אירופה מתכננת להשאיר את הריבית נמוכה גם בהמשך
"השוק יתמקד באסיפת העיתונאים, בדבריו של טרישה בנוגע ליוון" כותבים אנליסטים של דויטשה בנק "הריבית לא תהיה הנושא המרכזי עד המחצית השנייה של השנה".
קרן המטבע העולמי מתכננת לשלוח משלחת לאתונה השבוע, כדי לנסות לעזור ליוון למצוא דרכים להתגבר על המשבר הפיננסי, בגלל הדאגה שהמשבר הפיננסי ביוון או במדיניות אחרות ישפיע על כל האיחוד האירופאי.
התכווצות גדולה בתמ"ג של בריטניה מאז שנת 1921
המכון הלאומי למחקר כלכלי וחברתי פרסם אתמול את הערכות שלו לגבי נתון התמ"ג השנתי. הערכה של המכון לגביי נתון התמ"ג אומרת שהתפוקה גדלה ב- 0.3% בשלושת החודשים האחרונים של שנת 2009 לאחר גדילה של 0.2% בשלושת החודשים שהסתיימו בנובמבר. נתונים אלו מביאים למסקנה שהתמ"ג נפל ב- 4.8% בשנת 2009. מדובר בנפילה גדולה יותר מאשר בכל השנים של המיתון הגדול, וזאת ההתכווצות הגדולה ביותר בבריטניה מאז שנת 2009.
על פי התמונה הגדולה של המיתון הנוכחי, התפוקה נפלה באופן חד ב- 12 חודשים עד לחודש מרץ, אבל מאז היא לא השתנתה, למרות העדויות שההתאוששות מתחילה.
כלכלת גרמניה התכווצה לשיעור הכי גבוה מאז תום מלחמת העולם השנייה
מדובר בהתכווצות של 5% שהיא גדולה יותר מההתכווצות שקרתה לאחר משבר הנפט הגדול בשנת 1975, במשבר הזה ההתכווצות בכלכלת גרמניה, הייתה בערך של 0.9% בלבד.
הסיבה העיקרית להתכווצות הגדולה היא, ככל הנראה, הירידה התלולה בשיעור הייצוא ובהשקעות. הייצוא של גרמניה ירד ב- 14.7% ובנוסף היקף ההשקעות בענפי הייצוא המרכזיים של גרמניה ירד ב- 20%.
נתון מאכזב זה לסוף שנת 2009, היה נמוך גם מהערכות של המומחים של סוכנות רוטירס אשר צפו שהכלכלה התכווצה בשיעור של 4.8%.
הפאונד עלה לאחר שעיתון הגרדיאן פרסם ציטוט של אנדו סנטנס
הפאונד התחזק מול הדולר והאירו לאחר שעיתון הגרדיאן ציטט את אנדרו סנטנס, אחד מקובעי המדיניות בבנק של אנגליה, שאמר שנעשה מספיק כדי לעודד את הכלכלה ועכשיו צריך לשקול להעלות את הריבית עוד בשנת 2010, מכיוון שהמדינה מתחילה להתאושש מהמיתון.
כלכלת ארה"ב ניצבת בפניי עתיד עגום, אם מצב הגרעון בתקציב לא יטופל
כלכלת ארה"ב צועדת במורד השביל לרמת חיים נמוכה יותר וביטחון צרכנים נמוך, ללא פעולה מצד הממשל כדי לנסות לבלום את הגירעון הענק בתקציב, כך טוענת קבוצה בולטת של חוקרים.
פאנל החוקרים אמר שבפניי המדינה ניצבות בחירות קשות בנוגע להגדלת המס ולקיצוץ בהוצאות וזאת במטרה להשיג איזון כלכלי טוב יותר "הממשל היום מוציא הרבה יותר ממה שהוא גובה מהכנסות ונראה שהוא ימשיך לעשות זאת גם בעתיד הקרוב" כך נאמר בדו"ח המועצה הלאומית למחקר והאקדמיה הלאומית של המנהל הציבורי. עוד אומר המחקר שזה לא נראה סביר ששיעור הצמיחה הכלכלית כיום, יוכל להתגבר על הגירעון בתקציב.
