סיסקו חוזה עלייה של 5% בהכנסות - אז למה האנליסטים פסימיים?
האם סיסקו תצליח להתאושש מהירידה העקבית שלה בהכנסות? חברת התשתית הטכנולוגית פרסמה את הדוח הרבעוני והציגה הכנסות של 11.96 מיליארד דולר עלייה קלה לעומת הכנסות של 11.93 מיליארד דולר ברבעון השלישי. על פני שנה, החברה רשמה ירידה בהכנסות של 45 מיליון דולר (כ-12.005 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2019).
על פי הקצב הנוכחי של התאוששות, החברה תחזור להציג עלייה בהכנסות באפריל הקרוב. הקצב יציב, אך כנראה שהוא איטי מדי עבור המשקיעים. זאת מאחר שמאז שהחברה פרסמה את הדוח מניית CISCO SYSTEMS ירדה בכמעט 3%.
התוצאות של סיסקו עמדו בתחזיות שלה כאשר מסרה כי אלו יהיו דומות עם אפשרות לעלייה של עד 2%. רווחי Non-GAAP עמדו על 79 סנט למניה, גבוהות מהתחזית של החברה (76 סנט) ושל הקונצנזוס של המשקיעים (74 סנט).
אז מה ממתין לבעלי המניות: תחזית ההכנסות של סיסקו לרבעון הבא היא לעלייה של 3.5% עד ל-5.5% לעומת התוצאות אשתקד. השוק חוזה עלייה של 3%. סיסקו חוזה רווחים של 80-82 סנט, דומה לתחזית בוול סטריט.
- מחפשים יציבות ושפיות? החברה שתמיד היתה שם בשביל זה
- סיסקו ו-IBM בונות את האינטרנט הקוונטי: מחשבים שמדברים ביניהם תוך 5 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית יצרנית ציוד רשתות התקשורת נאבקת בשנים האחרונות בירידה בביקוש ממשרדים, עם המעבר של פלח לקוחות הולך וגדל שעובר לטכנולוגיית ענן. כמובן שמשבר הקורונה החמיר את הירידה הזו.
הזווית של האנליסטים
האנליסט של בית ההשקעות נידהאם, אלכס הנדרסון, אישר מחדש אתמול את הדירוג שלו לסיסקו ברמת "החזק". לדבריו, הריבאונד בהכנסות של סיסקו מגיע לאחר עלייה בהזמנות בשיעור של 1% והצפי לגידול של 5% במכירות נרשם לאחר שההזמנות ירדו ב-9% בשנה שעברה.
הנדרסון גם מציין כי אורכו של הרבעון באפריל יהיה ארוך בשבוע נוסף, ולכן אמור להגדיל בכ-2% את קצב הצמיחה. הנדרסון מסביר כי מניית סיסקו היא "במחיר סביר", עם סיכונים מוגבלים, אך הוא לא רואה סיבה למהר לקנות אותה.
- הדור הבא של משחקי הווידאו נבנה באמצעות בינה מלאכותית
- 1.8 מיליארד דולר: כשהלוטו וחג המולד נפגשים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
האנליסט של ויליאם בלייר, ג'ייסון אדר, מחזיק בדעה דומה לזו של הנדרסון. אדר מציין כי כשלוקחים בחשבון את אורכו של הרבעון הבא - דבר שהקונצנזוס ברחוב לא עשה - התחזית למכירות של סיסקו נראית פאסימית למדיי. "אין כאן סימן מהדהד לכך שהחברה שינתה את המומנטום", הוא כותב.
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.

הדור הבא של משחקי הווידאו נבנה באמצעות בינה מלאכותית
ההתקדמות הטכנולוגית בתחום הבינה המלאכותית מתחילה לחדור לעומק תעשיית משחקי הווידאו, עם הופעתם של מודלים חדשים המסוגלים לייצר סביבות תלת־ממד אינטראקטיביות. במוקד השינוי עומדים מה שמכונים “מודלי עולם” - מערכות AI שנועדו לדמות את המציאות הפיזית ולפעול בתוכה. בניגוד לכלי בינה מלאכותית קודמים, שהתמקדו בטקסט, תמונה או וידאו, המודלים החדשים מייצרים מרחבים דינמיים שבהם ניתן לנוע, לפעול ולהגיב בזמן אמת.
חברות מחקר ופיתוח מובילות, ובהן DeepMind של גוגל, לצד יזמים פרטיים וסטארט־אפים עתירי הון, רואים במשחקי הווידאו קרקע ניסוי אידיאלית. הסיבה לכך היא השילוב בין מורכבות טכנולוגית גבוהה לבין סביבה מבוקרת יחסית, שבה ניתן לבדוק יכולות מתקדמות מבלי להתמודד עם רגולציה כבדה.
תעשייה של 190 מיליארד דולר בשנה
לפי הערכות, מדובר בתעשייה שמגלגלת קרוב ל־190 מיליארד דולר בשנה, עם קהל גלובלי רחב וצמא לחדשנות. עבור חברות AI, מדובר בהזדמנות להטמעה מהירה של טכנולוגיות חדשות בקנה מידה מסחרי. כבר כיום נעשה שימוש בבינה מלאכותית ליצירת רכיבים שונים במשחקים, כגון דמויות, טקסטורות ונופים. אולם מודלי העולם מרחיבים את השימוש הזה ומאפשרים יצירה שלמה של סביבות משחק, ולא רק של אלמנטים בודדים בתוך עולם קיים.
מנהלים באולפני משחקים מדווחים כי השימוש בכלים מבוססי AI האיץ משמעותית את קצב הפיתוח. לדבריהם, תהליכים שארכו חודשים התקצרו לשבועות, ולעיתים אף ימים, מה שמאפשר להוציא לשוק משחקים מהר יותר או לבצע יותר ניסויים בשלב הפיתוח.
- כ-150 דולר בחודש על גיימינג - ההוצאה של המכורים מטפסת
- פלייטיקה תרכוש את סופרפליי הישראלית תמורת 700 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטכנולוגיה מחלחלת גם לשיתופי פעולה בין תעשיית המשחקים לעולמות תוכן אחרים. דמויות מוכרות מזיכיונות קולנועיים וטלוויזיוניים הופכות לדמויות אינטראקטיביות בתוך משחקים, המסוגלות להגיב לשחקן בשיחה חיה ולא לפעול רק לפי תסריט קבוע מראש. במקביל, חברות AI משקיעות בפיתוח מודלים שיוכלו להשתלב ישירות במנועי המשחק המרכזיים, כמו Unity ו־Unreal. גורמים בתעשייה מעריכים כי מנועי המשחק עצמם יידרשו לעבור התאמות משמעותיות, כדי לתמוך בתוכן שנוצר בזמן אמת ולא רק בקבצים מוכנים מראש.
.jpg)