סיסקו חוזה עלייה של 5% בהכנסות - אז למה האנליסטים פסימיים?
האם סיסקו תצליח להתאושש מהירידה העקבית שלה בהכנסות? חברת התשתית הטכנולוגית פרסמה את הדוח הרבעוני והציגה הכנסות של 11.96 מיליארד דולר עלייה קלה לעומת הכנסות של 11.93 מיליארד דולר ברבעון השלישי. על פני שנה, החברה רשמה ירידה בהכנסות של 45 מיליון דולר (כ-12.005 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2019).
על פי הקצב הנוכחי של התאוששות, החברה תחזור להציג עלייה בהכנסות באפריל הקרוב. הקצב יציב, אך כנראה שהוא איטי מדי עבור המשקיעים. זאת מאחר שמאז שהחברה פרסמה את הדוח מניית CISCO SYSTEMS ירדה בכמעט 3%.
התוצאות של סיסקו עמדו בתחזיות שלה כאשר מסרה כי אלו יהיו דומות עם אפשרות לעלייה של עד 2%. רווחי Non-GAAP עמדו על 79 סנט למניה, גבוהות מהתחזית של החברה (76 סנט) ושל הקונצנזוס של המשקיעים (74 סנט).
אז מה ממתין לבעלי המניות: תחזית ההכנסות של סיסקו לרבעון הבא היא לעלייה של 3.5% עד ל-5.5% לעומת התוצאות אשתקד. השוק חוזה עלייה של 3%. סיסקו חוזה רווחים של 80-82 סנט, דומה לתחזית בוול סטריט.
- סיסקו ו-IBM בונות את האינטרנט הקוונטי: מחשבים שמדברים ביניהם תוך 5 שנים
- סיסקו מדווחת על רבעון חזק, המניה עולה בעקבות ביקושים לתשתיות AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית יצרנית ציוד רשתות התקשורת נאבקת בשנים האחרונות בירידה בביקוש ממשרדים, עם המעבר של פלח לקוחות הולך וגדל שעובר לטכנולוגיית ענן. כמובן שמשבר הקורונה החמיר את הירידה הזו.
הזווית של האנליסטים
האנליסט של בית ההשקעות נידהאם, אלכס הנדרסון, אישר מחדש אתמול את הדירוג שלו לסיסקו ברמת "החזק". לדבריו, הריבאונד בהכנסות של סיסקו מגיע לאחר עלייה בהזמנות בשיעור של 1% והצפי לגידול של 5% במכירות נרשם לאחר שההזמנות ירדו ב-9% בשנה שעברה.
הנדרסון גם מציין כי אורכו של הרבעון באפריל יהיה ארוך בשבוע נוסף, ולכן אמור להגדיל בכ-2% את קצב הצמיחה. הנדרסון מסביר כי מניית סיסקו היא "במחיר סביר", עם סיכונים מוגבלים, אך הוא לא רואה סיבה למהר לקנות אותה.
- מיקרוסטרטג'י נפלה 60% והיא עדיין יקרה
- דוחות חזקים וקמפיין ויראלי: Gap מזנקת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
האנליסט של ויליאם בלייר, ג'ייסון אדר, מחזיק בדעה דומה לזו של הנדרסון. אדר מציין כי כשלוקחים בחשבון את אורכו של הרבעון הבא - דבר שהקונצנזוס ברחוב לא עשה - התחזית למכירות של סיסקו נראית פאסימית למדיי. "אין כאן סימן מהדהד לכך שהחברה שינתה את המומנטום", הוא כותב.
