טיפה
צילום: TIPA

פלסטופיל רוכשת את חברת פולישק בתמורה ל-22 מיליון שקל

בחברה אומרים כי הרכישה תאפשר לחזק את פעילותה העסקית של פלסטופיל בשווקי חו"ל תוך ניצול סינרגיות עם הפעילויות הקיימות ושיפור שיעורי הרווחיות

דור עצמון | (1)
נושאים בכתבה עסקת רכישה

חברת פלסטופיל פלסטופיל 0% העוסקת בייצור יריעות פלסטיק גמישות לאריזת מזון ולמוצרים אחרים, השלימה את רכישת חברת פולישק, תמורת סכום כולל של כ-22 מיליון שקל. הסכום משקף גם שווי מלאי נרכש במועד ההשלמה בסך של כ-9 מיליון שקל.

חברת פולישק עוסקת בייצור יריעות MOPE (פוליאתילן "מתוח") בשוק האריזה עם דגש על יצרני אריזת למינט מתמחזר, תוויות מתכווצות ואריזות. פולישק פועלת מאתר בקיבוץ ניר יצחק ומפעילה מרכז הפצה בפולין כאשר כ-98% מפעילותה הוא יצוא בעיקר לאירופה ולארה"ב. רכישת פולישק תאפשר לפלסטופיל לחזק את פעילותה בחו"ל בד בבד עם גידול בהיקפי ההכנסות, ולשפר את הרווחיות באמצעות סינרגיות עם פעילותה הנוכחית של פלסטופיל.

פלסטופיל רואה את העסקה כסינרגטית לפעילותה והיא נעשית בהתאם לאסטרטגיה הכוללת של החברה, בין היתר, באמצעות התרחבות וביצוע רכישות תוך הגדלת נפח פעילותה בתחומי הליבה שלה או בתחומים סינרגטיים לה. להערכת פלסטופיל השלמת העסקה תאפשר לחברה לחזק את פעילותה ואת והפעילות של פולישק בחו"ל בעיקר בארה"ב ובאירופה, בד בבד עם גידול בהיקפי ההכנסות שלהן וכן להתייעלות בהוצאות.

מניית פלסטופיל ירדה ב-6% מתחילת השנה למחיר של 4.8 שקל המבטא שווי שוק של 72.4 מיליון שקל. החברה הרוויחה ב-2022 17.1 מיליון שקל על הכנסות של 231.4 מיליון שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 4.

רונן אלעד, יו"ר פלסטופיל ובעל השליטה בחברה: "רכישת פעילות חברת 'פולישק אריזה גמישה' היא נדבך נוסף באסטרטגיית  הצמיחה של פלסטופיל, שמטרתה לייצר חברה גלובאלית, צומחת ורווחית, תוך ניצול יתרונות הגודל. עם השלמת הרכישה אנו מרחיבים את היצע המוצרים של פלסטופיל תוך כניסה לתחומי פעילות של פתרונות למחזור אריזות והגדלת מספר לקוחות החברה, תוך שאנו מנצלים את פעילותה את התשתית הקיימת של פלסטופיל ליצירת סינרגיות בין שתי החברות, שיבואו לידי ביטוי הן בהגדלת המכירות בין החברות והן בהתייעלות בצד ההוצאות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מנחם 18/04/2023 14:50
    הגב לתגובה זו
    מה דינו של מי שמחזיק עדיין במניות פולישק...כמוני לדוגמא
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."