אדם פורוגי אפלובין (אפלובין)
אדם פורוגי אפלובין (אפלובין)

אפלובין צונחת ב-10% - בוול-סטריט מרגיעים

למרות הירידה חדה במניה, מסיטי מציבים מחיר יעד של 600 דולר - אפסייד של 136%

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אפלובין

לאחר שהייתה כוכבת הנאסד"ק 100 בשנת 2024, מניית חברת אפלובין AppLovin 1.11%  נופלת ב-10%. למרות זאת, בסידי ממהרים להרגיע ומעודדים את המשקיעים לא להיכנע לפאניקה כשהם צופים אופק חיובי לשנת 2025. "התגובה של השוק מוגזמת," טוען האנליסט ג'ייסון בזינט. לדבריו, המומנטום השלילי בשוק המניות הרחב, בשילוב עם דוחות ביקורתיים שפורסמו לאחרונה, הביאו לירידת ערך חדה ולא מוצדקת.


נכון ליום שני, נסחרה מניית אפלובין בשער של 240.35 דולר, נמוכה ב-11% מיום המסחר הקודם ומסמנת את הרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת נובמבר אשתקד. מדובר בנסיגה של למעלה ממחצית מהשיא ההיסטורי של 510.13 דולר שנרשם בפברואר האחרון.


הזרז לירידות החדות היו פרסומים של שתי קרנות גידור המתמחות במכירה בחסר - Fuzzy Panda Research ו-Culper Research. הקרנות האשימו את אפלובין בהפרת תנאי השימוש של חנויות האפליקציות המובילות, טענות שהחברה טרם הגיבה אליהן באופן מפורט.


עם זאת, חשוב לשים את הדברים בפרספקטיבה - למרות הנפילה האחרונה, מניית אפלובין עדיין רושמת עלייה מסחררת של כ-351% בשנה האחרונה. נתון שמעלה שאלות לגבי הסיבות האמיתיות לירידות הנוכחיות. "השוק מתמחר כעת סיכוי של 50% שהון המניות של אפלובין יאבד מערכו לחלוטין," מסביר בזינט. אולם לדעתו, הסיבה לכך אינה קשורה בהכרח לאמינות הטענות של המוכרים בחסר, אלא לחששות הנוגעים למהירות הצמיחה חסרת התקדים של החברה, למודל העסקי המורכב שלה, ולחשדנות המסורתית של משקיעים כלפי חברות בתחום הפרסום הדיגיטלי.


נקודות לאופטימיות

בניגוד למגמה השלילית, בזינט נותר עם המלצת ה"קנייה" שלו, עם מחיר יעד של 600 דולר למניה - יותר מפי שניים ממחירה הנוכחי. האנליסט מבסס את האופטימיות שלו על מספר התפתחויות חיוביות שלדעתו השוק מתעלם מהן.


אחד הגורמים המעוררים תקווה הוא כניסתה של אפלובין לשוק המסחר האלקטרוני. דיווחים חשפו כי תוכנית הפיילוט של החברה בתחום זה הניבה הכנסות של כ-100 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2024 בלבד.


"מדובר בהתחלה מבטיחה בשוק ענק שטרם נוצל כראוי," כותב בזינט. "להערכתנו, מגזר זה צפוי להציג צמיחה משמעותית עם התרחבות הפיילוט והשקת כלים בשירות עצמי במהלך השנה הקרובה."

קיראו עוד ב"גלובל"


נקודה חיובית נוספת היא תוכנית רכישת המניות העצמית של החברה. האנליסט מעריך כי אפלובין עשויה להקצות עד 1.2 מיליארד דולר לרכישות חוזרות בשנת 2025. שינויים אחרונים במדיניות החברה מרמזים כי ייתכן ש-100% מתזרים המזומנים החופשי יופנה למטרה זו, מהלך שעשוי לתמוך במחיר המניה.


אף שתחזיות סיטי לגבי הכנסות הפרסום של אפלובין לשנים 2025-2027 שמרניות יותר מאלו של השוק הרחב, בזינט מדגיש: "גם עם ההערכות המתונות שלנו, המניה נראית אטרקטיבית במכפילים הנוכחיים."


האנליסטים אופטימיים

בזינט אינו לבד בגישתו. מתוך 29 אנליסטים המכסים את החברה, 21 ממליצים על "קנייה" או דירוג דומה, שישה ממליצים "החזק", ורק שניים תומכים ב"מכירה". נתונים אלה מצביעים על אמון נרחב יחסית בפוטנציאל החברה חרף האתגרים הנוכחיים.


