האם מניית דלתא אטרקטיבית למרות התרסקות של 15% ביומיים?
מניית דלתא גליל מתרסקת על רקע הדוחות, אבל האם הדוחות כל כך חלשים? הדוחות פושרים מינוס, יש ירידה חדה במכירות בגרמניה, יש ירידה במותגים, שחיקה ברווחיות, אבל דלתא מצליחה גם ברבעון כזה לייצר רווח מייצג של 36 מיליון דולר ואם נתרגם לרווח מייצג שנתי - לפחות 480 מיליון שקל. האם זה מוצק, האם זה בטוח? בטח שלא. יש האטה, יש חולשה גדולה באירופה. אבל דלתא מפוזרת באירופה, בארה"ב ובארץ והשקעות בוחנים לטווח ארוך - דלתא יכולה להיפגע מהמיתון-האטה, אבל זו חברה שבהגדרה צומחת אורגנית ודרך רכישות וזו חברה שנחשבת לאחת המובילות בתחומה - ייצור ושיווק בגדי הלבשה תחתונה (לחברה גם רשת מותגים בארץ ופעילויות נוספות בתחום הביגוד).
כאשר מבינים את הסיכונים אבל גם את הפוטנציאל לעתיד ונאחזים ברווח המייצג - 480 מיליון שקל, מקבלים שהחברה נסחרת במכיל רווח של 8. על פניו נמוך. זה יכול לעלות בגלל ירידה ברווחים, אבל אל המספר הזה צריך להתיישר - אחרי הכל, אף אחד לא יודע מה יהיה בהמשך, וגם - הרבעון הרביעי אמור להיות טוב יותר מהשלישי (עונתית).
ונעבור לדוחות- דלתא גליל דלתא העוסקת בייצור ושיווק הלבשה תחתונה, חולצות ובדים, ושולטת ב דלתא מותגים -0.8% , דיווחה על עלייה צנועה בהכנסות - 512 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 501 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-196.6 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי מהרבעון המקביל בו רשמה רווח גולמי של 198.5 מיליון דולר. הרווח התפעולי הסתכם ב-55.1 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 53 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 4% בלבד. בנטרול הכנסות אחרות החברה רושמת רווח תפעולי של 50.8 מיליון דולר, פחות מהרבעון המקביל ב-4.2%.
דלתא גליל רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 36.1 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 32.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 11.1%. קצב הרווחים של החברה עומד כאמור על סדר גדול של כ-480 מיליון שקל בשנה אשר מעניק לדלתא מכפיל רווח של 8-9. מדובר במכפיל רווח נמוך יותר משמעותית משל המחתרות פוקס -0.62% וקסטרו -2.73% .
- דלתא מורידה תחזיות - הרווח יקטן ב-18%
- המלחמה עברה לדלתא מעל הראש: הרווח הנקי נחתך "רק" ב-15%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלתא רושמת ירידה בפעילות שלה בגרמניה שם המכירות ירדו ב-13% אך במקביל נרשם גידול של 15% במכירות בארה"ב בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנוסף, מכירות האון-ליין באתרי החברה ירדו ב-16% מתחילת השנה ל-157.4 מיליון דולר, לעומת 186.4 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.
בנוסף רשה החברה קיטון בתחום פעילות המותגים שלדבריה נבע בעיקר מקיטון במכירות באירופה עקב היחלשות בשער האירו לעומת הדולר בכ-14% לעומת השער ברבעון מקביל אשתקד וכן עקב קיטון במכירות מוצרי הלבשת שינה ובית "Stay at home categories" בארה"ב עקב חולשה יחסית בביקושים לאור הלחצים האינפלציוניים ולאור מלאים שנצברו בקטגוריות אלו אצל מרבית לקוחות החברה. קיטון זה במכירות, קוזז בחלקו על ידי גידול במכירות תחת הסכמי זכיינות חדשים.
אתמול פרסמה חברת הבת דלתא מותגים את דוחותיה שהיו חלשים למדי וכתוצאה מכך התרסקה ב-14% וגררה עימה את חברת האם דלתא גליל ב-9%. הכניסה כ-216.8 מיליון שקל לעומת הכנסות של 210.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 2.8%. אבל עד כאן החדשות הטובות בדוחות - ההמשך מעיד על שחיקה ברווחיות וירידה לרווח מייצג של כ-18 מיליון שקל. לכאורה מכפיל רווח נמוך של כ-20, אבל צריך לקחת בחשבון שהרבעון הרביעי חזק עונתית ואחראי על 35% מהרווח השנתי (לפחות) וכן שברבעון זה יבואו לידי ביטוי הירידות בעלויות השינוע, דבר שעשוי להביא לשיפור במרווחים.
- המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
- מנכ"ל אנלייבקס מנסה להרגיע את בעלי המניות, רומז על צורך במזומנים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
אייזק דבח, מנכ"ל דלתא גליל: "אנו שמחים לדווח על רבעון נוסף של שיא במכירות וברווח התפעולי, במיוחד בהתחשב בסביבה הכלכלית המאתגרת. זו הוכחה לעוצמה המתמשכת של המודל העסקי המגוון שלנו. התוצאות שלנו נבעו מגידול במכירות במטבע מקור בתחומי הפעילות: מותגים פרטיים, 7 For All Mankind ודלתא ישראל. זאת, בעוד שהמכירות בתחום הפעילות מותגים הושפעו לרעה באופן משמעותי משינויים בשערי מטבע, ומכירות אחרים (הכוללים בעיקר את Bare (Necessities, הושפעו לרעה לאור שינוי במגמה הצרכנית ומעבר לקניות בחנויות פיזיות בארה"ב. במהלך הרבעון התחלנו לשלב את מותג הלבשה התחתונה בר-הקיימא שנרכש לאחרונה, Organic Basics ואנו מתכוונים להצמיח את המותג בשנה הבאה ברחבי העולם תוך כניסה לקטגוריות חדשות. אנו ממשיכים לחזק את המומחיות הדיגיטלית שלנו, על מנת למקם אותנו בעמדה הטובה ביותר לפיתוח מוצרים חדשניים ואיכותיים עבור לקוחותינו. בעת שתעשיית הקמעונאות ממשיכה להתמודד עם סביבה כלכלית מאתגרת, אנו מאמינים שהערך המוסף החזק של דלתא ללקוחותיה, המודל העסקי המגוון והמוניטין של דלתא כחברה עתירת חדשנות, יאפשרו לנו לנווט ביעילות בתנאי שוק מאתגרים הצפויים בתקופה הקרובה".

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.53%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳
המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה
נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65% מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.
לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!
לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב
בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.
הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי
של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול
אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.
- נופר אנרגיה מגדילה הספק ייצור, אך הוצאות המימון מעמיקות את ההפסד
- 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס
(קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.