מיטרוניקס עם דוח חלש - צבר ההזמנות נפל ב-67%, מורידה תחזיות לשנת 2023

החברה צופה כי הצמיחה בהכנסות תהיה בשיעור של 5%-13% בשנת 2023, למרות  וכולל איחוד תוצאות החברה שרכשה, ECCXI. מדובר בירידה לעומת התחזית הקודמת ל-13%-20%; צבר ההזמנות הצטמק ל-130 מיליון שקל, לעומת 400 לפני שנה
אדיר בן עמי | (2)

חברת ניקוי הבריכות מיטרוניקס מיטרוניקס 0.65% שמפתחת ומשווקת רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות שחייה רושמת הכנסות של 729 מיליון שקל, לעומת 566 מיליון שקל ברבעון התואם אשתקד. לכאורה צמיחה מרשימה של 29% - אבל הסיבה האמיתית היא איחוד תוצאות של החברה שרכשה, ECCXI. בנטרול הרכישה, כלומר בהשוואה בין 'הכנסות זהות' - מיטרוניקס רשמה ברבעון ירידה של 1.2% בהכנסות, וזאת כאשר מדובר הרבעון השני נחשב לאחד הרבעונים החזקים של החברה בדרך כלל.

מיטרוניקס גם נאלצת להוריד תחזיות וצופה כי הצמיחה בהכנסות תהיה בשיעור של 5%-13% בשנת 2023, למרות וכולל איחוד ECCXI. מדובר בירידה משמעותית לעומת צפי צמיחה של 13-20% שסיפקה ברבעון הקודם. זה משמעותי מאוד כי החברה לא מספקת כעת תחזית בנטרול הרכישה. אבל ברבעון הקודם היא צפתה צמיחה אפסית של 0% עד 6% בשנה הקרובה. המשמעות היא בעצם שמיטרוניקס צפויה לרשום ירידה בהכנסות הזהות לעומת השנה שעברה.

ובחזרה לרבעון שהסתיים - צבר ההזמנות של החברה עומד על כ-129.8 מיליון שקל, לעומת צבר של 399.4 ברבעון התואם אשתקד, מה שמהווה קיטון של 67%. המכירות בארה"ב צמחו ברבעון השני ב-9%, באירופה הוצגה ירידה בשיעור של 14% ובאוקיאניה המכירות היו ללא שינוי. בכל העולם המכירות ירדו ב-1.2%. החברה אמרה כי למרות אתגרי הביקוש משרשרת ההפצה, התוצאות משקפות את המשך הביקושים. 

הרווח התפעולי הסתכם בכ-128.6 מיליון שקל, קיטון לעומת 129.6 מיליון שקל אשתקד, כולל איחוד הדוחות. הרווח הנקי עמד על 97.7 מיליון שקל, גם פה קיטון לעומת 109.5 מיליון שקל בשנה שעברה ולמרות איחוד הדוחות. כאן התווסף גם זינוק בעליות מימון של 17 מיליון שקל, בעקבות עליית הריבית במשק. שיעור הרווח הגולמי עמד על 42%, גידול של 2% משנה שעברה. 

מניית מיטרוניקס ירדה לא מזמן בכ-8% בתגובה להורדת התחזיות מצד המתחרה לסלי'ס. המנכ"ל של לסלי'ס, מייק אגק, אמר כי התוצאות של החברה ברבעון השלישי הצביעו על ירידה דו-ספרתית במכירות. שינויי מזג האוויר גורמים לתנודות בביקוש למוצרים של החברות הפעילות בענף הבריכות, ובמקביל - ולאור האינפלציה - הלקוחות נעשו גם רגישים יותר למחיר.

"אנו מאמינים שהבעיות הן במידה רבה ייחודיות לקמעונאים של לסלי'ס ולקמעונאים עצמאיים", כתב אנליסט סטייפל וו. אנדרו קרטר, והדגיש את דירוג "החזק" למניית החברה. שלושה אנליסטים של בלומברג הורידו את ההמלצה שלהם על מניותיה של לסלי'ס לאחר שהחברה חתכה את תחזית הרווח השנתית למניה ופרסמה את אהרת הרווח.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבי 28/11/2023 11:15
    הגב לתגובה זו
    הקיבוץ דחה הצעת רכש בתקופה שבה כיהן אייל טרייבר כמנכ"ל. גרידיות עולה ביוקר
  • 1.
    נעלה אותה קצת ונמכור (ל"ת)
    הנביא 16/08/2023 10:02
    הגב לתגובה זו
רמי ועדינה לוי (תמר מצפי)רמי ועדינה לוי (תמר מצפי)
ראיון

רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?

