יוסי אבו , מנכ"ל דלק קידוחים
צילום: דלק קידוחים

דלק קידוחים - מה כיוון המניה אחרי זינוק של 80%?

נושאים בכתבה דלק קידוחים

המלצה פושרת על מניית דלק קידוחים יהש - אפסייד של 11% בלבד. אלה פריד מלאומי שוקי הון סבורה שאחרי עלייה של 80% במחיר המנייה, האפסייד של דלק קידוחים, המנוהלת על ידי יוסי אבו, די צנוע. 

השנה הראשונה של הפקה מלוויתן

"המספרים בדו"ח שיקפו את השלמתו של חזון עסקי וגיאופולטי מורכב במזרח התיכון. למרות שמאגר לוויתן החל את פעילותו בתנאים מאקרו-כלכליים חסרי  תקדים, הוא מכר בשנתו הראשונה 7.2 גז טבעי (100%) מול הצפי שלנו ל-7.1 BCM, "כותבת פריד וממשיכה - "היצוא לירדן ולמצריים היווה כ-60% אחוזים מסך ההפקה של  לוויתן וכ-6% בלבד מההפקה של מאגר תמר.  

"נציין, שלמרות רמת המינוף המשתקפת במאזן של השותפות, פרויקט לוויתן הוקם בתנאי משמעת תקציבית נוקשה. כזכור, הצלחת המימון מחדש ביולי, בהנפקת 'לוויתן בונד' סיפקה למאגר מימון פרויקטאלי בגיבוי של ערבויות בינלאומיות בעיצומו של משבר עולמי.

"שנת 2020: בשנה הראשונה של הפקה מסחרית מלאה  מלוויתן, הפיקו שני  המאגרים הישראלים כ-15.5 BCM גז עם 8.2 BCM מתמר ו-7.2 BCM מלוויתן. סך יצוא הגז מישראל למצריים ולירדן עמד על כ-4.3 BCM  והתחלק כמעט שווה בשווה בין המדינות השכנות.

"הכנסות מאגר תמר בשנת 2020 עמדו על 1.51 מיליארד ד׳ והכנסות מאגר לוויתן עמדו על כ-1.3 מיליארד דולר. תופעה זו צפויה להתהפך בשנה הנוכחית. חרף החשש, המחיר הממוצע  של יח׳ גז ממאגר תמר, שנהנה מאיחור של פלטפורמת כריש, עדיין עמד בשנת 2020  על כ-5.13 דולר ליח' חום, ואילו מחיר יח' גז מלוויתן עמד על כ-5.08 דולר. בשנת 2021 צפויים מחירי הגז לפי התזרימיים של שני המאגרים לעמוד קרוב ל-4.7 ד'. זאת בניגוד למחיר של כ-4 ד' של כריש. נציין, שרכיב עלות ההובלה בצנרת למצריים, שמהווה כ-0.5 דולר ירד בתזרים שפורסם משורת ההכנסות לשורת עלות ההפקה.

"הכנסות השותפות בניכוי תמלוגים עלו בכ-113% ל-765 מ' ד' בשנת 2020. כצפוי, המכירות של דלק קידוחים שיקפו מכירות מעבר להסכמי 'TAKE OR PAY' למצריים ממאגר לוויתן וביקוש שתאם להסכם TOP (50%) מתמר. נציין, שמחירי הגז והתחזית לשנה הקרובה, הושפעו לשלילה משפל במחירי הנפט, שהוריד את מחירי היצוא למחירי רצפה במהלך השנה. הרווח התפעולי של השותפות עלה ברמה שנתית בכ-30%.

"הרווח הנקי והתזרים החזוי: הרווח הנקי השנתי של השותפות עלה ב-63% ועמד על כ-365 מ' ד' (אחרי  גידור כ-340). התזרים לשנת  2021 בניכוי ריבית והשקעות צפוי לעמוד על כ-400 מ' ד'  בהנחת מכירת האחזקה בתמר במחצית השנייה של השנה.  להערכתנו, לא צפוי דיבידנד משמעותי השנה ללא גלגול חוב, בשל פירעון אג"ח א'.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"הטריגרים עלולים להידחות: השותפות עדכנה בשיחת ועידה כי היא צפויה להחליט תוך תקופה קצרה ביחס לשתי סוגיות חשובות: מכירת האחזקה בתמר מול חלוקה בעין וההנפקה בלונדון. ההחלטות צפויות להתקבל להערכתנו עד סוף הרבעון השני. נציין, שמיסוי השותפויות במתכונת מס חברות,  לא צפוי להערכת השותפות לפני שנתת 2022, למרות שהיוזמה באה מרשות המיסים.

