מאמינות בנדל"ן בארה"ב: הראל ואלקו רוכשות במאות מיליוני ד' נדל"ן להשכרה
שוק הנדל"ן בארה"ב מסרב להתאושש, אולם יש מי שחושב שדווקא עכשיו זה הזמן הנכון להשקיע בתקווה שהמצב ישתנה בעתיד.
הראל השקעות ואלקו החזקות בשיתוף משקיע זר (Brookfield Asset) רכשו נדל"ן בארה"ב בתמורה ל-340 מליון דולר. מדובר בפורטפוליו הכולל 5,659 יחידות דיור ב-18 מקבצי דיור הפזורים בדרום מזרח ארה"ב.
גדי בן חיים, מנהל תחום השקעות נדל"ן בקבוצת הראל אמר: "עסקה זו הינה תוספת משמעותית לפורטפוליו המגורים להשכרה בארה"ב של הראל ומהווה המשך ישיר לעסקאות קודמות שביצענו באיזור ניו יורק וניו ג'רזי. מדובר בפורטפוליו איכותי ומיוצב, המעניק להראל הזדמנות ייחודית להחזיק במקבץ נכסים משמעותי בעל פוטנציאל השבחה עתידי".
הרכישה של הראל השקעות מבוצעת באמצעות 7 חברות בנות: הראל חברה לביטוח, דקלה, אי.אם.איי עזר, הראל גמל, הראל פנסיה, מנוף ניהול קרנות פנסיה, הראל גמל וקרן החיסכון לצבא קבע. היקף ההשקעה הצפוי של ה חברות הבנות עומד על 45 מיליון דולר, שתקנה לה החזקה של 39%. אלקו החזקות, באמצעות חברת הבת ELR תנהל את הפרויקט ותחזיק בכ-22% ממנו. המשקיע הזר יחזיק ב-39% הנותרים.
העסקה מבוצעת בשלושה שלבים: השלב הראשון שהושלם לפני ארבעה ימים כלל רכישה של 1,726 יחידות דיור, הכוללים 6 מקבצי דיור בתמורה ל-106 מיליון דולר. לגבי שתי הפעימות הנוספות לא דיווחו החברות כיצד ומתי יבוצעו.
היקף ההון העצמי אותו תשקיע השותפות בעסקה לרכישת 6 מקבצי הדיור עומד על כ- 35 מיליון דולר, מתוכו ישקיעו הראל ו- Brookfield כ- 14 מיליון דולר כל אחת ואלקו תשקיע כ-7.8 מליון דולר. יתר הסכום ימומן באמצעות מימון בנקאי. הנכסים מצויים בתפוסה של כ-93%.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.