הרשת צומחת, מגדילה מכירות בחנויות זהות בניגוד לשופרסל ורשתות אחרות; מחזיקה במספר מנועי צמיחה - סלולר וגוד-פארם ומתכננת להפוך את קופיקס לגדולה ורווחית; ראיון וניתוח

מנדי הניג |

רמי לוי עומד להנפיק את הנדל"ן בשווי של 4 מיליארד פלוס. מסתבר ששם המשפחה עשתה את ההון הגדול, אבל את ההכרה ואת הפעילות הגדולה הוא עושה בתחום הקמעונאות וגם מקור הכספים הגיע מתחום הקמעונאות. יש קשר הדוק בין הנדל"ן לקמעונאות, כשחברת הנדל"ן מספקת שטחים לסניפים רבים של הרשת. האם זה יכול להוביל לעליית מחירי שכר הדירה בהמשך? החוזים הם ל-15 שנה, כך שהתשובה היא לא. הרשת לא תיפגע, וזו הזדמנות להבין את מצבה של הרשת.  


רשת רמי לוי צמחה ברבעון השני, הגדילה מכירות בחנויות הזהות והרוויחה בקצב של 250 מיליון שקל. בשנה שעברה היא הרוויחה כ-260 מיליון שקל, היא כנראה תרוויח השנה באזור הזה פחות או יותר - מול העלייה במכירות, יש שחיקה ברווחיות. הרשת השלימה את רכישת השליטה המלאה בקופיקס שהיא זרוע הפעילות של הקבוצה במרכזי הערים, והיא נערכת להרחבת הפעילות במרכזי הערים ובכלל. כשמשווים את התוצאות של הקבוצה ביחס לרשתות האחרות, הן טובות -  בשופרסל לדוגמה היתה ירידה חדה בחנויות הזהות של כ-8% אצל רמי לוי עלייה של כ-5%, וזה מדד חשוב כי בסופו של דבר הוא מודד את העוצמה של הרשת, נאמנות ואינטרקציה עם הלקוחות ואת היכולת שלה להרוויח בהמשך. 

הרווחיות של רמי לוי תמיד היתה נמוכה ביחס לאחרים ובעיקר ביחס לשופרסל, ועדיין רמי לוי מתבססת כרשת השנייה בגודלה בארץ והיא מצמצמת בהדרגה את הפער עם שופרסל. קצב המכירות שלה עומד על כ-8 מיליארד שקל, שופרסל בקצב של 14 מיליארד שקל. 


הרווח המייצג של הרשת בהינתן שווי שוק של כ-4.1 מיליארד שקל, מבטא מכפיל רווח של כ-15-16. מכפיל סביר, אבל לרמי לוי יש מנועי צמיחה מעניינים. בתוך הקבוצה יש פעילות סלולר עם קרוב ל-450 אלף מנויים שעל רקע ההתאוששות בתחום, העליות במניות סלקום ופרטנר בשוק וההצעה של פרטנר לקנות את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל,   אפשר להעריך שהיא שווה כ-600-700 מיליון שקל ואפילו יותר. כמו כן, יש בקבוצה אחזקת שליטה בגוד-פארם שלמרות הסקפטיות לפני שנים, מוכיחה שהיא מתחרה חזקה בשוק הפארמה ובהינתן הרווחים שלה (קצב של מעל 50 מיליון שקל) וקצב הצמיחה, היא  יכולה להיות מוערכת בכ-800 מיליון שקל בשמרנות.

הנכסים האלו באים לידי ביטוי חלקי בשווי של הקבוצה. הסלולר לא מקבל ביטוי - מדובר בתחום רווחי אצל רמי לוי, אבל שולי ביחס לפעילות כולה, הפארמה מקבלת ביטוי, אבל לא לפי ערכים מלאים. חוץ מזה יש לחברה מזומנים נטו של כ-1 מיליארד שקל, אך חשוב לציין שההון העצמי עומד על כ-550 מיליון שקל - היכולת להציג מזומנים מעל ההון מבטא מצד אחד את העוצמה של הרשתות האלו שמקבלות מימון שוטף מהלקוחות (מקבלת במזומן ובתנאי אשראי טובים). מצד שני- זה לא יהיה נכון להגדיר את כל הסכום כמזומנים פיננסים עודפים, ונראה שהמזומנים העודפים הם בסדרי גודל של כ-500 מיליון דולר.