מגלים מניה בארה"ב: CPHD, בדרך לנקודת הכרעה
"אולם לא הכול שחור וסוחרים מיומנים שיודעים לקרוא התנהגות מחירים, מחזורי מסחר וכמובן את הפסיכולוגיה של המשקיעים יוכל לזהות ניצנים של בלימה. הדבר מתאפיין בחזרה של קונים חזקים אשר דווקא בתקופה של פסימיות מאמינים בשוק המניות בשנה הקרובה. אלה נראה ואוספים סחורה בשערים נמוכים ממשקיעם מיואשים שספגו הפסדים ואיבדו כיוון", כך כתבתי ב-29 לינואר.
בסקירה הקודמת הערכתי שבלימה ואף סיכוי להפוך מגמה קיים בשוק. ואכן בימים שאחרי הספיקו המדדים להתחזק מעט אולם לא בעוצמות הרצויות. ולכן השבוע-שבועיים הקרובים סביר ויהיו דרמטיים ויספקו את מה שהשוק יודע לתת הכי טוב-כותרות, תקווה ופחד.
חשוב מאוד לבחון כיצד מתנהגים המדדים בארה"ב שכן הם אלה אשר יכתיבו את הטון בעולם. ונכון שכלכלות בסין ובאירופה חזקות יותר מהכלכלה בארה"ב אבל עדין השוק האמריקאי הוא המוביל חד משמעית. במידה והמשק האמריקאי אכן יכנס למיתון ותהליך הורדת הריבית לא יעזור לכלכלה ומהר, סביר ונראה את המשך הירידות בבורסות בכל העולם ואף בעוצמות חזקות יותר.
הייתי אומר שהנקודות החשובות ביותר מבחינת הסוחרים נכון לנקודת הזמן הנוכחית הן:
רמת ה 12,800 בדאו גונס כרמת התנגדות. במידה ותיפרץ מעלה סביר ונראה מהלך עליות חזק יותר שיאפשר מסחר יציב יחסית לשבועות הקרובים.
רמת ה 12,000 כרמת תמיכה. במידה ותיפרץ מטה סביר וגל הירידות ימשך ואף בעוצמות חזקות הרבה יותר. הדבר יאפשר כניסה לפוזיציות שורט בנקודות בעלות סיכון נמוך.
חשוב לזכור שבתקופות של חוסר ודאות כדאי מאוד לרענן את רשימות המעקב ולהיות מוכן להפוך כיוון מהיר במידה ויתרחש. גם בשבועות הבאים המסחר הרווחי ביותר יהיה מסחר טקטי לטווח זמן בינוני- ארוך על בסיס SWING-TRADING .
מדובר בשיטת מסחר לטווחים אשר נעים בין 14-40 ימים. מטרת השיטה היא לנצל תנודות מהירות וחדות במניות לצורך יצירת הכנסה שוטפת כמקצוע עיקרי או נוסף. הסוחר בשיטה זו לא יתעניין בדוחות החברה, במוצרים, בסקטור או בכל נתון כלכלי אחר אלה רק בתנועת המחיר באופן הטהור ביותר.
לרוב מדובר במהלכים עם פוטנציאל רווח שבין 15-50% תלוי בשוק ובמניה. ההוראה לבלימת הפסד ברוב המקרים לא תעלה על 10% וזאת על מנת לשמור על יחס רווח:הפסד חיובי.
יש לזכור שכל אסטרטגיה,טובה ככל שתהיה תעבוד רק בין 50-70% מהמקרים. יותר מזה לא ניתן להשיג וגם אין צורך לנסות, ולכן יש לקבל את הטעויות וההפסדים באהבה ולגודעם בעודם קטנים.
המניה אותה נסקור הפעם היא CEPHEID (סימול: CPHD)
אסטרטגית מסחר טקטי לטווח בינוני ע"ב SWING –TRADING
הפעם נבנה אסטרטגיה שמתאימה במיוחד למניה זו ובעצם מכסה גם את האפשרות לעליות וגם לירידות. נתחיל עם מצב בו השוק חוזר למגמת עליה.
אז יתקבל איתות חשוב לקניה [לונג] לטווח הבינוני בפריצת רמת ה-33.48 דולר למניה. הדבר מהווה איתות קניה בסיסי ובמידה והפריצה תתברר אמינה על ידי מחזורי המסחר ומתנדי המומנטום ניתן יהיה לבצע עסקה.