שורט (דאי אי)השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
אם אפילו אנבידיה לא הצליחה לאושש את השוק, ייתכן שהוא בשל לתיקון. אם זה אכן קורה, מי שיובילו אותו יהיו כנראה מקצועני המכירות בחסר, שבניגוד למה שרבים חושבים, פעילותם חשובה כי היא מחזירה לשוק את השפיות. הבעיה היא שלצד אלה, פועלים גם אין סוף סחרני יום שעושים גם הם שורטים אבל ללא כל אסטרטגיה מאחוריהם, והם כן פוגעים בשוק. וגם: ההזדמנות שנמצאת בריסקיפייד
עד לפרסום דוחות אנבידיה בסוף המסחר של יום ד' השבוע, וול סטריט עברה שבוע שנראה כאילו היא מתקרבת לצוק ואליבא דתקשורת נראה שהיא די בטוחה שיש משבר אמיתי. המניות ירדו בכל מקום, בארה"ב, ביפן, בדרום קוריאה וגם באירופה. מדדי ה-S&P, הדאו ג'ונס והנאסד"ק אותתו על מה שעשוי להיות רצף ההפסדים הארוך ביותר מאז אוגוסט.
בגיי'.פי מורגן אמרו כי "השוק סובל מצרבת קולקטיבית שמקורה באנבידיה שהפכה למבחן הלחץ הלא רשמי לכלל המסחר בבינה מלאכותית, ומגזר הטכנולוגיה מתחיל לפתע למצמץ בחוזקה. הסחר שבעבר הרגיש בלתי ניתן לעצירה מרגיש עכשיו בפאניקה".
הפד לא הרגיע אף אחד, מבול של נתונים כלכליים מאוחרים, כולל דוח התעסוקה של ספטמבר שעדיין חסר, צפוי סוף סוף להתפרסם, וכל רמז לבעיות עלול להחליש את הטיעון להורדת ריבית שצפו המומחים בדצמבר. היו"ר ג'רום פאוול כבר הטיל ספק בהורדת הריבית באומרו שהורדה רחוקה מלהיות מובטחת, ונשיאת הפד של בוסטון, סוזן קולינס, חזרה על אזהרה זו. שוב גבר החשש שמניות בינה מלאכותית, כמו אנבידיה, מוערכות יתר על המידה וכי נוצרה בועת השקעות. ואומנם, גם אחרי פרסום הדוחות שהיו כידוע טובים מהתחזיות, השוק שפתח בעליות, נסגר בירידות חדות.
את הכתבה של יום שישי הקודם התחלתי במשפט, "האם צריך תיקון? בהחלט" וניסיתי להסביר את הסיבות לכך שהוא מאחר להגיע. ציינתי שכדי שתיקון יפרוץ צריך להופיע "זרז" שיגרום לו לפרוץ, משהו שיזכיר למשקיעים שהם פועלים בשיגעון. שכחתי, לצערי, לציין את השורטיסטים כאחד מהם ונראה שבסוף הם שיובילו את התיקון הנוכחי.
- אנבידיה מושכת את השוק למעלה: הנאסד"ק בעלייה של 1.4%; גל עליות במניות ה־AI
- מנסיכות נפט למעצמת AI: החזון הטכנולוגי והצבאי החדש של סעודיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תיקון - כן, משבר אמיתי - לא
התיקון הנוכחי, שאני ורבים אחרים ממתינים לו מזה זמן, הכרחי, לבטח בתחום הטכנולוגי ויותר מזה בכל הקשור לתחומי הבינה המלאכותית, הקוונטים וכדומה. אבל ההשוואה למשברים נוסח 2000, 2008 ואפילו 1929 פשוט אינה במקומה.
