רכב חשמלי באידו
צילום: באידו
תוצאות מקדמיות

באפט לפני מאסק: תוצאות מקדמיות ל-BYD: תרבע את המכירות, קפצה 4% בהונג קונג

תומר אמן |

BYD מקבילתה של טסלה האמריקאית דיווחה כי להערכתה, תגדיל את הרווח הגולמי בכ-333% לפחות, וכי כלל מכירות הרכב עלו בכ-250% בתשעת החודשים האחרונים, זאת לעומת שאר השוק שקפץ "רק" ב-110%. כ-20% מהחברה מוחזקים על ידי קרן ברקשייר הת'וואי של וורן באפט.

 

יצרנית הרכב הסינית BYD – מהגדולות בסין בתחום ייצור הרכבים החשמליים, דיווחה כי בתום הרבעון השלישי הצליחה החברה לרבע את הרווחים הודות לזינוק במכירות בענף, וכמו כן שיפור של תמהיל המוצרים. בעקבות הנתונים עלתה החברה כ-5% במסחר בשנזן הסינית, בעוד שעלתה כ-4% בבורסה הנוספת בה היא נסחרת – הונג קונג. מדובר במקבילתה של טסלה האמריקאית, אך בסין.  

הרווח הגולמי ברבעון האחרון עמד בטווח של 5.5-5.9 מיליארד יואן (765-820 מיליון דולר). מדובר איפוא בגידול של בין 333-365.1% לעומת אשתקד. BYD מכרה כ-537 אלף רכבים בשלושת הרבעונים האחרונים, גידול של 197% לעומת השנה הקודמת.

 

דבר נוסף שתמך בגידול המכירות בענף הוא השינויים מצד הממשל בסין בחצי שנה האחרונה, ביניהן הכרזה מצד הממשל כי יפסיק לפגוע בחברות הטכנולוגיה שהנפיקו מחוץ למדינה ונפגעו קשות בעקבות ההחלטה. בנוסף לכך, גם תמריצים אותם סיפקה הממשלה עזרו לשוק הרכבים החשמליים הסינים – מהגדולים בעולם.

 

כלל המכירות של רכבי החברה – בין אם מדובר בהיברידיים או בחשמליים לגמרי – קפצו בכ-250% בתשעת החודשים האחרונים, זאת כאשר כלל המכירות של רכבים חשמליים והיברידים בשוק קפץ באותו זמן "רק" ב-110%.

 

BYD מדגישה כי מדובר בהוכחה חד משמעית שהחברה מסוגלת להתגבר על הפגיעה בשרשראות האספקה בשוק הרכב, זאת בניגוד לחברות אחרות בתחום כמו טסלה של אלון מאסק, אך גם ג'ילי, AIRWAYS וחברות רכב מסוג EV נוספות.

 

כעת צופה החברה כי תגדיל את ההכנסות שלה בשלושת הרבעונים עד שנה הקרובים, זאת על ידי מכירת רכבים בסכום של כ-9.5 מיליארד יואן (1.32 מיליארד דולר) – גידול של כ-289%.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 

הגידול בענף הביקוש לרכבים חשמליים והיברידיים מקפיץ גם חברות נוספות בתחום, כגון יצרנית הסוללות המובילה בשוק – אמפרקס, כשזו טענה בשני שעבר כי הרווח הגולמי שלה ברבעון השלישי יסתכם יקפוץ בכ-200% הודות לגידול בביקושים לסוללות. גם חברת LG נהנית מהמצב, כאשר זו דיווחה שגם היא תכה את התחזיות הודות לגידול בביקושים.

 

BYD כבר דיווחה כי תמשיך להתפשט אל מעבר לים, כאשר כבר החלה להפיץ את מוצריה במדינות אסיתיות נוספות כמו הודו, תאילנד, לאוס, מונגוליה ונפאל בשבועות האחרונים, זאת לאחר שהפיצה במרבית אירופה את רכביה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולס

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH

בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026

יואב פולס |

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.

הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.

ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.

המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.

ג'ילי Starray EM-i סביבת נהג. צילום יואב פולס