מאסיבית
צילום: מאסיבית
תוצאות מקדמיות

מאסיבית שוב מאכזבת ומציגה נפילה של 73% במכירות

החברה ממשיכה לאכזב גם ברבעון השלישי והמניה משלימה נפילה של 95% מאז ההנפקה
רונן קרסו | (5)

מאסיבית  מאסיבית 9.16% פרסמה היום הודעה באשר לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של השנה עם ירידה חדה במכירות.

להערכת החברה, היקף מכירות החברה המוערך ברבעון השלישי הינו כ-966 אלף דולר לעומת כ-3.58 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה בשיעור של כ-73% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. החברה מכרה ברבעון השלישי 4 מדפסות, לעומת 9 מדפסות ברבעון השלישי לשנת 2023. להערכת החברה, היקף מכירות החברה המוער ב-9 החודשים הראשונים של השנה הינו כ-3.5 מיליון דולר לעומת כ-11.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ומציג ירידה בשיעור של כ-70% ביחס לתקופה המקבילה.

תקופת הקורונה היתה תקופת מדפסות תלת המימד, הן צצו כפטריות אחרי הגשם בהבטחה שזה הולך להיות הדבר הבא. מאסיבית הישראלית, החברה למדפסות תלת־ממד בפורמטים גדולים, גייסה לפי שווי שוק של 700 מיליון שקל. מאסיבית הוקמה ב־2013 על ידי גרשון מילר, אבנר ישראלי, ומשה אוזן. 

הגאות במניות החברות בתחום הגיעה בעיקר על רקע הבטחה חדשה של החברות לפנות לתחום התעשייתי של ייצור מתכות ומוצרי עץ בתלת ממד, ומצדה של מאסיבית גם ייצור פולימרים לתעשיית הרכב והתעופה. אלא שבשנתיים האחרונות, מאסיבית בעיקר מתרצת.

החברה תלתה לפני כמה חודשים את הכשלון שלה, לרבות מכירת מוצריה במדינות שונות, במעמדה הבינלאומי של ישראל. היא אף טענה שהזהות הישראלית יכולה להיות חיסרון ואף לסכל עסקאות אפשריות, כתגובה לאירועים פוליטיים-מדיניים ומעמדה הגלובלי של ישראל, לרבות החרמת תוצרת ישראלית.

לצד הפגיעה מהמלחמה כאן בבית, בדו"חות השנתיים מאסיבית ציינה לרעה את השפעותיה של מלחמת רוסיה-אוקראינה, ככזאת שגרמה לעלייה במחירי האנרגיה ומכך לפגיעה בעלויות הייצור ובפעילות באירופה, כמו גם את השפעותיה השליליות של הריבית שעלתה, מכיוון שמרבית לקוחותיה נדרשים למימון לביצוע רכישותיהם. תירוצים למכביר. 

 

השווי של מאסיבית בהנפקה במרץ 2021 היה 594 מיליון שקל, השווי כעת הוא רק 31 מיליון שקל לאחר שירדה 95% מההנפקה. מתחילת השנה על רקע התוצאות החלשות מניית מאסיבית ירדה ב-78%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית מאסיבית מאז ההנפקה

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    עופר 14/10/2024 14:24
    הגב לתגובה זו
    איזה בושה ירידה של 95%
  • בדרך להשלים ירידה של 100 אחוז בשנה הבאה (ל"ת)
    משה 16/10/2024 09:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 14/10/2024 13:58
    הגב לתגובה זו
    ושכמותה מהבורסה שלנו.מי רוצה חברות פח אשפה כאלה.תיזהרו לקנות מניות כאלה עדיף לשלוח לוטו פעם בחודש
  • 2.
    ליאור 14/10/2024 11:48
    הגב לתגובה זו
    כסף שהלך לפח
  • 1.
    בושה (ל"ת)
    שי 14/10/2024 11:17
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.