באפט לפני מאסק: תוצאות מקדמיות ל-BYD: תרבע את המכירות, קפצה 4% בהונג קונג
BYD מקבילתה של טסלה האמריקאית דיווחה כי להערכתה, תגדיל את הרווח הגולמי בכ-333% לפחות, וכי כלל מכירות הרכב עלו בכ-250% בתשעת החודשים האחרונים, זאת לעומת שאר השוק שקפץ "רק" ב-110%. כ-20% מהחברה מוחזקים על ידי קרן ברקשייר הת'וואי של וורן באפט.
יצרנית הרכב הסינית BYD – מהגדולות בסין בתחום ייצור הרכבים החשמליים, דיווחה כי בתום הרבעון השלישי הצליחה החברה לרבע את הרווחים הודות לזינוק במכירות בענף, וכמו כן שיפור של תמהיל המוצרים. בעקבות הנתונים עלתה החברה כ-5% במסחר בשנזן הסינית, בעוד שעלתה כ-4% בבורסה הנוספת בה היא נסחרת – הונג קונג. מדובר במקבילתה של טסלה האמריקאית, אך בסין.
הרווח הגולמי ברבעון האחרון עמד בטווח של 5.5-5.9 מיליארד יואן (765-820 מיליון דולר). מדובר איפוא בגידול של בין 333-365.1% לעומת אשתקד. BYD מכרה כ-537 אלף רכבים בשלושת הרבעונים האחרונים, גידול של 197% לעומת השנה הקודמת.
דבר נוסף שתמך בגידול המכירות בענף הוא השינויים מצד הממשל בסין בחצי שנה האחרונה, ביניהן הכרזה מצד הממשל כי יפסיק לפגוע בחברות הטכנולוגיה שהנפיקו מחוץ למדינה ונפגעו קשות בעקבות ההחלטה. בנוסף לכך, גם תמריצים אותם סיפקה הממשלה עזרו לשוק הרכבים החשמליים הסינים – מהגדולים בעולם.
- הקשר בין טסלה לאנבידיה, ולמה טסלה מזנקת ב-6%?
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלל המכירות של רכבי החברה – בין אם מדובר בהיברידיים או בחשמליים לגמרי – קפצו בכ-250% בתשעת החודשים האחרונים, זאת כאשר כלל המכירות של רכבים חשמליים והיברידים בשוק קפץ באותו זמן "רק" ב-110%.
BYD מדגישה כי מדובר בהוכחה חד משמעית שהחברה מסוגלת להתגבר על הפגיעה בשרשראות האספקה בשוק הרכב, זאת בניגוד לחברות אחרות בתחום כמו טסלה של אלון מאסק, אך גם ג'ילי, AIRWAYS וחברות רכב מסוג EV נוספות.
כעת צופה החברה כי תגדיל את ההכנסות שלה בשלושת הרבעונים עד שנה הקרובים, זאת על ידי מכירת רכבים בסכום של כ-9.5 מיליארד יואן (1.32 מיליארד דולר) – גידול של כ-289%.
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
הגידול בענף הביקוש לרכבים חשמליים והיברידיים מקפיץ גם חברות נוספות בתחום, כגון יצרנית הסוללות המובילה בשוק – אמפרקס, כשזו טענה בשני שעבר כי הרווח הגולמי שלה ברבעון השלישי יסתכם יקפוץ בכ-200% הודות לגידול בביקושים לסוללות. גם חברת LG נהנית מהמצב, כאשר זו דיווחה שגם היא תכה את התחזיות הודות לגידול בביקושים.
BYD כבר דיווחה כי תמשיך להתפשט אל מעבר לים, כאשר כבר החלה להפיץ את מוצריה במדינות אסיתיות נוספות כמו הודו, תאילנד, לאוס, מונגוליה ונפאל בשבועות האחרונים, זאת לאחר שהפיצה במרבית אירופה את רכביה.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסעסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
עסקת רכישת רכב '0 ק"מ' היא עסקה בה מוצע רכב עם הנחה גדולה ומפתה. מדובר לרוב ברכב שעברה למעלה משנה מיום ייצורו ועל פי החוק היבואן מחויב לרשום אותו עם בעלים כלשהו. חברה או אדם פרטי. הלקוחות צריכים לבחון את העסקה בעיניים ביקורתיות. העסקה דומה יותר לעסקת רכב משומש 'יד שניה' מאשר רכישת רכב חדש אצל היבואן. 'מדריך ביזפורטל לעסקת ס ק"מ' כדי שהעסקה תהיה טובה ונכונה עבורכם
ענף הרכב רותח. כמה רותח? רותח כך שמתחילת השנה עד סוף נובמבר יירשמו בארץ בין 285,000 ל 290,000 כלי רכב חדשים. נכון למועד כתיבת שורות אלו, כשיש עוד שלושה ימים לסוף נובמבר, השוק עומד על 284,000 כלי רכב, וקצב הרישום היומי עומד על מעל ל 1000 כלי רכב ביום (!!!).
בתוך כלי הרכב שנרשמו נמצאים גם כמה עשרות אלפי כלי רכב שעברו 'גיול', ומשווקים בעסקאות '0 ק"מ'. נזכיר כי 'גיול' רכב הוא שם לרכב שעברה שנה מיום ייצורו והחוק בארץ מחייב כי בתום שנה מיום הייצור הרכב חייב להירשם על שם אדם או חברה, ולא ניתן להחזיק אותו ללא רישומו המסודר.
היבואנים נאלצים לרשום את כלי הרכב או על הח.פ. של היבואן, או חברת הליסינג שלו, או למכור את הרכב לחברות ליסינג אחרות. לכם כלקוחות זה לא ממש משנה, והרכב יוצע לכם בעסקת '0 ק"מ' במחיר זול יותר מאשר היה כאשר נמכר כחדש באולם התצוגה של היבואן.
לכאורה מדובר בעסקה מושלמת, גם מקבלים רכב חדש לחלוטין, שכן אף אחד לא נסע בו, וגם נהנים ממחיר מוזל, כאשר הרכב עדיין חדש.
עם זאת, לאור מספר מקרים שהגיעו למערכת ביזפורטל, הבנו שהעסקאות האלה מחייבות יותר הבנה והתייחסות, ולשם כך פנינו לסיגל עוז, מנכ"ל 'גלגלים' (פלטפורמת מסחר בתחום טיפולי רכב וחלפים) שלאחרונה השיקה פעילות גם בתחום עסקאות רכב, והכנו עבורכם את 'המדריך לרכישת רכב בעסקת 0 ק"מ'. "ראשית" מציינת סיגל, "הלקוח חייב להבין שהוא רוכש רכב יד שניה, וצריך להפעיל את מכלול השיקולים כמו ברכישת רכב יד שניה משומש, לרבות האפשרות לקחת את הרכב למכון בדיקה מטעמו".
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסעסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
עסקת רכישת רכב '0 ק"מ' היא עסקה בה מוצע רכב עם הנחה גדולה ומפתה. מדובר לרוב ברכב שעברה למעלה משנה מיום ייצורו ועל פי החוק היבואן מחויב לרשום אותו עם בעלים כלשהו. חברה או אדם פרטי. הלקוחות צריכים לבחון את העסקה בעיניים ביקורתיות. העסקה דומה יותר לעסקת רכב משומש 'יד שניה' מאשר רכישת רכב חדש אצל היבואן. 'מדריך ביזפורטל לעסקת ס ק"מ' כדי שהעסקה תהיה טובה ונכונה עבורכם
ענף הרכב רותח. כמה רותח? רותח כך שמתחילת השנה עד סוף נובמבר יירשמו בארץ בין 285,000 ל 290,000 כלי רכב חדשים. נכון למועד כתיבת שורות אלו, כשיש עוד שלושה ימים לסוף נובמבר, השוק עומד על 284,000 כלי רכב, וקצב הרישום היומי עומד על מעל ל 1000 כלי רכב ביום (!!!).
בתוך כלי הרכב שנרשמו נמצאים גם כמה עשרות אלפי כלי רכב שעברו 'גיול', ומשווקים בעסקאות '0 ק"מ'. נזכיר כי 'גיול' רכב הוא שם לרכב שעברה שנה מיום ייצורו והחוק בארץ מחייב כי בתום שנה מיום הייצור הרכב חייב להירשם על שם אדם או חברה, ולא ניתן להחזיק אותו ללא רישומו המסודר.
היבואנים נאלצים לרשום את כלי הרכב או על הח.פ. של היבואן, או חברת הליסינג שלו, או למכור את הרכב לחברות ליסינג אחרות. לכם כלקוחות זה לא ממש משנה, והרכב יוצע לכם בעסקת '0 ק"מ' במחיר זול יותר מאשר היה כאשר נמכר כחדש באולם התצוגה של היבואן.
לכאורה מדובר בעסקה מושלמת, גם מקבלים רכב חדש לחלוטין, שכן אף אחד לא נסע בו, וגם נהנים ממחיר מוזל, כאשר הרכב עדיין חדש.
עם זאת, לאור מספר מקרים שהגיעו למערכת ביזפורטל, הבנו שהעסקאות האלה מחייבות יותר הבנה והתייחסות, ולשם כך פנינו לסיגל עוז, מנכ"ל 'גלגלים' (פלטפורמת מסחר בתחום טיפולי רכב וחלפים) שלאחרונה השיקה פעילות גם בתחום עסקאות רכב, והכנו עבורכם את 'המדריך לרכישת רכב בעסקת 0 ק"מ'. "ראשית" מציינת סיגל, "הלקוח חייב להבין שהוא רוכש רכב יד שניה, וצריך להפעיל את מכלול השיקולים כמו ברכישת רכב יד שניה משומש, לרבות האפשרות לקחת את הרכב למכון בדיקה מטעמו".
