לו סקאפורי מנכל סופווייב
צילום: צילום קרולין גרימס
דוחות

סופווייב בדוח טוב: זינוק בהכנסות וצמצום ההפסדים

החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה הפסד נקי של 3.8 מיליון דולר על הכנסות של 10.4 מיליון דולר; לאחרונה קיבלה אישור FDA להוספת רכיב IoT למכשיר החברה בארה"ב
דור עצמון |

חברת סופווייב סופווייב -3.43% העוסקת בפיתוח, שיווק וייצור טכנולוגיה לא-פולשנית לטיפולי הצערת ומיצוק העור, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-10.4 מיליון דולר לעומת הכנסות של 5.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של 86.3%. בחברה אומרים כי הגידול בהכנסות נרשם כתוצאה מהרחבת היקף המכירות של מכשירי החברה, וכן מגידול במכירות חוזרות של פולסים עבור מכונות אשר נמצאות ברשות לקוחות קיימים. יצוין, בתחום פעילות החברה קיימת עונתיות לפיה המכירות ברבעונים הראשון והשלישי הינן נמוכות באופן יחסי לרבעונים השני והרביעי.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-7.7 מיליון דולר (כ-73.7% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 4.1 מיליון דולר (כ-73.4% מההכנסות) ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-3.7 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

סופווייב רשמה בשורה התחתונה הפסד נקי של 3.8 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי של 5.3 מיליון דולר ברבעון במקביל אשתקד.

בחודש שעבר החברה עדכנה על קבלת אישור ה-FDA להוספת רכיב ה-IoT (Internet of Things) למכשיר TMSofwave של החברה. אישור ה-FDA ניתן למכשיר שפיתחה החברה בהתבסס על טכנולוגיית ה-™SUPERB שלה, המיועד לטיפול לא פולשני בהצערת ומיצוק עור הפנים והצוואר, להרמה של גבות העיניים והרקמות הרפויות מתחת לסנטר ולשיפור במראה הצלוליט לזמן קצר. רכיב ה-IoT בשם Sofwave Smart™, הינו רכיב חיצוני שנועד לחבר את מכשירי החברה לרשת האינטרנט ויאפשר העברת נתונים דו כיוונית מהחברה ללקוחותיה ובחזרה. לפי החברה, באמצעות רכיב ה-IoT היא תוכל לבצע שידרוגי תוכנה מרחוק ולמכור שירותים נוספים. בנוסף, יחד עם המכשיר מספקת החברה גם פולסים (Pulses) הנמכרים בחנות המקוונת של החברה ונצרכים באופן שוטף בעת כל הפעלה של המכשיר TMSofwave.

מניית סופווייב עלתה מתחילת השנה ב-11% (נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר) למחיר של 9.2 שקל המבטא שווי שוק של 313.3 מיליון שקל.

לו סקפורי, מנכ"ל חברת סופווייב: "אנו מסיימים רבעון נוסף עם תוצאות כספיות מצויינות, בתמיכת מכירות חזקות בכל השווקים בהם אנו פועלים. במהלך הרבעון הרחבנו את הפעילות המסחרית שלנו עם קבלת אישור רגולטורי במקסיקו, שסולל את הדרך לכניסת החברה לפעילות במדינה שהינה השוק השני בגודלו באמריקה הלטינית בתחום הרפואה האסתטית. זאת, לאחר שבמהלך הרבעון האחרון של 2022 קיבלנו אישורים רגולטורים בברזיל ובטייוואן, שניים מהשווקים הגדולים בעולם בתחום פעילותנו. אנו ממשיכים לראות את מגמת ההתרחבות בשימוש בטכנולוגיית החברה, כמתבטא בצורה הטובה ביותר בגידול שאנו מציגים במכירות הפולסים, ואנו שמחים לעדכן שעד כה בוצעו מעל מ-125,000 טיפולים באמצעות טכנולוגיית ה-TMUPERBS שלנו. בנוסף וכחלק מהשאיפה התמידית שלנו לחדשנות, קיבלנו לאחרונה אישור FDA לאפליקטור חדש, ה-'Precise', שנותן מענה מיטבי לטיפול באזורי גוף קטנים ובעלי גישה מוגבלת, דוגמת צידי העיניים והפה. במבט קדימה להמשך השנה, אנו מצפים למספר מגמות חיוביות שייתמכו בהמשך צמיחת החברה, ובהן הרחבת מגוון הטיפולים שמוצעים ע"י טכנולוגית החברה והרחבת הנוכחות של החברה במדיה החברתית".

