גילעד אלטשולר
צילום: תמר מצפי
דירוג קרנות הפנסיה

אלטשולר שחם ממשיך להוביל בדירוג איכות השירות בקרנות הפנסיה

במקום השני - הפניקס, השלישית היא כלל. במקום האחרון - מיטב דש שדווקא נמצאת במקום טוב בתשואות
נתנאל אריאל | (7)

בית ההשקעות אלטשולר שחם גמל מוביל גם השנה בשירות ללקוחות מבין קרנות הפנסיה. בכך שומר בית ההשקעות על מיקומו מ-2019. מי שעולה למקום השני היא חברת הפניקס, על חשבונה של כלל שיורדת למקום השלישי. כך עולה ממדד השירות של קרנות הפנסיה לשנת 2020 שמפרסמת רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון.

באופן כללי, השנה השתפר איכות השירות בענפי החיסכון הפנסיוני, למרות התנודות בשווקים בשנת 2020 ומשבר הקורונה שהביא עימו מעבר אל מתן שירות מרחוק ע"י הגופים המוסדיים.

מי שמציגים קפיצה משמעותית באיכות השירות הם מגדל, הלמן אלדובי ופסגות, כאשר בעקבות השיפור הלמן אלדובי יוצא מהמקום האחרון, פסגות שומרת על המקום השני מהסוף. מנורה שמרה על מקומה באמצע הטבלה, שיפרה את השירות שלה אך פחות מהאחרים.

אך מי שמידרדר למקום האחרון הוא בית ההשקעות מיטב דש, וצריך לומר - פסגות והלמן אלדובי נרכשו לאחרונה כך שלמעשה מיטב דש נשארת לבד בתחתית ותצטרך לשפר את הדירוג כדי להתקדם מעלה.

רק נציין כי התשואות של מיטב טובות בשנים האחרונות כך שלא ברור שהיא באמת צריכה לדאוג.

מקור: רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון

הביצועים של קרנות הפנסיה במחצית הראשונה של השנה במסלול עד גיל 50:

מי שמובילה במחצית הראשונה של השנה את הביצועים בקרנות הפנסיה היא הפניקס עם תשואה של 9.84%, אחריה מנורה עם 9.68%, השלישית היא מיטב דש עם 9.41%. הרביעית היא כלל עם 9.41%, אחר כך פסגות עם 8.93%, מגדל היא השישית עם 8.79%, מיד אחרי אלשטולר שחם עם 8.78%, והראל סוגרת את הטבלה עם 8.12%.

 

בתגובה לנתונים אומרת מיטל ברנע, סמנכ"ל שירות לקוחות גמל ופנסיה, אלטשולר שחם: "אנו גאים לקטוף את המקום הראשון במדד השירות, זו השנה השנייה ברציפות. מתן שירות איכותי ויעיל הוא יעד מרכזי ששמנו לעצמנו, וכעת אנו זוכים לקצור את הפירות. זכייה זו היא תוצאה של עבודה מאומצת, ראייה לטווח הארוך ושיתוף פעולה מוצלח בין הגורמים השונים בארגון. הזכייה היא לא נקודת הסיום אלא רק ההתחלה, מכאן נמשיך לחדש, להתייעל ולהציע ללקוחותינו ולשותפינו העסקיים שירות איכותי ברמה הגבוהה ביותר".

