טיפה
צילום: TIPA

פלסטופיל רוכשת את חברת פולישק בתמורה ל-22 מיליון שקל

בחברה אומרים כי הרכישה תאפשר לחזק את פעילותה העסקית של פלסטופיל בשווקי חו"ל תוך ניצול סינרגיות עם הפעילויות הקיימות ושיפור שיעורי הרווחיות

דור עצמון | (1)
נושאים בכתבה עסקת רכישה

חברת פלסטופיל פלסטופיל 0% העוסקת בייצור יריעות פלסטיק גמישות לאריזת מזון ולמוצרים אחרים, השלימה את רכישת חברת פולישק, תמורת סכום כולל של כ-22 מיליון שקל. הסכום משקף גם שווי מלאי נרכש במועד ההשלמה בסך של כ-9 מיליון שקל.

חברת פולישק עוסקת בייצור יריעות MOPE (פוליאתילן "מתוח") בשוק האריזה עם דגש על יצרני אריזת למינט מתמחזר, תוויות מתכווצות ואריזות. פולישק פועלת מאתר בקיבוץ ניר יצחק ומפעילה מרכז הפצה בפולין כאשר כ-98% מפעילותה הוא יצוא בעיקר לאירופה ולארה"ב. רכישת פולישק תאפשר לפלסטופיל לחזק את פעילותה בחו"ל בד בבד עם גידול בהיקפי ההכנסות, ולשפר את הרווחיות באמצעות סינרגיות עם פעילותה הנוכחית של פלסטופיל.

פלסטופיל רואה את העסקה כסינרגטית לפעילותה והיא נעשית בהתאם לאסטרטגיה הכוללת של החברה, בין היתר, באמצעות התרחבות וביצוע רכישות תוך הגדלת נפח פעילותה בתחומי הליבה שלה או בתחומים סינרגטיים לה. להערכת פלסטופיל השלמת העסקה תאפשר לחברה לחזק את פעילותה ואת והפעילות של פולישק בחו"ל בעיקר בארה"ב ובאירופה, בד בבד עם גידול בהיקפי ההכנסות שלהן וכן להתייעלות בהוצאות.

מניית פלסטופיל ירדה ב-6% מתחילת השנה למחיר של 4.8 שקל המבטא שווי שוק של 72.4 מיליון שקל. החברה הרוויחה ב-2022 17.1 מיליון שקל על הכנסות של 231.4 מיליון שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 4.

רונן אלעד, יו"ר פלסטופיל ובעל השליטה בחברה: "רכישת פעילות חברת 'פולישק אריזה גמישה' היא נדבך נוסף באסטרטגיית  הצמיחה של פלסטופיל, שמטרתה לייצר חברה גלובאלית, צומחת ורווחית, תוך ניצול יתרונות הגודל. עם השלמת הרכישה אנו מרחיבים את היצע המוצרים של פלסטופיל תוך כניסה לתחומי פעילות של פתרונות למחזור אריזות והגדלת מספר לקוחות החברה, תוך שאנו מנצלים את פעילותה את התשתית הקיימת של פלסטופיל ליצירת סינרגיות בין שתי החברות, שיבואו לידי ביטוי הן בהגדלת המכירות בין החברות והן בהתייעלות בצד ההוצאות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מנחם 18/04/2023 14:50
    הגב לתגובה זו
    מה דינו של מי שמחזיק עדיין במניות פולישק...כמוני לדוגמא
שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצשאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצ
ראיון

שאול נאוי: "הגידול בתיק הגיע רק מחברות שפנינו אליהן - לא ממי שמחפש אשראי בכל מחיר"

אחרי התוצאות הרבעוניות שהציגו גידול של 42% בתיק האשראי והציפו גם חששות בשוק האח"ב, שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים מתאר את מדיניות ניהול הסיכונים ומסביר את היתרון במח״מ הקצר: "אם יש מדורה קטנה, אני יוצא. אני לא מחכה שיהיה ל״ג בעומר"
מנדי הניג |

האח"ב בתקופה רגישה מאוד. אנחנו יוצאים ממלחמה ארוכה שהאטה את המגזר העסקי וגרמה ללחצים אצל לווים בעיקר במגזר הנדל״ן, הריבית עדיין גבוהה וככל שתרד היא עדיין תהיה ברמות גבוהות יחסית לשנים האחרונות מה שמוביל את השוק להסתכל בחשדנות על תיקי האשראי הגדולים של החברות, רק שצריך לזכור שיש כאן מנעד רחב מאוד, וכל תיק שונה מהותית מרעהו גם מבחינת סוגי הלווים וגם מבחינת אורכי המח״מ, וזה כנראה אחד הסעיפים החשובים ביותר, כי חברה שמתנהלת במח״מ קצר פחות מרותקת לשוק ופחות תלויה ביכולת של לקוחות להחזיק אשראי ארוך בתקופה תנודתית.