הנתונים חשובים שצפויים להיום:
בשעה 15:30 באירופה הכרזת הריבית
בשעה 15:30 בארה"ב מדד המכירות הקמעונאיות
בשעה 15:30 בארה"ב דורשי דמי אבטלה חדשים
הנתונים המרכזיים שיתפרסמו בימים הקרובים:
פאונד/דולר
צמד הפאונד/דולר המשיך גם אתמול במהלך העליות שלו, הפעם מהלך העליות היה בעל מומנטום חזק יותר והצמד עלה מתחילת יום המסחר בכ- 150 פיפס וזאת הודות לשמועות בנוגע להעלאת ריבית קרובה בבריטניה.
צמד הפאונד/דולר הצליח גם לחצות את ההתנגדות החשובה, שהיא שילוב של ממוצע 200 פשוט בגרף 4 שעות, ביחד עם ההתנגדות באזור מחיר 1.6240.
באזור ההתנגדות במחיר 1.6290 ולפניי חצייה המחיר העגול ב- 1.6300 הצמד נכנס לדשדוש. בשעות הלילה ובזמן המסחר באסיה הצמד לא ביצע שינוי משמעותי.
רצועות בולינגר בגרף שעה מכווצות והמחיר נמצא בחלק העליון שלהן, אינדיקאטור ה- RSI במצב של קנייה. המגמה כרגע בגרף שעה הינה שורית אבל הדשדוש הצמוד ליד המחיר 1.6300 יכול להוביל למהלך בכיוון הנגדי.
ההמלצה שלנו; חיפוש הזדמנות קנייה אם המחיר סוגר מעל 1.6310.
תרחיש חלופי, חיפוש הזדמנות מכירה אם המחיר סוגר מתחת 1.61422
תמיכה 3: 1.6074
תמיכה 2: 1.6178
תמיכה 1: 1.6241
התנגדות 1: 1.6307
התנגדות 2: 1.6400
התנגדות 3: 1.6488
אירו/דולר
אתמול צמד האירו/דולר ביצע מהלך מטעה, לאחר רצף עליות שנראה חזק ומבטיח וסגירה מעל הגבוה של יום שני, הצמד נעצר בהתנגדות במחיר הגבוה של 1.4578 ומשם הוא ביצע ריבאונד חזק וכמעט חזר למחיר הפתיחה שלו.
במהלך המסחר באסיה ובשעות הבוקר המוקדמות המחיר התחזק מעט והגיע לאזור 1.4542.
רצועות בולינגר בגרף שעה בינוניות כשהמחיר נמצא בחלק העליון שלהן, אינדיקאטור ה- RSI במצב קניה.
המגמה כרגע היא שורית עם סיכוי להמשך עליות במומנטום נמוך.
ההמלצה שלנו, חיפוש אפשרות קנייה אם המחיר סוגר מעל ל- 1.4600
תרחיש חלופי, חיפוש אפשרות מכירה אם המחיר סוגר מתחת ל- 1.4400.
תמיכה 3: 1.4327
תמיכה 2: 1.4400
תמיכה 1: 1.4464
התנגדות 1: 1.4578
התנגדות 2: 1.4664
התנגדות 3: 1.4747
דולר/שקל
צמד הדולר שקל פרץ את הדשדוש של אתמול באזור מחיר 3.6847, כלפיי מעלה, אבל פריצה זו הייתה פריצת שווא והצמד ביצע ריבאונד והגיע עד לנמוך במחיר 3.6595.
רצועות בולינגר בגרף שעה צמודות מאוד כשהמחיר יצא מהקו התחתון שלהן, אינדיקאטור ה- RSI עבר למצב של מכירה.
המגמה כרגע היא דובית, אבל ישנו סיכוי טוב שהצמד ייכנס לדשדוש נוסף לפניי המהלך הבא.
התרחיש שלנו, חיפוש אפשרות מכירה אם המחיר סוגר מתחת ל- 3.6600.
תרחיש חלופי, חיפוש אפשרות קנייה זהירה מעל אזור 3.7050.
תמיכה 3: 3.6400
תמיכה 2: 3.6500
תמיכה1: 3.6600
התנגדות 1: 3.7000
התנגדות 2: 3.7150
התנגדות 3: 3.7800
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.
.jpg)
ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים
המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"
הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.
הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם, נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.
תגים מזוייפים
בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.
במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.
- בנקאי נורה מחוץ לביתו - והוכר כנפגע בתאונת עבודה
- קיבלתם חוב מהביטוח הלאומי? ייתכן שהוא בכלל לא שלכם - כך תיפטרו ממנו בקלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.