קיראו עוד ב"צרכנות פיננסית"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שקר וכזב 10/09/2021 23:20
    הגב לתגובה זו
    תנסו להשיג אותם ולדבר עם נציג ,משימה בלתי אפשרית
  • 6.
    מזועזע 04/09/2021 12:50
    הגב לתגובה זו
    יגלגלו אותכם מאחד לשני - לא יזוז כלום ברחתי
  • 5.
    באיזה עולם אתם חיים? שירות זוועה (ל"ת)
    דניאל 30/08/2021 10:22
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שירות ליגה. סין תעלה וגם התשואות יעלו (ל"ת)
    רועי 30/08/2021 03:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שי 30/08/2021 01:17
    הגב לתגובה זו
    אז עכשיו מבלבלים את השכל על שירות?
  • 2.
    סין 29/08/2021 22:58
    הגב לתגובה זו
    הורידה את אלטשולר
  • 1.
    אנונימי 29/08/2021 20:31
    הגב לתגובה זו
    שרות על הפנים!!!
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

בנק הפועלים מחזיר את "מניה במתנה"

כמיליון לקוחות בנק הפועלים יוכלו לבחור בין שתי מניות במתנה לבין מענק של 125 שקל, במהלך נוסף שמגיע בעקבות הביקוש הגבוה לחלוקה הקודמת ובמסגרת מתווה ההקלות של בנק ישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה בנק הפועלים

בנק הפועלים הודיע על חידוש היוזמה לחלוקת מניות הבנק במתנה ללקוחותיו, במסגרתה יוכלו כמיליון לקוחות זכאים לבחור בין קבלת שתי מניות של הבנק, בשווי כולל של כ־138.9 שקל, לבין מענק כספי של 125 שקל. המהלך מגיע בעקבות הביקוש הגבוה בסבב הקודם בחודש ספטמבר, שבו חולקו ללקוחות מעל חצי מיליון מניות.

עבור עמידה בתנאי הזכאות נלקחו בחשבון שלושה מועדים קובעים: 31.8, 30.9 ו-31.10. לקוחות שלא עמדו בתנאי הזכאות במועדים אלו, וכן לקוחות חדשים שיצטרפו לבנק, יוכלו לעמוד בקריטריונים עד ליום 4.12.25 וליהנות מההטבה. הבנק פרסם דוח הצעת מדף לצורך הקצאת המניות, ועל שתי המניות שיתקבלו יינתן פטור מעמלות למשך 20 שנה, או עד למכירתן, המוקדם מביניהם. התוכנית נכללת במסגרת הטבות הרבעון הרביעי שמאשרות לבנק ישראל להקל על לקוחות הבנקים בתקופה זו. לקוחות שלא יבצעו בחירה יקבלו אוטומטית את המענק הכספי.

בנק הפועלים מסביר כי החלוקה משתלבת עם התפיסה האסטרטגית החדשה של הבנק, תחת המסר "לא רק פועלים - יוזמים", המדגישה גישה פרואקטיבית, חיזוק הקשר עם הלקוחות והרחבת החשיפה שלהם לעולם ההשקעות. המהלך ילווה בקמפיין הסברה ויושק יחד עם מתחם למידה אינטראקטיבי בשם "משקיעים מתחילים", שנועד לספק כלים בסיסיים להבנת שוק ההון.

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים: "אנחנו גאים לחזור על היוזמה החדשנית הראשונה מסוגה בישראל, שבה חברה ישראלית מחלקת מניות שלה במתנה ללקוחות שלה. המהלך הקודם, שאפשר למאות אלפי לקוחות להיחשף לראשונה באופן ישיר לשוק ההון, זכה לעניין רב מצד לקוחותינו והוביל לשיח מקצועי בתחום החינוך הפיננסי בציבור. נמשיך ליזום כל העת מהלכים ייחודיים, חדשניים ופרו-אקטיביים ללקוחות שלנו".

את בחירת ההטבה ניתן לבצע החל מ־26.11.25 (ללקוחות הזכאים בשלושת המועדים הראשונים) או החל מ-8.12.25 (לזכאים במועד הרביעי), ועד 14.12.25 בשעה 16:00, דרך האפליקציה, אתר הבנק, מוקד השירות או סניפי הבנק. הרכישה של המניות תתבצע לפי שער הסגירה ב-17.12.25, והעברת המניות או המענק תיעשה ב-21.12.25 או סמוך לכך. המניות עצמן ניתנות למכירה בכל עת וללא עמלה.