דיווח: אופ"ק צפוי להמשיך את הסכם הקיצוץ עד לסוף השנה
חודש לאחר הקריסה ההיסטורית של מחירי הנפט סביב פקיעת החוזים של חודש מאי, נראה כי הסיטואציה סביב הפקיעה של חוזי יוני (בשבוע הבא) נראית אחרת לחלוטין. מחיר חוזה לחודש יוני מטפס כעת ביותר מ-6% ונסחר מעל לרמה של 29 דולר לחבית. נזכיר כי רק לפני 3 שבועות נסחר מחיר החוזה מתחת ל-10 דולר לחבית. ברקע לעליות היום, דיווחים כי ארגון אופ"ק פלוס רוסיה צפוי להודיע בימים הקרובים על הארכת הסכם קיצוץ התפוקה הנוכחי עד לסוף השנה. נזכיר כי בתחילת החודש האחרון החל בפועל הקיצוץ בהיקף של 9.7 מיליון חביות ליום, כאשר הקיצוץ תוכנן לחודשים מאי ויוני בלבד. נזכיר כי מוקדם יותר השבוע דווח ברשת החדשות בלומברג כי סעודיה החליטה באופן חד צדדי להוריד את תפוקת הנפט שלה ב-1 מיליון נפט ביום, לרמה של 7.5 מיליון חביות ביוני הקרוב - מדובר ברמת התפוקה הנמוכה ביותר של המדינה מאז שנת 2002. בנוסף, נציין כי בעקבות מחירי הנפט הנמוכים, מספר אסדות הנפט בארה"ב ממשיך לרדת בעקביות בשבועות האחרונים. הצפי הוא שסקר ה-Baker Hughes היום יצביע על ירידה נוספת בשבוע האחרון. בעקבות הקיצוץ בתפוקת המדינות והחזרה של חלק מהמדינות בעולם לשגרה, כבר מביאים לסימנים כי הלחץ על המלאים בעולם מתחיל להתפוגג. חשוב להדגיש כי יש גם גורם טכני שמעניק דחיפה משמעותית לחוזים לטווח הקצר. העובדה כי כל תעודות הסל על הסחורה עברו מוקדם יותר החודש לסחור על חוזים ארוכים יותר מורידה משמעותית את הלחץ סביב הפקיעה, שכן אין גוף גדול שמחוייב למכור במיידית. מסיבה זו, תעודת USO שעלתה לכותרות בחודשים האחרונים הציגה עלייה של רק 30% בשבועות האחרונים לאחר השפל שקבע בסוף אפריל, לעומת זינוק של מאות אחוזים במחיר החוזה לחודש הקרוב. לקריאה נוספת: האם משקיעי USO יודעים במה הם משקיעים?
- 5.דירה=קורת גג 16/05/2020 01:58הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 4.רןעי 15/05/2020 22:40הגב לתגובה זוהנפט עלה ביומיים 17%. הולכת להיות חגיגה ביום א'. שווה לקחת חלק בהנפקה ולקבל אופציות
- כלכלן דמיקולו 16/05/2020 17:48הגב לתגובה זוגילוי נאות - אני מושקע בדלק בכמה עשרות אלפי שקלים. החברה בצרות לא קטנות. מחזיקי האג"ח דוחים פעם אחר פעם הצבעה על פירעון מיידי של החוב, יש לה הערת עסק חי ומחיר הנפט צלל. אני כבר מתחיל להשלים שהלך הכסף. מקווה שאני טועה...
- רפי 16/05/2020 02:30הגב לתגובה זודלק קבוצה לא תעלה בראשון וזה מהטעם הפדוט שההנפקה פתוחה והיא במחיר 25 אחוז פחות מהשער היום.לכן היא חייבת לרדת למחיר של ההנפקה
- 3.רואה הנסתר 15/05/2020 22:38הגב לתגובה זוהנפט יגיע תוך חודשיים ל- 50$ ועד לסוף שנה ל-65$ . במחירים כאלה איתקה של דלק קבוצה לא תתומחר באפס אלא בכ- 2 מילארד דולר. דלק קבוצה תחזור לשווי 7 מילארד לפחות , כלומר פי 7 מהיום
- 2.משה 15/05/2020 20:23הגב לתגובה זויהיה מעניין בראשון
- העילה של דלק כמו כוסות רוח למת! (ל"ת)האמיתי 15/05/2020 22:29הגב לתגובה זו
- 1.כאילו שיש להם ברירה. אין איפה לאכסן את התפוקה. (ל"ת)מה, באמת? 15/05/2020 19:17הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
