רכב חשמלי באידו
צילום: באידו
תוצאות מקדמיות

באפט לפני מאסק: תוצאות מקדמיות ל-BYD: תרבע את המכירות, קפצה 4% בהונג קונג

תומר אמן |

BYD מקבילתה של טסלה האמריקאית דיווחה כי להערכתה, תגדיל את הרווח הגולמי בכ-333% לפחות, וכי כלל מכירות הרכב עלו בכ-250% בתשעת החודשים האחרונים, זאת לעומת שאר השוק שקפץ "רק" ב-110%. כ-20% מהחברה מוחזקים על ידי קרן ברקשייר הת'וואי של וורן באפט.

 

יצרנית הרכב הסינית BYD – מהגדולות בסין בתחום ייצור הרכבים החשמליים, דיווחה כי בתום הרבעון השלישי הצליחה החברה לרבע את הרווחים הודות לזינוק במכירות בענף, וכמו כן שיפור של תמהיל המוצרים. בעקבות הנתונים עלתה החברה כ-5% במסחר בשנזן הסינית, בעוד שעלתה כ-4% בבורסה הנוספת בה היא נסחרת – הונג קונג. מדובר במקבילתה של טסלה האמריקאית, אך בסין.  

הרווח הגולמי ברבעון האחרון עמד בטווח של 5.5-5.9 מיליארד יואן (765-820 מיליון דולר). מדובר איפוא בגידול של בין 333-365.1% לעומת אשתקד. BYD מכרה כ-537 אלף רכבים בשלושת הרבעונים האחרונים, גידול של 197% לעומת השנה הקודמת.

 

דבר נוסף שתמך בגידול המכירות בענף הוא השינויים מצד הממשל בסין בחצי שנה האחרונה, ביניהן הכרזה מצד הממשל כי יפסיק לפגוע בחברות הטכנולוגיה שהנפיקו מחוץ למדינה ונפגעו קשות בעקבות ההחלטה. בנוסף לכך, גם תמריצים אותם סיפקה הממשלה עזרו לשוק הרכבים החשמליים הסינים – מהגדולים בעולם.

 

כלל המכירות של רכבי החברה – בין אם מדובר בהיברידיים או בחשמליים לגמרי – קפצו בכ-250% בתשעת החודשים האחרונים, זאת כאשר כלל המכירות של רכבים חשמליים והיברידים בשוק קפץ באותו זמן "רק" ב-110%.

 

BYD מדגישה כי מדובר בהוכחה חד משמעית שהחברה מסוגלת להתגבר על הפגיעה בשרשראות האספקה בשוק הרכב, זאת בניגוד לחברות אחרות בתחום כמו טסלה של אלון מאסק, אך גם ג'ילי, AIRWAYS וחברות רכב מסוג EV נוספות.

 

כעת צופה החברה כי תגדיל את ההכנסות שלה בשלושת הרבעונים עד שנה הקרובים, זאת על ידי מכירת רכבים בסכום של כ-9.5 מיליארד יואן (1.32 מיליארד דולר) – גידול של כ-289%.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 

הגידול בענף הביקוש לרכבים חשמליים והיברידיים מקפיץ גם חברות נוספות בתחום, כגון יצרנית הסוללות המובילה בשוק – אמפרקס, כשזו טענה בשני שעבר כי הרווח הגולמי שלה ברבעון השלישי יסתכם יקפוץ בכ-200% הודות לגידול בביקושים לסוללות. גם חברת LG נהנית מהמצב, כאשר זו דיווחה שגם היא תכה את התחזיות הודות לגידול בביקושים.

 

BYD כבר דיווחה כי תמשיך להתפשט אל מעבר לים, כאשר כבר החלה להפיץ את מוצריה במדינות אסיתיות נוספות כמו הודו, תאילנד, לאוס, מונגוליה ונפאל בשבועות האחרונים, זאת לאחר שהפיצה במרבית אירופה את רכביה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח