצמחה בין היתר בזכות רכישה של חברות מתחרות מהתחום, אסטרטגיה שבה נקטה כדי שלא יוכלו לערער על ההגמוניה שלה", שבתאי מסביר. "זה הביא לכך שבדך כלל הם לא הלכו על פרויקטים או הזדמנויות בסדר גודל של למטה מ-400-500 אלף דולר. בשביל עסקאות של 200 אלף דולר הם לא היו מתכופפים, ואת המשאבים הקצו לפרויקטים הגדולים יותר".
"עכשיו", הוא ממשיך, "כשעושים פילוח ומסתכלים איפה קיימות אותן הזדמנויות גדולות, מגלים שמדובר בשני שווקים שבהם החברה ממוקדת, ואלה הם שוק הפיננסים ושוק ההלת'קר (Healthcare), בהם צריך לומר, באמת עושים כיום שימוש מוגבר יותר ביישומי ספיץ'-טו-טקסט.
"בשונה מניואנס, אנחנו כמובן מאמינים שיש מקום לשורה של פתרונות בהיקפים קטנים יותר. בהנחה שיש לנו את הטכנולוגיה המתאימה, פתוח בפנינו שוק ענק – ועדיין לא היינו חושבים להתחרות בניואנס או ביישומי התמלול של ענקיות הענן אמזון, גוגל ומיקרוסופט.
- אופנהיימר בהמלצה על אודיוקודס עם מחיר יעד של 12 דולר
- "אני מעריך שהמניה תעלה ב-50%-100%" - מנכ"ל אודיוקודס שולח אתכם לרכוש את המניה - הנה הסיבות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אני מזכיר שהתחום הזה שונה מכל התחומים הטכנולוגיים השונים שאתה מכיר, כי יש תלות בשפה. זה שיש לך פתרון טוב לספיץ'-טו-טקסט באנגלית לא אומר כלום על הפתרון שתתן ביפנית, גרמנית הולנדית וכו'. סייג נוסף הוא שגם כשאומרים שזיהוי הדיבור עובד מתכוונים בדרך כלל ל'דומיין' מאד ספציפי".
"עובדים על טקסט-טו-ספיץ' בעברית"
אודיוקודס דיווחה על הכנסות של 59 מיליון דולר ברבעון לעומת 52 מיליון ברבעון מקביל (גידול של 14%) בעוד שהאנליסטים ציפו להכנסות של כ-58 מיליון דולר. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם בכ-13 מיליון דולר, או 37 סנט למניה בדילול מלא, לעומת 7.8 מיליון דולר או 25 סנט למניה בדילול מלא בתקופה המקבילה - עלייה של כ-67% וגבוה מהצפי בשוק לנתון של 33 סנט למניה. מאז השיא של יום שלישי בו דיווחה על תוצאות הרבעון, ירדה המניה בכ-6.7%, אולם מתחילת השנה עלתה בכ-10.6% כשכיום היא נסחרת לפי שווי של קרוב למיליארד דולר.
בדבריו האחרונים מעלה שבתאי נקודה שהזכיר בראיון קודם לביזפורטל, והיא פיתוח טכנולוגיה שלוקחת בחשבון את הז'רגון המקצועי ואת עולם התוכן של הדוברים, שאת השיחה ביניהם יש לתמלל. "הקמנו צוות שעוסק בקוסטומיזציה", אמר לנו בזמנו, "אם תיקח משפטים שהוקלטו בתיאטרון או בחדשות או במגרש ספורט, התמלול בענן של מייקרוסופט יעבד את כולם בצורה שטוחה, והביצועים יהיו ממוצעים. בכדורסל למשל, יש ז'רגון מסוים אז צריך להקים בסיס נתונים שמתמקד בו, וככה בעצם בחברות שונות שיכולות להיות לקוחות שלנו".
- גוגל מאיימת על OpenAI ומפילה את סופטבנק
- אנבידיה - תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
ובחזרה לשיחתנו הנוכחית: אדלסברג טוען כי "גם לגדולים ביותר אין משאבים בלתי מוגבלים והם מנסים להיות אופטימליים". "אם יש להם פתרון טוב, הם יציעו אותו ל-6 שפות מוגדרות, או אפילו 30 לצורך העניין, וברור שלהשקיע באנגלית אמריקאית, ספרדית או פורטוגזית – שפות שמאות מיליוני דוברים אותן, זה יותר חשוב להם מאשר דיאלקטים נישתיים יותר של ספרדית או ניבים של ערבית שבהם אנחנו פעילים".
