"הזהב יגיע ל-4,000 דולר" - התחזית של ג'יי פי מורגן
תחזית אופטימית של ג'יי פי מורגן מעריכה כי מחיר הזהב יזנק עוד כ-20% עד אמצע 2026, בעקבות חוסר הודאות הגיאופוליטית, רכישות מאסיביות של בנקים מרכזיים, והרצון של המשקיעים להתרחק מהדולר ומשווקי המניות
האם הזהב בדרך לשיאים חדשים גם ב-2026? לפי תחזית של ג'יי פי מורגן, התשובה היא כן. הבנק מעריך כי מחיר אונקיית זהב יטפס ל-3,675 דולר ברבעון האחרון של 2025, ויגיע עד לרמה של 4,000 דולר כבר ברבעון השני של 2026 - זינוק של כ-20% ממחירו הנוכחי, שנע סביב 3,340
דולר לאונקיה. מדובר בתחזית אופטימית במיוחד, שמגיעה לאחר עלייה חדה של 28% מתחילת השנה ו-44% בשנה האחרונה בלבד.
הנסיקה האחרונה הובילה את הזהב לשיא של 3,500 דולר לאונקיה כבר באפריל השנה, על רקע חוסר הודאות הגיאופוליטי, המתיחות בזירת הסחר והמלחמה בין ישראל לאיראן. לפי האנליסטים בבנק, הזהב עבר לאחרונה שינוי מבני, ומלבד היותו נכס גידור קלאסי בתקופות של אינפלציה או משבר, הוא הופך לכלי אסטרטגי יותר ויותר עבור המשקיעים והמדינות.
מנהלת תחום הסחורות הגלובליות ב-ג'יי פי מורגן, נטשה קנאבה, מסבירה כי "הזהב חוזר למרכז הבמה כתגובה לחששות מתמשכים ממיתון, סטגפלציה, סיכוני מדיניות כלכלית אמריקאית
ואי ודאות גיאופוליטית". לדבריה, ההשקעה בזהב ממשיכה להיחשב כאחת הדרכים היעילות ביותר לגידור מפני ירידות בשווקים. בניגוד למניות או אג"ח, בתקופות של ריביות נמוכות או דולר חלש, הזהב נהנה מהעדפה מצד משקיעים. המבנה שלו כנכס שאינו תלוי בשוק ההון או בתנודתיות הכלכלה
האמריקאית הופך אותו לפופולרי במיוחד בזמנים של משבר.
- השותף של באפט לא האמין בזהב. היום הוא היה אוכל את הכובע
- מ-AI לזהב? מחיר המתכת עשוי להכפיל את עצמו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזית אופטימית - אבל הסיכון עדיין קיים
לצד התחזית החיובית, בג'יי פי מורגן מזהירים גם מהתרחישים שיכולים לשנות את התמונה. אם המתיחות הגיאופוליטית תירגע, אם ארה"ב תגיע להסכמי
סחר יציבים או אם ריבית הפד' תרד בקצב מהיר מדי - הזהב עלול לאבד גובה. במילים אחרות: ירידת אי הוודאות עלולה לפגוע באטרקטיביות של המתכת היקרה, אחרי הריצה המרשימה.
חלק מהביקוש הגובר לזהב נובע לא רק ממשקיעים פרטיים אלא גם מהבנקים המרכזיים בעולם. לפי התחזית, ב-2025 ימשיכו הבנקים המרכזיים לרכוש זהב בהיקף גבוה של כ-900 טון בשנה, מתוך מגמה ארוכת טווח של גיוון הרזרבות והפחתת החשיפה לדולר האמריקאי. כיום, הבנקים המרכזיים מחזיקים בכ-36,200 טון זהב, כ-20% מהעתודות הרשמית שלהם, לעומת כ-15% בלבד בסוף 2023. המדינות שמובילות באחוז הזהב מתוך סך הרזרבות שלהן הן פורטוגל, אוזבקיסטן, ארה"ב, גרמניה, צרפת ואיטליה - כולן עם מעל ל-70% מהרזרבות בזהב. לעומתן, מדינות כמו יפן, סין, ערב הסעודית וטאיוואן מחזיקות בפחות מ-10% מהעתודות שלהן בזהב.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
גם המשקיעים הפרטיים נוהרים בזהב
במקביל לפעילות הבנקים המרכזיים, גם ציבור המשקיעים ממשיך להזרים כסף לזהב - בין אם דרך קרנות סל (ETF), חוזים עתידיים או רכישת מטילי זהב
פיזיים. בשנת 2024, היקף ההחזקה הכולל בזהב מצד משקיעים עלה ל-49,400 טון, כאשר החזקות המטילים והמטבעות הפיזיים מהווים כ-45,400 טון מתוכם.
שווי ההחזקות הללו, לפי מחירי השוק, הגיע לשיא של 5 טריליון דולר - רמות שלא נראו מאז 2011. גם
קרנות ה-ETF חוו גיוסים משמעותיים של 310 טון מתחילת השנה - עלייה של כ-10%, ובמיוחד בולטת הצמיחה בסין (70%) ובארה"ב (9.5%).
- 4.הפרוטוקול 27/06/2025 14:01הגב לתגובה זוגם אמין גם מאובטח גם מקובל על המערכת הבנקאית וגם הולך להגיע לגבהים מטורפים.השקעה בחברות הכרייה בזהב הנסחרות יכולה להוליד תשואה אדירה
- 3.מאייר 27/06/2025 09:51הגב לתגובה זויתכן שיהיו עליות ויתכן שיהיו ירידות זה נכון לכל דבר
- 2.אפילו ל5000 התחזית שלי (ל"ת)אנונימי 25/06/2025 18:54הגב לתגובה זו
- 1.העורב 25/06/2025 15:54הגב לתגובה זומאז יותר משילש את עצמו והפך אותי למיליונר.כל אחד חייב להחזיק זהב בתיק.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
