משנה למנכ"ל קרוקס בישראל: "אין במה שנכתב בוושינגטון פוסט, כל השפעה על המותג בישראל"

כך לדברי מיכאל הורוביץ, משנה למנכ"ל הקרוקס ישראל, "אין במה שנכתב בוושינגטון פוסט, כל השפעה על המותג ועל המכירות בישראל"
מאיה זיסר |

נעלי קרוקס נכנסו לעולמנו לפני כ-5 שנים בסערה וכבשו את הרגליים שלנו במהרה, עד לפני כשנתיים היה קשה למצוא מישהו שלא היה לו קרוקס. כיום נראה כי המצב קצת השתנה. רק בשבוע האחרון התוודאנו לפרסומים על כך שהחברה בהפסדים מצטברים, המכירות צונחות והמניה מתרסקת

חברת 'קרוקס' האמריקאית החלה לשווק ב-2002 ותוך שנה הם כבשו את העולם ובתוך כך (ב-2004) גם את ישראל. בשנת 2006 הונפקה החברה בוול סטריט, לפי שווי של 208 מיליון דולר והמכירות המשיכו לזנק.

החיקויים הזולים מהמזרח לא אחרו להגיע ועמם הקשיים לייצר מנועי צמיחה חדשים. על פי דיווחים בשבוע החולף מארה"ב, נראה כי ימי הזוהר של ה'קרוקס' הסתיימו וכך מרווחים של 168 מיליון דולר בארה"ב, ירדה החברה להפסדים של 185 מיליון דולר ב-2008 כאשר בשנה האחרונה ההפסדים רק גדלו. ערך המנייה צנח תוך שנה וחצי בכ-97% ובחודש שעבר החברה אף הודיע על פיטורי 2,000 עובדים.

מנכ"ל קרוקס העולמית, ג'ון דרדן, הוציא הודעת הבהרה בתגובה לפרסומים אודות החוסן של חברת 'קרוקס' ואמר, "אנחנו מוכרים נעליים איכותיות ונוחות במגוון גדול של דגמים לגברים, נשים וילדים ומציעים תועלת מרובה יחסית לעלות ואנחנו בטוחים בעתיד החברה". לדבריו, "הפרסומים אכן מצביעים בצדק על כך שנתקלנו באתגרים שנבעו מגידול מהיר. נקטנו צעדים כדי להתמודד עם אתגרים אלו, כולל התאמת כושר הייצור לביקוש, צמצום הוצאות וכוח אדם והורדת החוב שלנו".

יותר ממאה מיליון צרכנים ב-125 מדינות אוהבים את המוצרים שלנו. המותג קרוקס קיים רק 5 שנים, וכבר הוא ידוע ביותר, כמעט כמו נייק ואדידס" אומר דרדן.

לדברי מיכאל הורוביץ, משנה למנכ"ל הקרוקס ישראל, "אין במה שנכתב בוושינגטון פוסט, כל השפעה על המותג ועל המכירות בישראל".

עוד מוסיף הורוביץ, "פתחנו בשנה החולפת, 16 סניפים משגשגים, של רשת 'קרוקס', בקניונים המובילים, זאת בנוסף למאות נקודות מכירה מצליחות ברחבי הארץ". הוא מציין כי הם פועלים להרחבת הרשת לסניפים נוספים, בחודשים הקרובים" ומציין כי "החנויות משווקות למעלה מ-120 דגמים, בנוסף לדגם הקלאסי, המוכר בישראל".

החברה משיקה 2 קולקציות השנה, בקרוב תשווק הקולקציה החדשה לסתיו חורף 2010 בחנויות והקולקציה לאביב קיץ 2010, כבר נמצאת ברשותנו וכוללת שלל דגמים חדשים ומפתיעים. לדברי הורוביץ, "אנו סמוכים ובטוחים, שהמשבר החולף ב'קרוקס' העולמית, לא יפגע כלל בישראל ומאמינים בחוסנו וחוזקו של המותג".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה