רווח למותג מפייסבוק: אלפי חברים זה לא מספיק, גם אם הם עושים 'לייק'
זקני השבט מספרים שפעם היה הרבה יותר פשוט וקל למכור. התקשורת בין המותג לצרכן היתה חד כיוונית ברובה: המפרסם רכש זמן אוויר ושטחי פרסום לטובת עשיית המון רעש, והצרכן מצדו הצביע בקופה (או שלא) באמצעות כרטיס האשראי שלו. ואז באה פייסבוק.
פייסבוק הפכה למפלצת רייטינג עולמית ולפלטפורמה השיווקית החמה ובעיקר הגדולה ביותר ליצירת חשיפה ומפגש עם הצרכנים, ועכשיו מותגים "מדברים" עם הלקוחות שלהם והם מחזירים לו בלייקים. אבל מי פה מדבר עם מי?
מאז ומתמיד נזקק המותג לאנשי מקצוע שונים שיטפלו בו: מומחי מיתוג, אסטרטגיה, פרסום, קידום מכירות וכד'. אבל פייסבוק דורש מומחים מסוג חדש: כאלה שיודעים לייצר תהודה חזקה למותג ולמסר השיווקי שלו, זאת באמצעות יצירת עניין אצל הצרכנים. במובן מסוים, פייסבוק מחזירה עטרה שיווקית ליושנה ושמה בפרונט לא רק את הסיפור של המותג, אלא גם ובעיקר את ה-'סטורי טלר'. זה שמפיץ ומגיש את סיפור המותג.
יש הרבה אנשים שיש להם אלפי 'חברים' בפייסבוק, אבל מעטים יודעים לייצר תהודה גדולה, שיתוף והפצה הלאה, לתכנים שהם מעלים, יוצרים או מציפים. למה? קודם כל, בגלל 'חוק המספרים' של פייסבוק שמהווה מסננת ראשונית (1% יוצרים, 9% מגיבים ו-90% צופים בלבד), אבל גם בגלל שמעט מאוד אנשים יודעים לספר סיפור כמו שצריך, והיכולת הזו היא קריטית למי שרוצה לשווק בהצלחה בפלטפורמה חברתית.
לכן, בשורה התחתונה, מעט מאוד מותגים מצליחים לעשות משהו מעבר ליכולת לאסוף קבוצות של "אוהדים" שעושים לייק לעמוד שלהם בפייסבוק ובזאת מסתכמים יחסיהם עם המותג. מסתבר שכדי שאדם כלשהו ירצה לנהל סוג של מערכת יחסים עם מותג בפלטפורמה החברתית, צריך שיהיה שם מישהו באמצע - איזה מספר סיפורים מוכשר שיודע לעשות את זה כמו שצריך ולהפוך את הצרכן הפוטנציאלי לשגריר של המותג.
לפיכך, בקמפיין הבא שלכם, כדאי לחשוב לא רק על השאלה "מה עושים בפייסבוק", אלא גם איך דואגים לכך שהסיפור הנפלא של המותג שלכם יוגש, ישורשר ויופץ לכולם.
יובל לב עוסק בייעוץ שיווקי, מיצוב ובניית סיפור המותג