מאסיבית
צילום: מאסיבית
תוצאות מקדמיות

מאסיבית שוב מאכזבת ומציגה נפילה של 73% במכירות

החברה ממשיכה לאכזב גם ברבעון השלישי והמניה משלימה נפילה של 95% מאז ההנפקה
רונן קרסו | (5)

מאסיבית  מאסיבית 0% פרסמה היום הודעה באשר לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של השנה עם ירידה חדה במכירות.

להערכת החברה, היקף מכירות החברה המוערך ברבעון השלישי הינו כ-966 אלף דולר לעומת כ-3.58 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה בשיעור של כ-73% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. החברה מכרה ברבעון השלישי 4 מדפסות, לעומת 9 מדפסות ברבעון השלישי לשנת 2023. להערכת החברה, היקף מכירות החברה המוער ב-9 החודשים הראשונים של השנה הינו כ-3.5 מיליון דולר לעומת כ-11.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ומציג ירידה בשיעור של כ-70% ביחס לתקופה המקבילה.

תקופת הקורונה היתה תקופת מדפסות תלת המימד, הן צצו כפטריות אחרי הגשם בהבטחה שזה הולך להיות הדבר הבא. מאסיבית הישראלית, החברה למדפסות תלת־ממד בפורמטים גדולים, גייסה לפי שווי שוק של 700 מיליון שקל. מאסיבית הוקמה ב־2013 על ידי גרשון מילר, אבנר ישראלי, ומשה אוזן. 

הגאות במניות החברות בתחום הגיעה בעיקר על רקע הבטחה חדשה של החברות לפנות לתחום התעשייתי של ייצור מתכות ומוצרי עץ בתלת ממד, ומצדה של מאסיבית גם ייצור פולימרים לתעשיית הרכב והתעופה. אלא שבשנתיים האחרונות, מאסיבית בעיקר מתרצת.

החברה תלתה לפני כמה חודשים את הכשלון שלה, לרבות מכירת מוצריה במדינות שונות, במעמדה הבינלאומי של ישראל. היא אף טענה שהזהות הישראלית יכולה להיות חיסרון ואף לסכל עסקאות אפשריות, כתגובה לאירועים פוליטיים-מדיניים ומעמדה הגלובלי של ישראל, לרבות החרמת תוצרת ישראלית.

לצד הפגיעה מהמלחמה כאן בבית, בדו"חות השנתיים מאסיבית ציינה לרעה את השפעותיה של מלחמת רוסיה-אוקראינה, ככזאת שגרמה לעלייה במחירי האנרגיה ומכך לפגיעה בעלויות הייצור ובפעילות באירופה, כמו גם את השפעותיה השליליות של הריבית שעלתה, מכיוון שמרבית לקוחותיה נדרשים למימון לביצוע רכישותיהם. תירוצים למכביר. 

 

השווי של מאסיבית בהנפקה במרץ 2021 היה 594 מיליון שקל, השווי כעת הוא רק 31 מיליון שקל לאחר שירדה 95% מההנפקה. מתחילת השנה על רקע התוצאות החלשות מניית מאסיבית ירדה ב-78%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית מאסיבית מאז ההנפקה

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    עופר 14/10/2024 14:24
    הגב לתגובה זו
    איזה בושה ירידה של 95%
  • בדרך להשלים ירידה של 100 אחוז בשנה הבאה (ל"ת)
    משה 16/10/2024 09:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 14/10/2024 13:58
    הגב לתגובה זו
    ושכמותה מהבורסה שלנו.מי רוצה חברות פח אשפה כאלה.תיזהרו לקנות מניות כאלה עדיף לשלוח לוטו פעם בחודש
  • 2.
    ליאור 14/10/2024 11:48
    הגב לתגובה זו
    כסף שהלך לפח
  • 1.
    בושה (ל"ת)
    שי 14/10/2024 11:17
    הגב לתגובה זו
בצלאל מכליס אלביט מערכות
צילום: תמר מצפי

אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד

אופנהיימר מעלה מחיר יעד לאלביט ל-550 דולר, אפסייד של כ-10% ומציין כי: "היתרון במזרח אירופה הולך ומעמיק, אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים חזקים מאוד בשוק הישראלי"

תמיר חכמוף |

אופנהיימר מפרסמת סקירה עדכנית על אלביט מערכות אלביט מערכות 9.77%   לאחר פרסום הדוחות, ומחדדת את המסר שהביקושים לטכנולוגיה ביטחונית באירופה ובישראל אינם זמניים (זאת לאור העובדה כי ישראל מתכוננת למלחמה נוספת עם איראן ועם מדינות עוינות אחרות, כלשונם), אלא שינוי עומק בשוק שממשיך למצב את אלביט כשחקנית שמספקת פתרונות למדינות ללא תעשייה ביטחונית מקומית. על רקע המגמה הזו, בבית ההשקעות מעלים את מחיר היעד למניה ל-550 דולר ומשאירים את ההמלצה על "תשואת יתר".

האנליסטים מציינים כי הדוחות של אלביט הציגו רבעון חזק מבחינת רווחיות ושיפור תפעולי. הרווח המתואם היה גבוה מהתחזיות, ושיעור הרווח התפעולי המתואם עלה ל-9.7%, שיפור של כ-150 נקודות בסיס לעומת השנה שעברה. מנגד, ההכנסות היו מעט מתחת לצפי, אך עדיין צמחו לשיא של 1.92 מיליארד דולר. באופנהיימר מדגישים כי השיפור ברווח הנקי ושיעור המס הנמוך מצביעים על התייעלות תפעולית שמאפשרת למנף את הגידול בפעילות.

