רכב חשמלי באידו
צילום: באידו
תוצאות מקדמיות

באפט לפני מאסק: תוצאות מקדמיות ל-BYD: תרבע את המכירות, קפצה 4% בהונג קונג

תומר אמן |

BYD מקבילתה של טסלה האמריקאית דיווחה כי להערכתה, תגדיל את הרווח הגולמי בכ-333% לפחות, וכי כלל מכירות הרכב עלו בכ-250% בתשעת החודשים האחרונים, זאת לעומת שאר השוק שקפץ "רק" ב-110%. כ-20% מהחברה מוחזקים על ידי קרן ברקשייר הת'וואי של וורן באפט.

 

יצרנית הרכב הסינית BYD – מהגדולות בסין בתחום ייצור הרכבים החשמליים, דיווחה כי בתום הרבעון השלישי הצליחה החברה לרבע את הרווחים הודות לזינוק במכירות בענף, וכמו כן שיפור של תמהיל המוצרים. בעקבות הנתונים עלתה החברה כ-5% במסחר בשנזן הסינית, בעוד שעלתה כ-4% בבורסה הנוספת בה היא נסחרת – הונג קונג. מדובר במקבילתה של טסלה האמריקאית, אך בסין.  

הרווח הגולמי ברבעון האחרון עמד בטווח של 5.5-5.9 מיליארד יואן (765-820 מיליון דולר). מדובר איפוא בגידול של בין 333-365.1% לעומת אשתקד. BYD מכרה כ-537 אלף רכבים בשלושת הרבעונים האחרונים, גידול של 197% לעומת השנה הקודמת.

 

דבר נוסף שתמך בגידול המכירות בענף הוא השינויים מצד הממשל בסין בחצי שנה האחרונה, ביניהן הכרזה מצד הממשל כי יפסיק לפגוע בחברות הטכנולוגיה שהנפיקו מחוץ למדינה ונפגעו קשות בעקבות ההחלטה. בנוסף לכך, גם תמריצים אותם סיפקה הממשלה עזרו לשוק הרכבים החשמליים הסינים – מהגדולים בעולם.

 

כלל המכירות של רכבי החברה – בין אם מדובר בהיברידיים או בחשמליים לגמרי – קפצו בכ-250% בתשעת החודשים האחרונים, זאת כאשר כלל המכירות של רכבים חשמליים והיברידים בשוק קפץ באותו זמן "רק" ב-110%.

 

BYD מדגישה כי מדובר בהוכחה חד משמעית שהחברה מסוגלת להתגבר על הפגיעה בשרשראות האספקה בשוק הרכב, זאת בניגוד לחברות אחרות בתחום כמו טסלה של אלון מאסק, אך גם ג'ילי, AIRWAYS וחברות רכב מסוג EV נוספות.

 

כעת צופה החברה כי תגדיל את ההכנסות שלה בשלושת הרבעונים עד שנה הקרובים, זאת על ידי מכירת רכבים בסכום של כ-9.5 מיליארד יואן (1.32 מיליארד דולר) – גידול של כ-289%.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 

הגידול בענף הביקוש לרכבים חשמליים והיברידיים מקפיץ גם חברות נוספות בתחום, כגון יצרנית הסוללות המובילה בשוק – אמפרקס, כשזו טענה בשני שעבר כי הרווח הגולמי שלה ברבעון השלישי יסתכם יקפוץ בכ-200% הודות לגידול בביקושים לסוללות. גם חברת LG נהנית מהמצב, כאשר זו דיווחה שגם היא תכה את התחזיות הודות לגידול בביקושים.

 

BYD כבר דיווחה כי תמשיך להתפשט אל מעבר לים, כאשר כבר החלה להפיץ את מוצריה במדינות אסיתיות נוספות כמו הודו, תאילנד, לאוס, מונגוליה ונפאל בשבועות האחרונים, זאת לאחר שהפיצה במרבית אירופה את רכביה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוניות
צילום: תמר מצפי

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה

במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק

רן קידר |

יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית. 

כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק. 

רוב נהגי המוניות הם עברייני מס    


במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.

במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.

מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.

מוניות
צילום: תמר מצפי

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה

במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק

רן קידר |

יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית. 

כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק. 

רוב נהגי המוניות הם עברייני מס    


במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.

במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.

מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.