דור עצמון
צילום: משה בנימין
ניתוח

האם מניית דלתא אטרקטיבית למרות התרסקות של 15% ביומיים?

דלתא נסחרת במכפיל רווח של 8 שנחשב נמוך; על הסיכונים ועל הפוטנציאל בחברה ובמניה
דור עצמון |

מניית דלתא גליל מתרסקת על רקע הדוחות, אבל האם הדוחות כל כך חלשים? הדוחות פושרים מינוס, יש ירידה חדה במכירות בגרמניה, יש ירידה במותגים, שחיקה ברווחיות, אבל דלתא מצליחה גם ברבעון כזה לייצר רווח מייצג של 36 מיליון דולר ואם נתרגם לרווח מייצג שנתי - לפחות 480 מיליון שקל. האם זה מוצק, האם זה בטוח? בטח שלא. יש האטה, יש חולשה גדולה באירופה. אבל דלתא מפוזרת באירופה, בארה"ב ובארץ והשקעות בוחנים לטווח ארוך - דלתא יכולה להיפגע מהמיתון-האטה, אבל זו חברה שבהגדרה צומחת אורגנית ודרך רכישות וזו חברה שנחשבת לאחת המובילות בתחומה - ייצור ושיווק בגדי הלבשה תחתונה (לחברה גם רשת מותגים בארץ ופעילויות נוספות בתחום הביגוד).  

כאשר מבינים את הסיכונים אבל גם את הפוטנציאל לעתיד ונאחזים ברווח המייצג - 480 מיליון שקל, מקבלים שהחברה נסחרת במכיל רווח של 8. על פניו נמוך. זה יכול לעלות בגלל ירידה ברווחים, אבל אל המספר הזה צריך להתיישר - אחרי הכל, אף אחד לא יודע מה יהיה בהמשך, וגם - הרבעון הרביעי אמור להיות טוב יותר מהשלישי (עונתית).

ונעבור לדוחות- דלתא גליל דלתא העוסקת בייצור ושיווק הלבשה תחתונה, חולצות ובדים, ושולטת ב דלתא מותגים 0% , דיווחה על עלייה צנועה בהכנסות - 512 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 501 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-196.6 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי מהרבעון המקביל בו רשמה רווח גולמי של 198.5 מיליון דולר. הרווח התפעולי הסתכם ב-55.1 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 53 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 4% בלבד. בנטרול הכנסות אחרות החברה רושמת רווח תפעולי של 50.8 מיליון דולר, פחות מהרבעון המקביל ב-4.2%.

דלתא גליל רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 36.1 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 32.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 11.1%. קצב הרווחים של החברה עומד כאמור על סדר גדול של כ-480 מיליון שקל בשנה אשר מעניק לדלתא מכפיל רווח של 8-9. מדובר במכפיל רווח נמוך יותר משמעותית משל המחתרות פוקס 0% וקסטרו 0% .

דלתא רושמת ירידה בפעילות שלה בגרמניה שם המכירות ירדו ב-13% אך במקביל נרשם גידול של 15% במכירות בארה"ב בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנוסף, מכירות האון-ליין באתרי החברה ירדו ב-16% מתחילת השנה ל-157.4 מיליון דולר, לעומת 186.4 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.

בנוסף רשה החברה קיטון בתחום פעילות המותגים שלדבריה נבע בעיקר מקיטון במכירות באירופה עקב היחלשות בשער האירו לעומת הדולר בכ-14% לעומת השער ברבעון מקביל אשתקד וכן עקב קיטון במכירות מוצרי הלבשת שינה ובית "Stay at home categories" בארה"ב עקב חולשה יחסית בביקושים לאור הלחצים האינפלציוניים ולאור מלאים שנצברו בקטגוריות אלו אצל מרבית לקוחות החברה. קיטון זה במכירות, קוזז בחלקו על ידי גידול במכירות תחת הסכמי זכיינות חדשים.

אתמול פרסמה חברת הבת דלתא מותגים את דוחותיה שהיו חלשים למדי וכתוצאה מכך התרסקה ב-14% וגררה עימה את חברת האם דלתא גליל ב-9%. הכניסה כ-216.8 מיליון שקל לעומת הכנסות של 210.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 2.8%. אבל עד כאן החדשות הטובות בדוחות - ההמשך מעיד על שחיקה ברווחיות וירידה לרווח מייצג של כ-18 מיליון שקל. לכאורה מכפיל רווח נמוך של כ-20, אבל צריך לקחת בחשבון שהרבעון הרביעי חזק עונתית ואחראי  על 35% מהרווח השנתי (לפחות) וכן שברבעון זה יבואו לידי ביטוי הירידות בעלויות השינוע, דבר שעשוי להביא לשיפור במרווחים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

אייזק דבח, מנכ"ל דלתא גליל: "אנו שמחים לדווח על רבעון נוסף של שיא במכירות וברווח התפעולי, במיוחד בהתחשב בסביבה הכלכלית המאתגרת. זו הוכחה לעוצמה המתמשכת של המודל העסקי המגוון שלנו. התוצאות שלנו נבעו מגידול במכירות במטבע מקור בתחומי הפעילות: מותגים פרטיים, 7 For All Mankind ודלתא ישראל. זאת,  בעוד שהמכירות בתחום הפעילות מותגים הושפעו לרעה באופן משמעותי משינויים בשערי מטבע, ומכירות אחרים (הכוללים בעיקר את Bare (Necessities, הושפעו לרעה לאור שינוי במגמה הצרכנית ומעבר לקניות בחנויות פיזיות בארה"ב. במהלך הרבעון התחלנו לשלב את מותג הלבשה התחתונה בר-הקיימא שנרכש לאחרונה, Organic Basics ואנו מתכוונים להצמיח את  המותג בשנה הבאה ברחבי העולם תוך כניסה לקטגוריות חדשות. אנו ממשיכים לחזק את המומחיות הדיגיטלית שלנו, על מנת למקם אותנו בעמדה הטובה ביותר לפיתוח מוצרים חדשניים ואיכותיים עבור לקוחותינו. בעת שתעשיית הקמעונאות ממשיכה להתמודד עם סביבה כלכלית מאתגרת, אנו מאמינים שהערך המוסף החזק של דלתא ללקוחותיה, המודל העסקי המגוון והמוניטין של דלתא כחברה עתירת חדשנות, יאפשרו לנו לנווט ביעילות בתנאי שוק מאתגרים הצפויים בתקופה הקרובה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טבע תרופות
צילום: סיון פרג'

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע אופנהיימר

אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע 0%   בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר. 

כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.


צמיחה בכל החטיבות

בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.

בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.

בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.