ד"ר שמעון אקהויז, יו"ר הדירקטוריון: "אנו ממשיכים לצפות ששנת 2023 תהיה שנה משמעותית של צמיחה עבור סופווייב, זאת לאור הביקוש העולמי הגדל לפתרונות לא פולשניים בתחום האסתטיקה הרפואית להצערת העור, וזאת גם בסביבה העסקית הנוכחית. חשוב לציין, כי הטכנולוגיה של סופוויב נחשבת טכנולוגיה מובילה ביעילות הקלינית שלה, בנוחיות למטופל ובבטיחות הגבוהה שלה, בקרב הקהילה העולמית של מובילי דעה בתחום הרפואה האסתטית וזוכה למודעות גבוהה בתעשייה בה אנו פועלים. בהקשר זה, מוצר החברה קיבל לאחרונה משוב חיובי גורף ממספר רופאים בעלי השפעה באירועים חשובים בתעשייה, כגון IMCAS (פריז), ASDS (ארה"ב) ו-AAD (ארה"ב)".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


מיכאל גרוסמן נקסט ויזן
צילום: אתר החברה

נקסט ויז׳ן מנצלת את הזינוק ומגייסת 400 מיליון דולר

החברה משלימה גיוס הון של 400 מיליון דולר – ברובו ממשקיעים אמריקאים – כדי להאיץ פיתוח וייצור מצלמות למל"טים, להרחיב שווקים באירופה ובארה"ב ולממן צמיחה מואצת בהכנסות וברווח

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה נקסט ויז'ן

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מזהיר מפני "כלכלה אוטרקית" ובידוד כלכלי, חברת הטכנולוגיה הישראלית נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן -3.33%  מדווחת על גיוס של 400 מיליון דולר ממשקיעים מקומיים וזרים. החברה, שמפתחת מצלמות זעירות למל"טים, נהנית מביקוש גובר על רקע סכסוכים ומלחמות ברחבי העולם. המהלך מתרחש לאחר שמניית החברה זינקה ב-272% בשנה האחרונה והגיעה לשווי שוק של 13 מיליארד שקל.


התזמון של הגיוס בולט במיוחד על רקע דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו על בידוד כלכלי גובר. "אנחנו בסוג של בידוד", אמר. "תעשיות הנשק עלולות להיחסם, ונצטרך להפוך לסוג של סופר-ספרטה, לפתח כאן תעשיות נשק ולהסתגל לכלכלה אוטרקית יותר".


ברבעון השני של 2025 רשמה נקסט ויז'ן הכנסות של 37 מיליון דולר – עלייה של 32% לעומת התקופה המקבילה – ורווח נקי של 23.2 מיליון דולר, עלייה של 46%. צבר ההזמנות גדל ל-110 מיליון דולר, 39% יותר מהשנה שעברה, אך נמוך ב-10% מהצבר ברבעון הקודם. מספר הלקוחות צמח ב-12% והגיע ל-154. עיקר המכירות במחצית הראשונה הופנו לאירופה, שהיוו 54% מההכנסות לעומת 58% ב-2024. בארצות הברית הסתכמו המכירות במחצית הראשונה ב-18.6 מיליון דולר – מעל סך המכירות בכל שנת 2024, שעמד על 18 מיליון דולר.


החברה נהנית ממעמד של ספק מאושר של הממשל האמריקאי. ביוני חתם הנשיא טראמפ על צו נשיאותי שמטרתו לחזק את מעמד ארה"ב בתחום הרחפנים, ובמקביל התחייבו מנהיגי נאט"ו להעלות את הוצאות הביטחון מ-2% ל-5% מהתמ"ג עד 2035.