אולמרט דורש הגדלת תקציב הטיפול בבדואים ל-300 מ'
שר התמ"ת, אהוד אולמרט קיים אתמול (א') מפגש עבודה של הצוות הבינמשרדי בראשותו בנושא התוכנית לטיפול במגזר הבדואי בנגב. בדיון השתתפו מנכ"לי משרדי הממשלה ונציגיהם (תחבורה, חינוך, דתות, בריאות, משפטים, פנים ומשטרת ישראל).
אולמרט אשר מונה על ידי הממשלה להיות השר הממונה על תוכנית הממשלה לטיפול במיגזר הבדואי בנגב, הסביר את החשיבות העליונה שמייחס רה"מ, אריאל שרון, והממשלה כולה לטיפול במגזר הבדואי בנגב וליישום מלא של החלטת הממשלה מיום מאפריל 2003. נציגי המשרדים השונים הציגו בפני השר אולמרט את תוכנית משרדיהם לשנת 2005 בנושא יעדים ומטרות פעולה.
השר הציג את הערכות משרדו לקראת שנת 2005, הערכות שיש בה לדבריו, כדי להביא למפנה משמעותי ולהעלאת הסוגיה על מסלול של פתרון באמצעות הקמת מטה פעולה שיורכב מנציגי מרבית משרדי הממשלה בראשותו של ניצב בדימ' יהודה בכר.
בימים אלה מגבש משרד התמ"ת עם נציגי המגזר תוכנית אב לתעסוקה במגזר הבדואי בנגב. בישום התוכנית מתוכננת השקעה של חצי מיליון שקל. עוד מקצה משרד התמ"ת בשנת 2005 פעילות במסלולי הכשרה מקצועית בישובים הבדואים בהשקעה כוללת של כ-8 מיליון שקל, ופעילות באזורי פיתוח בישובי המגזר בהשקעה של כ-2.3 מיליון שקל.
יצויין, כי לפני כחודשיים נחתם הסכם במעמד השר אולמרט להקמת אזור תעסוקה משותף בצומת שוקת, ההסכם נחתם בין ארבעת הרשויות המקומיות ששטח שיפוטן גובל בצומת שוקת: לקיה, חורה, מיתר והמועצה המקומית בני שמעון.
"אני רואה בפתרון סוגיית הבדואים בנגב עניין מרכזי ובמידה רבה אף תנאי הכרחי להמשך פיתוחו ושגשוגו של הנגב כולו", אמר אולמרט. יצויין עוד, כי לשנת 2005 מיועד תקציב של כ-210 מיליון שקל לטיפול במגזר הבדואי בנגב. אולמרט פנה לאחרונה לראש הממשלה, וביקש הגדלה משמעותית של תקציבי משרדי הממשלה למגזר הבדואי ב-300 מיליון שקל.
עוד הוסיף השר, כי הוא רואה בפתרון סוגיית המגזר הבדואי בנגב עניין בעל חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה ויפעל בנושא באופן אישי. במסגרת הדיון סוכם על: קיצור הליכים בירוקראטיים על מנת להאיץ את פתרון הבעיה. הגדלת המשאבים והתקציבים לשנת 2005 לצורך השקעות בחינוך, בריאות, רווחה ושיפור איכות החיים ביישובי הבדואים. תוכנן גם להגדיל התקציבים בתחום התשתיות-כבישים, ביוב, מים.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
מקס סטוק
רשת הסטוק שהתבדלה מהמתחרים והפכה למובילת הקטגוריה עם צמיחה יציבה וקהל נאמן
רשת מקס סטוק התחילה מהסניף הראשון בחיפה ב-2004 והפכה בתוך שני עשורים לשחקנית שמובילה בפער ניכר את קטגוריית הסטוק. בעוד רשתות כמו הסטוק, זול סטוק וג’מבו סטוק דשדשו, מקס סטוק המשיכה להתרחב באופן עקבי. רכישת השליטה על ידי אייפקס לפני שמונה שנים לפי שווי של 300 מיליון שקל וההנפקה לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל סימנו את הדרך. היום, אחרי עלייה שנתית של 120%, החברה נסחרת בשווי של 3.4 מיליארד שקל והרווח בתשעת החודשים האחרונים עמד על 104 מיליון שקל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היתרון של מקס סטוק נבע משילוב ברור: מוצרים טובים במחיר טוב, בלי תלות במבצעים, לצד פריסה רחבה ומבחר גדול של מוצרים לצריכה יומיומית. הרשת כמעט ולא פרסמה בפרסום מסורתי, ובנתה קהל נאמן מפה לאוזן. בהמשך הצטרפו קמפיינים עונתיים בפורים ובחזרה לבית הספר ונוכחות חזקה ברשתות החברתיות, עם כמיליון עוקבים.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