הפער הגדול נמצא בצבר ההזמנות, שממשיך להיות אחד החזקים בתעשייה: 25.2 מיליארד דולר, עוד לפני עסקת הענק שדווחה אתמול. על פי אופנהיימר, הצבר ימשיך לתמוך בצמיחה דו ספרתית בשנים 2026-2025, עם תרומה ברורה של מזרח אירופה, שם אלביט נהנית מיתרון מבני. “מדינות כמו אלבניה, דנמרק וסרביה, שאין להן תעשייה ביטחונית מקומית, הופכות את אלביט לספק טבעי”. בנוסף, המתיחות מול רוסיה והתחייבויות נאט"ו להגדלת ההוצאה הביטחונית הופכות את הביקוש למערכות קרקע, חימושים, תקשוב ואלקטרו אופטיקה ליציב ומתמשך.

הסקירה מתייחסת גם לעסקה הגדולה בהיקף 2.3 מיליארד דולר שעליה דיווחה אלביט אתמול. לפי הערכת אופנהיימר, ההסכם ככל הנראה משקף שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל למדינה ממזרח אירופה (ההשערה עלתה גם כאן בביזפורטל - אלביט בעסקת ענק של 2.3 מיליארד דולר, אבל מה לא נחשף?) ככל הנראה אחת המדינות שבהן כבר קיימות רכישות משמעותיות של החברה. לדברי האנליסטים, העסקה כוללת מערכות יבשה, רחפנים ומערכות שליטה ובקרה, וצפויה לייצר תרומה ניכרת להכנסות בשנים הקרובות. "מדינות מזרח אירופה יישארו הרבה יותר פתוחות לרכש ישראלי לעומת מערב אירופה, וזה אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של אלביט לשנים הקרובות", נכתב.

מנקודת מבט תפעולית, אופנהיימר מציינים כי אלביט מציגה שיפור כמעט בכל החטיבות, עם צמיחה של 41% בחטיבת היבשה, עלייה דו ספרתית בחטיבות הסייבר וה-C4I, ויציבות בחטיבת ESA לאחר תקופה חלשה יותר. במצטבר, מדובר בתמהיל שמאפשר לחברה לשמור על חוסן גם בזמן תנודתיות אזורית בשווקים כמו אסיה-פסיפיק, שם נרשמה ירידה מסוימת ברבעון.

משה ממרוד תדיראן
צילום: סיון פרג'
דוחות

תדיראן: ירידה נוספת בהכנסות וברווח, והיעדים נראים רחוקים מתמיד

למרות שהרבעון השלישי הוא החזק ביותר עונתית, תדיראן מסכמת ירידה דו ספרתית בהכנסות ושחיקה בכל מדדי הרווחיות; החברה עדיין מאשררת יעד של 2.5 מיליארד שקל ל-2026, אך בפועל החברה מציגה צמיחה שלילית והפסד מצטבר מתחילת השנה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה משה ממרוד תדיראן

תדיראן תדיראן גרופ -0.6%  , המתמחה בייצור מוצרי צריכה ומערכות אנרגיה מתחדשת, מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי בצל של ציפיות שנשחקו. החברה שהציגה פעם יעד שאפתני של 4.5 מיליארד שקלים להכנסות ב-2026, קיצצה את היעד ל-2.5 מיליארד שקל בלבד, לאחר שורת עדכוני תחזית כלפי מטה ושחיקת שולי רווח. ברקע הדברים, למרות שהרבעון השלישי נחשב לחזק בצד ההכנסות של מגזר הצריכה, הגידול לא הגיע, וברבעון זה החברה מתמודדת עם ירידה הן בהכנסות והן ברווח.

מחזור המכירות ברבעון השלישי של שנת 2025 קטן בשיעור של כ-12.6% והסתכם לכ-523.4 מיליון שקל לעומת כ-599.0 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברבעון נובע הן מירידה בהכנסות מגזר מוצרי הצריכה אשר נבעה בעיקר כתוצאה מירידה כמותית במכירות המזגנים ושינוי בתמהיל המוצרים, והן מירידה בהכנסות מגזר האנרגיה אשר נבעה מקיטון בהכנסות בגין פרוייקטי אגירה.

בפילוח מגזרים, עיקר הפגיעה מגיע ממגזר מוצרי הצריכה: הכנסות המגזר ברבעון השלישי ירדו לכ-265.8 מיליון שקל לעומת כ-318.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 16.5%, בעיקר בשל ירידה כמותית במכירות מזגנים ושינוי בתמהיל המוצרים. במגזר האנרגיה ההכנסות ירדו ברבעון לכ-257.5 מיליון שקל לעומת כ-280.4 מיליון שקל אשתקד, ירידה של 8.2%, שמיוחסת בעיקר לירידה בהיקף ההכנסות מפרויקטי אגירה.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם לכ-104.6 מיליון שקל (שיעור של כ-20.0%), המהווה קיטון של כ-16.1% לעומת כ-124.7 מיליון שקל (שיעור של כ-20.8%) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הגולמי ובשיעורו נבע בעיקר מירידה בהיקף ההכנסות של מגזר מוצרי צריכה ומקיטון בהיקף ההכנסות מפרוייקטי אגירה. 

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם לכ-40.2 מיליון שקל (שיעור של כ-7.7%), קיטון של כ-24.8% לעומת כ-53.5 מיליון שקל (שיעור של כ-8.9%) ברבעון המקביל אשתקד.