עמיר חקלאות באה לבורסה: תגייס היום 53-57 מ' ש'
חברת עמיר שיווק והשקעות בחקלאות מקיימת היום (ה') את החלק הציבורי של ההנפקה הראשונית שלה (IPO) - בה תנסה החברה לגייס סכום שינוע בטווח של 53-57 מיליון שקל. הגיוס יכלול 29 מיליון שקל במניות, כתבי אופציה למניות ללא תמורה ו-24 מיליון שקל באג"ח להמרה. בשלב המכרז המוסדי קיבל קונסורציום החתמים של החברה התחייבויות לרכישת 80% מהיקף ההנפקה.
את ההנפקה מוביל קונסורציום בראשות לאומי ושות' חתמים, דיסקונט חיתום והנפקות, גמול סהר חיתום ורוסריו קפיטל.
החברה נמצאת בשליטה מלאה של התאחדות האיכרים בישראל והיא פועלת החל משנת 1942 בתחום שיווק ואספקת תשומות למגזר החקלאי.
פעילותה כוללת שיווק של תערובות, דשנים, חומרי הדברה, מוצרים טכניים, זרעים, אריזות וצרכים שונים נוספים של השוק החקלאי המקומי. לחברה פעילות נוספת בתחום הנדל"ן המניב, הכוללת נכס המושכר לחברת החשמל הממקום מול קניון איילון ברמת גן. הנכס מניב לה 4 מיליון שקל בשנה.
עמיר חקלאות רשמה מחזור מכירות בגילום שנתי על בסיס עונתיות שהסתכמו בכ-480 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2004. הרווח הנקי לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2004 בגילום שנתי הסתכם בכ-14 מיליון שקל. בשנת 2003 הסתכמו הכנסותיה בכ-387 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-10 מיליון שקל.

מנכ"ל כאל לוי הלוי בדרך להוביל את אל על
הלוי עובר מכרטיסי אשראי לתעופה - האם בן טל-גננסיה תעבור מתעופה לכרטיסי אשראי?
לוי הלוי, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות למנכ"ל אל על. המהלך מסמן סיום תקופה של דינה בן טל-גננסיה בתפקיד, שנמשכה כשלוש שנים ופותח דף חדש עבור חברת התעופה הלאומית בתקופה מאתגרת. התקופה של בן טל-גננסיה היתה נהדרת לחברה עם רווחי שיא בשל תקופת המלחמה.
פרידה מכאל בעיתוי רגיש
הלוי עוזב את כאל בעיתוי רגיש. רק ביום חמישי האחרון פורסם כי בנק דיסקונט הגיע להסכם עם קבוצת יוניון-הראל השקעות על מכירת השליטה בכאל בתמורה ל-3.75 מיליארד שקל. ההסכם כולל גם מנגנון של תשלומים עתידיים שעשויים להביא את התמורה הכוללת עד לרף של כ-4 מיליארד שקל. מדובר בעסקה משמעותית בשוק הפיננסי המקומי, והעזיבה של הלוי אומנם היתה צפויה, אבל לא בכזו מהירות.
הלוי נחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי בשנים האחרונות. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול המתחרות ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בעולם האשראי הצרכני והדיגיטלי, ושיפרה את רווחיותה.
אתגרי אל על
כעת הוא עובר לאתגר מסוג אחר לחלוטין: ניהול חברת תעופה לאומית המתמודדת עם שורה של אתגרים, תחרות בינלאומית שנעלמה בשנים האחרונות אבל צפויהלחזור ולשחוק את הרווח, תנודות חדות במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות מחמירות וצורך מתמשך בשדרוג צי המטוסים.
- כאל ממשיכה את מגמת הצמיחה בהכנסות וברווחים – החברה במגעים למכירה
- שינויים בהנהלת דיסקונט: לוי הלוי מונה לראש חטיבת טכנולוגיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להביא מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים ולא מתעשיית התעופה עצמה עשויה לשקף גישה ניהולית שונה: דגש על התייעלות, ניהול סיכונים פיננסיים והובלת תהליכי מיזוגים או שיתופי פעולה עסקיים.