את הסטופ יש למקם יחסית צמוד למחיר הכניסה לא יותר 10 אחוז במקרה הנוכחי מתחת למחיר הכניסה וזאת לצורך הגנה מפני מצבים לא צפויים. יעד המחיר ללקיחת רווח על פי חישובי הינו ברמת ה- 50 דולר למניה.
בהנחה והשווקים יחזרו למגמת ירידה יתקבל איתות חשוב למכירה [שורט] לטווח הבינוני בפריצת רמת ה-27.95 דולר למניה. הדבר מהווה איתות מכירה בסיסי ובמידה והפריצה תתברר אמינה על ידי מחזורי המסחר ומתנדי המומנטום ניתן יהיה לבצע עסקה.
גם במקרה הנוכחי את הסטופ יש למקם יחסית צמוד למחיר הכניסה לא יותר 10 אחוז מעל מחיר הכניסה. יעד המחיר ללקיחת רווח על פי חישובי הינו ברמת ה- 20 דולר למניה.
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
ילד משקיע בשוק ההון צילום: ביזפורטל38% מבני הנוער אומרים שה-AI מבין אותם יותר טוב מהמשפחה והחברים
בתוך 3 שנים בלבד - 92% מהישראלים כבר משתמשים ב-AI, לפי דוח"ח האינטרנט של בזק אנחנו מבלים 1.5 שעות ביום בממוצע בלדבר עם הצ'אט; אחד מכל חמישה ישראלים משלם על כלי AI; השימוש מתרחב גם לתחומים רגישים: 38% קיבלו עצה רפואית; 59% בני נוער קיבלו תמיכה רגשית;
78% אומרים שהם פונים לאלגוריתם לפני בכלל ששוקלים לגשת לאיש מקצוע
בזק מפרסמת את דו"ח האינטרנט השנתי והמספרים בו מראים כמה אנחנו אימצנו את הבינה המלאכותית, זה אולי כמעט ללא תקדים אם נשווה למהפכות הטכנולוגיות הקודמות. סקר מקיף שכלל 4,750 ישראלים מגיל 13 ומעלה בשיתוף עם KANTAR ישראל, חושף כיצד ה-AI הפך מכלי ניסיוני למלווה יומיומי שמשפיע על כל תחום בחיים שלנו. מבריאות מתמיכה רגשית, דרך קניות, לימודים, ועד להורות ולתעסוקה.
92% מהישראלים השתמשו לפחות בכלי AI אחד בשלוש השנים האחרונות, שזה גידול של כ-33% בהשוואה לשנה שעברה, והוא עוקף בהרבה טכנולוגיות אחרות למשל לפלטפורמת המסרונים שאין מי מאיתנו שלא משתמש בה כיום, וואטסאפ, נדרשו 10 שנים כדי להגיע לאימוץ דומה כמו לכלי ה-AI ולעשיית קניות באתרי האונליין לקח אפילו שני עשורים כדי להגיע לאותן רמות.
הישראלי הממוצע משתמש כיום ב-2.7 כלי AI שונים, לעומת 1.8 בשנה שעברה. כל אחת מאיתנו מבלה בצ'אטים למיניהם כ-1.5 שעות ביום בממוצע, וזה קורה בעיקר בנייד. מי מוביל? ChatGPT בראש, אבל גם Gamma, Perplexity, Gemini ו-Canva מטפסים.
הנתונים מראים שה-AI לא רק מוסיף זמן מסך (70% מהמשתמשים הגבירו את השימוש בכלים כאלה בהשוואה לשנה שעברה) אלא הוא גם מחליף פעילויות אחרות: אצל 50% הוא בא על חשבון גלישה כללית באינטרנט, אצל 35% זה מגיע על חשבון רשתות חברתיות, ואצל 33% על חשבון צפייה בסטרימינג. אחד מכל חמישה ישראלים גם משלם על מנוי ל-AI, מה שמעיד על כמה השימוש חשוב לישראלים שמוכנים גם לשלם כדי לנצל את היכולות המוגברות ואת המודלים המשופרים.
- בזק מעלה את תחזית הרווח ל-1.55 מיליארד שקל
- בי-קום מממשת: סרצ'לייט ופורר מפיצים מניות בזק בהיקף של כ-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התוכן באינטרנט "מתלכלך"
אבל לצד ההתלהבות, יש גם משבר אמון. 67% מהישראלים מודים שהם מתקשים להבחין בין תוכן שנוצר על ידי אדם לבין כזה שיוצר על ידי AI, ו-71% מהישראלים רוצים שתוכן שיוצר על ידי בינה מלאכותית יסומן ככזה.