"חוב פיננסי נטו עמד על כ-2.95 מיליארד דולר או כ-2.55 מיליארד דולר, כולל שווי  התמלוג + ההלוואה לאנרגיאן והחזרי מס.

"שנת  2021 עמוסה באירועים: אנרגאן צפויה כנראה להשיק את ה- FPSO בכריש לקראת סוף השנה. הצטרפותה תקפיץ את כושר ההפקה המקומי לכ-30 BCM. חוזה חח"י עם תמר, צפוי להתעדכן ביוני  והשאלה היא, האם לאחר העליות במחירי הנפט והגז - המחיר יהיה נמוך מ-4.7 דולר  בתמורה לגידול בכמות. מטבע הדברים, אנו צופים שחח"י תמזער רכישות חוזיות מתמר במחצית הראשונה של השנה, בהמתנה למחיר משופר. מאגר תמר התחיל לשלם את מס משאבי טבע (ששינסקי) כבר בסוף השנה שחלפה והמקדמות לשנה נקבעו על 21% ע"י רשות המיסים.  

"הרחבת לוויתן: לא תקרה בתקופת ה-R-Factor. כך אמרה השותפות בבירור בשיחת הועידה. התוכניות להרחבת היצוא עדיין פונות למסוף ההנזלה "אידקו" או FLNG אבל הרחבת המאגר רק אחרי סגירת חוזים ארוכי טווח, וההחלטה לא תיפול בשנה הקרובה.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    דני 19/03/2021 16:37
    הגב לתגובה זו
    מימוש תמר בשבועות הקרובים יטיס אותה. לא קרה כלום בקורונה ועדיין לא חזרה למחיר טרום קורונה
  • 10.
    פס 19/03/2021 11:56
    הגב לתגובה זו
    כל התאור מתייחס למצב הגרוע ביותר .
  • 9.
    אבי 19/03/2021 07:31
    הגב לתגובה זו
    איך תרוויח ? רק המנהלים מרוויחים !!
  • 8.
    משה 18/03/2021 23:29
    הגב לתגובה זו
    למה אנליסטים אחרים מבתי השקעות או בנקים אחרים לא נותנים שער יעד לדלק קידוחים ורק אלה פריד כל רבעון ישר קופצת ודואגת להורדת שער המנייה תראו מה קרה למנייה יום אחרי הדוחות ומי גרם להרצת המנייה בבקשה חקירת משטרה דחוף.
  • 7.
    מי שלא רוצה להרוויח שלא יחזיק בדלק קידוחים (ל"ת)
    אורן 18/03/2021 17:00
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    דלק קידוחי 18/03/2021 15:15
    הגב לתגובה זו
    הכתוב מציין דרך ניתוח מאוד דו מיימדי ללא התחשבות בשווי המאגר בתזרימי המזומנים העתידיים מ30 שנות מכירה איך המתמטיקה שלך גברת פריד מסתדרת עם שווי המאגרים גם בהיוון של 10% בניכוי חובות השותפות ?!?
  • 5.
    ישרא ל י 18/03/2021 15:15
    הגב לתגובה זו
    איתקה במחירי הנפט הנוכחיים צריכה לטוס. דלק קבוצה תנפיק את איתקה בלונדון 25% ממנה והאג"חים יעברו את הפארי. ג.נ. מחזיק.
  • 4.
    שמוליק 18/03/2021 14:56
    הגב לתגובה זו
    זה משפר משמעותית את המחיר של יצוא למצריים וירדן. ויתכן גם ש70 זה לא הגבול בקיץ הקרוב כשכל העולם יתנפל על טיסות וחופשות
  • 3.
    דלק קידוחים פרת מזומנים תגיע ל700 (ל"ת)
    יעקב 18/03/2021 14:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תום 18/03/2021 12:51
    הגב לתגובה זו
    ולכן המניה הולכת לטוס. תעשו הפוך מאלה פריד תעשו כסף
  • 1.
    חחחחח כשלא ממליצים צריך לקנות... (ל"ת)
    אבירם 18/03/2021 12:47
    הגב לתגובה זו
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.