לו סקאפורי מנכל סופווייב
צילום: צילום קרולין גרימס
דוחות

סופווייב בדוח טוב: זינוק בהכנסות וצמצום ההפסדים

החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה הפסד נקי של 3.8 מיליון דולר על הכנסות של 10.4 מיליון דולר; לאחרונה קיבלה אישור FDA להוספת רכיב IoT למכשיר החברה בארה"ב
דור עצמון |

חברת סופווייב סופווייב 1.02% העוסקת בפיתוח, שיווק וייצור טכנולוגיה לא-פולשנית לטיפולי הצערת ומיצוק העור, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-10.4 מיליון דולר לעומת הכנסות של 5.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של 86.3%. בחברה אומרים כי הגידול בהכנסות נרשם כתוצאה מהרחבת היקף המכירות של מכשירי החברה, וכן מגידול במכירות חוזרות של פולסים עבור מכונות אשר נמצאות ברשות לקוחות קיימים. יצוין, בתחום פעילות החברה קיימת עונתיות לפיה המכירות ברבעונים הראשון והשלישי הינן נמוכות באופן יחסי לרבעונים השני והרביעי.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-7.7 מיליון דולר (כ-73.7% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 4.1 מיליון דולר (כ-73.4% מההכנסות) ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-3.7 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

סופווייב רשמה בשורה התחתונה הפסד נקי של 3.8 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי של 5.3 מיליון דולר ברבעון במקביל אשתקד.

בחודש שעבר החברה עדכנה על קבלת אישור ה-FDA להוספת רכיב ה-IoT (Internet of Things) למכשיר TMSofwave של החברה. אישור ה-FDA ניתן למכשיר שפיתחה החברה בהתבסס על טכנולוגיית ה-™SUPERB שלה, המיועד לטיפול לא פולשני בהצערת ומיצוק עור הפנים והצוואר, להרמה של גבות העיניים והרקמות הרפויות מתחת לסנטר ולשיפור במראה הצלוליט לזמן קצר. רכיב ה-IoT בשם Sofwave Smart™, הינו רכיב חיצוני שנועד לחבר את מכשירי החברה לרשת האינטרנט ויאפשר העברת נתונים דו כיוונית מהחברה ללקוחותיה ובחזרה. לפי החברה, באמצעות רכיב ה-IoT היא תוכל לבצע שידרוגי תוכנה מרחוק ולמכור שירותים נוספים. בנוסף, יחד עם המכשיר מספקת החברה גם פולסים (Pulses) הנמכרים בחנות המקוונת של החברה ונצרכים באופן שוטף בעת כל הפעלה של המכשיר TMSofwave.

מניית סופווייב עלתה מתחילת השנה ב-11% (נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר) למחיר של 9.2 שקל המבטא שווי שוק של 313.3 מיליון שקל.

לו סקפורי, מנכ"ל חברת סופווייב: "אנו מסיימים רבעון נוסף עם תוצאות כספיות מצויינות, בתמיכת מכירות חזקות בכל השווקים בהם אנו פועלים. במהלך הרבעון הרחבנו את הפעילות המסחרית שלנו עם קבלת אישור רגולטורי במקסיקו, שסולל את הדרך לכניסת החברה לפעילות במדינה שהינה השוק השני בגודלו באמריקה הלטינית בתחום הרפואה האסתטית. זאת, לאחר שבמהלך הרבעון האחרון של 2022 קיבלנו אישורים רגולטורים בברזיל ובטייוואן, שניים מהשווקים הגדולים בעולם בתחום פעילותנו. אנו ממשיכים לראות את מגמת ההתרחבות בשימוש בטכנולוגיית החברה, כמתבטא בצורה הטובה ביותר בגידול שאנו מציגים במכירות הפולסים, ואנו שמחים לעדכן שעד כה בוצעו מעל מ-125,000 טיפולים באמצעות טכנולוגיית ה-TMUPERBS שלנו. בנוסף וכחלק מהשאיפה התמידית שלנו לחדשנות, קיבלנו לאחרונה אישור FDA לאפליקטור חדש, ה-'Precise', שנותן מענה מיטבי לטיפול באזורי גוף קטנים ובעלי גישה מוגבלת, דוגמת צידי העיניים והפה. במבט קדימה להמשך השנה, אנו מצפים למספר מגמות חיוביות שייתמכו בהמשך צמיחת החברה, ובהן הרחבת מגוון הטיפולים שמוצעים ע"י טכנולוגית החברה והרחבת הנוכחות של החברה במדיה החברתית".

ד"ר שמעון אקהויז, יו"ר הדירקטוריון: "אנו ממשיכים לצפות ששנת 2023 תהיה שנה משמעותית של צמיחה עבור סופווייב, זאת לאור הביקוש העולמי הגדל לפתרונות לא פולשניים בתחום האסתטיקה הרפואית להצערת העור, וזאת גם בסביבה העסקית הנוכחית. חשוב לציין, כי הטכנולוגיה של סופוויב נחשבת טכנולוגיה מובילה ביעילות הקלינית שלה, בנוחיות למטופל ובבטיחות הגבוהה שלה, בקרב הקהילה העולמית של מובילי דעה בתחום הרפואה האסתטית וזוכה למודעות גבוהה בתעשייה בה אנו פועלים. בהקשר זה, מוצר החברה קיבל לאחרונה משוב חיובי גורף ממספר רופאים בעלי השפעה באירועים חשובים בתעשייה, כגון IMCAS (פריז), ASDS (ארה"ב) ו-AAD (ארה"ב)".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.