TV

נהג מונית חטף קנס משוטר - וניצל על ידי וידאו שתיעד את העבירה

ל' עוכב על ידי שוטר תנועה בטענה שלא ציית לתמרור זכות קדימה, ובכך לדבריו סיכן רכב שנכנס לצומת, אשר נאלץ לסטות בעקבותיו
אבי שאולי | (20)
נושאים בכתבה מצלמה קנס

בשנים האחרונות יותר ויותר נהגי מוניות מתקינים מצלמה בתוך המונית שמכוונת כלפי חוץ, חלקם אגב אפילו מקליטים את כל מה שמתרחש. הסיבה העיקרית לכך היא תיעוד מצולם שעשוי לסייע להם במקרה של הסתבכות עם המשטרה אם יואשמו בביצוע עבירת תנועה.

ל', נהג מונית, עוכב על ידי שוטר תנועה במהלך נסיעה כשנסע ברחוב אילת בתל-אביב ופנה ימינה לרחוב יחזקאל קויפמן.

שוטר תנועה עצר אותו וטען כי ל' לא ציית לתמרור זכות קדימה, ובשל כך, רכב מסוג מאזדה, שנסע בנתיב אליו ניסה הנהג להשתלב - נאלץ לסטות לנתיב השמאלי.

ל' הכחיש את טענות השוטר, ואף אמר לשוטר כי כל הסיטואציה צולמה במצלמה שבמכונית, אך השוטר סירב לוותר על הדו"ח, במסגרתו נדרש ל' לשלם קנס כבד, ונשללו ממנו נקודות.

ל' חש שכלל לא ביצע עבירה, החליט לכפור באשמה, ופנה לעו"ד עופר חורש, העוסק רבות בדיני תעבורה, על מנת שייצגו. ל' הואשם באי ציות לתמרור עצור וסיכון עוברי הדרך.

העתק מהסרט הוצג בבית המשפט ובו נראה כי כיצד גרסת השוטר סותרת חלק ממה שנראה על המסך.

כך למשל, לטענת השוטר, נהג המונית נכנס לצומת בנסיעה רצופה, כשלא היה אף כלי רכב לפניו בכביש, ולא עצר בתמרור זכות קדימה כי אם גלש לכביש - ובכך סיכן את רכב המאזדה שנסע בצומת. אלא שעל פי הסרטון ניתן לראות בבירור, כי הנאשם לא נסע נסיעה רצופה, ואף עצר בקו הצומת, ראה את השוטר, הביט מספר פעמים לצומת, והחל את נסיעתו כשהכביש היה פנוי לגמרי. בנוסף, נראה בסרטון בבירור כי שני כלי רכב נכנסו לפניו לצומת.

השופט רועי פרי, מבית משפט השלום לתעבורה בתל-אביב, זיכה את הנאשם מחמת הספק, לאור הנתונים שעלו מהסרטון ואמר כי "מעיון בסרטון עולות שתי נקודות שאינן מתיישבות עם הדו"ח: האחת היא שהנאשם נראה עוצר בעת הפנייה, והשנייה היא שלפני הנאשם פונים שני כלי רכב ימינה. המרחק שבו עמד השוטר מהצומת - 52 מטרים, העובדה שהנאשם נראה עוצר, מביט מספר פעמים לאחור, וזאת כאשר נראו בבירור שני כלי רכב לפניו - כל אלה מעלים ספק באשר לאשמה המיוחסת לנאשם".

עו"ד עופר חורש מעריך שקיימת סבירות רבה שהנאשם זוכה רק הודות להתקנת מצלמה ברכבו, אשר צילמה את האירוע בזמן אמת. לדבריו, אם הדו"ח היה מוגש ללא התיעוד המצולם, היה קשה לשכנע את השופט כי השוטר שיקר והנאשם דובר אמת.

מאירוע זה ניתן ללמוד שכדאי לתעד היתקלות עם המשטרה בין אם הן נעשות על ידי מצלמת רכב, ובין אם על ידי טלפונים ניידים.

