אפלובין צונחת ב-10% - בוול-סטריט מרגיעים
למרות הירידה חדה במניה, מסיטי מציבים מחיר יעד של 600 דולר - אפסייד של 136%
לאחר שהייתה כוכבת הנאסד"ק 100 בשנת 2024, מניית חברת אפלובין AppLovin -1.74% נופלת ב-10%. למרות זאת, בסידי ממהרים להרגיע ומעודדים את המשקיעים לא להיכנע לפאניקה כשהם צופים אופק חיובי לשנת 2025. "התגובה של השוק מוגזמת," טוען האנליסט ג'ייסון בזינט. לדבריו, המומנטום השלילי בשוק המניות הרחב, בשילוב עם דוחות ביקורתיים שפורסמו לאחרונה, הביאו לירידת ערך חדה ולא מוצדקת.
נכון ליום שני, נסחרה מניית אפלובין בשער של 240.35 דולר, נמוכה ב-11% מיום המסחר הקודם ומסמנת את הרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת נובמבר אשתקד. מדובר בנסיגה של למעלה ממחצית מהשיא ההיסטורי של 510.13 דולר שנרשם בפברואר האחרון.
הזרז לירידות החדות היו פרסומים של שתי קרנות גידור המתמחות במכירה בחסר - Fuzzy Panda Research ו-Culper Research. הקרנות האשימו את אפלובין בהפרת תנאי השימוש של חנויות האפליקציות המובילות, טענות שהחברה טרם הגיבה אליהן באופן מפורט.
עם זאת, חשוב לשים את הדברים בפרספקטיבה - למרות הנפילה האחרונה, מניית אפלובין עדיין רושמת עלייה מסחררת של כ-351% בשנה האחרונה. נתון שמעלה שאלות לגבי הסיבות האמיתיות לירידות הנוכחיות. "השוק מתמחר כעת סיכוי של 50% שהון המניות של אפלובין יאבד מערכו לחלוטין," מסביר בזינט. אולם לדעתו, הסיבה לכך אינה קשורה בהכרח לאמינות הטענות של המוכרים בחסר, אלא לחששות הנוגעים למהירות הצמיחה חסרת התקדים של החברה, למודל העסקי המורכב שלה, ולחשדנות המסורתית של משקיעים כלפי חברות בתחום הפרסום הדיגיטלי.
- צניחה במניית AppLovin: חקירת SEC מחקה 8.7 מיליארד דולר תוך יום אחד
- 3 המצטרפות החדשות ל-S&P בולטות בעליות לקראת הפתיחה בוול סטריט; ברודקום ואנבידיה בעליות קלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נקודות לאופטימיות
בניגוד למגמה השלילית, בזינט נותר עם המלצת ה"קנייה" שלו, עם מחיר יעד של 600 דולר למניה - יותר מפי שניים ממחירה הנוכחי. האנליסט מבסס את האופטימיות שלו על מספר התפתחויות חיוביות שלדעתו השוק מתעלם מהן.
אחד הגורמים המעוררים תקווה הוא
כניסתה של אפלובין לשוק המסחר האלקטרוני. דיווחים חשפו כי תוכנית הפיילוט של החברה בתחום זה הניבה הכנסות של כ-100 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2024 בלבד.
"מדובר בהתחלה מבטיחה בשוק ענק שטרם נוצל כראוי," כותב בזינט. "להערכתנו, מגזר זה
צפוי להציג צמיחה משמעותית עם התרחבות הפיילוט והשקת כלים בשירות עצמי במהלך השנה הקרובה."
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
נקודה חיובית נוספת היא תוכנית רכישת המניות העצמית של החברה. האנליסט מעריך כי אפלובין עשויה להקצות עד 1.2 מיליארד דולר לרכישות חוזרות בשנת 2025. שינויים אחרונים במדיניות החברה מרמזים כי ייתכן ש-100% מתזרים המזומנים החופשי יופנה למטרה זו, מהלך שעשוי לתמוך במחיר המניה.
אף שתחזיות סיטי לגבי הכנסות הפרסום של אפלובין לשנים 2025-2027 שמרניות יותר מאלו של השוק הרחב, בזינט מדגיש: "גם עם ההערכות המתונות שלנו, המניה נראית אטרקטיבית במכפילים הנוכחיים."
האנליסטים אופטימיים
בזינט אינו לבד בגישתו. מתוך 29 אנליסטים המכסים את החברה, 21 ממליצים
על "קנייה" או דירוג דומה, שישה ממליצים "החזק", ורק שניים תומכים ב"מכירה". נתונים אלה מצביעים על אמון נרחב יחסית בפוטנציאל החברה חרף האתגרים הנוכחיים.
בשבוע שעבר חווה השוק אכזבה נוספת כאשר אפלובין לא נכללה במדד S&P 500, בניגוד לציפיות רבים. במקומה, נבחרו החברות DoorDash, Williams-Sonoma ו-TKO. אי-הכללתה במדד המוביל מנעה ממנה זרם רכישות פוטנציאלי מצד קרנות המחקות את המדד, אך לדעת בזינט, אין בכך כדי לשנות את התמונה היסודית החיובית.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