קמפיין "Better in Denim" של The Gap. קרדיט: אתר החברהדוחות חזקים וקמפיין ויראלי: Gap מזנקת
מניית חברת Gap Gap Inc. 7.9% מזנקת, לאחר שפרסמה דוח רבעון השלישי שמשלב ביצועים פיננסיים יציבים יחד עם הצלחה תרבותית רחבה, כשקמפיין הג'ינס הוויראלי “Better in Denim” הפך לנקודת אור בולטת והוביל לצמיחה-דו־ספרתית במכירות
הג’ינס. מנכ"ל החברה, ריצ'רד דיקסון, ציין כי מדובר באחד המהלכים המוצלחים ביותר בתולדות המותג, לאחר שהקמפיין צבר מעל שמונה מיליארד חשיפות וחצי מיליארד צפיות ברשתות החברתיות, שהיתרגמו במהרה לביקושים ממשיים בחנויות. ההצלחה הוויראלית סייעה למשוך לקוחות צעירים,
במיוחד דור ה-Z, ולמצב מחדש את Gap כמותג עדכני ורלוונטי בשוק תחרותי ועמוס מסרים.
במקביל להצלחת הקמפיין, Gap הציגה ביצועים חזקים בחנויות עם עלייה של 5% במכירות בחנויות זהות, הרמה הגבוהה ביותר מאז 2018 והרבעון השביעי ברציפות שבו החברה מציגה שיפור.
רוב מותגי הקבוצה הציגו צמיחה: Old Navy עלתה ב-6%, Gap עצמה זינקה ב-7% ובננה ריפבליק עלתה ב-4%. מבחינת המותגים, Athleta הייתה נקודת החולשה היחידה, עם ירידה של 11%. הנתונים מצביעים על תנועה גוברת בחנויות ועל כך שהחברה מצליחה להחזיר לקוחות ותיקים ולמשוך חדשים,
גם בתקופה שבה האתגר הקמעונאי גדול.
ברבעון השלישי רשמה Gap רווח של 0.62 דולר למניה, 0.03 דולר מעל תחזיות האנליסטים אך ירידה של 14% בהשוואה לשנה שעברה. ההכנסות עלו ל-3.9 מיליארד דולר, בהתאם לצפי השוק, עם עלייה של 2% במכירות אונליין ועלייה של 3%
במכירות החנויות. שולי הרווח הגולמי השתפרו ל-42.4%, עלייה משמעותית של 30 נקודות בסיס. למרות צמיחה ברורה בפעילות, סל הקנייה הממוצע נותר יציב יחסית, מה שמסביר את העלייה המתונה בהכנסות לעומת התנועה הגבוהה.
המאזן של החברה מציג עוצמה נוספת: Gap סיימה את הרבעון עם 2.5 מיליארד דולר במזומנים, מקבילים למזומנים והשקעות קצרות טווח, והציגה עלייה של 13% משנה לשנה וללא חוב נטו. הגמישות הפיננסית מאפשרת לחברה להמשיך ולהשקיע בשיווק, במיתוג מחדש ובשדרוג חנויות, תוך חיזוק קו המוצרים המוביל שלה.
- גאפ חוזרת לצמוח: עקפה את הציפיות וקופצת ב-8%
- גאפ קופצת ב-27% לאחר דוחות חזקים - האסטרטגיה החדשה עובדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Gen Z ככוח מניע: מהוויראליות לעגלת הקניות
דיקסון ציין כי הצלחת הקמפיין אינה מקרית. לדבריו, דור ה-Z הוא כיום המוביל בצריכת תוכן משפיענים, ובשיחות הצרכנים שלהם נמצא מנוע מכירות חזק במיוחד. “תוכן של משפיעניות ומשפיענים הוא אמצעי גילוי המוצרים הראשון במעלה אצל Gen Z ומילניאלס”,
אמר, וציין כי Gap “עם ביצועים מצויינים בזירה הזאת”. בנוסף, שיתופי פעולה כמו זה עם המעצבת Sandy Liang תרמו להרחבת קהל הלקוחות הצעיר ולהגדלת החשיפה בקרב צרכנים שמחפשים מותגים עם אמירה, עקביות וסיפור. וכך, המכלול, קמפיין ויראלי, קולקציות ממוקדות ושיתופי פעולה,
מייצר תדמית מחודשת של Gap כמותג ומצליח לחבר בין ערכים מסורתיים לבין רוח עדכנית.
