מגלים מניה בארה"ב: CPHD, בדרך לנקודת הכרעה

שוק המניות האמריקאי בנקודה מאוד עדינה ובימים הקרובים נוכל לבחון האם המפולת מאחורינו או שאנו רק באמצע הדרך. בינתיים נאתר מניה מעניינית ורווחית לכל כיוון
רובי סלם |

"אולם לא הכול שחור וסוחרים מיומנים שיודעים לקרוא התנהגות מחירים, מחזורי מסחר וכמובן את הפסיכולוגיה של המשקיעים יוכל לזהות ניצנים של בלימה. הדבר מתאפיין בחזרה של קונים חזקים אשר דווקא בתקופה של פסימיות מאמינים בשוק המניות בשנה הקרובה. אלה נראה ואוספים סחורה בשערים נמוכים ממשקיעם מיואשים שספגו הפסדים ואיבדו כיוון", כך כתבתי ב-29 לינואר.

בסקירה הקודמת הערכתי שבלימה ואף סיכוי להפוך מגמה קיים בשוק. ואכן בימים שאחרי הספיקו המדדים להתחזק מעט אולם לא בעוצמות הרצויות. ולכן השבוע-שבועיים הקרובים סביר ויהיו דרמטיים ויספקו את מה שהשוק יודע לתת הכי טוב-כותרות, תקווה ופחד.

חשוב מאוד לבחון כיצד מתנהגים המדדים בארה"ב שכן הם אלה אשר יכתיבו את הטון בעולם. ונכון שכלכלות בסין ובאירופה חזקות יותר מהכלכלה בארה"ב אבל עדין השוק האמריקאי הוא המוביל חד משמעית. במידה והמשק האמריקאי אכן יכנס למיתון ותהליך הורדת הריבית לא יעזור לכלכלה ומהר, סביר ונראה את המשך הירידות בבורסות בכל העולם ואף בעוצמות חזקות יותר.

הייתי אומר שהנקודות החשובות ביותר מבחינת הסוחרים נכון לנקודת הזמן הנוכחית הן:

רמת ה 12,800 בדאו גונס כרמת התנגדות. במידה ותיפרץ מעלה סביר ונראה מהלך עליות חזק יותר שיאפשר מסחר יציב יחסית לשבועות הקרובים.

רמת ה 12,000 כרמת תמיכה. במידה ותיפרץ מטה סביר וגל הירידות ימשך ואף בעוצמות חזקות הרבה יותר. הדבר יאפשר כניסה לפוזיציות שורט בנקודות בעלות סיכון נמוך.

חשוב לזכור שבתקופות של חוסר ודאות כדאי מאוד לרענן את רשימות המעקב ולהיות מוכן להפוך כיוון מהיר במידה ויתרחש. גם בשבועות הבאים המסחר הרווחי ביותר יהיה מסחר טקטי לטווח זמן בינוני- ארוך על בסיס SWING-TRADING .

מדובר בשיטת מסחר לטווחים אשר נעים בין 14-40 ימים. מטרת השיטה היא לנצל תנודות מהירות וחדות במניות לצורך יצירת הכנסה שוטפת כמקצוע עיקרי או נוסף. הסוחר בשיטה זו לא יתעניין בדוחות החברה, במוצרים, בסקטור או בכל נתון כלכלי אחר אלה רק בתנועת המחיר באופן הטהור ביותר.

לרוב מדובר במהלכים עם פוטנציאל רווח שבין 15-50% תלוי בשוק ובמניה. ההוראה לבלימת הפסד ברוב המקרים לא תעלה על 10% וזאת על מנת לשמור על יחס רווח:הפסד חיובי.

יש לזכור שכל אסטרטגיה,טובה ככל שתהיה תעבוד רק בין 50-70% מהמקרים. יותר מזה לא ניתן להשיג וגם אין צורך לנסות, ולכן יש לקבל את הטעויות וההפסדים באהבה ולגודעם בעודם קטנים.

המניה אותה נסקור הפעם היא CEPHEID (סימול: CPHD)

אסטרטגית מסחר טקטי לטווח בינוני ע"ב SWING –TRADING

הפעם נבנה אסטרטגיה שמתאימה במיוחד למניה זו ובעצם מכסה גם את האפשרות לעליות וגם לירידות. נתחיל עם מצב בו השוק חוזר למגמת עליה.

אז יתקבל איתות חשוב לקניה [לונג] לטווח הבינוני בפריצת רמת ה-33.48 דולר למניה. הדבר מהווה איתות קניה בסיסי ובמידה והפריצה תתברר אמינה על ידי מחזורי המסחר ומתנדי המומנטום ניתן יהיה לבצע עסקה.

את הסטופ יש למקם יחסית צמוד למחיר הכניסה לא יותר 10 אחוז במקרה הנוכחי מתחת למחיר הכניסה וזאת לצורך הגנה מפני מצבים לא צפויים. יעד המחיר ללקיחת רווח על פי חישובי הינו ברמת ה- 50 דולר למניה.

בהנחה והשווקים יחזרו למגמת ירידה יתקבל איתות חשוב למכירה [שורט] לטווח הבינוני בפריצת רמת ה-27.95 דולר למניה. הדבר מהווה איתות מכירה בסיסי ובמידה והפריצה תתברר אמינה על ידי מחזורי המסחר ומתנדי המומנטום ניתן יהיה לבצע עסקה.

גם במקרה הנוכחי את הסטופ יש למקם יחסית צמוד למחיר הכניסה לא יותר 10 אחוז מעל מחיר הכניסה. יעד המחיר ללקיחת רווח על פי חישובי הינו ברמת ה- 20 דולר למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.