סופווייב בדוח טוב: זינוק בהכנסות וצמצום ההפסדים
חברת סופווייב סופווייב -2.43% העוסקת בפיתוח, שיווק וייצור טכנולוגיה לא-פולשנית לטיפולי הצערת ומיצוק העור, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-10.4 מיליון דולר לעומת הכנסות של 5.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של 86.3%. בחברה אומרים כי הגידול בהכנסות נרשם כתוצאה מהרחבת היקף המכירות של מכשירי החברה, וכן מגידול במכירות חוזרות של פולסים עבור מכונות אשר נמצאות ברשות לקוחות קיימים. יצוין, בתחום פעילות החברה קיימת עונתיות לפיה המכירות ברבעונים הראשון והשלישי הינן נמוכות באופן יחסי לרבעונים השני והרביעי.
הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-7.7 מיליון דולר (כ-73.7% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 4.1 מיליון דולר (כ-73.4% מההכנסות) ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-3.7 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.
סופווייב רשמה בשורה התחתונה הפסד נקי של 3.8 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי של 5.3 מיליון דולר ברבעון במקביל אשתקד.
בחודש שעבר החברה עדכנה על קבלת אישור ה-FDA להוספת רכיב ה-IoT (Internet of Things) למכשיר TMSofwave של החברה. אישור ה-FDA ניתן למכשיר שפיתחה החברה בהתבסס על טכנולוגיית ה-™SUPERB שלה, המיועד לטיפול לא פולשני בהצערת ומיצוק עור הפנים והצוואר, להרמה של גבות העיניים והרקמות הרפויות מתחת לסנטר ולשיפור במראה הצלוליט לזמן קצר. רכיב ה-IoT בשם Sofwave Smart™, הינו רכיב חיצוני שנועד לחבר את מכשירי החברה לרשת האינטרנט ויאפשר העברת נתונים דו כיוונית מהחברה ללקוחותיה ובחזרה. לפי החברה, באמצעות רכיב ה-IoT היא תוכל לבצע שידרוגי תוכנה מרחוק ולמכור שירותים נוספים. בנוסף, יחד עם המכשיר מספקת החברה גם פולסים (Pulses) הנמכרים בחנות המקוונת של החברה ונצרכים באופן שוטף בעת כל הפעלה של המכשיר TMSofwave.
מניית סופווייב עלתה מתחילת השנה ב-11% (נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר) למחיר של 9.2 שקל המבטא שווי שוק של 313.3 מיליון שקל.
לו סקפורי, מנכ"ל חברת סופווייב: "אנו מסיימים רבעון נוסף עם תוצאות כספיות מצויינות, בתמיכת מכירות חזקות בכל השווקים בהם אנו פועלים. במהלך הרבעון הרחבנו את הפעילות המסחרית שלנו עם קבלת אישור רגולטורי במקסיקו, שסולל את הדרך לכניסת החברה לפעילות במדינה שהינה השוק השני בגודלו באמריקה הלטינית בתחום הרפואה האסתטית. זאת, לאחר שבמהלך הרבעון האחרון של 2022 קיבלנו אישורים רגולטורים בברזיל ובטייוואן, שניים מהשווקים הגדולים בעולם בתחום פעילותנו. אנו ממשיכים לראות את מגמת ההתרחבות בשימוש בטכנולוגיית החברה, כמתבטא בצורה הטובה ביותר בגידול שאנו מציגים במכירות הפולסים, ואנו שמחים לעדכן שעד כה בוצעו מעל מ-125,000 טיפולים באמצעות טכנולוגיית ה-TMUPERBS שלנו. בנוסף וכחלק מהשאיפה התמידית שלנו לחדשנות, קיבלנו לאחרונה אישור FDA לאפליקטור חדש, ה-'Precise', שנותן מענה מיטבי לטיפול באזורי גוף קטנים ובעלי גישה מוגבלת, דוגמת צידי העיניים והפה. במבט קדימה להמשך השנה, אנו מצפים למספר מגמות חיוביות שייתמכו בהמשך צמיחת החברה, ובהן הרחבת מגוון הטיפולים שמוצעים ע"י טכנולוגית החברה והרחבת הנוכחות של החברה במדיה החברתית".
- הייפר גלובל: שחיקה ברווחיות ברבעון השלישי
- אפי נכסים: עלייה של 8.5% ב-NOI ו-10.7% ב-FFO המתואם בתשעת החודשים הראשונים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ד"ר שמעון אקהויז, יו"ר הדירקטוריון: "אנו ממשיכים לצפות ששנת 2023 תהיה שנה משמעותית של צמיחה עבור סופווייב, זאת לאור הביקוש העולמי הגדל לפתרונות לא פולשניים בתחום האסתטיקה הרפואית להצערת העור, וזאת גם בסביבה העסקית הנוכחית. חשוב לציין, כי הטכנולוגיה של סופוויב נחשבת טכנולוגיה מובילה ביעילות הקלינית שלה, בנוחיות למטופל ובבטיחות הגבוהה שלה, בקרב הקהילה העולמית של מובילי דעה בתחום הרפואה האסתטית וזוכה למודעות גבוהה בתעשייה בה אנו פועלים. בהקשר זה, מוצר החברה קיבל לאחרונה משוב חיובי גורף ממספר רופאים בעלי השפעה באירועים חשובים בתעשייה, כגון IMCAS (פריז), ASDS (ארה"ב) ו-AAD (ארה"ב)".
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגנייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה
הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .
אורבניקה אורבניקה -12.82% צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5% שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.
במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט
הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.
- הבנקים ירדו 1.5%, הביטוח עלה ב-0.9%; אלביט זינקה 7%
- חשבתם שאין שער דולר ביום ראשון? טעיתם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית
בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%
שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות
אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.
עלייה במכירות - ירידה ברווחיות
מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק.
החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.
מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש
לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל.
- אורבניקה: ירידה במכירות וחיתוך ברווח הנקי בעקבות מבצע 'עם כלביא'
- הקיץ של הקמעונאיות - האם הכסף יישאר בארץ או ימריא לחו"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.