הדוח הרבעוני של יעקב פיננסים נופל בדיוק לתוך האווירה הזאת. מצד אחד, המספרים ממשיכים להראות צמיחה. אנחנו רואים זינוק בתיק האשראי של 42%, הרווח הנקי בקצב שנתי של 80 מיליון שקל, וההון העצמי גם הוא עולה. אבל השוק עצבני, בתגובה לתוצאות המניה יורדת עד 7% כשהשווי של  יעקב פיננסים -0.3%   נע על 810 מיליון שקל למרות זינוק של 64% מתחילת השנה, שזה נותן לה מכפיל של 10 שגם משקף את החששות של המשקיעים כלפי התחום כשגם המניה של האח דורי נאוי -0.29%   נעה סביב המכפיל.

על הרקע הזה שוחחנו עם יו"ר יעקב פיננסים, שאול נאוי, ועם סמנכ״ל האשראי הבכיר דור גורי, כדי להבין איך הם רואים את התקופה האחרונה, מה עומד מאחורי הצמיחה הגדולה בתיק, ואיך הם נשארים רגועים כשהשוק כל כך חושש מתברר שכשעושים "עסקים עם אנשים הגונים" אפשר לנטרל חלק גדול מהסיכון לדברי נאוי.


אנחנו רואים צמיחה ברמת השורה העליונה והתחתונה, עם קצב רבעוני של 20 מיליון שקל בשורה התחתונה, אפשר לצפות להמשך צמיחה כזאת?

"אנחנו לא משנים את הגישה ואת העבודה שלנו. הבסיס הוא הלקוחות. למי נותנים כסף. זה תמיד מתחיל מאנשים. מי עומד מאחורי החברה, מה האישיות שלו, האם הוא ישר. אם משהו בהתנהגות או בדברים שנאמרים לא מסתדר לי - אני לא עושה את העסקה. אחרי הבדיקה האישית מגיעה בדיקת החברה: מה היא עושה, מה המאזנים, עם איזה בנקים היא עובדת, מה ההיסטוריה. יש המון פרמטרים. אנחנו כמעט לא מקבלים לקוחות שמגיעים מהאקראי - אנחנו מסמנים חברות שאנחנו רוצים לעבוד איתן ופונים אליהן. זה קשה, אלה חברות טובות עם מערכת בנקאית חזקה. חברה שאין לה בנקים בכלל - אני לא רוצה שתהיה לקוחה שלי. אנחנו משלימים לבנקים, לא מובילים אותם."

ענת בוגנר
צילום: שי פרנקו
דוחות

דלתא מותגים: צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווח הנקי

החברה מציגה עלייה של כ-16.4% בהכנסות ברבעון לכ-336 מיליון שקלים ושיפור ברווח הנקי לכ-37.2 מיליון שקלים; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת התחזק, והפעילות הבינלאומית מתרחבת עם זיכיון ל-Bath & Body Works בגרמניה והכנות לפתיחת חנויות ואתר סחר באירופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ענת בוגנר דלתא

דלתא מותגים דלתא מותגים -0.81%  פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2025.

הכנסות החברה ברבעון השלישי צמחו בכ-16.4% והסתכמו בכ-336.2 מיליון שקל לעומת כ-288.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מהמשך צמיחה אורגנית בפעילות המותגים בבעלות (דלתא, פיקס ופנטה ריי) וכן, מהרחבת פעילות החברה של המותגים בזכיינות (Victoria`s Secret ו-Bath & Body Works).

ברבעון השלישי המכירות בחנויות זהות של כלל תחומי פעילות החברה, כולל אתרי האונליין שלהם גדלו בשיעור של כ-5.1% לכ-272.6 מיליון שקל לעומת כ-259.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מאתרי האונליין של החברה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025 צמחו בכ-3.2% ובכ-18.5%, בהתאמה, לעומת תקופות מקבילות אשתקד. ברבעון השלישי היוו הכנסות האינטרנט כ-12.7% מסך הכנסות החברה. אתרי האונליין של החברה פעלו כסדרם גם במהלך ימי מבצע 'עם כלביא'.

נכון להיום, החברה מפעילה חמישה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס,  ,Victoria's Secret  Pante rei ו-Bath & Body Works. החברה צפויה לפתוח ברבעון הרביעי של השנה אתר סחר מקוון נוסף של המותג BBW באירופה.