בשבוע שעבר חווה השוק אכזבה נוספת כאשר אפלובין לא נכללה במדד S&P 500, בניגוד לציפיות רבים. במקומה, נבחרו החברות DoorDash, Williams-Sonoma ו-TKO. אי-הכללתה במדד המוביל מנעה ממנה זרם רכישות פוטנציאלי מצד קרנות המחקות את המדד, אך לדעת בזינט, אין בכך כדי לשנות את התמונה היסודית החיובית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. -0.61%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

מיקרוסופט. קרדיט: רשתות חברתיותמיקרוסופט. קרדיט: רשתות חברתיות

מיקרוסופט הורידה יעדי מכירות ל-AI - המניה מאבדת 2%

דיווח חדש חושף כי החברה עדכנה כלפי מטה את יעדי המכירות למוצרי בינה מלאכותית לאחר שרוב צוותי המכירות לא עמדו ביעדים; הנתונים מצביעים על פער בין ההתלהבות מהטכנולוגיה לבין האימוץ בפועל בשוק הארגוני

אדיר בן עמי |

מניית ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט Microsoft Corp -1.77%  מאבדת 2% בעקבות דיווח של אתר The Information, שלפיו החברה צמצמה את היעדים שהציבה למכירות מוצרי הבינה המלאכותית לשוק העסקי. לפי הפרסום, שינויים ביעדי המכירות נעשו בכמה יחידות בחברה, בעיקר בתחום הענן. גורמים המצוטטים בדיווח טוענים כי חלק גדול מצוותי המכירות לא הצליחו לעמוד ביעדים שנקבעו לשנה הפיסקלית שהסתיימה ביוני, ולכן ההנהלה התאימה את המספרים כלפי מטה.


מיקרוסופט משקיעה בשנה האחרונה מאמצים משמעותיים בהחדרת שירותי AI חדשים, ובראשם Copilot כחלק מחבילת Microsoft 365. למרות זאת, החברה נמנעה מלפרסם נתוני מכירות מפורטים שמאפשרים להעריך את קצב האימוץ בפועל.


ההתלהבות לא מתורגמת לרכישות

הדיווח מצטרף לשורה של סימנים לכך שההתלהבות המוקדמת מהטכנולוגיות החדשות אינה מתורגמת באופן מלא לרכישות רחבות בשוק הארגוני. חלק מהלקוחות, כך נראה, ממשיכים להתנסות בכלים אך דוחים החלטות השקעה ארוכות טווח. נתונים עדכניים של הלשכה לסטטיסטיקה בארה״ב מצביעים על עלייה הדרגתית בשימוש בבינה מלאכותית מ־3.7% מהעסקים לפני שנתיים לכ־10% בספטמבר האחרון. עם זאת, בקרב החברות הגדולות דוּוח על ירידה בשימוש במהלך חודשי הקיץ, כאשר חלק מהן עצרו פיילוטים ולא המשיכו לפריסה רחבה.


אחת הסיבות המרכזיות שהוזכרו על ידי עסקים היא הקושי להעריך את התועלת הכלכלית של הכלים החדשים. רבים מהפתרונות עדיין אינם מספקים חיסכון ברור, וחלקם ממשיכים לייצר טעויות שעלולות לגרום נזק תפעולי. ברקע לכך עומדות הוצאות העתק של ענקיות הטכנולוגיה על תשתיות AI. מיקרוסופט, לצד אמזון, גוגל ומטא, מנהלות מרוץ השקעות במרכזי נתונים ובשבבים ייעודיים, מתוך הנחה שהביקוש יגדל בהמשך. אולם בשוק גובר הדיון בשאלה האם ההשקעות הללו מקדימות את הביקוש בפועל.


כך למשל, יחידה אחת במערך המכירות של Azure דרשה מהנציגים להגדיל את היקפי השימוש של לקוחות במוצר בשם Foundry ב־50% בשנה החולפת. לפי הדיווח, פחות מ־20% מהם הצליחו לעמוד ביעד, ובעקבות זאת צומצם היעד לשנה הנוכחית לכ־25%. ההתאמות שביצעה מיקרוסופט מעידות על פער בין ההצהרות הפומביות של ענקיות הטכנולוגיה לבין המציאות בשטח. ייתכן שהשוק בשלב מוקדם מדי, או שהלקוחות מבקשים יותר הוכחות ליעילות לפני שהם מתחייבים לשדרוגים עתירי עלות.