שרון גולדברג
צילום: יחצ

מיטרוניקס עם דוח חלש - צבר ההזמנות נפל ב-67%, מורידה תחזיות לשנת 2023

החברה צופה כי הצמיחה בהכנסות תהיה בשיעור של 5%-13% בשנת 2023, למרות  וכולל איחוד תוצאות החברה שרכשה, ECCXI. מדובר בירידה לעומת התחזית הקודמת ל-13%-20%; צבר ההזמנות הצטמק ל-130 מיליון שקל, לעומת 400 לפני שנה
אדיר בן עמי | (2)

חברת ניקוי הבריכות מיטרוניקס מיטרוניקס -3.4% שמפתחת ומשווקת רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות שחייה רושמת הכנסות של 729 מיליון שקל, לעומת 566 מיליון שקל ברבעון התואם אשתקד. לכאורה צמיחה מרשימה של 29% - אבל הסיבה האמיתית היא איחוד תוצאות של החברה שרכשה, ECCXI. בנטרול הרכישה, כלומר בהשוואה בין 'הכנסות זהות' - מיטרוניקס רשמה ברבעון ירידה של 1.2% בהכנסות, וזאת כאשר מדובר הרבעון השני נחשב לאחד הרבעונים החזקים של החברה בדרך כלל.

מיטרוניקס גם נאלצת להוריד תחזיות וצופה כי הצמיחה בהכנסות תהיה בשיעור של 5%-13% בשנת 2023, למרות וכולל איחוד ECCXI. מדובר בירידה משמעותית לעומת צפי צמיחה של 13-20% שסיפקה ברבעון הקודם. זה משמעותי מאוד כי החברה לא מספקת כעת תחזית בנטרול הרכישה. אבל ברבעון הקודם היא צפתה צמיחה אפסית של 0% עד 6% בשנה הקרובה. המשמעות היא בעצם שמיטרוניקס צפויה לרשום ירידה בהכנסות הזהות לעומת השנה שעברה.

ובחזרה לרבעון שהסתיים - צבר ההזמנות של החברה עומד על כ-129.8 מיליון שקל, לעומת צבר של 399.4 ברבעון התואם אשתקד, מה שמהווה קיטון של 67%. המכירות בארה"ב צמחו ברבעון השני ב-9%, באירופה הוצגה ירידה בשיעור של 14% ובאוקיאניה המכירות היו ללא שינוי. בכל העולם המכירות ירדו ב-1.2%. החברה אמרה כי למרות אתגרי הביקוש משרשרת ההפצה, התוצאות משקפות את המשך הביקושים. 

הרווח התפעולי הסתכם בכ-128.6 מיליון שקל, קיטון לעומת 129.6 מיליון שקל אשתקד, כולל איחוד הדוחות. הרווח הנקי עמד על 97.7 מיליון שקל, גם פה קיטון לעומת 109.5 מיליון שקל בשנה שעברה ולמרות איחוד הדוחות. כאן התווסף גם זינוק בעליות מימון של 17 מיליון שקל, בעקבות עליית הריבית במשק. שיעור הרווח הגולמי עמד על 42%, גידול של 2% משנה שעברה. 

מניית מיטרוניקס ירדה לא מזמן בכ-8% בתגובה להורדת התחזיות מצד המתחרה לסלי'ס. המנכ"ל של לסלי'ס, מייק אגק, אמר כי התוצאות של החברה ברבעון השלישי הצביעו על ירידה דו-ספרתית במכירות. שינויי מזג האוויר גורמים לתנודות בביקוש למוצרים של החברות הפעילות בענף הבריכות, ובמקביל - ולאור האינפלציה - הלקוחות נעשו גם רגישים יותר למחיר.

"אנו מאמינים שהבעיות הן במידה רבה ייחודיות לקמעונאים של לסלי'ס ולקמעונאים עצמאיים", כתב אנליסט סטייפל וו. אנדרו קרטר, והדגיש את דירוג "החזק" למניית החברה. שלושה אנליסטים של בלומברג הורידו את ההמלצה שלהם על מניותיה של לסלי'ס לאחר שהחברה חתכה את תחזית הרווח השנתית למניה ופרסמה את אהרת הרווח.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבי 28/11/2023 11:15
    הגב לתגובה זו
    הקיבוץ דחה הצעת רכש בתקופה שבה כיהן אייל טרייבר כמנכ"ל. גרידיות עולה ביוקר
  • 1.
    נעלה אותה קצת ונמכור (ל"ת)
    הנביא 16/08/2023 10:02
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.