בוימלגרין מסתבך: סטארווד תובעת 35 מיליון דולר מאזורים על הפרת הסכם
רק בחודש אפריל השלימה חברת אזורים שבשליטתו של שעיה בוימלגרין את עסקת הרכישה של רשתות המלונות "שרתון-מוריה" ו"אקור" (בישראל) והיום חברת סטארווד, בעלת מותג "שרתון" העולמי, הגישה תביעה נגד אזורים על למנת לאכוף על אזורים את קיום הסכם הניהול שנחתם בניהן.
סטארווד, חברה אמריקאית למלונאות ונופש בכל העולם, תובעת לקבל לידיה את ניהולם השוטף של כמה ממלונות שרתון בישראל, או לחילופין לקבל פיצויים מאזורים בסך 35 מיליון דולר בגין הפרת ההסכם.
נזכיר, כי אזורים מחזיקה בכ-3,400 חדרי מלון ב- 12 בתי-מלון: כאשר ברשת שרתון-מוריה 2,200 חדרי מלון ב-8 בתי-מלון, 5 בתי מלון בבעלות מלאה, 2 בתי-מלון בשותפות ומלון אחד בשכירות.
בחוזה הראשוני עם סטארווד סוכם, כי היא תנהל את מלונות "שרתון-מוריה" לתקופה של 35 שנה. אך מכתב התביעה עולה כי אזורים מנסה להתנער מהחוזה בשל האיום של בנק הפועלים להעמיד את ההלוואות שהוא נתן לחברה לפירעון מיידי. העברת הניהול לידי חברת סטרווד הייתה אמורה להתבצע עבר ב-1 באוגוסט 2007. פועלים טוענת כי העברת הניהול לידי סטרווד מהווה הפרה של ההסכמים עם אזורים ומכאן הבעייתיות.
עוד עולה מכתב התביעה, כי בנק הפועלים נזהר בעניינה של חברת אזורים וזאת על רקע מצבה הכספי של זו האחרונה. בבנק מביעים דאגה רבה בנוגע למינוף אזורים והחברות הקשורות אליה ולכושר ההחזר שלה וכוחה של החברה לפרוע את החובות כלפיו.
כזכור בנק פועלים מכר באפריל 2007 את אחזקותיו בשרתון בכ-9 מיליון דולר באזורים וכיום מחזיק רק בכובע של מלווה לאזורים ולא כבעל עניין בשרתון. בעלי המניות האחרים מהם קנה בוימלגרין היו כור וכאמור סטארווד.
בתביעה מבקשת גם סטארווד להוציא צו מניעה למכירת חלק מהמלונות של חברת אזורים לחברת SHC, שבבעלות איל הנדל"ן האמריקני לורנס גלר. נזכיר, כי בעסקה דובר על מכירה של מחצית מהבעלות על שבעה בתי מלון מתוך 13 בתי המלון שבבעלות החברה.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