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    tuk19 22/10/2014 16:49
    הגב לתגובה זו
    בתמרור תן זכות קדימה - לא צריך לעצור. רק לתת זכות קדימה. יש מצבים שבהם אפילו חייבים להאיץ! למשל אם מכביש צדדי לאוטוסטראדה - חייבים להאיץ ל100 כדי לא להפריע לתנועה. בצומת עירוני - חייבים להאט - גם אם יש לכם זכות קדימה. ואם יש שלט - משולש הפוך - חייבים רק לתת זכות קדימה - כלומר לא להביא למצב שרכב אחר בצומת יופרע. בהחלט יתכן שהנהג עבר את העבירה והשוטר ראה עבירה. אבל הוסיף פרטים לא רלוונטים לחלוטין ולא נכונים. כמו שוטר שהיה אומר שהנהג לבד חולצה אדומה -לנהג אוהד מכבי או ביתר ולובש צהוב. אני בעד השוטרים. גם אלו שתקעו לי דוחות. הם עושים מלאכת קודש. השוטר הזה פשוט חייב השתלמות.
  • 16.
    אבי 20/10/2014 06:49
    הגב לתגובה זו
    גם לי רשמו פעמיים דוח סתם .ממש סתם . לי אין מצלמה אני על קטנוע . משטרע !!!
  • 15.
    אזרחים 20/10/2014 04:59
    הגב לתגובה זו
    זכויות.....דיקטטורה משטרתית וצבאית במדינת היהודים , רק נגד יהודים !
  • 14.
    המומחה 19/10/2014 22:32
    הגב לתגובה זו
    שוטר שטעה שישלם וגם על עוגמת נפש
  • 13.
    מילקי קצפת 19/10/2014 22:18
    הגב לתגובה זו
    כאשר ערבים רצחו בבנין בפתח תיקווה יהודי.....ע"י חיתוך הכבל באכזריות...התיק נסגר "כנפילה מרצון" של היהודי....משטרה הזוייה,חסרת ערך על סף מיותרת והרסנית...משהו פעם התלונן שרכבו נגנב או ביתו נפרץ והמשטרה פעלה לאיסוף ראיות,תביעות אצבע...
  • להעביר לו השתלמות בחוק. (ל"ת)
    tuk19 22/10/2014 16:49
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    בעל מצלמה 19/10/2014 22:00
    הגב לתגובה זו
    אחרת את מי זה מעניין מי העו"ד , איך הוא נראה ומה הניסיון שלו
  • 11.
    חיים 19/10/2014 20:31
    הגב לתגובה זו
    למי יש 3 דקות לבזבז עד שנראה את העצור אפשר לחשוב פחחחחחחחחחחחח
  • 10.
    קליפ 19/10/2014 19:42
    הגב לתגובה זו
    ובורח כמו שפן,תינוק פחדן מהמגזר הבדואי,מיליוני הישראלים הערבים.....כן.חבל על כל ש"ח שהמשטרה מרוויחה. מנגנון שמן מגוחך,בלתי יעיל ובכוונת זדון נלחם ביהודים ישרים כדי לגרום להם להגר. השוטר היה צריך להיות מועמד לדין! והשופט המגוחך שמצליח להבין שאין עבירה "מחמת ספק."...לפטר אותו!!!
  • 9.
    דניאל 19/10/2014 18:52
    הגב לתגובה זו
    אני עדיין לא מצליח להבין איך בעידן שלנו בית משפט מאפשר להרשיע נהגים על סמך מילה של שוטר , טוב ככול שיהיה , נשמע לי מופרך. הגיע הזמן לשנות זאת מהיסוד הרשעות רק בעזרת מצלמות. אין הוכחה אין הרשעה.
  • 8.
    דרושה מהפכה 19/10/2014 18:15
    הגב לתגובה זו
    שוטרים משקרים.פעם לא היו מצלמות והנהגים היו אוכלים נקודות וקנסות. היום צריך שכל שוטר המתועד במצלמה על עיוות מידע על התנהגות שאינה הולמת יורחק מיידית מהמשטרה ללא פיצוי .אם עשרות שנים המשטרה איבדה את אמונו של האזרח הגיע הזמן שהמחוקק יעשה משהו עם הנושא. מספיק לנו עם אנסים לוקחי שוחד בועלים מטרידים ומיני גועלי נפש אחרים. דיי צריך לנקות את המדינה החולה הזאת מכל המגפות המכוערות האלה.
  • 7.
    בושה למשטרה! הכי טוב לצלם הכל (ל"ת)
    מוש 19/10/2014 18:10
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    חפשו Vico sf2 בp1000,המצלמה הטובה ביותר במחיר מצחיק (ל"ת)
    אילן 19/10/2014 17:57
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    זיכוי לא מוצדק, השוטר לא שיקר. (ל"ת)
    סרגיי 19/10/2014 16:07
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דנינו, עד מתי רשעים יעלוזו תחת פיקודך? (ל"ת)
    אבי 19/10/2014 15:46
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 19/10/2014 15:44
    הגב לתגובה זו
    והנאשם מזוכה מחמת הספק.. במקום מחוסר אשמה! צריך היה להעניש את השוטר בחומרה.
  • משטרה 19/10/2014 16:25
    הגב לתגובה זו
    או שוטר לא מיומן לא מיקצועי.....וניתן לבדוק את זה...כמה זמן הוא בתנועה... או שוטר שמשבש חקירה תופר תיקים ואז הוא עבריין שזה טיפול של מחש לנהג הייתה אפשרות לשימוע אצל קצין... גם לעורך דין הייתה אפשרות לפנות לתביעה עם הסרט להסביר ולשכנע לבטל כתב אישום ולחסוך זמן שופט.
  • 2.
    למה לא זיכוי מוחלט????????????? (ל"ת)
    ליצן 19/10/2014 15:43
    הגב לתגובה זו
  • מוטי 19/10/2014 19:42
    הגב לתגובה זו
    כך קורה שגם כאשר הנהג צודק והשוטר משקר, הנהג משלם לעורך דין, ומפסיד ימי עבודה. אבל למי איכפת? העיקר זה לדפוק את הנהג
  • 1.
    עמי 19/10/2014 15:04
    הגב לתגובה זו
    את סכום הקנס היה ראוי להטיל על השוטר. אם השוטר לא נענש, מוזהר, מה איכפת לו להמשיך כך בשיטת מצליח. מי שאיןלא מצלמת דשבורד ימשיך לסבול מהשוטר שמועל בתפקידו.
שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.

פטריוט (צה"ל)פטריוט (צה"ל)

ביקוש משולש לטילי הפטריוט והקשר לתעשייה הביטחונית הישראלית

וגם - 10 דברים שצריך לדעת על הפטריוט

רן קידר |
נושאים בכתבה טילי פטריוט

בואינג משלשת ייצור רכיבי פטריוט על רקע ביקוש עולמי שיא. החברה האמריקאית נערכת לקפיצה דרמטית בהזמנות ומקימה מתקן חדש - התעשייה הביטחונית הישראלית צפויה להרוויח גם היא מהביקושים למערכות הגנה. 

חברת בואינג הודיעה כי היא צופה עלייה חדה במספר מערכות ההנחייה (seekers) שהיא מספקת עבור טילי הפטריוט, מערכת ההגנה האווירית האמריקאית. מדובר בשילוש קצב האספקה על רקע דרישה עולמית גוברת למערכות הגנה מתקדמות, בעיקר באירופה.

מתכוננים לביקוש: מתקן חדש ומעבר לייצור מואץ

בהתאם לתחזיות הביקוש, בואינג הקימה מתקן ייעודי חדש בשטח של כ-4,000 מ"ר שנועד לתמוך בהרחבת כושר הייצור של רכיבי ההנחיה. סטיב פארקר, ראש חטיבת ההגנה והחלל של בואינג, ציין במהלך תערוכת התעופה בדובאי כי החברה "זיהתה את העלייה בביקושים עוד לפני שהלקוח עצמו פנה", וכי היא נערכת לתקופה של פעילות אינטנסיבית. המהלך מגיע על רקע סיום שביתה ממושכת במפעלי החברה בסנט לואיס, מיזורי – שם מיוצרים חלק מהרכיבים הקריטיים. בעקבות סיום השביתה, החברה נוקטת גישה מדודה בפתיחת קווי הייצור שנפגעו.

מערכת הפטריוט נמצאת בשירות נרחב בכמה מהמדינות המרכזיות של נאט"ו, לרבות גרמניה, פולין, הולנד ורומניה. בשנה האחרונה הביקוש למערכות אלו קפץ משמעותית, בעיקר בשל החשש באירופה מהמשך תוקפנות רוסית. בנוסף, מערכות הפטריוט נמצאות בשימוש אינטנסיבי באוקראינה, כחלק מהמאמץ ליירט טילים בליסטיים ורחפנים איראניים.

במקביל, גוברת הדאגה ברחבי העולם מהתעצמות המתיחות במספר מוקדים נוספים. באירופה, החשש המרכזי נוגע לא רק ללחימה הפיזית באוקראינה אלא גם לממד ההיברידי של המלחמה, לרבות מתקפות סייבר, הפצת דיסאינפורמציה וניסיונות לערער יציבות פוליטית במדינות החברות בנאט"ו. המתיחות סביב הגבולות המזרחיים של אירופה והאיום מפני חדירה של גורמים עוינים אל תוך שטח האיחוד האירופי מגבירים את הדרישה לפתרונות הגנה מתקדמים.