לא יכול להיות מצב בו הבעלים החדשים מיקרוסופט ינחו את ניואנס כן להתחיל להסתכל על נישות בשוק הזה, כאלה שבהן אתם פעילים, ולפתח עבורן את הטכנולוגיה שלה?
"בוא נפזר את הערפל סביב העניין הזה, ואזכיר שכבר מנהלי מיקרוסופט התבטאו בנושא מיד אחרי הרכישה: הנקודה מאד פשוטה – המוטיבציה לעסקה הייתה לתפוס נתח שוק בתחום הבריאות, וניואנס טוענת לנתח של 40%. עם כל הכבוד לניואנס, אנחנו לא נמצאים שם".
אז לשיטתך במצב היום הכסף הגדול בתחום התמלול נמצא בשוק הבריאות או בפיננסים ולכן זה המיקוד של ניואנס. אבל לא יכול להיות שעוד כמה שנים גם עולמות תוכן נוספים יהיו כלכליים עבורם, כמו עולם הספורט שעליו דיברנו?
"תמיד יכול להיות מצב כזה כי האנושות כל הזמן מחפשת עוד שירותים והשפה האנושית מפותחת ומתפתחת, אבל זה גם אומר שלנו באודיוקודס יהיה שוק בריא וצומח לעוד עשרות שנים קדימה. יותר חשוב לי מזה להבהיר שאנחנו עובדים מאד צמוד עם מיקרוסופט בתחומים מסוימים – לא בתחום הזה. בתחום הזה אנחנו משתמשים במיקרוסופט, אבל אנחנו לא פרטנר שלהם. הם עבדו עם ניואנס קודם, רכשו אותם, וימשיכו לעבוד איתם יותר חזק. אבל זה לא משליך בשום צורה על שיתוף הפעולה ביננו".
ולנושא אחר: אתם יודעים להפוך אודיו לטקסט, למה אתם לא עושים ההיפך? טריניטי של סומוטו למשל דיווחה השבוע על עסקה שבה הטכנולוגיה שלה משמשת להקראת כתבות עבור כבדי ראייה מאתרי חדשות פופולריים. אפשר לדמיין אתכם במקומם, לא?
"הצוות שלנו בתחום הקוגניטיב סרוויסז כולל 10-15 איש, ובכותרת הזאת נכללים ספיץ'-טו-טקסט, טקסט-טו-ספיצ' ועוד טכנולוגיות כמו משין לרנינג, NLU שזה הבנת שפה טבעית ו-NLP שפירושו עיבוד שפה טבעית. מכל זה בחרנו להתמקד כרגע בספיצ'-טו-טקסט, כי טקסט-טו-ספיצ' מחייב המון השקעות. מה שכן, כשאנחנו נדרשים על ידי הלקוחות ליישומים כאלה, אנחנו מוציאים את זה החוצה לספקים חיצוניים – גם לניואנס, אגב. המחירים סבירים ואין סיבה שנעשה את זה לבד. מתי כן נשקיע בזה? כשאנחנו מאמינים שזה יספק לנו יתרון תחרותי, לכן למשל אנחנו כן עובדים על טקסט-טו-ספיצ' בעברית".
דיווחתם ברבעון החולף על רכישה עצמית של מניות בהיקף 10 מיליון דולר, זה חלק ממכסה שטרם השלמתם או שכיסיתם את מלוא הסכום?
- 5.לא עובד 30/04/2021 19:48הגב לתגובה זולא הייתי נוגע במניעה הזאת גם עם מקל של 2 מטר
- למה ? (ל"ת)ינשוף 04/05/2021 09:49הגב לתגובה זו
- 4.אייל 30/04/2021 11:42הגב לתגובה זוצריך לקנות מניות שלה
- 3.חברה מעולה מתומחרת בחסר (ל"ת)yehuda04 29/04/2021 16:09הגב לתגובה זו
- 2.מניה טובה להשקעה 29/04/2021 16:05הגב לתגובה זומאמין לו לכל מילה .. לא לקשר בין הדברים ..
- 1.אלירן 29/04/2021 15:59הגב לתגובה זושמישהו יסביר לי עם כל הכתבה הטובה הזו למה המניה יורדת??

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
