אורדן מוכרת שטח בנתניה לסינאל ב-13 מ' ד'

וחכירה על ידי אורדן לתקופה של 10 שנים, תמורת כ-1.3 מ' ד' לשנה. אם תושלם העסקה תציג אורדן בדו"חותיה רווח הון (לפני מס) של כ-38 מ' ש'
שרון שפורר |

חברת אורדן תעשיות מדווחת הבוקר לבורסה לני"ע בתל אביב, כי חתמה ב-10 במארס 2005 על הסכמים עם דורסל רעננה, חברת נכדה בבעלות מלאה של סינאל תעשיות, בדבר עסקה למכירת זכויות החברה לקונה, בשטח בן כ-56 דונם (ברוטו) באזור התעשייה הישן בנתניה, עליו בנוי מפעל הפלדה של החברה תמורת סך של 13 מיליון דולר וחכירה על ידי החברה מהקונה של המקרקעין, לתקופה של 10 שנים, תמורת כ-1.3 מיליון דולר לשנה. דמי החכירה בגין השנה הראשונה ישולמו על ידי החברה מראש במועד השלמת העסקה.

במסגרת ההסכמים, החברה תהא רשאית להאריך את תקופת החכירה האמורה בשלוש תקופות נוספות בנות כ-5 שנים כל אחת או לקצרה בארבע שנים או בשנתיים לבחירתה. כמו כן, תמסור החברה במועד השלמת העסקה ערבות בנקאית מתחדשת בסך של 1.5 מיליון דולר להבטחת התחייבויותיה על פי הסכם החכירה שסכומה יכול לקטון לעד סך של 675 אלף דולר דולר בתנאים מסוימים לאורך תקופת החכירה.

בנוסף, תפקיד החברה במועד השלמת העסקה פיקדון בסך של 1.3 מיליון דולר להבטחת פירעון המחאות מעותדות שתפקיד בנאמנות עבור תשלום דמי החכירה לשנה השישית או השביעית

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".