ביונד מיט
ביונד מיט

ביונד מיט: המשקיעים מתעוררים מהחלום, או שמדובר בהזדמנות?

לאחר שסחפה אחריה את המשקיעים עם הנפקה מהסרטים, משקיעי חברת תחליפי הבשר חווים בעיקר אכזבות בחודשים האחרונים. הסקטור גדל במהירות, אך בשווקים מעניקים תחזית מתונה לרבעונים הקרובים
עמית נעם טל | (2)

מניית חברת תחליפי הבשר ביונד מיט (סימול:BYND) נחשבה מוקדם יותר השנה ללהיט של וול סטריט עם זינוק של מאות אחוזים. עם זאת בחודשים האחרונים המומנטום סביב החברה נחלש משמעותית. כאשר מניית החברה השלימה צניחה של קרוב ל-70% מהשיא. לאחר הירידה החדה, האם מדובר בהזדמנות רכישה או שמדובר בניסיון לתפוס "סכין נופלת"?

הטוב - החברה צומחת בתחום מתפתח מאוד. סטיבן סטרקולה, אנליסט ב-UBS העריך בחודש שעבר כי "מכירות תחליפי הבשר דרך הרשתות הגדולות יגיעו לכ-8 מיליארד דולר עד שנת 2025, נתון המייצג גידול שנתי ממוצע של כ-42% ב-5 השנים הבאו, דבר שצפוי להעניק לחברה רוח גבית ברבעונים האחרונים בתור אחת השחקניות הגדולות. 

בנוסף, נזכיר כי הדו"חות האחרונים של החברה היו טובים: החברה הציגה הכנסות של 92 מיליון דולר ברבעון ה-3 של השנה, זינוק שנתי של 250% והרבה מעל התחזיות המוקדמות בשווקים. גם בשורה התחתונה הצליחה החברה להכות את התחזיות עם רווח נקי של 4.1 מיליון דולר או 0.06 דולרים למניה.

הפחות טוב – התחרות בתחום גדלה. חברות כמו קלוג (סימול:K) ו-Impossible Foods משקיעות גם הן משאבים רבים בתחום. לפיכך, לא בטוח כלל כי הגידול של הסקטור יתורגם בוודאות למחיר המניה. אם מסתכלים על התחזיות בשוק לעתיד, נראה כי המשקיעים מתחילים לתמחר צמיחה איטית יותר. 

השוק צופה כעת כי ההכנסות של החברה ברבעון הקרוב יסתכמו ב-76.4 מיליון דולר, אמנם עלייה משמעותית ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אך נתון שמאותת על האטת הצמיחה ביחס לרבעונים האחרונים. התחזית לרבעון הבא עומדת כעת על הכנסות של 75.5 מיליון דולר, בהחלט לא תחזיות המצביעות על המשך צמיחה כמו בשנים האחרונות.  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סוחר מקצועי 25/12/2019 00:25
    הגב לתגובה זו
    מדובר בספקולציה נטו, המסחר עליה כרגע הוא ספקולטיבי נטו. איך אפשר להעריך עתיד כשאין הווה? אפשר, אבל רק בניחושים, או בעזרת אינטואיציית על.
  • המבין 25/12/2019 17:57
    הגב לתגובה זו
    ומי שחושב שיש הווה חי בסרט.. הטרנד חזק מאוד, אין ספק. אבל ביונד מיט זה גימיק. חברה הפסדית שלא מצליחה לייצר מזומן, למען האמת מפסידה ארגזים של מזומן. סתם גימיק בקיצור
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.